Strona 1 z 1

Czary kontrczary obrona

: wtorek 19 mar 2013, 10:43
autor: Rocy7
Jeśli dobrze rozumiem gdy ktoś rzuci na inną osobę czar ofensywny ta może się bronić czasem obronnym jednak czy jest możliwość rzucenia czaru ofensywnego w odpowiedzi na atak czarem?

I czy dwa czary ofensywne znoszą się wzajemnie? czy oba działają?

: wtorek 19 mar 2013, 13:37
autor: abubu
w swojej turze można rzucić 0-3 czarów (nie więcej niż stan na początku tury)
w torze innego gracza można rzucić 0-1 czarów

Nie ma znaczenia czy to ofensywny czy defensywny.
Należy jednak pamiętać, o kilku dodatkowych zasadach:
- nie można rzucić czaru, który nie będzie miał efektu (np. uzdrowienie na osobę, która posiada max życia)
- na początku opisu czaru pisze dokładnie, kiedy może on zostać użyty
- zazwyczaj pisze na kogo może być rzucony

Odpowiadając na pytanie:
Rocy7 pisze:Jeśli dobrze rozumiem gdy ktoś rzuci na inną osobę czar ofensywny ta może się bronić czasem obronnym
tak
Rocy7 pisze: jednak czy jest możliwość rzucenia czaru ofensywnego w odpowiedzi na atak czarem?
tak - najlepszą obroną jest atak, jednak ważna jest kolejność zdarzeń (np. jak ciebie uśmierci czar przeciwnika, to se możesz co najwyżej rzucić czar "Ide po piwo").
Rocy7 pisze:I czy dwa czary ofensywne znoszą się wzajemnie? czy oba działają?
nie ma takiej zasady, jednak aby wszystko było jasne (o co ci chodzi) podaj przykład.
Np. moja tura i ja ciebie "jeb z lasera" ... no to ty w odpowiedzi też mnie "jeb z lasera" ... no to mój laser ciebie dosięga, a później twój laser dopada mnie. Nic nie znosi się.

Generalnie nie ma wprost definicji czarów ofensywnych/defensywnych. Takie "odbicie czaru" jakie by było? Niby broni ale i też atakuje (w zależności od czaru odbijanego).

: wtorek 19 mar 2013, 13:37
autor: Bludgeon
A możesz podać jakieś przykłady?

: wtorek 19 mar 2013, 14:55
autor: Mały Nemo
abubu pisze:Jeśli dobrze rozumiem gdy ktoś rzuci na inną osobę czar ofensywny ta może się bronić czasem obronnym
Nie zawsze, a w 97% nie możesz. W odpowiedzi na Zaklęcia (Czary były w MiM) możesz rzucić jedynie te Zaklęcia, na których jest napisane, iż mogą być rzucone w odpowiedzi na rzucone właśnie Zaklęcie. Czyli jedynie Rozproszenie Magii i Odbicie. Nic więcej. Innych Zaklęć nie możesz rzucić.

: wtorek 19 mar 2013, 15:15
autor: Rocy7
Przykład numer 1

Dwóch graczy posiada Czar Strumień Energii ( w talii są 3 takie czary)
Opis "Strumień Energii natychmiast pozbawia Poszukiwacza i Wroga 1 punktu Wytrzymałości (jeśli posiada Wytrzymałość - inaczej ginie bez względu na posiadany pancerz. Możesz tego Czaru użyć podczas normalnej walki z innym Poszukiwaczem lub Wrogiem."

Pierwszy rzuca ten czar na co drugi używa także tego czaru. Obaj stracą wytrzymałość czy czar się zniweluje?

Przykład numer 2

Gracz numer 1 rzuca Przyzwanie burzy
"Po rzuceniu tego Czaru na jednym, wskazanym Obszarze tej samej krainy, w której znajduje się rzucający, wybucha gwałtowna Burza. Wszystkie Zwierzęta, przebywające na objętym Burzą Obszarze ulegną panice. Wrogim Zwierzętom można się wymknąć. Jeżeli wyrzucisz 5 łub 6 oczek, zwierzęta, które są Przyjaciółmi uciekają (odłóż ich karty) wraz ze wszystkimi przedmiotami przez
nie niesionymi"

Gracz numer 2 Rzuca Unieruchomienie
"Ten Czar możesz rzucić w dowolnym momencie na innego Poszukiwacza lub na Wroga. Unieruchomiona ofiara nie może wykonać żadnej akcji poza użyciem Rozproszenia Magii, negującym działanie Unieruchomienia. Nie możesz zaatakować ofiary lecz możesz się jej wymknąć."


Przykład 3

1 gracz Dotyk Śmierci "Ten Czar może być rzucony tylko podczas spotkania z innym Poszukiwaczem lub Wrogiem. Zabija natychmiast każdego Wroga, z wyjątkiem Duchów. Poszukiwaczowi zaś odbiera 2 punkty Wytrzy¬małości. Nie musisz toczyć walki żeby użyć tego Czaru. Jednak twój przeciwnik może ci się wymknąć jeśli to on spotkał ciebie."

2 gracz Wyssanie "Możesz rzucić ten Czar w dowolnym momencie. Wyssie on z poddanego jego działaniu Poszukiwacza 1 punkt Siły lub 1 punkt Mocy, na stałe przekazując go tobie. Jednak nie obniży Siły lub Mocy poniżej poziomu z jakim ofiara rozpoczynała grę."

: wtorek 19 mar 2013, 15:33
autor: Bludgeon
Rocy7 pisze:Pierwszy rzuca ten czar na co drugi używa także tego czaru. Obaj stracą wytrzymałość czy czar się zniweluje?
Obaj tracą po Wt. Nie wiem w ogóle skąd pomysł że czary się "niwelują".

Przykład 2: najpierw rozpatrywany jest efekt Burzy, a potem unieruchomienia. Niezależnie od siebie.

Przykład 3: najpierw rozpatrywany jest efekt Dotyku, a potem Wyssania.

: wtorek 19 mar 2013, 17:08
autor: Rebelix
Co to w ogóle jest za zaklęcie "strumień energii" i dlaczego są niby 3 takie karty jak ja nawet jednej nie mogę skojarzyć?

: wtorek 19 mar 2013, 20:45
autor: Rocy7
Ten akurat czar jest z dodatków autorskich z Magia i Miecz by Shuma v1.1 nie wiem kto jest autorem dodatkowych czarów.

Obrazek

: wtorek 19 mar 2013, 20:49
autor: Rebelix
OK ale to trochę nie w tym temacie bo zdaje się jest osobny na zasady dotyczące autorskich dodatków. Nie, że by mi to jakoś przeszkadzało no ale jednak zdziwienie mnie lekkie wzięło jak tak czytam niby o TMiM a jednak nie wiem o czym czytam.

: wtorek 19 mar 2013, 21:08
autor: stave
To pochodzi z Kart Kufira, do których oprawę graficzną robił Valdi. Całość była pod MiM.
Kufir jak dobrze pamiętam zrobił pełen arkusz Kart plus parę do Podziemi i do tego ów Czar.

I jest to niestety jeden z motywów który mnie wpienia, że osoby korzystają z zasobów twórców ale mało z nich rusza tyłek aby napisać co skąd etc. i później mamy takie kwiatki.