Strona 1 z 1
Podział wrogów
: sobota 05 sie 2006, 21:39
autor: pretorianstalker
Oto moja propozycja podziału wrogów z podstawki i tych dodatków gdzie podziału nie dokonano - czyli np Jaskinia. Ponadto sugeruję też pare poprawek
Base set:
Wróg/Wróg:
-Ludojad
-Rozbójnik
-Sobowtór
-Szalony wojownik
Wróg/Smok
-Smok (S:7)
PS: Górski smok (S:?) - ktoś wie ile tu powinno być?
Wróg/Duch
-Upiór (M:4)
-Upiór (M:6)
-Strzygoń
-Widmo
-Cień
-Południca
-Zmora
-Demon
Wróg/Potwór
-Goblin (może mało straszny ale jednak potwór

)
-Hydra
-Olbrzym
-Meduza
-Golem
-Hobgoblin
-Rzygacz
-Chiński smok - ma zadatki na to żeby dostać się do grupy Wróg/Smok, ale w gruncie rzeczy, to uważam, że równie dobrze może pozostać tutaj - jest bardzo przebiegły więc może to celowe zagranie żeby uniknąć tych wszystkich przedmitów tępiących smoki. Albo tak się ukrywa przed zabójcami smoków
Wróg/Zwierzę
-Lew
-Małpa
-Niedźwiedź
-Dzik
-Wilk
-Jaszczur
-Wąż
-Mumakile
Podziemia:
Wróg/Zwierzę
-Wielki płaz
Wróg/Potwór
-Monstrum
-Bazyliszek (niby walczy na Moc, ale bynajmniej Duchem nie jest)
Wróg/Duch
-Bezimienny
-Ożywiony nieboszczyk
Jaskinia:
Wróg/Zwierzę
-Abonid
-Żądłoń
Wróg/Potwór
-Gigant
-Morlok
-Zęborośl
-Mumia
-Ork
-Docidon
-Drada
-Radrod
-Pełzacz
-Płaszczon (Płaszczon ROX

)
-Maszkaron
Wróg/Duch
-Widmo śmierci
Wróg/Wróg
-Neandertalczyk
Miasto - sugeorwana zamiana wszystkiego co występuje pod nazwą POTWÓR na zwykłego WRÓG/WRÓG.
Co wy na to?
: sobota 05 sie 2006, 21:45
autor: MAXtoon
Podział w porzadku. Tyle ze nie ma sensu tego przerabiac. A nawet jesli spiszesz to na kartce, w trakcie rozgrywki o tym sie zapomni. Napisz jeszcze, jesli mozesz, czemu sluzyc ma takowy podział.
Górski Smok - Siła 8, ten temat był kilkakrotnie poruszany na forum.
Ludojad, Rozbójnik, Sobowtór, Szalony wojownik - można ich dorzucic do Potworów, jesli juz wszystko klasyfikujesz.
Zapomniałes o Wyvernach, jesli klasywikujesz(dodatek Smoki). Je proponuje dorzucic wlasnie do Smoków.
Pozdrawiam, MAX
: sobota 05 sie 2006, 22:11
autor: pretorianstalker
To co jest niesklasyfikowane jest sklasyfikowane na kartach przygody/podziemii/miasta itd.
Chodzi tu o to, żeby wiedzieć za kogo np Rycerz dostaje pkt Mocy - za każdego przeciwnika pokonanego na moc? Czy może tylko za Wroga Ducha? Niektórzy mogę się wymykać zwierzętom czy je oswajać i dobrze wiedzieć, czy np taki Abonit to zwierzę czy potwór. Legionista może skopać tylek każdemu poza potworami- dobrze więc wiedzieć, czy napotkany stwór jest potworem

I fajnie jak w każdej grze np taki bazyliszek będzie Potworem, a nie raz duchem, a raz potworem... jest cala lista powodów dla, których warto wiedzieć kto jest kim

To co pozostało jako Wróg/Wróg z podstawki moim zdaniem tak powinno pozostać.
Co do Wyvernów - one są od początku oznaczone jako Potwory

Starałem się nie zmieniać tego co już napisano, ale tych z Miasta jakoś przeboleć nie mogłem

Pijany Żołnierz - potwór :?
: sobota 05 sie 2006, 22:52
autor: HunteR
Podział jest potrzebny. Jak już wspomniałem w innej dyskusji niektóre rodzaje wrogów oraz wszystko co z nimi związane (zdarzenia, czary, umiejętności itp) nie pojawiły się od samego początku. Stąd różne nieścisłości.
Chodzi właśnie o to żeby nie dochodziło do kłótni przy stole na zasadzie:
- ja chcę punkt mocy za tego ducha
- nieprawda, to nie duch tylko potwór
albo:
- twój legionista nie może pokonać tego wroga
- mylisz się, ten wróg nie jest potworem a więc może
tych z Miasta jakoś przeboleć nie mogłem

