Strona 1 z 1

Re: Slownik Questo-przygodowy

: poniedziałek 04 kwie 2011, 20:57
autor: poooq
Jestem zupelnie zielony w mechanice WHQ ale uzywajac tylko i wylacznie rozbujalej wyobrazni proponuje:
"Fighting Pit": Klatka
"Idol Room": Komnata Bozka
Nie wiem na ile sa trafne :)

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 09:51
autor: cthulhu007
Ale Yoshi - to znaczy, ze plytki lochu uklada sie tak jak np. w starym "Labiryncie smierci" - losowo, po drodze druzyna przezywa przygody zeby dojsc do komnaty docelowej,np. Fontanny swiatla i spelnic w niej warunki misji, a nastepnie wrocic do wyjscia? ile jest tych plytek Lochow, tylko 5 docelowych i 6 podstawowych i to wystarcza?
I jeszcze jedno - to co piszesz o przygodach: to znaczy, ze nie mam tlumaczyc tych przygod z podstawowej ksiegi przygod? Sa za proste?
Aha i jeszcze jednio pytanie dla niewtajemniczonego: jak rozumiem w grze nie ma postaci Wladcy lochow, ktory zarzadza potworami i cala reszta jak np. w Descencie? To znaczy odpowiada za to sama mechanika gry, stosowane zasady i przepisy?

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 10:42
autor: Yoshi
[quote=""cthulhu007""]Ale Yoshi - to znaczy, ze plytki lochu uklada sie tak jak np. w starym "Labiryncie smierci" - losowo, po drodze druzyna przezywa przygody zeby dojsc do komnaty docelowej,np. Fontanny swiatla i spelnic w niej warunki misji, a nastepnie wrocic do wyjscia? ile jest tych plytek Lochow, tylko 5 docelowych i 6 podstawowych i to wystarcza?[/quote]
Zaczne rodzajow kart Lochu:
- 7 Korytarzy (podtyp "Korytarz")
- 3 Rozwidlenia (podtyp "Korytarz")
- 1 Zakret (podtyp "Korytarz")
- 6 Komnat
- 5 Komnat Koncowych
Przed rozgrywka tworzy sie talie Lochu. Losujesz jedna z 6 kart Komnaty Koncowej - cel wyprawy (na tym etapie mozna wylosowac przygode z Podrecznika Przygod) - i reszte z nich odkladasz na bok. Nastepnie tasujesz razem wszystkie pozostale karty i losujesz z nich 6 sztuk. Wtasowujesz w nie wylosowana Komnate Koncowa. Na gore kladziesz kolejne 6 losowo wybranych kart Lochu - KK moze byc zatem jako 7ma lub 13ta - nie wiadomo.

Mamy talie. Teraz umieszczamy zeton wejscia do podziemi (schodki w dol - zeton miesci na sobie 4 modele), do ktorego dolaczamy Przejscie (plastikowy lacznik w formie portalu). Losujemy pierwsza karte z talii Lochu i umieszczamy widniejacy na niej elementy planszy (korytarz, rozwidlenie, zakret, komnate) na stole. Kazdy elementy ma zawsze przynajmniej 2 Przejscia (portale/bramy jak zwal). Pierwsza to ta, przez ktora sie w tej obszar wchodzi. Za druga znajduje sie dalsza czesc Lochu. Postac przywodcy dzierzacego latarnie moze oswietlic co sie tam znajduje. Losujesz kolejna karte z talii i umieszczasz ja przy laczniku. Pojawia sie nowy element, na koncu ktorego znajduje sie lacznik - Przejscie. Rozwidlenie dzieli talie Lochu na dwie czesci i trzeba zdecydowac, ktora odnoge podziemia gracze beda badali (czasem trzeba wrocic).

Idziemy tak az do Komnaty Koncowej, w ktorej nastapi walka z ostatecznym bossem (wczesniej byly to po prostu jakies tam grupy potworow bez ustalonego chojraka, ktory nimi dowodzi).

[quote=""cthulhu007""]I jeszcze jedno - to co piszesz o przygodach: to znaczy, ze nie mam tlumaczyc tych przygod z podstawowej ksiegi przygod? Sa za proste?[/quote]
Sprawdze w domu jak wyglada sprawa tego rozbudowanego Adventure Book i napisze - idea jest fajna, ale boje sie, ze zejdzie masa czasu na tlumaczenie, a bedzie to malo grywalne :/

[quote=""cthulhu007""]Aha i jeszcze jednio pytanie dla niewtajemniczonego: jak rozumiem w grze nie ma postaci Wladcy lochow, ktory zarzadza potworami i cala reszta jak np. w Descencie? To znaczy odpowiada za to sama mechanika gry, stosowane zasady i przepisy?[/quote]
Zgadza sie - i to w tej grze uwielbiam :) Prosta mechanika dla gry, w ktora mozna i samemu grac.

