Strona 1 z 1

Ghost Stories

: czwartek 02 cze 2011, 09:01
autor: Kaktus+
Uszanowanie

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie zakup tej gry. Niestety póki co, przegrał on batalię o mój portfel ze Small Worldem, Draculą czy Chaosem.
O ile sama otoczka gry w postaci pseduo mangowej oprawy i tematyki wioski nękanej przez duchy uważam za bzdetną, to słyszałem wiele dobrych opinii na temat mechaniki gry.
Jestem ciekaw Waszych uwag na temat gry, interesuje mnie jak gra się skaluje i co ciekawego wnoszą do gry rozszerzenia.

: czwartek 02 cze 2011, 10:07
autor: Terk
Ja bardzo lubię Ghost Stories, mimo że kupując byłem do tej gry wyjątkowo negatywnie nastawiony. Jak każda gra kooperacyjna posiada element losowy. Rozgrywka jest znacznie krótsza niż np. w Arkham Horror, a poza tym znacznie trudniejsza. Dodatkowo masz 4 poziomy trudności, więc żywotność gry jest naprawdę spora. Wydanie jest bardzo ładne i solidne. Wszystko w rzeczywistości prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjęciach. Jeśli chodzi o dodatek (White Moon, bo o małych dodatkach mówił nie będę), to jest on uważany za jeden z najlepszych dodatków do gier kooperacyjnych, sam osobiście nie grałem, ale spotkałem się raczej z pozytywnymi opiniami, podobno znacznie zmienia i odświeża grę. Jeśli o mnie chodzi, to jeśli nie irytuje Cię losowość, to polecam. Jeśli irytuje Cię losowość i szukasz gry kooperacyjnej, to lepiej rozwiązuj razem ze znajomymi sudoku we 2.

: czwartek 02 cze 2011, 11:54
autor: Mały Nemo
Kiedyś sobie żartowałem, że w DungeonQueście śmiertelność jest tak wysoka, że dojście do środka planszy to już sukces sam w sobie (a potem trzeba wrócić). Nawet w instrukcji do DQ jest napisane kilka razy, iż umrzeć w "tej" grze można na bardzo wiele sposobów. Ktoś mnie potem uświadamiał, iż w GS śmiertelność jest jeszcze wyższa.

: czwartek 02 cze 2011, 12:53
autor: Kaktus+
Terk pisze:Jeśli irytuje Cię losowość
Na temat losowości wypowiadałem się już kilkukrotnie, że jestem jej zwolennikiem ;) To raz. Dwa, jak się skaluje gra?

: czwartek 02 cze 2011, 14:23
autor: Terk
Gra skaluje się bardzo dobrze w całym zakresie od 1 do 4 graczy moim zdaniem. Różnice w stopniu trudności ze względu na liczbę graczy praktycznie nie występują.

: czwartek 02 cze 2011, 19:50
autor: poooq
Uważam, że im więcej jest graczy tym łatwiej wygrać, przy założeniu, że każdy kieruje jednym fat-si. Gra ekstra, po kilku partiach ociera się o stan umysłu pokrewny szachowej partii.

W najnowszym dodatku "Black Secrets", zapowiadanym na ten rok, pojawia się dodatkowy gracz (czyli GS zaczyna chodzić na 2-5) wchodzący w skórę Wu-Fenga!

Polecam gorąco.

: czwartek 02 cze 2011, 20:34
autor: 7Tristan
A jak zaczniesz ogarniać to co dzieje się na planszy i zakupisz white moon to już masz kolejne dziesiątki partii zapewnione - ogarnięcie wieśniaków ganiających po planszy to nie lada wyzwanie :D

: czwartek 02 cze 2011, 22:07
autor: Gamekeeper
No jaa roślino z kolcami (Kaktus) jest wersja demo w sklepie , więc trzeba zagrać raz czy dwa i wszystko będzie wiadomo.

: czwartek 02 cze 2011, 23:49
autor: Kaktus+
No jaa roślino z kolcami (Kaktus) jest wersja demo w sklepie , więc trzeba zagrać raz czy dwa i wszystko będzie wiadomo.
I tak zrobimy :) Chodzi mi po głowie ta gra właśnie od momentu gdy ją u Ciebie w sklepie zobaczyłem. Pogramy następnym razem i sam się przekonam czy warto kupić.