Turniej Talisman: Magia i Miecz - Regulamin
: poniedziałek 05 mar 2012, 20:51
1. W turnieju Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012 może uczestniczyć maksymalnie 10 graczy.
2. Jeżeli będzie więcej zainteresowanych osób niźli miejsc, osoby biorące udział w turnieju wyłoni się w losowy sposób.
3. Turniej Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012 rozgrywa się używając 1 kompletu gry planszowej Talisman: Magia i Miecz wraz z Królową Lodu (prócz kart zadań Czarownika i kart dotyczących tychże kart zadań oraz Alternatywnych Zakończeń) oraz homebrew kartami Nemomona i Ice Queen Jona New. Nie biorą udziału w grze Poszukiwacze: Zabójca oraz Mnich. Wszystkie zasady gry są zgodne z instrukcją oraz oficjalną polską erratą do gry planszowej Talisman: Magia i Miecz.
4. Gracz, którego Poszukiwacz zginie, odpada z gry. Ostatni pozostający w grze gracz zostaje zwycięzcą Turnieju Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012.
5. Wszystkie miejsca przy stołach obsadzane są losowo. Każdy uczestnik rzutem trzema kośćmi decyduje swoje miejsce przy stole. Właściciel gry zawsze gra jako gracz #1, jednocześnie będąc "bankierem" - obsługuje grę w trakcie jej trwania (rozdaje i przyjmuje żetony, wydaje i przyjmuje karty Ekwipunku itp). Jeżeli gracz #1 odpadnie z gry, wciąż kontynuuje grę jako "bankier".
6. Podczas eliminacji gracze losują po 1 karcie Poszukiwacza, którym muszą grać.
7. Każdy Poszukiwacz rozpoczyna grę z 1 dodatkowym punktem Siły lub Mocy w zależności od wyboru gracza. Punkty te są rozdzielane zgodnie z ruchem wskazówek zegara, gdy wszyscy inni gracze wylosują swego Poszukiwacza, zaczynając od gracza #1.
8. Instrukcje kart są zgodne z tym, co na nich jest napisane.
9. Instrukcja obszaru Jaskini Czarownika brzmi następująco: Wylosuj 2 karty. Jeśli znajdują się tu już jakieś karty, wylosuj ich tylko tyle, aby razem były tu dwie karty.
10. Gracze na wykonanie swojej kolejki nie mają limitu czasu, ale muszą to wykonywać bez zbędnego przeciągania gry. Jeśli gracz będzie celowo przeciągał wykonanie swojej kolejki, gracz #1 może zdecydować się usunąć takiego gracza z gry. Gracz może zostać również usunięty, gdy swoim zachowaniem przeszkadza w prowadzeniu turnieju, kłóci się, wchodzi w zbędną polemikę z graczem #1 lub w inny sposób przeszkadza w prowadzeniu gry. Gracz może zostać upomniany, iż postępuje wbrew Regulaminowi gry, ale nie musi zostać. Niezależnie od tego, drugie upomnienie zawsze skutkuje usunięciem z gry.
11. Ostateczna interpretacja Regulaminu turnieju Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012 oraz interpretacja zasad gry należy do gracza #1. Gracz #1 może wysłuchać na szybko ewentualnych sugestii innych graczy w celu sprawniejszego prowadzenia gry lub też rozwiązania skomplikowanej sytuacji interpretacji zasad, ale nie ma takiego obowiązku. Mając na uwadze fakt, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, może się zdarzyć, iż nie zawsze wybrana interpretacja zasad zadowoli wszystkich graczy, dlatego też gracz #1 może wysłuchać innych opinii (o ile nie przerodzi się ona w polemikę), ale nie ma obowiązku jej uwzględniać. Gracz ma obowiązek grać zgodnie z ustaloną interpretacją zasad, bez względu czy mu się ona podoba, czy nie. Gracz #1 może, jeżeli zajdzie taka potrzeba, cofnąć grę do wybranego przez siebie momentu.
