Typ: Strategia
Kategoria: Ekonomia, Środowisko, Przemysł, Science Fiction, Eksploracja kosmosu, Budowa terytorium (?)
► Pokaż Spoiler
Obwieszczenie o terraformacji:
Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.
Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.
Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"
– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku
Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.
Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.
Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.
Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2017 w kategorii Gra Roku Zaawansowana oraz Nagroda Główna.
Na czym to polega?
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.
Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.
W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.
Czas odmierza się w Pokoleniach.
• Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności,
• następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty.
• W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.
• W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.
Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.
Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!
Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.
DODATKI OFICJALNE:
Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium (2017)
► Pokaż Spoiler
Mapa Elysium przeniesie graczy prawie na drugą stronę równika Marsa. Otworzy się przed nim północ regionu ze swoimi rozległymi nizinami, na których można stworzyć oceany, i południe obfitujące w różne minerały. Jeśli komuś uda się umieścić obszar na Olympus Mons, najwyższym szczycie w całym Układzie Słonecznym, otrzyma 3 darmowe karty.
Z regionem Hellas graniczy biegun południowy Marsa i ogromny krater rozciągający się na 7 heksów, który aż prosi się o stworzenie tam wielkiego oceanu. Umieszczanie obszarów wokół bieguna zapewni nowe premie w postaci ciepła i wody.
Każda z map zawiera nowe zestawy Tytułów i Nagród współgrające z danym regionem. Umieść 3 obszary wokół bieguna południowego, aby zostać Polarnikiem, albo zawalcz o największą liczbę obszarów sąsiadujących z oceanami na mapie Elysium!
Zawartość pudełka:
• dwustronna plansza
• instrukcja
Dodatek zawiera dwustronną planszę przedstawiającą 2 regiony na Marsie.
Terraformacja Marsa: Wenus (2017)
► Pokaż Spoiler
Ludzkość jest w trakcie ekspansji w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.
Oczy największych korporacji biorących udział w wyścigu o Terraformację Marsa sięgają bliżej Słońca. Sięgają Wenus.
Rząd Ziemi przychylnie spojrzał w kierunku nowej idei ekspansji ludności na kolejną planetę. Wspierać będzie więc w równym stopniu tych, którzy zdecydują się skupić na planecie Wenus. To przedsięwzięcie będzie znacznie trudniejsze, może zająć nawet tysiące lat. Tym bardziej powinniśmy rozpocząć prace natychmiast!
Oszołamiający sukces jest już blisko. A druga planeta od Słońca może nam w tym tylko pomóc.
Zawartość pudełka:
• instrukcja
• plansza Wenus
• 5 kart korporacji
• 49 kart projektów
• znacznik Współczynnika Terraformacji Wenus
• płytka tytułu Władcy Przestworzy
• płytka nagrody Wenufila
Terraformacja Marsa: Preludium (2018)
► Pokaż Spoiler
Terraformowanie Czerwonej Planety może przynieść olbrzymie korzyści nie tylko dla całej ludzkości, ale przede wszystkim dla korporacji agresywnie poszerzających swoje wpływy. Uzdatnianie planety do życia jest absolutnie fascynujące, ale czy zastanawialiście się kiedyś, jak to się zaczęło?
Zdarza się, że to małe decyzje podjęte na początku przygody wpływają na to, jak ona się zakończy. W tym przypadku, te decyzje dotyczą całej planety - Marsa. A podróż właśnie się rozpoczyna...
Do walki o wpływy w dodatku Terraformacja Marsa: Preludium dołącza 5 nowych korporacji, a sama gra zostaje rozszerzona o 7 unikatowych projektów. Sercem dodatku są jednak karty preludium, które wpływają na to, z jakim dodatkowym przywilejem rozpoczniecie rozgrywkę. Nagroda pozwoli Wam szybciej rozpędzić silniczek i pomoże w budowaniu swojej pozycji już na starcie. Karty preludium w połączeniu z korporacjami i zestawem projektów, które otrzymujemy w pierwszej turze, sprawiają, że Terraformacja Marsa staje się jeszcze bardziej regrywalna.
