Strona 1 z 4

Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 12:22
autor: sirafin
Zakladam nowy watek, zeby nie robic offtopa w temacie konkursu

Mysle, ze rozgrywka moglaby przebiegac podobnie jak w Battlestar Galactica -> (link). Zrobilbym podobny panel jak tam i wrzucal obraz planszy na poczatku kazdej tury.

Zachecajacy jest tez fakt, ze tempo gry Arkham bedzie zawrotne w porownaniu z BSG. Jesli graczom uda sie zebrac w jednym czasie, to oczywiscie jest mozliwosc rozegrania w trybie rzeczywistym od razu kilku(nastu?) tur.

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 12:50
autor: cthulhu007
Aha, czyli tak: zbieramy sie na forum Galakty, kazdy pisze co robi w swojej turze (utrzymania, ruchu, spotkan, mitow - wg zasad najpierw wszyscy utrzymanie, potem ruch itp.) a Sirafin daje to na plansze i rzuca ja na poczatku kazdej tury na forum. I tak w koleczko. Czy w zwiazku z tym nie musze przestawiac wszystkich Badaczy na swojej domowej planszy i czy gramy az do konca czy tez robimy np. 4 tury i kontynuujemy jutro?

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 13:29
autor: sirafin
Grac mozemy tu u poooqa, w koncu to inicjatywa majaca zachecic "podgladaczy" do tego by zaczeli pisac (inaczej nie pograja przeciez :D)


A przebiegalby to wlasnie tak jak napisales.

I. Faza Utrzymania
W zasadzie przebiega automatycznie.

II. Faza Ruchu
Tez raczej bezproblemowo, w razie gdy ruch jest uzalezniony na przyklad od wyniku walki wczesniejszego gracza to robimy rozkaz warunkowy.
np.
Jesli Joe Diamond pokona potwora na ulicach Uptown to ide do Starego Magicznego Sklepiku.
Jesli Joe nie da rady potworowi to uciekam do Lozy Srebrnego Switu.


III. Faza Spotkan w Arkham
Jeszcze latwiej niz z ruchem, w danej lokacji spotkan wymagajacych od gracza wyboru jest niewiele, wiec tez mozna dac rozkaz warunkowy.

IV. Faza Spotkan w Innych Swiatach
Tu juz jest sprawa bardziej zakrecona, jak sie trafi jakies spotkanie wymagajace wyboru to bedzie trzeba zaczekac na odpowiedz gracza.

V. Faza Mitow
Praktycznie automatyczna



Oczywiscie to opis przypadku "turowego", gdy gracze nie moga zebrac sie w tym samym czasie, przy grze w czasie rzeczywistym rozkazy warunkowe sa zbedne bo wszystko wiadomo na biezaco. Oczywiscie opisy ruchow wypada robic klimatyczne, a nie czysto mechaniczne.

Czy w zwiazku z tym nie musze przestawiac wszystkich Badaczy na swojej domowej planszy i czy gramy az do konca czy tez robimy np. 4 tury i kontynuujemy jutro?
Na forum obrazek planszy zawsze bedzie, wiec w domu mozna spokojnie grac ze znajomymi bez blokowania sobie gry. Podejrzewam ze nie damy rady rozegrac partyjki "na raz", to by wymagalo zebrania WSZYSTKICH w jednym czasie na KILKA godzin.

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 17:56
autor: sirafin
Dobre jest to, ze wszystkie materialy sa w sieci. Tak na szybko sklecone przykladowy start gry z jednym Badaczem. Oczywiscie jakby chwilke przy tym posiedziec to da sie zrobic wersje PL. Jesli sie okaze, ze sa jeszcze jacys chetni do gry, to sie zajme przygotowaniami do rozgrywki online ;)

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 19:21
autor: poooq
A ja juz przygotowalem mily, pelen nienazwanych cieni kacik gdzie bedzie mozna posnuc rozgrywke sieciowa. Jak ktos ma jeszcze jakies uwagi co do niezbednych przygotowan ze strony administracji to z ciekawoscia czekam (moze jakies dodatkowe pola pod avatarem lub podpisy z ekwipunkiem?)

Oczywiscie, pisze sie na rozgrywke.

Rozumiem, ze startujemy z zestawem podstawowym (tj. bez dodatkow...)