2. Jeżeli będzie więcej zainteresowanych osób niźli miejsc, osoby biorące udział w turnieju wyłoni się w losowy sposób.
3. Turniej Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012 rozgrywa się używając 1 kompletu gry planszowej Talisman: Magia i Miecz wraz z Królową Lodu (prócz kart zadań Czarownika i kart dotyczących tychże kart zadań oraz Alternatywnych Zakończeń) oraz homebrew kartami Nemomona i Ice Queen Jona New. Nie biorą udziału w grze Poszukiwacze: Zabójca oraz Mnich. Wszystkie zasady gry są zgodne z instrukcją oraz oficjalną polską erratą do gry planszowej Talisman: Magia i Miecz.
4. Gracz, którego Poszukiwacz zginie, odpada z gry. Ostatni pozostający w grze gracz zostaje zwycięzcą Turnieju Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012.
5. Wszystkie miejsca przy stołach obsadzane są losowo. Każdy uczestnik rzutem trzema kośćmi decyduje swoje miejsce przy stole. Właściciel gry zawsze gra jako gracz #1, jednocześnie będąc "bankierem" - obsługuje grę w trakcie jej trwania (rozdaje i przyjmuje żetony, wydaje i przyjmuje karty Ekwipunku itp). Jeżeli gracz #1 odpadnie z gry, wciąż kontynuuje grę jako "bankier".
6. Podczas eliminacji gracze losują po 1 karcie Poszukiwacza, którym muszą grać.
7. Każdy Poszukiwacz rozpoczyna grę z 1 dodatkowym punktem Siły lub Mocy w zależności od wyboru gracza. Punkty te są rozdzielane zgodnie z ruchem wskazówek zegara, gdy wszyscy inni gracze wylosują swego Poszukiwacza, zaczynając od gracza #1.
8. Instrukcje kart są zgodne z tym, co na nich jest napisane.
9. Instrukcja obszaru Jaskini Czarownika brzmi następująco: Wylosuj 2 karty. Jeśli znajdują się tu już jakieś karty, wylosuj ich tylko tyle, aby razem były tu dwie karty.
10. Gracze na wykonanie swojej kolejki nie mają limitu czasu, ale muszą to wykonywać bez zbędnego przeciągania gry. Jeśli gracz będzie celowo przeciągał wykonanie swojej kolejki, gracz #1 może zdecydować się usunąć takiego gracza z gry. Gracz może zostać również usunięty, gdy swoim zachowaniem przeszkadza w prowadzeniu turnieju, kłóci się, wchodzi w zbędną polemikę z graczem #1 lub w inny sposób przeszkadza w prowadzeniu gry. Gracz może zostać upomniany, iż postępuje wbrew Regulaminowi gry, ale nie musi zostać. Niezależnie od tego, drugie upomnienie zawsze skutkuje usunięciem z gry.
11. Ostateczna interpretacja Regulaminu turnieju Talisman: Magia i Miecz – Zgierz 2012 oraz interpretacja zasad gry należy do gracza #1. Gracz #1 może wysłuchać na szybko ewentualnych sugestii innych graczy w celu sprawniejszego prowadzenia gry lub też rozwiązania skomplikowanej sytuacji interpretacji zasad, ale nie ma takiego obowiązku. Mając na uwadze fakt, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, może się zdarzyć, iż nie zawsze wybrana interpretacja zasad zadowoli wszystkich graczy, dlatego też gracz #1 może wysłuchać innych opinii (o ile nie przerodzi się ona w polemikę), ale nie ma obowiązku jej uwzględniać. Gracz ma obowiązek grać zgodnie z ustaloną interpretacją zasad, bez względu czy mu się ona podoba, czy nie. Gracz #1 może, jeżeli zajdzie taka potrzeba, cofnąć grę do wybranego przez siebie momentu.