Strona 1 z 1

Misje! Oraz kolejność wykonywania działań

: czwartek 08 wrz 2011, 21:41
autor: Mały Nemo
Jestem właśnie przed taką sytuacją:

Stoję na Lodowych Równinach i w Starożytnej Świątyni wylosowałem Misję "Zioła" (przynieś Zioła na Lodową Równinę).

Pytania mam więc takie:

1) Rozumiem że wraz z Misją karty Porcji Ziół nie otrzymuję, muszę sobie gdzieś je znaleźć (na teraz to nawet nie mam pojęcia od czego powinienem zacząć szukanie tych ziół, ale to inna sprawa) i następnie je dostarczyć pustelnikowi na Lodowych Równinach, zgadza się?

2) Gdy już mam zioła i wchodzę na Lodowe Równiny, to kiedy dokładnie mogę wykonać Misję? Od razu po wejściu na obszar (przed badaniem kart na tym obszarze), czy też podczas Fazy 6: Rozpatrywanie obszaru (czyli po badaniu kart na obszarze)?

3) Jeżeli zaraz po wejściu na obszar, to czy mogę w jednej i tej samej turze wykonać zadanie oraz wrócić do Starożytnej Świątyni po nagrodę?

: piątek 09 wrz 2011, 00:08
autor: arai
2) Gdy już mam zioła i wchodzę na Lodowe Równiny, to kiedy dokładnie mogę wykonać Misję? Od razu po wejściu na obszar (przed badaniem kart na tym obszarze), czy też podczas Fazy 6: Rozpatrywanie obszaru (czyli po badaniu kart na obszarze)?
instrukcja str. 19: "Należy też pamiętać, że karty Misji nie należą do kart leżących na planszy". Co i tak nie daje odpowiedzi na twoje pytanie, ale przynajmniej nie wyklucza, że może to być nawet zaraz po wejściu na dany obszar. Po prostu autorzy powinni sprecyzować to.

: piątek 09 wrz 2011, 01:04
autor: Rogo
Nemomon pisze:1) Rozumiem że wraz z Misją karty Porcji Ziół nie otrzymuję, muszę sobie gdzieś je znaleźć (na teraz to nawet nie mam pojęcia od czego powinienem zacząć szukanie tych ziół, ale to inna sprawa) i następnie je dostarczyć pustelnikowi na Lodowych Równinach, zgadza się?
Owszem, trawkę musisz zdobyć sam - diler jest na jednym z obszarów ;)
2) Gdy już mam zioła i wchodzę na Lodowe Równiny, to kiedy dokładnie mogę wykonać Misję? Od razu po wejściu na obszar (przed badaniem kart na tym obszarze), czy też podczas Fazy 6: Rozpatrywanie obszaru (czyli po badaniu kart na obszarze)?
Tego chyba nic nie precyzuje, więc póki nie dostaniemy odpowiedzi od wydawcy, to musisz ustalić to z pozostalymi graczami
Nemomon pisze:3) Jeżeli zaraz po wejściu na obszar, to czy mogę w jednej i tej samej turze wykonać zadanie oraz wrócić do Starożytnej Świątyni po nagrodę?
Po pierwsze trzeba wspomnieć, że wrócić po nagrodę musisz na normalnych zasadach ruchu. Poza tym nam się zdarzyło wykonać misję w chwili wyciągnięcia jej karty (na obszarze XYZ został wyciągnięty ziomek zlecający misję udania się na tenże obszar i odłożyć przedmiot, który już był w posiadaniu danego gracza, a więc zrobił to natychmiastowo i będąc na obszarze ze zleceniodawcą wrócił po nagrodę)

: piątek 09 wrz 2011, 10:39
autor: Raku Games
Elementy misji wykonujemy podczas rozpatrywania obszaru. Czyli walki z leżącymi wrogami na obszarze są wcześniej.

Zaś czy gracz wykona element misji najpierw a potem, wykona instrukcje obszaru czy odwrotnie - tutaj gracz ma dowolność

Warto też pamiętać, że jak zaatakujemy gracza nie możemy rozpatrywać obszaru. W takim wypadku nie można wykonać też misji związanej z danym obszarem.

: czwartek 01 sie 2013, 13:09
autor: paskuda
Ostatnio wylosowałem misję, która nakazuje pójść do Cmentarzysko Bestii i zabić tam jakiegoś Wroga. Ale na tym polu znajdował się już jeden Wróg. Jeżeli w fazie 5 pokonam tego Wroga, to czy wykonałem fragment Misji? Czy też stosujemy zasadę
Elementy misji wykonujemy podczas rozpatrywania obszaru. Czyli walki z leżącymi wrogami na obszarze są wcześniej.
i muszę pokonać Wroga w trakcie rozpatrywania obszaru (faza 6)?

: niedziela 11 sie 2013, 11:52
autor: Raku Games
Zacytowany fragment instrukcji dotyczy wypadku gdy w tej samej turze poznamy misję oraz pokonamy wroga. W przypadku gdy już gracz poznał misję w poprzednich turach to zabijając juz leżącego na karcie mapy wroga wykonuje misję. Mam nadzieje ze pomogłem.