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 20:07
autor: sirafin
Mysle ze na starcie lepiej nie komplikowac nadmiernie (zwlaszcza ze fizycznie w domu mam tylko podstawke i czuje sie pewny swojej wiedzy na jej temat czego o rozszerzeniach powiedziec nie moge ;)) W trakcie na pewno i tak wyjda jeszcze rzeczy do poprawiania i doszlifowania, wiec wole nie przesadzac w ilosci rzeczy do ogarniecia.

Naturalnie jesli kos ma skany polskich elementow (lub StrangeEons i troche wolnego czasu) to nie pogardze takimi materialami :)



No to teraz w zasadzie pozostaje jedno pytanie, w ilu graczy chcecie ruszyc przeciwko Mitom?

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 20:08
autor: poooq
Mysle, ze w 6 z heraldem. Bez udziwnien najlepiej w 4.

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 20:37
autor: sirafin
Pomysl z iloscia zdrowia, poczytalnosci, wskazowek i pieniedzy pod awatarem brzmi super, tak samo jak lista przedmiotow, lub wartosc umiejetnosci w sygnaturze. Pytanie tylko czy graczom bedzie sie chcialo edytowac swoje podpisy, i czy nie stworzy to dodatkowych problemow.

Bazowy schemat widze tak, czekam na pomysly i propozycje zmian.

[img]http://img258.imageshack.us/img258/5431/schemat.png[/img]

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 21:03
autor: poooq
Rozgrywka on-line ma symulowac gre przy stole, gdzie kazdy gracz samodzielnie i wlasnorecznie kontroluje swoj arkusz i karty badaczy. Mysle, ze oddanie inicjatywy w rece graczy pozwoli poczuc sie jak podczas prawdziwej rozgrywki. A decyzja o przystapieniu do takiej sesji wiaze sie z wzieciem odpowiedzialnosci za kontrolowanie wlasnych elementow gry. Prowadzacy i tak ma duzo roboty (szczegolnie w fazach mitow) wiec trzeba go odciazyc.

Moja propozycja karty Badacza w podpisie:

Imie i Nazwisko
Poczytalnosc: (max.) X / (akt.) X
Wytrzymalosc: (Max.) Y / (akt.) Y

Skupienie: X
Szybkosc/Skradanie sie: X/Y
Walecznosc/Wola: X/Y
Wiedza/Szczescie: X/Y

Ekwipunek:
Wskazowki: XX
Gotowka: X$
Umiejetnosci:
Przedmioty Powszechne:
Przedmioty Unikatowe:
Zaklecia:
Sprzymierzency:
Specjalne:

Trofea:
za potwory:
za bramy:

Edit: *&ujnia, za duzo znakow na podpis wiec moze sprobujmyu zrobic to w cytacie wlasnej postaci. np.:

[quote=""postac poooq'a""]
Imie i Nazwisko
Poczytalnosc: (max.) X / (akt.) X
Wytrzymalosc: (Max.) Y / (akt.) Y

Skupienie: X
Szybkosc/Skradanie sie: X/Y
Walecznosc/Wola: X/Y
Wiedza/Szczescie: X/Y

Ekwipunek:
Wskazowki: XX
Gotowka: X$
Umiejetnosci:
Przedmioty Powszechne:
Przedmioty Unikatowe:
Zaklecia:
Sprzymierzency:
Specjalne:

Trofea:
za potwory:
za bramy:[/quote]

i dolaczajmy taki cytat do kazdego posta w grze...

edit2: w moim podpisie karta Badacza ze skrotami.
edit3: sprobuje statystyki poupychac pod avatarem...

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 21:22
autor: sirafin
Podsunales mi pewien pomysl, ale nie wiem czy graczom bedzie sie chcialo tak bawic...
Zaraz sprobuje to zrobic i zobaczymy.

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 21:37
autor: sirafin
OK, no to teraz pytanie, czy graczom bedzie sie chcialo zainstalowac Gimpa i uzyc takiego prostego pliku (link) by wygenerowac sobie obrazek. Zwroc uwage, ze nie ma ograniczen na wielkosc sygnatury w postaci obrazka i mozna zwiekszyc ilosc opcji :)

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 21:47
autor: poooq
Sooo Cooool!
Wyglada bardzo dobrze, trzeba sie spytac graczy czy daliby rade, albo przygotowac komplet plikow na serwerze do uzytku. Tak czy inaczej ja kontynuuje prace z dodatkowymi polami w sygnaturze.

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 22:24
autor: poooq
Moja Mozarella Fireforina strzela fochy i szaleje z pamiecia podreczna... Ale sprobujcie jak tam pola w profilach... Testujcie moi drodzy.

