Strona 1 z 2
Karty
: czwartek 17 wrz 2009, 08:22
autor: poooq
Jesli dusza tej gry bedzie stale zmieniajaca sie plansza, to karty beda jej charakterem. Przewiduje dwa rodzaje kart: duze karty Wydarzen i male karty Stalkerow. Duze karty beda podzielone na talie odpowiednio do kazdej z krain Zony i beda opisywaly pozytywne i niebezpieczne przygody oraz napotkane postacie, male to glownie pomoce dla postaci graczy, takie jak Ekwipunek, Umiejetnosci, Artefakty czy Mutacje.
Re: Karty
: czwartek 17 wrz 2009, 11:22
autor: poooq
Karty Wydarzen:
Dziela sie na kilka rodzajow: Anomalie (dziwne miejsca), Spotkania (z innymi Stalkerami lub ludzmi), Wrogowie (bestie, widma i mutanci), Zadania, Karty Straznika, Bitwy oraz cokolwiek co jeszcze przyjdzie do glowy. Wrogowie w zaleznosci od krainy, beda coraz potezniejsi, coraz bardziej morderczy...
Wydarzenia albo ich skutki wywolane sukcesem lub porazka w tescie, beda podzielona na normalne (tylko jedna lokacja), obszarowe (cala kraina), strefowe (cala strefa) i globalne (strefa + miasto).
Re: Karty
: piątek 18 wrz 2009, 12:01
autor: poooq
Re: Karty
: piątek 18 wrz 2009, 13:47
autor: poooq
Re: Karty
: piątek 18 wrz 2009, 14:51
autor: poooq
Re: Karty
: poniedziałek 28 wrz 2009, 10:37
autor: poooq
Wiadomosci z frontu:
Wlasnie wydrukowalem probny zestaw kart Dziczy: czyli wydarzen rozgrywajacych sie w pierwszym, zielonym okregu Zony. Zaczynam rozgrywki testowe, teraz okaze sie ile warta jest mechanika sukcesow i pechow na kolorowych kostkach. Jestem bardzo ciekawy jak wyjdzie to w praktyce... Bede informowal na biezaco.
Re: Karty
: poniedziałek 28 wrz 2009, 11:22
autor: sirafin
*MIEJMY NADZIEJE ZE...*
Ekhm... Zle nawyki.
Miejmy nadzieje, ze nie polegniesz juz w pierwszym kregu ;)
Re: Karty
: poniedziałek 28 wrz 2009, 11:32
autor: poooq
Wiesz Sirafinie, ta mechanika byla testowana w rozgrywkach w erpegowego fudge'a, a jest podstawa pikniku i elementem ktory tak naprawde jest tutaj nowy. Martwie sie jak kazdy rodzic, to chyba normalne... Czy polegne? Pewnie nie raz, dopoki nie ustabilizuje poziomu trudnosci rozgrywki... "Bo droga dluga jest..."
Re: Karty
: czwartek 08 paź 2009, 11:57
autor: poooq
Taa, wlasnie skonczylem prace nad arkuszami kart umiejetnosci, jestem z nich zadowolony, daja one mozliwosc kombinowania (ograniczona ilosc "slotow" na umiejetnosci, zalezna od cech Stalkera) i laczenia ich w najefektywniejsze combosy... Powoli charakteru nabieraja tez poszczegolne archetypy Stalkerow, zolnierze i mistycy szkolacy sie w odmiennych sposobach walki, lowcy to przewodnicy i "ulatwiacze", a naukowcy regeneruja i lecza. Teraz z powrotem do fazy kolejnych testow...
Re: Karty
: czwartek 08 paź 2009, 14:30
autor: poooq
Moja Yerba jest dzisiaj wyjatkowo efektywna i pobudzajaca. Opracowalem pierwszy (zielony) epizod probnej przygody "Zaginione dzieci". Arkusz z PDFem mozna obejrzec
tutaj. O co chodzi z przygodami? Beda to polaczone ze soba wspolnym motywem rozmaite karty spotkan do odpowiednich talii. Po wykonaniu kluczowego questa, wtasowujemy karty do kolejnej talii i tak dalej az do rozwiazania. Przygody beda dedykowane poszczegolnym Stalkerom (otrzymuja oni punkt Motywacji za wylosowanie karty z odpowiedniej przygody: motyw zbierania tropow) i poszczegolnym archetypom ("Zaginione dzieci" to przygoda dla lowcy). Daje to calkiem duze pole do kreatywnego kombinowania projektow (rozne mozliwosci rozwoju sytuacji czy wykorzystania zbiegow okolicznosci).
Uff...
I takie pytanie, czy ktos to w ogole czyta?
Re: Karty
: piątek 09 paź 2009, 23:26
autor: Wagnard
Odpowiadajac na Twoje pytanie... ja to czytam :P
Moze Cie zniechecac brak postow, ale po samym czytaniu trudno stwierdzic cos innego niz to co wielokrotnie juz pisalem... "ciekawe". A pomysly calkiem ciekawe. Czekam na informacje jak to ostatecznie bedzie ze soba grac.
A jesli chodzi Ci o to czemu nikt sie za bardzo nie wlacza do tworzenia... ze swojej strony powiem, ze nie mam pomyslow na to co moglbys wprowadzic do gry.
