Umiem stworzyć grę
- Michael
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze z Talismana
• Zbrojownia Szalonego Gnoma - Posty: 613
- Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
- Lokalizacja: Z nikąd
- Płeć:
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela 02 paź 2005, 17:42
- Płeć:
Mam obrobione karty.
Mam do podstawki żetony, karty zaklęć, przygód, postaci itd itd. wszystko oprócz planszy. Wszystko zajmuje po spakowaniu 34 MB. Najchętniej przesłałbym to przez emule. Sami ocenicie czy nadaje się to do wykorzystania w grze na PC. Wszystkie karty w dokumencie MS Word. Tutaj link Ed2k do emule : ed2k://|file|magia.rar|35712886|ED1CAAE42ED5F5C163E9F099D0001215|h=QGXDXQM26RKNH54J5TVHXH26ISM2WCIW|/
pozdro
pozdro
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
no dobra też coś napisze
Witam, jestem nowy na forum, ale nie całkiem nowy z MiMem i tematyką gier/fantastyki ( Kiedyś w LO gralismy z kolegami dokładniej w Magicznego miecza, no ale chodzi że w tego typu rozgrywke... ) i mam taką małą sprawę do ogłoszenia jeśli ktoś może jest zainteresowany.
Otóż czytałem forum, a dokładniej ten temat (MiM na PC) i widać że jeśli kilka grup (jeśli kilka jest, aż tak nie sledziłem niestety) robi coś, pewnie są beta testy (np MiM online) wszystko fajnie, ale widze jedno ale... troche to się dzieje na około. Jako elektonik mam troche pojęcie o tworzeniu aplikacji, "klapaniu koda", mozliwości implementacji (tzn przeniesienia ) tego na kompa zadaf fizyki, mechaniki i czego tam jeszcze potrzeba do grania. I czasami zastanawiam sie po cholere męczyć jakieś 3D, jakieś konkretne zasady, czy robić od razu karty postaci które maja 10 umiejętności i trzeba je na papierze rozpisać w 20 linijkach. (przykładów można podać wiele...) w takiej sytuacji po 3 miesiącach walki z direct X i nei wiem z czym jeszcze projekt pada (oczywiście jak ktoś pisze takie coś to spoko podałem tylko skrajny przypadek)
Otóz zainteresowany tym co sie dzieje na forum, usiadłem do kompa i coś sobie zaczełem pisać. Od czego zacząć ?? dowiedzieć jakie są możliwe typy kart, jakie typy zdarzen, jakie typy obszarów, jakie rodzaje poruszania po planszy itd... i po nie długim czasie napisałem sobie coś w czym można sobie zrobić plansze, dowolnie połączyć pola, nie jest ważne czy k6 czy w lewo czy w prawo, czy 1 to do góry, mapka taka jest uniwersalna. Do czego zmierzam ?? Kart może i jest 2000 ale i jest typów zdarzeń ?? wiekszosc z nich można rozpisać na elementarne np utrata Wt, albo zdobycie przyjaciela. Taka modułowa konstrukcja bardzo ułatwia robienie podstawki a także dodatków. Każda nowa karta to tylko połączenie kilku istniejących podstawowych skryptów... pewnie sie okaże że tak wszyscy robią :> ale cóż to tylko moja uwaga.. Posiedze sobie jeszcze kilka dni, skoro sesja i po sesji i coś pokaże... środowisko to delphi 7.0 naprawde można w nim pisać cudy jeśli ktoś byłby zainteresowany czymś o czym napisałem to prosze
pozdrawiam serdecznie całą ekipe forum
PS : aaaaaa i już prawie napisałem tzw Game design document
Otóż czytałem forum, a dokładniej ten temat (MiM na PC) i widać że jeśli kilka grup (jeśli kilka jest, aż tak nie sledziłem niestety) robi coś, pewnie są beta testy (np MiM online) wszystko fajnie, ale widze jedno ale... troche to się dzieje na około. Jako elektonik mam troche pojęcie o tworzeniu aplikacji, "klapaniu koda", mozliwości implementacji (tzn przeniesienia ) tego na kompa zadaf fizyki, mechaniki i czego tam jeszcze potrzeba do grania. I czasami zastanawiam sie po cholere męczyć jakieś 3D, jakieś konkretne zasady, czy robić od razu karty postaci które maja 10 umiejętności i trzeba je na papierze rozpisać w 20 linijkach. (przykładów można podać wiele...) w takiej sytuacji po 3 miesiącach walki z direct X i nei wiem z czym jeszcze projekt pada (oczywiście jak ktoś pisze takie coś to spoko podałem tylko skrajny przypadek)
