Strona 1 z 1

Talisman + ktory dodatek ?

: czwartek 18 kwie 2013, 14:33
autor: taz
Witam

Może na początek powiem cos ogolnie na temat MiM , to gra z która pamiętam kilka naście lat temu z kumplai chodziliśmy na wagary i graliśmy az do godzin wyjścia ze szkoły , to były piękne czasy i pamiętam jeszcze wszystko miało swój taki klimat starości , pudełka które ledwo trzymaly się do kupy mapa pozagninana a krty postaci lekko zdarte i karty przygod i ekwipunku czarno biale , wszystko zawiązane kilkoma gumkami aby się trzymało kupy - ahhhh to było piękne.

Dotychczasowy Talisman MiM który od jakiegoś czasu posiadam ( podstaowa wersje do rozpoczęcia gry ) jest cudowna wszystko idealnie zgrane i bardzo wytrzymałe , wykonane z dobre jakości ( szacun ) ogolnie wszystko oceniam na ogromny plus , jedyne co mogę się przyczepić to , to ze karty przygod sa male , mogly być być troszkę większe to by idelanie wyglądało no ale i tak niezle wszystko wygląda.
Do rzeczy załozylem temat ( niekotrzy powiedzą ze już taki temat się powtarza któryś raz z rzedu ) tak ja wiem ze temat się powtarza ale to sa stare wypowiedzi i może nieaktualne już, dlatego chciałem raz jeszcze was zapytać o dodatki, a mianowicie ... posiadam podstawowa wersje MiM i planuje kupic kolejny dodatek do gry , proszę was o porade , który dodatek wybrać ?

Powiem tez ze przeważnie gramy w 2-3 osoby ( czasem tez w 4-ke ) ale zawsze gramy w 2-3 osoby i chciałem dowiedzieć się waszym zdaniem który dodatek kupic ? Oczywiście czytałem pozostale tematy podobne z ta kwestia wiele osob porusza temat kupienia Podziemi - ten dodatek bylby dla nas dobry ale martwi mnie fakt ze dojdziemy do końca podziemi i będzie koncowka gry :( ,jeszcze inni czytałem gdzies ze polecają dodatek Gory , ale to podobno łatwa mapka i szybko się ją przechodzi :/ , a mi chodzi o to aby był to dodatek gdzie nie koniecznie musi byc nowa mapa ale aby było dużo przygod , wrogow , ekwipunku aby się cos działo, aby można było swoja postac ulepszac ( w sile, moc ) ale przede wszystkim aby wlasnie było mnogość przygod, ciekawych ekwipunkow , zwrotow akcji ( o ile jest to możliwe :) ).

Jaki dodatek polecacie ?




Z góry dziekuje za kazda wypowiedz

: czwartek 18 kwie 2013, 14:55
autor: Mały Nemo
Cześć,
taz pisze:( niekotrzy powiedzą ze już taki temat się powtarza któryś raz z rzedu )
Zgadza się, ze 10 raz lub więcej ;).

Różni ludzie różne dodatki polecają. Podziemia niekoniecznie Ci przyspieszą grę. Żeby wyskoczyć na KW musisz mieć co najmniej 20 Siły/Mocy.

Z drugiej strony Góry może są łatwe, ale dużo ciekawych Przedmiotów tam jest.

Anyway, ja bym Ci radził kupować albo w kolejności, w której zostały one wydane, albo w kolejności w jakiej są one jeszcze dostępne w sklepie. Wbrew pozorom dodatki do Talismana szybko znikają i trza na nie czekać ;).

: czwartek 18 kwie 2013, 15:03
autor: abubu
Po pierwsze musisz wiedzieć, iż MiM (Magia i Miecz - pierwsza/druga edycja) to nie do końca to samo co TMiM (Talisman: Magia i Miecz - 4 edycja).

MiM to stara, już nie wydawana edycja, natomiast TMiM jest ciągle żywe i wspierane przez wydawcę (nowe dodatki, dodruki, itp). Dodatki do MiM znajdziesz jedynie w "kolejnym obiegu" (allegracz, itp). Dodatki do TMiM w większości kupisz w sklepach z grami planszowymi (w tym również w sklepie polskiego wydawcy - Galakta.pl).

Kolejna kwestia to nie w tym dziale napisałeś swój temat, ale za chwile powinni moderatorzy to skorygować.

Jakie oficjalne dodatki do MiM (w kolejności polecania):
- Podziemia
- Miasto
- W kosmicznej otchłani
- Smoki
- Mistrzowie

Również na tym forum można znaleźć mnogość dodatków autorskich do MiM, a tych się nie kupuje/sprzedaje a jedynie na własną rękę drukuje.

Jeżeli chodzi o TMiM to polecam według kolejności wydawania, więcej informacji na www.galakta.pl

: piątek 19 kwie 2013, 13:25
autor: rumpel_zbuj
Moim zdaniem w Talismanie dwa aspekty, które budzą najwięcej emocji wśród graczy, to zamiana w żabę i kontakt ze żniwiarzem.

Pierwsze to Pani jeziora i królowa lodu (tu są czary i nagrody czarnoksiężnika, które zamieniają w żabę)
Drugie, to dodatek żniwiarz.

Następnie postawiłbym na zadania czarnoksiężnika z prostego powodu - gra w wewnętrznej krainie nabiera nowego wymiaru, gdy przestaje być kopią pierwszej, a zaczyna polegać na zbieraniu losowych zadań, a następnie ciągnięciu nagród, które często są bardzo potężnym bonusem albo nieźle potrafią udupić innych graczy. A żeby skompletować cały zestaw nagród za zadania i zadań, potrzebne są również trzy powyższe dodatki :P