Ciekawe czy w podpisie beda dzialaly kody kolorow?

Um:
P P:
P U:
Z:
S:
Sp:

T:
p:
b:

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 22:41
autor: sirafin
Rozszerzylem nieco ten Minipanel Gracza (link)

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 22:44
autor: poooq
no, klasa...

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 22:50
autor: sirafin
Minipanel Gracza (link)

Obsluga jest prosta jak budowa cepa.
1. Otworzyc Minipanel Gracza w programie Gimp
2. Przesunac suwaki (jak ikony w Windows, drag & drop)
3. Ustawic wartosci Poczytalnosci, Zdrowia, Wskazowek i Pieniedzy
(Ctrl+L, wybrac warstwe po czym podwojnie kliknac i wpisac nowa wartosc)
Przyklad: zmiana ilosci zetonow Wskazowek (link)
4. Dopisac do listy ewentualne bonusy z Umiejetnosci (Ruch +1, Walka +1 idp.)

5. Plik -> Zapisz
6. Plik -> Zapisz jako -> Obrazek.jpg

A potem tylko wrzucic obrazek np. na Imageshack i wkleic sobie adres do sygnatury :)

Oczywiscie kazdy dostanie wersje do swojej postaci, bo wiadomo ze kazda postac ma inny rozklad punktow umiejetnosci. Pytanie tylko czy to na pewno jest wystarczajaco wygodne i latwe w obsludze dla graczy.

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 23:04
autor: poooq
Spoko, zobaczymy co powiedz a inni gracze. Dla mnie super (ktorym narzedziem zmieniasz wartosci?).

Re: Horror w Arkham - Online

: środa 30 gru 2009, 23:23
autor: sirafin
O w morde, zlosliwa bestia faktycznie nie chce samym kliknieciem!
Zmienia sie oczywiscie narzedziem "Tekst" (ikona w ksztalcie litery A), ale by moc edytowac trzeba najpierw zaznaczyc odpowiednia warstwe.
Okienko warstw wlaczamy kombinacja Ctrl+L

Edytowalem instrukcje obslugi panelu ;)

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 12:27
autor: cthulhu007
Hej Sirafin. Opanowalem wszystko oprocz przesuwania paskow stanu skupienia jaki sie to u diabla robi?

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 13:53
autor: sirafin
Musi byc aktywne narzedzie "Przesuniecie" czyli to [img]http://img19.imageshack.us/img19/1169/przes.png[/img] :)

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 14:23
autor: poooq
A moze pozostawmy tylko panel z suwakami, a wszystkie zetony niech gracze dodaja z kodow: np. piec punktow Poczytalnosci to:

Kod: Zaznacz cały

2 razy kod: [img]http://mroku.strefa.pl/Sanity.png[/img] i 1 raz kod: [img]http://mroku.strefa.pl/Sanity3.png[/img]
czyli:

Kod: Zaznacz cały

[img]http://mroku.strefa.pl/Sanity.png[/img][img]http://mroku.strefa.pl/Sanity.png[/img][img]http://mroku.strefa.pl/Sanity3.png[/img]
czyli:
[img]http://mroku.strefa.pl/Sanity.png[/img][img]http://mroku.strefa.pl/Sanity.png[/img][img]http://mroku.strefa.pl/Sanity3.png[/img]

Zetony powrzucalbym na serwer i podalbym kody, kazdy mialby do nich dostep z pierwszego posta nowego tematu z akcesoriami do rozgrywki. Przypominaloby to schemat rozgrywki w realu gdzie doklada sie i zdejmuje zetony, aczkolwiek wszystko zalezy od chetnych uczestnikow.

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 14:40
autor: sirafin
Raczej ;)

Kod: Zaznacz cały

[img]http://www.arkhamhorrorwiki.com/wiki/images/5/5e/Sanity.png[/img]

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 14:43
autor: poooq
Tak, dlatego nie chcialo wyswietlac grafik... Zetony pomniejszylbym tak, zeby nie zajmowaly zbyt wiele miejsca w sygnaturze.

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 14:55
autor: sirafin
Ale jest jeden problem, pojedynczych obrazkow wstawisz gora 4-5. Dlatego zrobilem ten panel, zeby wszystko bylo na jednym obrazku.

Re: Horror w Arkham - Online

: czwartek 31 gru 2009, 14:59
autor: poooq
Fakt. Wiec zostajemy przy panelu. Zreszta, jednorazowo mozna zmienic wszystkie elementy. Oglaszamy rekrutacje?