Kwestia zasad: Magiczne Stworzenia a limit zaklęć
: wtorek 07 cze 2011, 19:51
W instrukcji napisane jest:
Osobiście skłaniałbym się do takiej interpretacji, że czarodziej musi kontrolować Magiczne Stworzenie siłą swojej woli, co ogranicza jego zdolności magiczne i redukuje limit możliwych do posiadania przezeń zaklęć.
Jakie jest jednak oficjalne stanowisko?
Z takiego zapisu wynikałoby teoretycznie, że skoro Magiczne Stworzenie należy traktować jak zaklęcie, to po przywołaniu powinno się ono wliczać do limitu posiadanych zaklęć i, co za tym idzie, ograniczać ich limit np. wobec możliwości wylosowania na początku każdej tury jednego zaklęcia. Z drugiej strony, w odróżnieniu od omawianej wcześniej kwestii przedmiotów i artefaktów, brakuje w tej formule tego "itd", które wskazywałoby, że analogie między przywołanym Magicznym Stworzeniem a zaklęciem dotyczą czegoś więcej niż tylko faktu, że można takiego pomocnika pochłonąć niczym zwykły czar. I stąd wątpliwości.Magiczne Stworzenia oraz Wzmocnienia traktowane są jak zaklęcia, w każdej chwili mogą zostać pochłonięte
Osobiście skłaniałbym się do takiej interpretacji, że czarodziej musi kontrolować Magiczne Stworzenie siłą swojej woli, co ogranicza jego zdolności magiczne i redukuje limit możliwych do posiadania przezeń zaklęć.
Jakie jest jednak oficjalne stanowisko?