Karty Kilofa, Khanlortha oraz Dobasa nie spełniają 5 punktu Regulaminu konkursu.
Khanlorth otrzymuje
1 punkt.
Kilof otrzymuje
2 punkty.
Dobas otrzymuje
3 punkty.
===
Mackan otrzymuje
5 punktów.
Zdarzenie
Grafika jakaś taka średnia, niepotrzebna kursywa w "wrogów" (zamiast tego wyraz powinien być napisany z dużej litery), niepotrzebna duża litera w wyrazie "Obszar". Bardzo podobna karta już się znajduje w Górach - Ambush (Zasadzka), tyle, że przywołuje 1 Wroga, a jak nie ma Wrogów, to ciągniemy kartę Gór.
Wróg - Słia
Wyraz Pancerz powinien być również pogrubiony. brakuje wskazania iloma kośćmi rzucamy. Z jeden przecinek by się tam przydał. I grafika też nie najlepsza.
Wróg - Moc
Grafika straszna. Ale plusik za Żywiołaka, póki co mało jest kart z tym typem. Wyraz "Zaatakuje" niepotrzebnie z dużej litery. Pierwszy akapit jakoś tak dziwnie napisany, niby zrozumiały, ale na pewno dałoby się go lepiej opisać. "Puki" pisze się przez "o kreskowane". Drugi akapit także dziwnie napisany, powinien być warunkowo napisany "Za każdym razem, gdy Poszukiwacz przebywający w Górach pokona...".
Nieznajomy
Bezużyteczny, trza się namęczyć, aby zdobyć jakąś kartę Skarbu i nie opłaca się jej sprzedawać za nie wiadomo jakie pieniądze, z którymi zwyczajowo i tak nie ma co robić. Skorzystałbym z tej karty tylko i wyłącznie wtedy, gdybym grał Alchemikiem, w innym przypadku nigdy. Ponadto ani jeden Relikt nie jest warty 11 Sztuk Złota.
Przedmiot
Ładna grafika. Efekt z kolei znany ze Smoków do starego MiMa.
Przyjaciel
Grafika nie najgorsza. Nie podoba mi się, bo jednak mam inny gust graficzny, ale na tle poprzednich kart, to jest to najlepsza grafika z tego setu so far. Wagabunda aktualnie się znajduje w Górach jako Vagabond (Wagabunda) i jest negatywnym Przyjacielem. Efekt z kolei identyczny z Trailblazer (Pionier).
Miejsce
Grafika nieładna. Efekt także.
Relikt
Bardzo ładna grafika. W pierwszym paragrafie nie jest napisane komu (czy Poszukiwaczowi, czy też istocie przeciw której walczymy) dodaje ten 1 punkt Siły lub Mocy. Ostatnie zdanie powinno brzmieć nakazująco (bardziej pasuje do zdania wyżej z "możesz zakląć", przykładowo: "Odrzuć 1 Zaklęcie, aby zwiększyć skuteczność Miecza Zaklinacza podczas tej walki z 1 punktu do 4 punktów." Myślę, że efekt jest adekwatny do statusu bycia Reliktem. Będzie co prawda jedynie używany na Koronie Władzy, ale też ma side effect, iż pozwala pozbyć się niepotrzebnych Zaklęć. Najlepsza karta z całego setu moim zdaniem (nie znam jeszcze Zaklęcia ani zadania i Poszukiwacza).
Zaklęcie
Niepotrzebna wielka litera w wyrazach "Istota" oraz "Obszar". Skoro Zaklęcie możemy rzucić jedynie na czas walki, to nie potrzeba pisać, iż będzie ono wywierało swój efekt "na czas trwania twojej tury". Nie da się zaatakować kogoś innego niźli "ofiarę Zaklęcia", więc to także jest tutaj niepotrzebne. Kropka na końcu ostatniego zdania nie tam, gdzie powinna być. Generalnie Zaklęcie, którego nie chciałbym otrzymać, bo później miałbym problemy, aby je rzucić.
zadanie Czarownika
Słabo sprecyzowane, o co w nim chodzi. Nie wiadomo, czy to jest instrukcja zadania, czy też text fabularny. Brzmi jak jedno i drugie. Sam efekt zadania jest do przeżycia, nie jest zbyt trudny, a więc nie zablokuje gracza, a więc nie będzie miał problemów z jego wykonaniem, ale nie jest także banalnie łatwy, aby od ręki można było je wykonać. Zadanie jest dobre.
Poszukiwacz
Grafika wyraźnie się różni od grafik innych Poszukiwaczy. Brak kropki w ostatniej zdolności. Parę przecinków w różnych miejscach także by nie zaszkodziło. Ostatnią zdolność bym bardziej sprecyzował, iż "Za każdym razem, gdy przechodzisz z Krainy Zewnętrznej lub Środkowej do innej Krainy...". Poszukiwacz spoko, wydaje mi się, że jest grywalny, aczkolwiek te +2 do ruchu bym zlikwidował.
===
Paweł otrzymuje
7 punktów.
Zdarzenie
Grafika taka, że nie mam pojęcia, czy mi się ona podoba, czy nie. Musiałbym rzucić monetą, by stwierdzić. Skoro wymaga ona planszy Podziemi, to karta powinna mieć symbol Podziemi tuż pod nazwą.
Wróg - Siła
Znowu grafika, o której nie wiem, co powiedzieć. Generalnie bardzo ładna, mroczna. Podoba mi się. Tylko, że jakoś tak dziwnie ona wygląda z tą ramką Gór. Wielki plusik za 2 linijki nazwy. Wielką kampanię poprowadziłem w Galakcie, aby nazwy miały dwie linijki i jedynie z Czterolistną Koniczynką mi się nie udało zwyciężyć. Brak sprecyzowania iloma kośćmi rzucamy oraz "poczym" i "pokolei" pisze się osobno. Nie jest również sprecyzowane, czy walczymy dalej, gdy którąś z walk przegramy, czy nie.
