Strona 1 z 1

SC.Big - TWORZENIE ORAZ GRANIE W PLANSZÓWKI ONLINE

: czwartek 15 mar 2012, 13:16
autor: ZOAR
Witam serdecznie,

Chciałbym tutaj podzielić sie moim pomysłem tworzenia oraz grania w planszówki online.

Jestem grafikiem i z zamiłowania zajmuję się tworzeniem systemów do gier - także pewnego dnia wpadłem na pomysł jak połączyć te dwie pasje.

System nazwałem SC.Big od Screen Cast Board Games

Ale tyle pierdu, pierdu.

CO TO JEST I NA CZYM TO POLEGA

Cała idea opiera się na tworzeniu gier planszowych w programie do grafiki wektorowej (poniżej opiszę jakiego programu używam) oraz programu do screen castów (dzielenia ekranu monitora z innym użytkownikiem online). Oczywiście nie trzeba nic kupować wszystko opiera się na oprogramowaniu open source oraz darmowym.

System takiej rozgrywki daje niewyobrażalne możliwości wspólnej zabawy, daje możliwość twórcom szybkie tworzenie oraz testowanie swoich pomysłów z innymi - a chciałbym rozpropagować taki system gry, żeby stworzyła się społeczność graczy, twórców żebysmy mogli ze sobą organizować gierki, jesli ktos ma pomysł na gre a nie ma papieru umiejetnosci np ja zawsze mogę taką grę zaprojektować, zeby nawadawało się w nią grać - jak narazie działa grupa na facebooku http://www.facebook.com/groups/382755965077094/ oraz tworze własnie stronkę www.

Na FB jak zobaczycie wrzucam narazie pojedyńcze filmiki jak tworzyć, jak coś zrobić - ogólnie służę wszelką pomocą. Jest też masa gier dostępna do ściągnięcia na obecną chwilę.

KONKRETY

CO NAM BĘDZIE POTRZEBNE

- program open source do tworzenia grafiki wektorowej http://www.inkscape.org/

- program do screencastów (dzielenia się ekranem) - darmowy na 2 Playerów http://www.teamviewer.com/pl (wersja płatna dla większej ilości playersów

JAK GRAĆ

- w załączeniu prezentuje screenshota z mojej neuroshimy stworzonej w tym programiku - bez problemu jesteśmy w stanie ruszać wszystkimi żetonami / przestawiać układać

http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... aziir.jpg/ - grafiki wykorzystane ze strony http://www.neuroshimahex.pl

http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... layou.png/ - autorski pomysł oraz grafika - gra wraz z instrukcja gotowa do gry

http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... zenie.png/ - element instrukcji

1. HOST - osoba która tworzy grę - odpala program za pomocą programu plik z grą (jest to plik graficzny w formacie .svg (screen w załączeniu pokazuje jak wygląda odpalona gra z odpowiednimi ustawieniami)

2. Następnie odpala TEAMVIEWERA który pozwala na współdzielenie pulpitu z inną osobą (tam są podane dane potrzebne do polaczenia sie z komputerem)

3. Osoba która chce się dołączyć wklepuje LOG i PASS HOSTA

4. Od tego momentu do pulpitu HOSTa jest podłączony GUEST i mogą razem grać

5. Dodatkowej dedykowanej aplikacji (always on top) w postaci małego boxa sluzaczego za czat oraz ustawianie losowań (które również wykonuje na potrzeby konkretnej gry)

___________________

Poniżej zamieszczam ostatnią stworzoną grę

FILMIK Z GRY - http://screencast-o-matic.com/watch/cleoXTBog
PLIK DO ŚCIĄGNIĘCIA - http://w419.wrzuta.pl/plik/6D6S49MZrDW/go_tron_mode
INSPIRACJA :) -

No to tyle słowem wstępu. Zapraszam do dystkusji, rzucania pomysłów, pomocy w całym projekcie

pzdr
ZOAR

: czwartek 15 mar 2012, 13:43
autor: Rogo
Przyznam, że granie w programie graficznym to pomysł nowatorski i bardzo ciekawy.
Do 2-osobowych prostych gierek wręcz idealny :)
Problem pojawia się przy bardziej skomplikowanych tytułach dla większej ilości graczy (choćby fakt, że potrzebna jest już płatna wersja programu, albo problem ukrywania kart ciągniętych z jednego stosu)

Nie, że narzekam, ale dużo mniej problematyczna w obsłudze jest platforma Zun Tzu. Znasz? Testowałeś? :)

: czwartek 15 mar 2012, 15:06
autor: ZOAR
Tak kojażę zuntzu i vassal. Wcześniej chciałem stworzyć coś w rodzaju takiego emulatora, ale doszedłem do wniosku, że to nie o to jednak mi chodzi.

Może ten pomysł jest bardziej przeznaczony dla twórców i obsób lubiących szukać rozwiązań. Tworzenie takiej gry na programie do grafiki wektorowej uczy działania na tego typu aplikacjach (mówię tu o grafice wektorowej - czym zarazem chce promować otwarte oprogramowanie jak linux i programy jak inkscape i gimp) więc za tym idzie wiedza oraz dodatkowe umiejętności, a nie tylko korzystanie z jakiegoś gotowego edytora. Zaprojektowanie rozgrywki na tego typu systemie również stawia przed sobą dodatkowe wyzwania. Każdy ma dzięki temu możliwość zrobienia wszystkiego od podstaw i stworzyć to w otwartym pliku.

1. Grafika wektorowa - jako podstawowa platforma
2. Grafika rastrowa - jako grafika do naszej gry
3. Elementy programowania - tworzenie prostych aplikacji losujących

Aczkolwiek rację muszę przyznać, że minusem jest ograniczenie jeżeli chodzi o graczy, aczkolwiek dla każdego coś miłego ja osobiście zawsze wolałem gry 1v1.

Jeżeli chodzi o karty - to jestem w trakcie tworzenia dodatkowej aplikacji, która bedzie na to pozwalać. Tutaj mozna zobaczyć jak to wygląda. Osoba HOSTUJĄCA grę może ustalić jaki obszar pulpitu będzie udostępniać, a GUESTA nie widać. Ta metoda tylo ma 2 minusy - musisz ufać, że osoba z którą grasz nie oszukuje, no najlepiej mieć na to 2 monitory.

http://screencast-o-matic.com/watch/cleoidBoF