Otóz zainteresowany tym co sie dzieje na forum, usiadłem do kompa i coś sobie zaczełem pisać. Od czego zacząć ?? dowiedzieć jakie są możliwe typy kart, jakie typy zdarzen, jakie typy obszarów, jakie rodzaje poruszania po planszy itd... i po nie długim czasie napisałem sobie coś w czym można sobie zrobić plansze, dowolnie połączyć pola, nie jest ważne czy k6 czy w lewo czy w prawo, czy 1 to do góry, mapka taka jest uniwersalna. Do czego zmierzam ?? Kart może i jest 2000 ale i jest typów zdarzeń ?? wiekszosc z nich można rozpisać na elementarne np utrata Wt, albo zdobycie przyjaciela. Taka modułowa konstrukcja bardzo ułatwia robienie podstawki a także dodatków. Każda nowa karta to tylko połączenie kilku istniejących podstawowych skryptów... pewnie sie okaże że tak wszyscy robią :> ale cóż to tylko moja uwaga.. Posiedze sobie jeszcze kilka dni, skoro sesja i po sesji i coś pokaże... środowisko to delphi 7.0 naprawde można w nim pisać cudy jeśli ktoś byłby zainteresowany czymś o czym napisałem to prosze
pozdrawiam serdecznie całą ekipe forum
PS : aaaaaa i już prawie napisałem tzw Game design document
inzynieria
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
-
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 13 lut 2005, 13:36
- Lokalizacja: Gotenhafen
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Tak mi się coś zdaje że aby ujrzeć SCREENY najpier musimy mieć to NAPISANE. W innym wypadku to niemożliwe, źle myślę? :lol:
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
witam
w sumie to moge dac screeny z kodem
narazie bawie sie w kilka ciekawych rzeczy i chciałem sie zapytac jak wam sie moze podobać grywalność tego. Zamiast robic od razu plansze, postacie, konkretne karty itp zabrałem sie definiowania zdarzeń elementarnych... np mam prosty edytorek do robienia grafu przedstawiajacego kraine. Jak wiemy inne sa zasady poruszania w jaskini, w miescie i na planszy glownej. A tutaj to nie ma problemu.. Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste )
Druga sprawa to podam na przykladzie : jak wurzuci sie kostką na ruch, to zamiast tajemniczego znikania bohatera z pola N i pojawiania sie na pole K gracz musi recznie przeklikac tyle pol ile musi (na planszy glownej dzieki temu wybiera sie samemu kierunek ruchu). Zmusza to do klikania wiem ale dzieki temu nie ma sytuacji ze gra przechodzi sie sama. Przeciez podczas gry takiej normalnej po rzucie kostka na ruch musimy sami policzyc pola i zobaczyc gdzie mozna pojsc, i przesunac swoją postać. To taka interakcja wieksza ze swiatem gry... czy jest sens wogole takie cos robic ??
trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza). Właśnie męcze takie fajne przekladanie przedmiotow, chowanie do plecakow, dawanie tragarzowi czy np na konia. Wszytko drag and drop. najbardziej podoba mi sie pomysł z polem na zwierzaka zrobiłem taka graficzke prosta zeby jakies ikonki były i wyszla mi z tego krowa
PS: aaa i to nie bedzie 3D jak to moglo by wynikac w wczesniejszego posta
pozdrawiam
w sumie to moge dac screeny z kodem
narazie bawie sie w kilka ciekawych rzeczy i chciałem sie zapytac jak wam sie moze podobać grywalność tego. Zamiast robic od razu plansze, postacie, konkretne karty itp zabrałem sie definiowania zdarzeń elementarnych... np mam prosty edytorek do robienia grafu przedstawiajacego kraine. Jak wiemy inne sa zasady poruszania w jaskini, w miescie i na planszy glownej. A tutaj to nie ma problemu.. Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste )
Druga sprawa to podam na przykladzie : jak wurzuci sie kostką na ruch, to zamiast tajemniczego znikania bohatera z pola N i pojawiania sie na pole K gracz musi recznie przeklikac tyle pol ile musi (na planszy glownej dzieki temu wybiera sie samemu kierunek ruchu). Zmusza to do klikania wiem ale dzieki temu nie ma sytuacji ze gra przechodzi sie sama. Przeciez podczas gry takiej normalnej po rzucie kostka na ruch musimy sami policzyc pola i zobaczyc gdzie mozna pojsc, i przesunac swoją postać. To taka interakcja wieksza ze swiatem gry... czy jest sens wogole takie cos robic ??
trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza). Właśnie męcze takie fajne przekladanie przedmiotow, chowanie do plecakow, dawanie tragarzowi czy np na konia. Wszytko drag and drop. najbardziej podoba mi sie pomysł z polem na zwierzaka zrobiłem taka graficzke prosta zeby jakies ikonki były i wyszla mi z tego krowa
PS: aaa i to nie bedzie 3D jak to moglo by wynikac w wczesniejszego posta
pozdrawiam
inzynieria
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Hmm... jeśli to nie ma byc 3D to wychodzi na to że poza zwiększeniem iterakcji z grą poprzez np. "przeklikiwanie" się przez obszary to będzie to taka sama gra jaką zrobił (i wciąż dopracowuje) MistrzDzwonów... a liczyłem na produkt konkurencyjny w większym stopniu
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
no tak 3D w sumie racja bardziej, fajniej, lepiej, ale wiecie ktoś to 3D musi zrobić, a pytanie czy lepiej zrobić coś 2D co wie jak sie zrobic niż zacząć robić 3D i nie zrobić bo sie nie zna dobrze directX ?? no wiadomo a zreszta nei dokonca powiedziane wszystko, niech no tylko sie sesja skonczy
PS a może byc 3D w znaczeniu widok 3D "bez modeli",czyli widok na swiat jako na plaszyzne, plaskie karty itp (plansza w poziomie, postacie np w pionie stoją) bo to bardzo ulatwi prace... a wyglądać może fajniej
PS a może byc 3D w znaczeniu widok 3D "bez modeli",czyli widok na swiat jako na plaszyzne, plaskie karty itp (plansza w poziomie, postacie np w pionie stoją) bo to bardzo ulatwi prace... a wyglądać może fajniej
inzynieria
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Właśnie tak to miałoby wyglądać bladus Masz tu linka do projektu, który chyba umarł i zobacz jak to tam wyglądało.
http://magiaimiecz.republika.pl/
http://magiaimiecz.republika.pl/
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
....a zastanawia mnie jeszcze kwestia grafiki, można oczywiscie w takiej sytuacji korzystac z tego co jest w MiMie, ale niektóre krainy są spod różnych rąk, tzn róznych autorów może to dziwnie wygladac.. tzn jak własnie do tego podejsc... ogolnie chciałem powiedziec ze 99% zasad, kart postaci itp chcieliśmy zaczerpnąc z MiMa (z niektorymi pojedynczymi zasadami moze byc roznie w implementacji) wiec nie jest to gra na podstawie... tylko raczej wersja komputerowa, tylko zostaje grafika.. jakby był grafik ale to takie moje głosne myslenie
PS : Link o którym mowisz widzialem, to fajnie wyglada, a jestem ciekawe jak z funkcjonalnoscią.
PS : Link o którym mowisz widzialem, to fajnie wyglada, a jestem ciekawe jak z funkcjonalnoscią.
inzynieria
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
w sumie takie "płaskie 3D" nie jest trudne tylko myśle jak zrobić na raz płaskie MENU, czyli interfejs gracza jakies parametry, rzeczy i 3D plansze. Może takie cos ze plansza 3D a wszelka interakcja z ekwipunkiem itp w odzielnym ekranie, tzn juz w trybie 2D albo cos takiego... chyba FPP odpada, ale mi zrobiliście smaczek na 3D:) trzeba pomysleć
inzynieria
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Hehe, a ja to co, pies? Jeszcze siê nie podda³em. Co prawda szybko¶æ pisania nie osza³amia, ale robiê to w wolnych chwilach, a zajêæ mam bez liku. I screena te¿ mogê zapodaæ, a co! Docelowo ma byæ pe³na wierno¶æ orygina³owi MiM. Wielki postêpów graficznych nie widaæ, gdy¿ pracowa³em nad takimi duperelami jak np. odwzorowanie czcionki TT itp.
To, co pisze bladus, o grafach, modularno¶ci itp. to s± rzeczy do¶æ oczywiste, je¶li siê w miarê powa¿nie podchodzi to projektu i my¶li o jego sukcesie. Ze swojej strony doda³bym na przyk³ad podzia³ tury na bardzo szczegó³owe etapy i zdarzenia z nimi powi±zane, np. faza przed rzutem kostk±, faza po rzucie, faza przed podjêciem ruchu, faza przed wej¶ciem na pole po¶rednie, faza po wej¶ciu na pole po¶rednie itp... dziesi±tki ró¿nych etapów i mo¿liwo¶ci odpalania triggerów. Zreszt± to temat rzeka, a gdy dojdzie siê do programowania on-line to siê schody zaczynaj±.
To, co pisze bladus, o grafach, modularno¶ci itp. to s± rzeczy do¶æ oczywiste, je¶li siê w miarê powa¿nie podchodzi to projektu i my¶li o jego sukcesie. Ze swojej strony doda³bym na przyk³ad podzia³ tury na bardzo szczegó³owe etapy i zdarzenia z nimi powi±zane, np. faza przed rzutem kostk±, faza po rzucie, faza przed podjêciem ruchu, faza przed wej¶ciem na pole po¶rednie, faza po wej¶ciu na pole po¶rednie itp... dziesi±tki ró¿nych etapów i mo¿liwo¶ci odpalania triggerów. Zreszt± to temat rzeka, a gdy dojdzie siê do programowania on-line to siê schody zaczynaj±.