Preludium to kolejne rozszerzenie do gry Terraformacja Marsa, które można dowolnie łączyć z innymi dodatkami i wariantami.
Zawartość pudełka:
• 35 kart preludium
• 5 kart korporacji
• 7 kart projektów
• instrukcja
Terraformacja Marsa: Kolonie (2018)
► Pokaż Spoiler
Świat otworzył przed nami swe wrota. Korporacje, które do tej pory działały na Marsie, w pogoni za minerałami i zasobami, rozszerzają swoją działalność na inne zakątki Układu Słonecznego. Większości z nich nie da się przystosować do życia na większą skalę, ale budowanie na nich niewielkich kolonii może okazać się bardzo opłacalne i przynieść Ci profity na drodze do terraformowania Marsa. Wyślij swoją flotę handlową na odległe księżyce! Stwórz kolonię gdzieś w chmurach Jowisza! I pozwól, by Twoje ziemskie aktywa popchnęły Cię do sukcesu.
Terraformacja Marsa: Kolonie to dodatek, do którego potrzebujemy podstawowej wersji gry. W pudełku znajdziemy specjalne płytki kolonii, które pozwolą na budowę nowych rodzajów terenów, a także zestaw dodatkowych kart i nowe korporacje.
Kolonie to rozszerzenie do gry Terraformacja Marsa, które można dowolnie łączyć z innymi dodatkami i wariantami.
Zawartość pudełka:
• 49 kart projektów
• 5 kart korporacji
• 11 kafli obiektów
• kafel pomocy
• kafel flot handlowych
• 8 flot handlowych
• 8 znaczników obiektów
• instrukcja
[size=150][b]TERRAFORMACJA MARSA[/b][/size] (wyd. polskie 08.2016) Ilość graczy: 1-5 Twórca: Jacob Fryxelius Artysta: Isaac Fryxelius Wydawca: FryxGames/Rebel Wiek: 12+ Przewidywany czas gry: 120 min Linki: https://boardgamegeek.com/boardgame/167791/terraforming-mars https://www.fryxgames.se/games/terraforming-mars/ https://www.rebel.pl//product.php/1,303/99856/Terraformacja-Marsa-edycja-Gra-Roku.html
Typ: Strategia Kategoria: Ekonomia, Środowisko, Przemysł, Science Fiction, Eksploracja kosmosu, Budowa terytorium (?)
[spoiler][i]Obwieszczenie o terraformacji: Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.
Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.
Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"[/i] – Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku
Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.
Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.
Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.
Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2017 w kategorii Gra Roku Zaawansowana oraz Nagroda Główna.
Na czym to polega?
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.
Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.
W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.
Czas odmierza się w Pokoleniach.
• Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, • następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. • W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. • W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.
Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.
Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!
Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.[/spoiler]
DODATKI OFICJALNE:
[b]Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium (2017)[/b]
[spoiler]Mapa Elysium przeniesie graczy prawie na drugą stronę równika Marsa. Otworzy się przed nim północ regionu ze swoimi rozległymi nizinami, na których można stworzyć oceany, i południe obfitujące w różne minerały. Jeśli komuś uda się umieścić obszar na Olympus Mons, najwyższym szczycie w całym Układzie Słonecznym, otrzyma 3 darmowe karty.
Z regionem Hellas graniczy biegun południowy Marsa i ogromny krater rozciągający się na 7 heksów, który aż prosi się o stworzenie tam wielkiego oceanu. Umieszczanie obszarów wokół bieguna zapewni nowe premie w postaci ciepła i wody.
Każda z map zawiera nowe zestawy Tytułów i Nagród współgrające z danym regionem. Umieść 3 obszary wokół bieguna południowego, aby zostać Polarnikiem, albo zawalcz o największą liczbę obszarów sąsiadujących z oceanami na mapie Elysium![/spoiler]
Zawartość pudełka: • dwustronna plansza • instrukcja Dodatek zawiera dwustronną planszę przedstawiającą 2 regiony na Marsie.
