Strona 1 z 1

Scenariusz "Czarcia dziura"

: piątek 03 wrz 2010, 13:57
autor: poooq
Zapraszam do komentowania scenariusza testowego: co zmienic, co dodac a co wyrzucic na przyszlosc?

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: piątek 03 wrz 2010, 15:00
autor: Kozun
Najlepiej podac ile mam punktow do rozdania na poczatek... :/ Po co sa punkty doswiadczenia? Po co ta wolna akcja do wykorzystania? To w koncu jak jest z tym rzutem na pancerz? Jest czy go nie ma?

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: piątek 03 wrz 2010, 16:18
autor: poooq
1) Statystyki poczatkowe:
Wojownik
Sila: 3
Refleks: 1
Wiedza: 0
Zycie: 10
Mana:0


Mag
Sila: 1
Refleks: 0
Wiedza: 3
Zycie: 3
Mana:7

Zlodziej
Sila: 0
Refleks: 3
Wiedza: 1
Zycie: 6
Mana:4

2) Punkty doswiadczenia zbiera sie do przejscia na kolejny poziom, aby dostac nowe umiejetnosci oraz podwyzszyc statystyki. Pierwszy awans w okolicach 20 PD.

3) Wolna akcja byla po to by np. pociagnac z flaszki i uzupelnic Zdrowie, to taki patent, by pokazac ze w tym momencie jest przejscie akcji do kolejnego punktu i mozna sie do tego jakos przygotowac. Akcja to jednostka dzialania, jedna akcja to:
zmiana ekwipunku,
lykniecie mikstury,
rzucenie zaklecia,
ruch zlodzieja itp.

4) Rzutu na pancerz jednak chyba nie bedzie, kazdy przedmiot ochronny bedzie przejmowal 1, 2 lub 3 (w przypadku najciezszych zbroi) rany, zamieniajac je na uszkodzenia.

O takie wlasnie pytania mi chodzi, dzieki nim moge na biezaco uzupelniac reguly Pstrykanda. Wielkie dzieki Kozun za zainteresowanie...

Informacje na biezaco sa wrzucane na strone.

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: sobota 04 wrz 2010, 12:27
autor: Kozun
Przyjalem ze na poczatku scenariusza dostaje skorzany kaftan, stary miecz i drewniana tarcze.
Podejscie pierwsze:
Padlem przy 3 starciu - wykonczyli mnie
Podejscie drugie:
Padlem przy 3 starciu - Zepsula mi sie bron i nie moglem atakowac >> brak zasad dot. walki wrecz.
Podejscie trzecie:
Padlem przy 3 starciu - wykonczyli mnie

Moje wnioski:
-50 cm od wroga to za duzo. Albo po prostu jestem ulomny :P Trafialem 1 na 3,4 strzaly.
-Odleglosci miedzy przeciwnikami sa za duze. Brak mozliwosci rykoszetow.
-Gra jak na pierwszy scenariusze w ktorym gracz dopiero ja poznaje jest za trudna. Nie chodzi tu o skomplikowanie zasad tylko o sile przeciwnikow.
-Brak zasad dot. walki wrecz.

Kazde uzycie eliksiru leczy 1 czy wiecej ran?

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: sobota 04 wrz 2010, 13:09
autor: poooq
Zasady doboru ekwipunku przy tworzeniu postaci za moment pojawia sie na strone, do zaproponowanego przez Ciebie zestawu najgorszego zlomu (ktory slusznie uznales za startowy) dorzucilbym magiczny eliksir zdrowia, mysle, ze pomoze w dotarciu do koboldowozu...

50 cm za duzo: nie jestes ulomny, masz i tak wyzsza srednia trafien niz ja...
Jesli masz ochote i czas sprobuj startowo podejsc blizej przeciwnikow, tak na jakies 40-35 cm, podobnie z rozstawieniem zestawow, chodzi mi o to by dojsc do pewnej rownowagi, kiedy to gracz jest w stanie ukonczyc bitwe z dosc sporymi stratami, tak by poszukiwal nowej broni i pancerza i caly czas oszczedzal potiony...

Co do walki wrecz, rzeczywiscie kolejny element do dodania: sprobujmy piesci przedstawic mala kostka, ta ktora jest zrobiona z cwiartki wzorcowki.... Moze lepiej bedzie dodac kosc z polowy masy wzorcowej, ale to w przyszlym akcie lepienia elementow z czterech zywiolow.
A jak widzisz pomysl pstrykania lewa reka w przypadku utraty broni? Cos jak klatwa, ale gdy znow chwycisz stal w dlon pstrykasz normalnie...

Mi udalo sie przejsc scenariusz za drugim razem, poczatkowo zginalem podczas 3 starcia, wykonczony przez koboldy, za drugim razem mimo slabej celnosci mialem ciaglego farta, co dwa-trzy strzaly lapalem plusa do strzalu krytycznego (drugiego). A moze nie stosowales tej zasady? Powtarzasz strzal zawsze wtedy kiedy wypada plus (atak z linii startowej)...
Do tego fuks podczas losowania skarbow: trzy eliksiry zdrowia w ekwipunku daja szanse.

Jednorazowo z eliksirow dostepnych w scenariuszu mozesz pociagnac 1, 2 lub 3 porcje: za kazda odliczasz kratke na karcie i turlasz jedna kostka: - oznacza ze eliksir nie zadzialal, pusta scianka to odzyskanie 1 Zycia, plus to az 2 punkty, albo decydujesz ze nie chcesz farta i za porcje zawsze odzyskujesz 1 Zycie.

Scenariusz zawiera starcia znacznej trudnosci, tak by dal ogolne pojecie nam co trzeba zmieniac a co jest w porzadku.

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: sobota 04 wrz 2010, 14:06
autor: Kozun
Tak sobie przypomnialem ze nie podales inicjatywy przeciwnikow wiec przyjalem ze wszyscy maja po 0.

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: sobota 04 wrz 2010, 14:16
autor: poooq
Faktycznie, tak mialo byc.

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: wtorek 14 wrz 2010, 14:55
autor: Marvin M.
Mozemy liczyc na poprawiona wersje scenariusza?

Re: Scenariusz "Czarcia dziura"

: wtorek 14 wrz 2010, 16:26
autor: poooq
Oczywiscie, kiedy skompletujemy pelen zestaw zasad, wszystkie wczesniejsze scenariusze pojawia sie z poprawionych wersjach. W zalozeniu Pstrykanda jest rozwoj wiec zmiany sa z tym na stale zwiazane.