Strona 1 z 1

Koniokrad a Rumak - pomocy

: poniedziałek 03 paź 2011, 18:36
autor: Francessen
Witam Panie i Panowie,

Ostatnio grając w MiM mielismy dosyć burzliwą godzinną dyskusję, która skończyła się zerwaniem sesji:)

Sprawa poszła o Koniokrada. Otóż jeden z graczy, będąc w mieście i mając w ekwipunku m.in. Konia, Konia z Wozem oraz Rumaka, wylosował kartę "Koniokrad".

Czy w takiej sytuacji oddaje tylko konia i konia z wozem, czy również rumaka?

Plz pomóżcie, rozstrzygnijcie, doradźcie...

: poniedziałek 03 paź 2011, 18:43
autor: Mały Nemo
Uszanowanie!
Regulamin pisze:2. Każdy użytkownik, poszukujący objaśnienia niezrozumiałej dla niego zasady czy też treści karty, zobligowany jest dołączyć do swego zapytania treść tej zasady z instrukcji gry lub frapującej go karty.
Na Twoje szczęście miałem kartę pod ręką. Na niej nie jest napisane, że Poszukiwacz traci Rumaka, wiec nie - nie traci go.

: wtorek 04 paź 2011, 18:00
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Czy ja wiem... Ja bym chyba odłożył tego rumaka. Ale to tylko mój punkt widzenia i nie będę się o to kłócił ;-)

Wątpliwe...

: środa 05 paź 2011, 12:00
autor: Francessen
Przepraszam i kajam się - mój błąd, który właśnie naprawiam:

Pytanie chyba sprowadza się do tego, czy Rumak podchodzi pod kategorię "wszystkie konie":

"Koniokrad

Wszystkie muły, konie oraz konie z wozami, należące do wszystkich znajdujących się w MIEŚCIE Poszukiwaczy zostają skradzione. Nie dotyczy to mułów itd., pilnowanych przez Uliczników oraz zostawionych w Stajni"

I teraz pytanie do Was - jak interpretowalibyście powyższe.

: środa 05 paź 2011, 12:23
autor: Mały Nemo
Gracze w Magii i Mieczu dzielą się na 2 kategorie:

- na tych, co grają z literą kart
- na tych, co grają z logiką.

Udowodnione było już bardzo wiele razy, iż w MiMie logiki nie ma (Tragarz, który dźwiga na sobie Muła, który to Muł dźwiga na sobie Konia z Wozem, a na tym wozie Rumak) i czasami można dojść do sytuacji, w których się grywa na logikę, ale nawet w nich ona nie jest w stanie pomóc. Dlatego najbezpieczniej jest grać z literą kart, jeżeli na karcie nie jest napisane, iż Rumaka się nie traci, to się go nie traci.

: środa 05 paź 2011, 22:43
autor: nick
Ja bym odlozyl. Rumak to kon badz co badz.

: środa 05 paź 2011, 23:37
autor: Astropata
Jak Nemo pisał - powoływanie się na logikę to bardzo ryzykowna rzecz i polecam unikać jej ;)

: czwartek 06 paź 2011, 11:49
autor: Rogo
Dopisz sobie do listy odstępstw od reguł i każ podpisać wszystkim graczom przed rozpoczęciem gry xD
Bo wg zasad nie trzeba odkładać Rumaka, aczkolwiek rumak to koń, wiele rzeczy na to wskazuje i można przyjąć, że Koniokrad kradnie również rumaka.
Ale to trzeba ustalić z graczami przed grą, żeby później nie było nieporozumień.

: czwartek 06 paź 2011, 12:06
autor: Hellhound
Jestem za Nemo. Poza tym nie wiadomo czy rumak to koń. W świecie MiM jest dużo dziwnych stworzeń i równie dobrze rumak może być przybyszem z WKO. Po drugie konie bojowe były szkolone i tresowane do walki, znały swojego właściciela i wątpię żeby taki rumak dał się ukraść byle jakiemu złodziejowi.

: czwartek 06 paź 2011, 12:12
autor: Rogo
Hellhound pisze:Po drugie konie bojowe były szkolone i tresowane do walki, znały swojego właściciela i wątpię żeby taki rumak dał się ukraść byle jakiemu złodziejowi.
To jest wyjaśnianie na logikę, a przy okazji mega nielogiczne :mrgreen:
Idziesz sobie przez jakieś Pola, znajdujesz Rumaka i nagle jesteś jego właścicielem, którego on super dobrze zna i nie da się nikomu ukraść (a do Ciebie przyłączył bez problemu, pomijając już fakt, że można go bez problemu odebrać po walce, umiejętnością Złodzieja, lub zaklęciem Zawładnięcie) ;)

: czwartek 06 paź 2011, 12:16
autor: Mały Nemo
^ Oto przykład, w którym granie na logikę zalicza epic faila :P.