Pijany Żołnierz - potwór :?
To dlatego że nie ma czegoś takiego jak wróg-człowiek albo wróg-postać :roll: A już lepiej dać że Pijany Żołnierz to potwór niż np. zwierzę czy smok... był gdzieś tu już chyba o tym temat ale nie chce mi się szukać 8)
: sobota 05 sie 2006, 23:19
autor: pretorianstalker
Ale jest ciągle coś takiego jak Wróg/Wróg. W smokach występują Wróg/Smok, Wróg/Potwór, a jest też np taki człowieczek jak Czcziciel smoków - pozostał on Wrogiem/Wrogiem

Nie odnoszą się więc do niego żadne specjalne zdolności i uważam, że powinno być tak samo z tymi ludźmi z miasta. Chociaż faktycznie czasem jak ktoś za dużo wypije to potwór z niego wyłazi

(Pijany żołnierz

).
: niedziela 06 sie 2006, 09:22
autor: Egon
pretorianstalker pisze:Ale jest ciągle coś takiego jak Wróg/Wróg. W smokach występują Wróg/Smok, Wróg/Potwór, a jest też np taki człowieczek jak Czcziciel smoków - pozostał on Wrogiem/Wrogiem

Nie odnoszą się więc do niego żadne specjalne zdolności i uważam, że powinno być tak samo z tymi ludźmi z miasta. Chociaż faktycznie czasem jak ktoś za dużo wypije to potwór z niego wyłazi

(Pijany żołnierz

).
Dlatego uwazam, że jesli juz robimy taki podział, topowinno dodac się nową kategorię:
Wróg/Człowiek
(analogicznie: Wróg/Elf, Wróg/Goblin (chyba Hobgoblin miał specjalne zdolności odnosnie tej grupy?) itd.)
: niedziela 06 sie 2006, 10:20
autor: pretorianstalker
Ale po co robić taką kategorię, skoro nie ma żadnych zdolności, które się do nich odnoszą?

: niedziela 06 sie 2006, 12:05
autor: HunteR
Lepiej już wróg-humanoid albo wróg-postać, wkońcu nie ma za dużo takich i wtedy mielibyśmy dwóch wrogów goblinów, jednego człowieka itd... bez sensu lepiej uogólnić.
Ale po co robić taką kategorię, skoro nie ma żadnych zdolności, które się do nich odnoszą?
Skoro już robimy podziały to niech wszyscy wrogowie mają przyporządkowaną kategorię. To że nie ma zdloności co do tego to nie ma znaczenia, po pierwsze nie na każdego wroga musi być jakiś sposób

a po drugie kiedy pojawi się taka kategoria pewnie wkrótce pojawi się jakiś autorski dodatek uwzględniający ją

: niedziela 06 sie 2006, 12:09
autor: Egon
pretorianstalker pisze:Ale po co robić taką kategorię, skoro nie ma żadnych zdolności, które się do nich odnoszą?

Jak to nie? Ja od ręki podam ci dwie z podstawki + miasto:
Hobgolbin, - może gobliny ingorować a hobgobliny brać jako przyjaciół (albo na odwrót

)
Walkiria - pokonanych przeciwników
ludzi może wskrzeszać do pomocy w walce
---
Przy okazji: już tu zrobił cała serie kart wróg/pająki, tylko dlatego że jedna z zaproponowanych przez Sesima kart poszukwiaczy miała zdolności specjalne odnośnie pająków.
: niedziela 06 sie 2006, 13:51
autor: SeSim
-Chiński smok - ma zadatki na to żeby dostać się do grupy Wróg/Smok, ale w gruncie rzeczy, to uważam, że równie dobrze może pozostać tutaj - jest bardzo przebiegły więc może to celowe zagranie żeby uniknąć tych wszystkich przedmitów tępiących smoki. Albo tak się ukrywa przed zabójcami smoków Wink
To powinien być wróg/smok mimo wszystko. Generalnie wszysto co ma smok w nazwie powinno być klasyfikowane do smoków.
Przy okazji: ktoś już tu zrobił cała serie kart wróg/pająki, tylko dlatego że jedna z zaproponowanych kart poszukwiaczy miała zdolności specjalne odnośnie pająków.
Hai

To był mój Władca Pająków, nie chwaląc się

: czwartek 22 lut 2007, 12:22
autor: Michael
Zabawię się w nekromantę i wskrzeszę ten temat. Jak już było kiedyś pisane , podział zawaliła Sfera gdyż w oryginale istnieje podział na różne kategorie wrogów. Więc może przy ustalaniu podziału wspomóc się właśnie Talismanem ?
: czwartek 22 lut 2007, 12:24
autor: SeSim
A tam jest sensownie jakoś to podzielone?
: czwartek 22 lut 2007, 12:29
autor: Michael
No nie wiem czy sensownie

, ale prezentuje podział "oficjalny" czyli taki jaki powinien być w MiMie. Tak czy inaczej może być solidną podstawą do dalszych zmian.
: czwartek 22 lut 2007, 12:53
autor: SeSim
A wypisałbyś tutaj na forum rzeczony podział? Skoro o tym wspominasz to mniemam, że masz wszystkie karty Talizmana

: czwartek 22 lut 2007, 14:17
autor: Michael
Dobrze więc podejmę się owego zadania ku chwale forum.