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Dokładnie takie cuś! Cudo! NIic dodać nic ując nie ma się co rozpisywać i lać wody
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Przedewszystkim witam bladusa w gronie ludzi pocących się nad komputerową adaptacją MiM'a (jupi nie jestem sam). Mam tylko kilka uwag. Pomysł z posortowaniem kart (zwłaszcza zdażeń) w tabele, w której byłyby zapisane właściwości kart jest raczej niewykonalny. Karty zdażeń są zbyt odmienne od siebie np. Burza i śpiew syreny, niby to samo ale działa na różnych poszukiwaczy. Przy więkrzości kart trzeba uwzględnić większość cech konkretnego poszukiwacza. No i wrzucenie czarów i przedmiotów do jednego worka to też raczej dziwny pomysł.
ghs nikt o tobie nie zapomniał. Ja tam cały czas Cię dopinguje
P.S. Jakiś beniaminek ze mnie ludzie po studich się za to biorą a ja jeszcze matury nie mam
Możesz mi wierzyć samo zaimplantowanie głupiego miecza może sprawić kłopoty a co dopiero czary które ingerują we wszystkie kwestie rozgrywki.trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza)
Eee ten tego najwięcej trudności sprawiają właśnie te "skrypty", graficznie plansze robi się szybko. Dobra pozrzędziłem troszkę . Tylko nie myśl że jakoś specjalnie się na Ciebie uwziołem, poprostu wiem ile pracy trzeba włożyć żeby najprostrze czynności w tej grze zaczeły "żyć" w komputrze. Tak czy siak życze ci jak najszypszego zakończenia pracy i trzymam kciuki.Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste )
ghs nikt o tobie nie zapomniał. Ja tam cały czas Cię dopinguje
P.S. Jakiś beniaminek ze mnie ludzie po studich się za to biorą a ja jeszcze matury nie mam
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
po pierwsze obiektowo po drugie zdarzenia po trzecie modularność i rozpoczęcie pracy z kodem dopiero po napisaniu konspektu tak własnie nauczyli mnie pisać aplikacje, a to nie jest pierwsza. Może to moda, ale dzięki temu naprawde nie ma problemu w robieniu skryptów. Np tragarz jest to i przyjaciel (tzn dziedziczenie po przyjacielu) i transport (po np czymś takim jak muł) i ma obsługe tego i tego (podałem przykład)
Cóż forum jest od tego żeby wymieniać doswiadczenie, więc wiadomo ktoś robi tak a ktoś inny inaczej. Wersja przeglądarkowa ma swoje zalety i wady, tak samo jak wersja że tak powiem "exe". grafika to jest najmniejszy problem zeby mapke narysowac, mi chodzilo o osbluge ruchow, moze podesle jakis moduł do mapki zeby pokazac. wszelkie pomysły jakie mam najpierw robie uwaga w (tutaj śmiech) w game makerze, ponieważ tam wszystko znam i wynik mam właśnie w 10 minut. A potem sie bawie w bardziej ciekawym srodowisku...
wlasnie wrocilem z egzaminu, hehe ludzie nie idzcie na akustyke !! trzeba sie z HIWem męczyć hehe
pozdrawiam i postaram sie cosik pokazac w najblizszym czasie (ten tydzien)
PS: dzieki za odzew na forum, a myślałem ze tu taka cisza ;P
Cóż forum jest od tego żeby wymieniać doswiadczenie, więc wiadomo ktoś robi tak a ktoś inny inaczej. Wersja przeglądarkowa ma swoje zalety i wady, tak samo jak wersja że tak powiem "exe". grafika to jest najmniejszy problem zeby mapke narysowac, mi chodzilo o osbluge ruchow, moze podesle jakis moduł do mapki zeby pokazac. wszelkie pomysły jakie mam najpierw robie uwaga w (tutaj śmiech) w game makerze, ponieważ tam wszystko znam i wynik mam właśnie w 10 minut. A potem sie bawie w bardziej ciekawym srodowisku...
wlasnie wrocilem z egzaminu, hehe ludzie nie idzcie na akustyke !! trzeba sie z HIWem męczyć hehe
pozdrawiam i postaram sie cosik pokazac w najblizszym czasie (ten tydzien)
PS: dzieki za odzew na forum, a myślałem ze tu taka cisza ;P
Ostatnio zmieniony wtorek 07 lut 2006, 13:03 przez bladus, łącznie zmieniany 1 raz.
inzynieria