Można przyjąć, że jak już kradniesz w jakikolwiek sposób Rumaka, to spędzasz z nim określoną ilość czasu, ażeby go oswoić. W MiMie nie ma podziału na godziny czy dni. Nawet tury czy rundy nie są wyznacznikiem czasu w grze. Między 1 turą gracza, a jego następną turą, może minąć nawet pół roku czasu gry - wystarczająco, ażeby oswoić rumaka. Złodziej z kolei kradnie nam "teraz" Rumaka, nie ma więc czasu, ażeby go oswoić i zabrać ze sobą ;).

: czwartek 06 paź 2011, 14:26
autor: Miszon
Moim zdaniem zapis:
Wszystkie muły, konie oraz konie z wozami
oznacza, że literalnie wyliczono co jest kradzione. Rumak nie jest mułem, koniem, ani koniem z wozem, tylko rumakiem. Zatem kradziony nie jest. Gdyby było napisane coś w stlu "wszelkiego rodzaju konie, muły i rumaki" (albo jakoś inaczej), to by oznaczało, że Rumaka też kradnie.
A na logikę też można sprawę potraktować - rumaka trudniej ukraść, bo trudniej go ujarzmić :-P .
Ogólnie jestem przeciwny logice w MiM i MM, raczej czytam co jest na kartach i to robię, bez dopowiadania, cóż to może znaczyć poza tym, co widzę na karcie. Tak jest najprościej i lepiej dla grywalności, nie ma kłótni.

: czwartek 06 paź 2011, 14:36
autor: Mały Nemo
Miszon pisze:Moim zdaniem zapis:
Wszystkie muły, konie oraz konie z wozami
oznacza, że literalnie wyliczono co jest kradzione. Rumak nie jest mułem, koniem, ani koniem z wozem, tylko rumakiem. Zatem kradziony nie jest. Gdyby było napisane coś w stlu "wszelkiego rodzaju konie, muły i rumaki" (albo jakoś inaczej), to by oznaczało, że Rumaka też kradnie.
A na logikę też można sprawę potraktować - rumaka trudniej ukraść, bo trudniej go ujarzmić :-P .
Ogólnie jestem przeciwny logice w MiM i MM, raczej czytam co jest na kartach i to robię, bez dopowiadania, cóż to może znaczyć poza tym, co widzę na karcie. Tak jest najprościej i lepiej dla grywalności, nie ma kłótni.
Amen.

: sobota 29 paź 2011, 21:40
autor: SeSim
Nemomon pisze:Muł dźwiga na sobie Konia z Wozem, a na tym wozie Rumak
Akurat w takiej sytuacji to straciłby Rumaka tak jak straciłby każdy przedmiot na wozie :P

: niedziela 30 paź 2011, 09:14
autor: Rogo
SeSim pisze:Akurat w takiej sytuacji to straciłby Rumaka tak jak straciłby każdy przedmiot na wozie
Akurat tracąc Konia z Wozem nie traci wszystkiego co jest na nim, a przynajmniej nie do końca tak jak mówisz. Aż się pofatyguję i znajdę to w instrukcji.
(...)
Punkt (5:5) wraz z przykładem za nim (nie chce mi się cytować) ;)
Tracąc Konia z Wozem odrzucamy (na planszę) wszystko czego nie możemy unieść. Możesz wybrać co nosisz, a co nie.

: niedziela 30 paź 2011, 11:41
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:
SeSim pisze:Akurat w takiej sytuacji to straciłby Rumaka tak jak straciłby każdy przedmiot na wozie
Akurat tracąc Konia z Wozem nie traci wszystkiego co jest na nim, a przynajmniej nie do końca tak jak mówisz. Aż się pofatyguję i znajdę to w instrukcji.
(...)
Punkt (5:5) wraz z przykładem za nim (nie chce mi się cytować) ;)
Tracąc Konia z Wozem odrzucamy (na planszę) wszystko czego nie możemy unieść. Możesz wybrać co nosisz, a co nie.
Ano właśnie, to jest tylko home rule, że jak się traci Przedmiot, który coś nam targa na sobie, to traci się również wszystko to, co targał. Według oryginalnych zasad, tracąc konia z wozem muszę odłożyć na obszar tyle Przedmiotów, aby mieć ich 4. Plus to, co inne Przedmioty pozwalają nam unieść.