Strona 1 z 1
Mędrzec, kontry i zabójca demonów
: niedziela 03 paź 2010, 17:28
autor: guciomir
1. Mędrzec
"jeśli na początku swojej tury nie masz ani jednego zaklęcia, możesz wylosować 1 zaklęcie"
"podczas swojej tury gracz moze rzucac tyle zaklec ile posiadal ich na jej poczatku"
pytanie:
a) czy medrzec moze zagrac zaklecie ktore wlasnie dociagnal czy musi czekac do innej tury?
b) czy jak na przyklad wojownik kupi zaklecie to musi czekac cala ture zeby moc go uzyc? (bo na poczatku swojej tury przeciez zaklecia nie posiadal)
2. Kontry
pytanie:
czy zaklecia ktore wymagaja rzutu kostka (np zaklecie rozkazu albo przypadek) mozna kontrowac juz po tym jak zostanie wykonany rzut kostka? (na przyklad wypada mi 2 w zakleciu przypadku, przerzucam losem 2 na 1 i wciaz niezadowolony z wyniku uzywam roproszenie magii ALBO rzucam zaklecie rozkazu, na kostce wypada 6, inny poszukiwacz decyduje sie wtedy na zaklecie odbicia)
3. zabojca demonow (no i rumak)
jesli przegrasz jakakolwiek walke, zabojca demonow opusci cie i uda sie na stos kart odrzuconych
pytanie: czy w tym przypadku walka oznacza tylko walke na sile? na tekscie karty nie ma nic na temat walki psychicznej, a jednak intuicyjnie wszystkim nam wydaje sie ze "jakakolwiek" walka oznacza oba rodzaje
: niedziela 03 paź 2010, 17:47
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:a) czy medrzec moze zagrac zaklecie ktore wlasnie dociagnal czy musi czekac do innej tury?
FAQ pisze:P: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić jeszcze w tej turze?
O: Tak.
guciomir pisze:b) czy jak na przyklad wojownik kupi zaklecie to musi czekac cala ture zeby moc go uzyc? (bo na poczatku swojej tury przeciez zaklecia nie posiadal)
W tej turze, w której kupił to Zaklęcie, nie może go rzucić. Może natomiast je rzucić w najbliższej turze następnego Poszukiwacza.
guciomir pisze:czy zaklecia ktore wymagaja rzutu kostka (np zaklecie rozkazu albo przypadek) mozna kontrowac juz po tym jak zostanie wykonany rzut kostka? (na przyklad wypada mi 2 w zakleciu przypadku, przerzucam losem 2 na 1 i wciaz niezadowolony z wyniku uzywam roproszenie magii ALBO rzucam zaklecie rozkazu, na kostce wypada 6, inny poszukiwacz decyduje sie wtedy na zaklecie odbicia)
Nie, kontrujesz je wtedy, gdy są rzucane. Rzut kością jest wynikiem badania Zaklęcia, a więc jest już za późno na Odbicie lub Rozproszenie magii.
guciomir pisze:pytanie: czy w tym przypadku walka oznacza tylko walke na sile? na tekscie karty nie ma nic na temat walki psychicznej, a jednak intuicyjnie wszystkim nam wydaje sie ze "jakakolwiek" walka oznacza oba rodzaje
Tak, "jakakolwiek walka", to walka oraz walka psychiczna.
: niedziela 03 paź 2010, 17:59
autor: guciomir
dzięki! dużo watpliwosci rozwianych
: niedziela 03 paź 2010, 18:10
autor: Rogo
FAQ pisze:P: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić jeszcze w tej turze?
O: Tak.
Nie mogę się z tym zgodzić. To FAQ jest jakieś trefne
guciomir pisze:1. Mędrzec
"jeśli na początku swojej tury nie masz ani jednego zaklęcia, możesz wylosować 1 zaklęcie"
"podczas swojej tury gracz moze rzucac tyle zaklec ile posiadal ich na jej poczatku"
Przecież Mędrzec dociągnął kartę Zaklęcia, bo
nie posiadał żadnego na początku tury, więc nie może go rzucić, bo
nie posiadał żadnego na początku tury (powtórzenie może słabe pod względem gramatycznym, ale celowe

)
I Arai też tak myśli :mrgreen:
: niedziela 03 paź 2010, 18:16
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:FAQ pisze:P: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić jeszcze w tej turze?
O: Tak.
Nie mogę się z tym zgodzić. To FAQ jest jakieś trefne
guciomir pisze:1. Mędrzec
"jeśli na początku swojej tury nie masz ani jednego zaklęcia, możesz wylosować 1 zaklęcie"
"podczas swojej tury gracz moze rzucac tyle zaklec ile posiadal ich na jej poczatku"
Przecież Mędrzec dociągnął kartę Zaklęcia, bo
nie posiadał żadnego na początku tury, więc nie może go rzucić, bo
nie posiadał żadnego na początku tury (powtórzenie może słabe pod względem gramatycznym, ale celowe

)
I Arai też tak myśli :mrgreen:
Roguś, Roguś, Roguś... Forum:
Kwestia Zasad TMiM nie obchodzi co Ty albo Arai myślicie. Po to podałem FAQ, by było jednoznacznie wiadomo, iż nie wyssałem sobie tego z palca. Ale niech Ci będzie, zapodam zapis z angielskiego FAQa, na wszelki wypadek, gdybyś chciał mnie oskarżać o szarlataństwo:
FAQ pisze:Sage
Q: If the Sage gains a Spell at the start of his turn, can he
cast that Spell during the same turn?
A: Yes.
: niedziela 03 paź 2010, 18:18
autor: Rogo
Angielskie FAQ też jest trefne

Nie wiem kto je układał, ale jemu/jej też muszę wygarnąć, że się myli

: niedziela 03 paź 2010, 18:54
autor: stave
Wiesz Rogo nie obraź się ale jeśli ktoś coś wydaje i tworzy jakieś zasady i później FAQ to nie po to aby to ciągle kwestionować - ktoś se tak wymyslił i trudno - TAK jak NEMO napisał twórca twoje zdanie ma w 4 literach więc tez mam prośbe abyś nie mącił innym w głowie.
W dziale Zasad MiM jest np. podział na te co są w grze i te co sa oparte o logikę i mamy problem w pewien sposób z głowy (i tak są jazdy :mrgreen: )
Niestety nikt nigdy wszystkich nie zadowoli, a takie ciągłe podważanie pewnych kwestii zaczyna nawet dla mnie (osoby nieprzepadającej kompletnie za nową odsłona Talizmana) być wielce IRYTUJĄCE.
Nowa osoba zaczynająca swoją przygodę od nowego Talizmana się w końcu gubi, bo nie wie co jest oficjalne a co jest tylko bajdurzeniem.