[b]Terraformacja Marsa: Wenus (2017)[/b]
[spoiler]Ludzkość jest w trakcie ekspansji w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.
Oczy największych korporacji biorących udział w wyścigu o Terraformację Marsa sięgają bliżej Słońca. Sięgają Wenus.
Rząd Ziemi przychylnie spojrzał w kierunku nowej idei ekspansji ludności na kolejną planetę. Wspierać będzie więc w równym stopniu tych, którzy zdecydują się skupić na planecie Wenus. To przedsięwzięcie będzie znacznie trudniejsze, może zająć nawet tysiące lat. Tym bardziej powinniśmy rozpocząć prace natychmiast!
Oszołamiający sukces jest już blisko. A druga planeta od Słońca może nam w tym tylko pomóc.[/spoiler] Zawartość pudełka: • instrukcja • plansza Wenus • 5 kart korporacji • 49 kart projektów • znacznik Współczynnika Terraformacji Wenus • płytka tytułu Władcy Przestworzy • płytka nagrody Wenufila
[b]Terraformacja Marsa: Preludium (2018)[/b]
[spoiler]Terraformowanie Czerwonej Planety może przynieść olbrzymie korzyści nie tylko dla całej ludzkości, ale przede wszystkim dla korporacji agresywnie poszerzających swoje wpływy. Uzdatnianie planety do życia jest absolutnie fascynujące, ale czy zastanawialiście się kiedyś, jak to się zaczęło?
Zdarza się, że to małe decyzje podjęte na początku przygody wpływają na to, jak ona się zakończy. W tym przypadku, te decyzje dotyczą całej planety - Marsa. A podróż właśnie się rozpoczyna...
Do walki o wpływy w dodatku Terraformacja Marsa: Preludium dołącza 5 nowych korporacji, a sama gra zostaje rozszerzona o 7 unikatowych projektów. Sercem dodatku są jednak karty preludium, które wpływają na to, z jakim dodatkowym przywilejem rozpoczniecie rozgrywkę. Nagroda pozwoli Wam szybciej rozpędzić silniczek i pomoże w budowaniu swojej pozycji już na starcie. Karty preludium w połączeniu z korporacjami i zestawem projektów, które otrzymujemy w pierwszej turze, sprawiają, że Terraformacja Marsa staje się jeszcze bardziej regrywalna. [/spoiler]
Preludium to kolejne rozszerzenie do gry Terraformacja Marsa, które można dowolnie łączyć z innymi dodatkami i wariantami. Zawartość pudełka: • 35 kart preludium • 5 kart korporacji • 7 kart projektów • instrukcja
[b]Terraformacja Marsa: Kolonie (2018)[/b]
[spoiler]Świat otworzył przed nami swe wrota. Korporacje, które do tej pory działały na Marsie, w pogoni za minerałami i zasobami, rozszerzają swoją działalność na inne zakątki Układu Słonecznego. Większości z nich nie da się przystosować do życia na większą skalę, ale budowanie na nich niewielkich kolonii może okazać się bardzo opłacalne i przynieść Ci profity na drodze do terraformowania Marsa. Wyślij swoją flotę handlową na odległe księżyce! Stwórz kolonię gdzieś w chmurach Jowisza! I pozwól, by Twoje ziemskie aktywa popchnęły Cię do sukcesu.
Terraformacja Marsa: Kolonie to dodatek, do którego potrzebujemy podstawowej wersji gry. W pudełku znajdziemy specjalne płytki kolonii, które pozwolą na budowę nowych rodzajów terenów, a także zestaw dodatkowych kart i nowe korporacje.[/spoiler]
Kolonie to rozszerzenie do gry Terraformacja Marsa, które można dowolnie łączyć z innymi dodatkami i wariantami. Zawartość pudełka: • 49 kart projektów • 5 kart korporacji • 11 kafli obiektów • kafel pomocy • kafel flot handlowych • 8 flot handlowych • 8 znaczników obiektów • instrukcja
Zestaw dodatkowy #4
Zawartość:
• 12 kart projektów
• 5 kart wydarzeń globalnych
• 3 karty korporacji
Terraformacja Marsa: Niepokoje (2019)
Kosmiczny parlament zaczyna obrady!
