Strona 1 z 1

Mechanika Planszy

: sobota 28 maja 2011, 10:12
autor: Valdi
Witam, coś nowego :)

Mam pytanko czy spotkaliście się z jakąś grą planszową w której plansza była by budowana z fragmentów z tym że każdy fragment byłby różny od siebie. Chodzi oto że dokładając następny losowo wybrany fragment planszy nie jakoś on sie łączył z poprzednim, czyli nie wypadł by np. "budynek" po poprzedzającym go fragmencie "drogi".



Jeżeli nie zabardzo jasno napisałem oco chodzi to powiedzcie postaram sie jakoś przybliżyć temat

: sobota 28 maja 2011, 10:19
autor: Kaktus+

: sobota 28 maja 2011, 11:02
autor: Valdi
Kaktus+ pisze:Claustrophobia:
znam to rozwiązanie (labiryntówka)

A czy ktoś ma jakieś skany moga być słabe/carno-białe plansz Carcassonne

: sobota 28 maja 2011, 12:30
autor: SeSim
Twilight Imperium :)

: sobota 28 maja 2011, 14:20
autor: Erestor
Valdi pisze:A czy ktoś ma jakieś skany moga być słabe/carno-białe plansz Carcassonne
Ja mam skany, ale tylko dobrej jakości, nie mam słabych :) Jakbyś chciał to daj znać na PW ;)

: sobota 28 maja 2011, 14:44
autor: Valdi
nie w dobrej jakości nie potrzebuje :) ale dzięki za propozycje.

: sobota 28 maja 2011, 15:00
autor: Misiek
Magic Realm z Avalon Hill. Zobacz na BGG.

: niedziela 29 maja 2011, 12:24
autor: poooq
"Dungeoneer" i "Sabotażysta": budujesz podziemia, "RuneWars" z modułów składasz mapę królestwa.

: niedziela 29 maja 2011, 12:51
autor: Kaktus+
Osadnicy z Catanu plansza tworzona z sześciokątów, Space Hulk

: niedziela 29 maja 2011, 17:46
autor: Miszon
Carcassonne można ściągnąć z sieci wersję na kompa (łącznie ze wszystkimi dodatkami, które można sobie włączać albo i nie). We flashu o ile pamiętam. Chyba na wiki jest link nawet do tej wersji.

: piątek 03 cze 2011, 15:03
autor: zoltan
Miszon pisze:Carcassonne można ściągnąć z sieci wersję na kompa (łącznie ze wszystkimi dodatkami, które można sobie włączać albo i nie). We flashu o ile pamiętam. Chyba na wiki jest link nawet do tej wersji.
Chyba nie ma :) albo za bardzo znaleźć ne umiem :)
Można poprosić o bliższe namiary?
Dzięki z góry

: piątek 03 cze 2011, 15:07
autor: keeper
http://jcloisterzone.farin.cz/en/

Chyba o to chodziło, tyle, że Java, a nie Flash.

: piątek 03 cze 2011, 15:48
autor: Kaktus+
kolejna gra z "kaflowatą" planszą:
20th century: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... th-century

Kolejna gra, plansza "ideowo" zbliżona do Space Hulka 3ed (podobne wymiary elementów):
Descent http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... n-the-dark

Ciekawy mechanizm planszy jest również w Twilight Imperium. Planszę układa się z sześciokątnych elementów i odkrywa w miarę eksploracji kosmosu:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... rd-edition

Cywilizacja Sida Meyera: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... board-game odkrywamy stopniowo poszczególne kafle planszy

Smallworld: interesujący jest podział planszy w zależności od liczby graczy. Plansze są dwustronne, najmniejsza dla 2-3 graczy itd.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mall-world

To chyba wszystkie interesujące mechanizmy plansz do gry jakie mi w tej chwili przychodzą do głowy. Mam nadzieję, że się przyda cokolwiek z nich.

: środa 08 cze 2011, 21:01
autor: Miszon
keeper pisze:http://jcloisterzone.farin.cz/en/

Chyba o to chodziło, tyle, że Java, a nie Flash.
Tak, zgadza się. Java czy Flash, jeden pies ;-) .

: piątek 30 wrz 2011, 14:48
autor: poooq
Taka mechanika planszy jest zawarta w "Orszaku Bachusa": co turę każdy gracz losuje jedno-, dwu- lub trzyczęściowy kafelek z hexów, który może dołożyć do planszy (wzmacniając któregoś z graczy) lub pozostawić dla siebie (wzmacniając siebie). Układ budowanej planszy to droga do zwycięstwa: niektóre pola są punktowane dzięki otaczaniu ich innymi, pola negatywne można w ten sposób "wyłączać", trzeba uważać na pozostawione "wyrwy", kafelki niektórych kolorów nie mogą z sobą sąsiadować, itp.
Zresztą, zapraszam na bloga, zobaczcie jak to wygląda na stole...