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 10:51
autor: cthulhu007
Otoz to - mnie takze najbardziej rajcuje, ze bedzie mozna w to grac samemu. swego czasu uwielbialem Labirynt smierci, a to bedzie taki labirynt rozbudowany. Co do tlumaczenia to chyba masz racje: mam podstawowa ksiege przygod i jest tam tego cos ze 20 stron mnostwo tlumaczenia...Mozna by to skompilowac w formie tabeli tak jak piszesz, jako wprowadzenie. Sadze, ze nalezaloby sie skupic nad tlumaczeniem podstawowych zasad i regul: kolejnosc faz, co w nich robic i tak dalej.

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 11:21
autor: Yoshi
Ustalimy jutro co kto robi - musze sie z tym przespac i zrobic rozpiske :)

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 12:35
autor: cthulhu007
Przyklad opisu przygody - byloby to w formie tabeli oczywiscie
Nr 1 Przygoda i opis Bestia
Podczas badania ruin Karak Azgal druzyna zostaje wzieta do niewoli przez dowodce goblinow Ugrula. Bohaterowie musza wywalczyc sobie droge ucieczki pozbawieni swojej broni i pancerzy! Jakby tego bylo malo jedyna droga na wolnosc wiedzie przez legowisko Minotaurow?
Zasady specjalne
Druzyna zaczyna w lochu oproznionym z broni i zbroi. Musza walczyc wrecz-golymi rekami zadajac k6 obrazen. Moga odliczac swoja WYT od otrzymanych ran.
Wydarzenia
Kiedy pojawia sie pierwszy potwor z karty Wydarzen bohaterowie zauwazaja, ze niesie on(ale nie uzywa) ich bron!
Jezeli potwor zostanie zabity druzyna odzyskuje bron. Kolejny potwor z karty Wydarzen pilnuje zbroi bohaterow.
Komnata docelowa PULAPKA
Bohaterowie nie losuja potworow z tabeli. Jedyna droga ucieczki jest klapa na dole komnaty pilnowana przez 3 Minotaury. Bohaterowie musza skoczyc na dol i stoczyc walke z bestiami. Jesli skacza wszyscy to zastosuj zasady 1 na 1 by ustalic cel atakow. Czesc druzyny moze z gory razic wrogow strzalami czy czarami. Po zabiciu pierwszego potwora pozostale znikaja, pozostawiajac po sobie po 1 skarbie. Druzyna szczesliwie ucieka z lochow!

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 12:47
autor: Yoshi
Te przygody mozna tez wlasciwie w formie kart opracowac - niestety sa dosc latwe - choc moze z drugiej strony o to wlasnie chodzi (niewielkie modyfikatory dodajace smaczku). Trzeba sie z tym przespac.

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 13:08
autor: cthulhu007
Te przygody nie sa zle, szczegolnie dla poczatkujacych...Rozumiem, ze z biegiem czasu i zdobywanego doswiadczenia mozna rozgrywac bardziej skomplikowane przygody wyposazone w bardziej wymagajacych przeciwnikow czy nawet cale kampanie

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 13:13
autor: Yoshi
Kampanie beda na koncu :)

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 13:29
autor: poooq
Tez bylbym za tym, zeby WHQ 1,5 PL zawieral w sobie wszystkie dostepne (oficjalne i nieoficjalne ale dzialajace) zasady i mechanizmy: taki omnibus, jak SH 3ed, zawierajacy wszystkie elementy poprzednich edycji usystematyzowane i ujednolicone. dlatego, chcialbym wszystkie przygody z podstawki (jako historie dla poczatkujacych) oraz wszystkie zaawansowane przygody (dla zaawansowanych) i kampanie na deser: jak poradzimy sobie z przygodami.

Yoshi, spotkales sie z Zamkiem Drachenfels do WHQ?

Re: Slownik Questo-przygodowy

: wtorek 05 kwie 2011, 13:33
autor: Yoshi
[quote=""poooq""]Yoshi, spotkales sie z Zamkiem Drachenfels do WHQ?[/quote]

Nie w oficjalnych materialach.

Rozwazania natury ogolnej: co, jak, kiedy i kto ew. dlaczego

: wtorek 05 kwie 2011, 13:36
autor: poooq
Przenosze posty z watku o slowniku.