► Pokaż Spoiler
Ten moment musiał nadejść – korporacje rywalizujące ze sobą o wyższość na Marsie postanowiły połączyć siły i wspólnie przeforsować rozwiązania, które uważają za najkorzystniejsze dla rozwoju. W tym celu powstał marsjański parlament, w którym delegaci najważniejszych firm podejmują decyzje kluczowe dla przyszłości Czerwonej Planety.
Piąte i jednocześnie najbardziej zaawansowane rozszerzenie do Terraformacji Marsa wprowadza dwa ważne elementy mechaniki gry. Po pierwsze, na wszystkich uczestników gry czekają wydarzenia globalne, którym będziemy musieli się podporządkować. Będą one stanowiły utrudnienie dla graczy i z pewnością wpłyną na ich strategie. Na szczęście będziemy mieli okazję przygotować się na każde z nich.
Drugą poważną zmianą jest prowadzenie parlamentu marsjańskiego. Gracze będą mieli możliwość umieszczania w nim swoich delegatów, a tym samym wspierania konkretnych frakcji, które z kolei będą przynosiły graczom określone profity. To nowa mechanika kluczowa zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, gdyż parlamentarni delegaci będą nam zapewniali także punkty zwycięstwa.
Zawartość pudełka:
• 6 kafli partii
• 16 kart projektów
• 5 kart korporacji
• 2 karty pomocy
• 31 kart wydarzeń globalnych
• 14 znaczników neutralnych delegatów
• 35 znaczników delegatów (po 7 w każdym kolorze)
• znacznik dominacji
• płytka Tytułu Terraformatora
• plansza Komitetu Terraformacji
• plansza wydarzeń globalnych
• instrukcja
Terraformacja Marsa - Zestaw 5 plansz graczy (z wycięciami)
[b]Zestaw dodatkowy #4[/b] Zawartość: • 12 kart projektów • 5 kart wydarzeń globalnych • 3 karty korporacji
[b]Terraformacja Marsa: Niepokoje (2019)[/b] Kosmiczny parlament zaczyna obrady! [spoiler][i]Ten moment musiał nadejść – korporacje rywalizujące ze sobą o wyższość na Marsie postanowiły połączyć siły i wspólnie przeforsować rozwiązania, które uważają za najkorzystniejsze dla rozwoju. W tym celu powstał marsjański parlament, w którym delegaci najważniejszych firm podejmują decyzje kluczowe dla przyszłości Czerwonej Planety.[/i]
Piąte i jednocześnie najbardziej zaawansowane rozszerzenie do Terraformacji Marsa wprowadza dwa ważne elementy mechaniki gry. Po pierwsze, na wszystkich uczestników gry czekają wydarzenia globalne, którym będziemy musieli się podporządkować. Będą one stanowiły utrudnienie dla graczy i z pewnością wpłyną na ich strategie. Na szczęście będziemy mieli okazję przygotować się na każde z nich.
Drugą poważną zmianą jest prowadzenie parlamentu marsjańskiego. Gracze będą mieli możliwość umieszczania w nim swoich delegatów, a tym samym wspierania konkretnych frakcji, które z kolei będą przynosiły graczom określone profity. To nowa mechanika kluczowa zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, gdyż parlamentarni delegaci będą nam zapewniali także punkty zwycięstwa.[/spoiler] Zawartość pudełka: • 6 kafli partii • 16 kart projektów • 5 kart korporacji • 2 karty pomocy • 31 kart wydarzeń globalnych • 14 znaczników neutralnych delegatów • 35 znaczników delegatów (po 7 w każdym kolorze) • znacznik dominacji • płytka Tytułu Terraformatora • plansza Komitetu Terraformacji • plansza wydarzeń globalnych • instrukcja
[b]Terraformacja Marsa - Zestaw 5 plansz graczy (z wycięciami)[/b]