Re: Karty
: sobota 10 paź 2009, 07:25
autor: poooq
Bardzo mnie to cieszy... Wybralem taka forme prezentowania pomyslow do Pikniku, poniewaz daje mi ona mozliwosc uporzadkowania pomyslow ktore niczym roj szalonych pszczol legna sie w glowie i z podobna furia probuja wydostac sie na zewnatrz...
Fakt, samo ogladanie suchych, niezbalansowanych pomyslow to malo fascynujace zajecie, zwlaszcza porownujac je do samej rozgrywki... Ale chyba ciekawie jest obserwowanie ewolucji mechaniki i zmiany samej gry...
Przetrwaja tylko najsilniejsi.
Pozdrawiam wszystkich czytajacych.
Re: Karty
: sobota 10 paź 2009, 10:48
autor: Czarny_Koziol_Z_Lasu
I ja tez czytam, pozdr!
Re: Karty
: sobota 10 paź 2009, 12:02
autor: poooq
Dzieki! Dobrze wiedziec ze nie mowi sie w proznie, tylko do zywych ludzi... dzieki temu od razu mam ochote projektowac kolejne elementy...
Re: Karty
: czwartek 15 paź 2009, 21:13
autor: poooq
Oto projekt szaty graficznej kart do "BP". Male karty w kolorze sepii zawierajace mechanizmy artefaktyczne:
[img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/grafy/sepia1.gif[/img] [img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/grafy/sepia2.gif[/img]
Inne karty beda roznily sie kolorem.
Stawiam na prostote i szyk. W koncu to steampunk...
Re: Karty
: piątek 16 paź 2009, 07:58
autor: sirafin
Oooo, musze przyznac, ze to bedzie wygladac bardzo dobrze.
Re: Karty
: piątek 16 paź 2009, 16:12
autor: Wagnard
Ladne... estetyczne :)
Re: Karty
: czwartek 29 paź 2009, 08:15
autor: poooq
Wiem, ze zaniedbuje dzial HwA, wiem ze poswiecam cala uwage Planecie, ale nic na to nie poradze. Pracuje nad ta gra, a forma forumowa pomaga zebrac mi do kupy swoje pomysly. Oto probki malych kart:
[img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/grafy/karty.gif[/img]
Rzad pierwszy: Fanty.
1) przyklad przedmiotu do magazynowania znalezionych ladunkow amberycznych, ten moze zmagazynowac ich do 10,
2) cenny miecz rodowy, jedyny na planecie, zadajacy olbrzymie obrazenia, wymagajacy duzej sprawnosci, raz stracony nie odnajdzie sie w danej rozgrywce (na karcie wystepuje blad w postaci ceny, nie powinno jej byc poniewaz przedmiot mozna zdobyc tylko przez odnalezienie),
3) przedmiot pomocny w podrozy, dwie mozliwosci uzycia (trzymam sie tej zasady dla wiekszosci ekwipunku)
4) bron energetyczna, zuzywajaca ladunki nuklearne z mozliwoscia ladowania akumulatora (ten model pozwala wlac 4 ladunki, do strzalu zuzywa 2);
Rzad drugi: Umiejetnosci.
Kolejno: podstawowa naukowa, mistrzowska bojowa, podstawowa mistyczna i zaawansowana mysliwska;
Rzad trzeci: Neuroataki.
Dwa pierwsze zadajace obrazenia fizyczne, dwa kolejne do neurostarc;
Re: Karty
: piątek 30 paź 2009, 09:27
autor: sirafin
Wyglada to coraz bardziej zacnie. Przed Nordconem wydrukuje wszystkie karty, ktore pojawia sie do grudnia, zeby latwiej bylo zrobic pasujace fotki :)
Re: Karty
: piątek 30 paź 2009, 09:32
autor: poooq
Swietnie, postaram sie zlozyc pelen pakiet istniejacych projektow kart ekwipunku, przygod i postaci, zeby wasz team mial jakies punkty odniesienia.
Re: Karty
: czwartek 26 lis 2009, 16:05
autor: poooq
Tak wyglada przykladowa karta z elementami/znacznikami informujacymi o rozmaitych elementach w grze:
[img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/przyklad.gif[/img]
Re: Karty
: piątek 27 lis 2009, 14:03
autor: poooq
Probuje rozplanowac zawartosc kart i podzielic na pola zawierajace rozne rodzaje danych... Jak na razie doszedlem do takiego ukladu:
Karty male:
[img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/graf ... dmala1.gif[/img]
Kart duze:
[img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/graf ... dduza1.gif[/img]
Hmm. Trzeba bedzie popracowac nad tlem.
Re: Karty
: poniedziałek 30 lis 2009, 10:28
autor: poooq
[img]
http://mroku.strefa.pl/BrassPlanet/przyklad.jpg[/img]
Do zrobienia:
czcionka
zmiana ikonek testow,
dodanie czarnej ramki naokolo karty,
zmiana tla na ciekawsze (?),
ustawienie wielkosci pol.
Tak wyglada pierwsza karta ze Strange Eons.
Re: Karty
: piątek 04 gru 2009, 12:56
autor: poooq
Re: Karty
: sobota 05 gru 2009, 00:19
autor: Wagnard
XD hehe... no oczekuje, oczekuje. Szczegolnie, az projekt ostatecznie sie ustabilizuje :)