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 13:33
autor: cthulhu007
Tez tak uwazam te z symbolami byly srednie. Ja na razie po trochu tlumacze podstawowa ksiege przygod - ale to potrwa dosyc dlugo i nie jest zbyt pilne. A jak wyglada sprawa z kartami przedmiotow, bohaterow, pulapek , plytkami lochu, itp. - sa juz gotowe?. Zasadniczo zeby grac wystarczy miec komplet wszystkich kart, zetonow i oczywiscie dobrze przetlumaczona instrukcje wyjasniajaca wszystkie niuanse gry. A przygody to mozna tlumaczyc na biezaco. Wiec moze najpierw skupimy sie na tym?

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 14:24
autor: Yoshi
Do rozegrania pierwszej gry potrzeba:
- Ksiege zasad
- karty Lochu (jest tlumaczenie, trzeba naniesc je na karty)
- karty Zdarzen (+ tabele potworow poziomu 1.)
- karty Skarbow (jest tlumaczenie, trzeba naniesc je na karty)
- karty Magicznego Orezu i Zbroi (jest tlumaczenie, trzeba naniesc je na karty)
- karty Magicznych Przedmiotow (jest tlumaczenie, trzeba naniesc je na karty)
- karty Postaci + zasady ich tworzenia/rozwoju (mam gotowe 18 typow - przed korekta)
- zetony zastepujace modele (bo nie sadze zeby kazdy dysponowal od razu wszystkimi potrzebnymi miniaturkami)

Tyle potrzeba do jednej gry w Lochu. Nie zawiera Skarbow Wladcy Lochu, drogi i pobytu w Osadzie, rozwoju postaci, zasad specjalnych potworow.

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 14:35
autor: cthulhu007
Maila wyslalem, z grafika stoje raczej na bakier, ale moge potlumaczyc ksiege zasad...

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 16:29
autor: poooq
Jestescie w stanie zajac sie dodawaniem tekstu na kartach? moglbym wtedy zajac sie zetonami i podlogami.

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 16:32
autor: cthulhu007
Nie ma sprawy jak mi wytlumaczysz co i jak. Skad te karty i tekst i jak to robic? Macie jakis edytor? Jestem raczej zielony...

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 16:44
autor: poooq
Nie, kleimy w Corelu, masz moze takiego?
Jak nie, to sprobuje zrobic szablonu w darmowym inkscape, chociaz przy Corelu zaoszczedzilibysmy czas...

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 16:56
autor: cthulhu007
Sorry ale Corela u mnie niet ostatecznie moge sie zajac tlumaczeniem...

Re: Ikony

: środa 06 kwie 2011, 17:02
autor: poooq
OK, wiec ja bede wrzucal na karty pozniej.

edit: przenioslem posty z watku o ikonach.

Re: Rozwazania natury ogolnej: co, jak, kiedy i kto ew. dlac

: czwartek 07 kwie 2011, 14:18
autor: Yoshi
Jak skoncze tlumaczyc Ksiege Zasad to sie odezwe w zwiazku w wklejaniem tekstu na karty - tekst mam przetlumaczony na moim pierwowzorze kart :)

Re: Ikony

: środa 13 kwie 2011, 12:59
autor: poooq
Moze warto skoncentrowac sie na poczatkowym mini-zestawie wystarczajacym do rozegrania kilku najprostszych przygod, tak by zachecic jak najwieksza grupe ludzi, a pozniej rozwijac go i powiekszac do dodatkowych/ autorskich elementow? $ postaci, kilka podstawowych kart, najprostsze potwory i poczatkowe zasady. Jesli wyrobilibysmy sie przed wakacjami to mielibysmy sporo testerow...

Re: Ikony

: środa 13 kwie 2011, 14:44
autor: cthulhu007
Obawiam sie, ze taki WHQ w wersji light moze nie pokazac pelnych mozliwosci calej gry a tym samym zrazic do siebie nie zorientowanych. Pozostaje tez kwestia wydruku - wielu wolaloby wydrukowac od razu calosc i nie po 5-10 kart.
Sadze, ze powinnismy przygotowac zestaw umozliwiajacy normalne rozegranie przygod dla poczatkujacych. Juz w przygodach dla zaawansowanych sa nowe pomieszczenia, komnaty docelowe, stwory, bronie i tak dalej, ktore beda wymagaly dodatkowej pracy.

Re: Ikony

: środa 13 kwie 2011, 18:01
autor: Yoshi
Wrzucimy zasady gry + kilka postaci. Kampanie, autorskie modyfikacje (antybohaterow, nowe komnaty, zasady specjalne komnat itp.), pozostale postacie po jakims czasie.