: środa 14 sie 2013, 15:26
autor: paskuda
W.w. sytuacja tak, zgadzam się. Ale z drugiej strony zastanawia mnie to stwierdzenie:
Raku Games pisze: Warto też pamiętać, że jak zaatakujemy gracza nie możemy rozpatrywać obszaru. W takim wypadku nie można wykonać też misji związanej z danym obszarem.
Z instrukcji wiemy, że:
strona 14. Faza tury
- Faza 1: wyciąganie zaklęcia
- Faza 2: początek tury
- Faza 3: ruch
- Faza 4: interakcje z innymi postaciami
- Faza 5: rozpatrywanie leżących kart
- Faza 6: rozpatrywanie obszaru (jeżeli nie atakowałeś innej postaci)
Czyli nawet jesli atakowałem postać, to teoretycznie mogę walczyć z wrogami, jeśli ich karty znajdują się na polu. Czy w takiej sytuacji również wykonuję fragment misji?

Podobne pytanie może się zatem pojawić w przypadku misji gdzie np. należy ugasić pożar czy zanieść zioła. Gdyby nie stwierdzenie z pierwszego cytatu, to w ogóle bym nie poruszał tej kwestii :)

: piątek 16 sie 2013, 15:48
autor: Raku Games
W przypadku lezacych już wrogów można ich zaatakować i wykonać fragment misji. Z kolei w przypadku gdy wymagane jest jedt rozpatrywanie obszaru to już nie. :)

: piątek 16 sie 2013, 20:16
autor: paskuda
No to teraz wszystko jasne. Tak mniej więcej 99% :P

: sobota 27 cze 2015, 12:16
autor: zbik84
Na obszarze Głębokie Bagna jest opis Wyciągnij 2 karty i są 3 miejsca wolne. Rozumiem, że w fazie rozpatrywania obszaru uzupełniamy to pole do 2 kart po ówczesnym rozpatrzeniu leżących kart. Może się jednakże zdarzyć sytuacja, że dobraliśmy 2 miejsca, w których jest opis wyciągnij misję. Rozumiem, że w takim przypadku obie miejsca z misjami leżą, bo to karta (miejsce) zleca misję. Jednakże:
Po wykonaniu aktywnej misji gracz natychmiast może wyciągnąć następną kartę misji
Czy w takim przypadku po wyciągnięciu nowej misji, misja leży na obszarze?
Może się zdarzyć sytuacja, że na karcie-miejsce nie ma instrukcji "odrzuć kartę po odebraniu nagrody". Wówczas takie miejsce leży na stałe na danym obszarze i nagrodę można odebrać każdorazowo po wykonaniu kolejnej misji?

Zakładam, że na dwóch miejscach jest opis "odrzuć tę kartę po odebraniu nagrody". Czyli w takim przypadku, gdy odbieramy nagrodę z drugiego miejsca (bo z pierwszego ktoś wyciągnął i położył misję na obszarze), to na dany obszar nie możemy dobrać nowej misji?

Kolejna sytuacja:
Wchodzę na obszar na którym leży miejsce z misją. Czy w związku z tym z misją mogę zapoznać się od razu po wejściu pomimo tego, że miejsce jest z inicjatywą 3, a dodatkowo leży wróg z inicjatywą 2. Czy też w takim przypadku muszę najpierw walczyć z wrogiem?
Chodzi mi o sytuację, która może się zdarzyć, na Cmentarzysku Bestii na której leży miejsce z misją "zabij wroga na Cmentarzysku Bestii".
Jeśli najpierw jednak muszę walczyć z leżącym wrogiem, a następnie dopiero mogę zapoznać się z misją (faza 5), to w przypadku pokonania wroga zostaje jedno wolne miejsce i muszę w fazie 6 podczas rozpatrywania obszaru dociągnąć nową kartę. Jeśli będzie to znowu wróg i go pokonam, to czy w takim przypadku mogę od razu odebrać nagrodę? Czy też muszę wyjść i ponownie wejść na ten sam obszar.

: sobota 27 cze 2015, 14:55
autor: Raku Games
Witam

Już odpowiadam na pytania:

1. W sytuacji gdy zostaną wyciągnięte dwa niejsca, które zlecają misję muszą one zostać położone na danym obszarze, a kartę misji kładziemy na karcie miejsca, którę zleca misję.
2. W przypadku wykonania misji na takiej karcie miejsca, która zostaje do końca gry, wtedy dociągamy nową misję i kładziemy ja na karcie miejsca zlecającego ową misję. Każdorazowo odbieramy nagrodę po wykonaniu misji.
3. W przypadku sytuacji gdzie kartę po wykonaniu misji musimy odrzucić to pierwsza osoba, która wykona misję odrzuca kartę zlecającą misję oraz kartę misji. Nie możną dociągnąć nowej misji.

4. Jezeli chodzi o sytuacje na cmentarzysku bestii i kartą misji (zakładam, że w Twoim przykładzie jest to misja pokonaj wroga) to najpierw musi postac walczyc z wrogiem a dopiero potem rozpatrywać miejsce z misja. Po rozpatrzeniu miejsca zlecającego misję pstać rozpatruje obszar - gdy jest wolne miejsce na obszarze to pistać dociąga nową kartę - jeżelii jest to wróg, którego postać pokona to znaczy, że właśnie wykonała misję ale odebrać nagrodę może wtedy gdy wróci na kartę zlecające misję więc już w tej samej turze dego nie może zrobić a dopiero pózniej. Mam nadzieję, że rozwiałem wszystkie wątpliwości.

Pozdr