Wróg - Moc
Po raz kolejny grafika taka, że nie wiem, niby nie widać po niej pixelozy, a jednak jakaś taka dziwna. Połowicznie mi się podoba jedynie. Efekt, to niemalże copy & paste efektu Harpy (Harpii).
Nieznajomy
Grafika ładna, ale swym klimatem o wiele bardziej pasuje do hipotetycznego Lasu, niźli Gór. Brak placeholdera na symbol edycji. Brakuje paru przecinków i "poczym" oddzielnie. Drzewiec powinien dawać jednak punkt Mocy.
Przedmiot
Ostatnie zdanie niezrozumiałe. Generalnie nie podoba mi się karta, nic nie daje wymiernego. Nie jest również sprecyzowane co się dzieje po zakończeniu walki (czy zabieramy Wroga jako trofeum, czy nasza tura się kończy po remisie &c, czy wykonujemy atak zamiast badania obszaru &c).
Przyjaciel
Grafika i nazwa Uber

Powinien mieć numer spotkania 1, bowiem jest negatywnym Przyjacielem, również powinien mieć symbol Żniwiarza tuż pod nazwą. Brak przecinków, za to nadmiar Żniwiarza.
Miejsce
Grafika ciekawa. I to jedyna zaleta tej karty. Drzewo nie mogło "wyrosnąć", a jedynie "rośnie".
Relikt
Nazwa taka dosyć znana. Grafika także znośna. Efekt jest zbyt słaby, a ponadto zbyt pomagający wrogim Poszukiwaczom, aby był warty bycia Reliktem, swój status zawdzięcza jedynie swej nazwie. Efekt w sumie sam z siebie nawet ciekawy mógłby być, ale gametext wymaga paru poprawek.
Zaklęcie
Grafika dziwna, całkowicie nieadekwatna do nazwy, a nazwa całkowicie nieadekwatna do efektu, grafika również nieadekwatna do efektu. Mamy więc kartę-chimerę, składającą się z trzech randomowych części składowych, wyssanych z palca. I nieodpowiedni timing, cel Zaklęcia nie bada tego obszaru, a więc nic mu nie grozi z powodu przeniesienia się na swoje MGR.
zadanie Czarownika
Brakuje w nim sporo, ale to sporo przecinków. Ale zadanie ciekawe.
Poszukiwacz
"Kożystać" przez "rz". I brak kropki w pierwszej zdolności. Oraz sporej liczby przecinków w drugiej. W trzeciej zdolności tego przecinka mogłoby nie być - Poszukiwacz byłby wtedy czytelniejszy. Skoro jednak już on tam jest, to powiem, że zdolność jest zbyt potężna. Biorąc pod uwagę poziom Siły Wilka oraz tę zdolność, to mogę spokojnie powiedzieć, że jest to najpotężniejszy Poszukiwacz, który detronizuje obecnego króla przegięć - Alchemika.
===
Draugnimir otrzymuje
9 punktów.
Zdarzenie
Ładna grafika i ciekawy efekt, ale niezrozumiałe jest to, czy zabierają tyle Życia, aby Poszukiwaczowi został tylko 1 punkt, czy też zabierają tylko 1 punkt. I "krainy" pisze się z dużej litery.
Wróg - Zwierz
Grafika nieładna, znaczy ładna, ale zbyt realna jak na standardy TMiMa. Powinno być "ciebie", nie "cię" xD (oki, wiem, że to złośliwość z mej strony).
Wróg - Potwór
Dzięki niemu można po raz pierwszy i ostatni w życiu badać obszar, na który można wylewać piwa, kawy, soczki malinowe, bo i tak nikt nigdy nie będzie czytał instrukcji tegoż obszaru. Swoją drogą, to ten ogr musi mieć niezły zamach, aby z wejścia do gór (albo z innego pola na planszy głównej, gdy Awangarda znajduje się w grze) Poszukiwacza wraz z całym dobytkiem, wszystkimi trzema mułami, koniem z wozem, rumakiem oraz mustangiem, na sam szczyt góry, aż na Lodowy Most przerzucić. Co nie zmienia faktu, że grafika tak sobie mi się podoba, nie jest zła, ale facjata ogra mi nie podchodzi.
Nieznajomy
Grafika ładniejsza od obu Wrogów. Niekoniecznie mi się ona podoba, ale zastrzeżeń do niej nie mam, idealna do swej karty. Nie wiem, kiedy robiłeś te karty, czy już przed opublikowaniem zasad do Gór, czy przed, aczkolwiek oficjalnie jest Drobiazg. Chyba. Nie pamiętam nawet, ale coś mi tak świta. W następnej edycji może Valdi doda zapis, iż będzie można poprawić swe karty konkursowe, gdy opublikowana będzie instrukcja, gdy instrukcja ta wprowadzać będzie nowe mechaniki lub słowa-kluczowe.
Przedmiot
Grafika może niekoniecznie niesamowita, ale za to jest bardzo dobrym przykładem na to, że jak się robi generic Przedmioty, to można znaleść grafiki, które coś jeszcze, choćby otoczenie, przedstawiają, prócz samego Przedmiotu. Po wyrazie "Górach" postawił bym kropkę, a resztę usunął - wiadomo, że badanie instrukcji obszaru, to ani nie poruszanie się, bo to faza ruchu, a nie faza badania, ani również nie badanie kart, bo karty to karty, nie obszar. Efekt może i jest dobry, nie powiem, że nie, aczkolwiek myślę, że jakiś Przewodnik, czy Domokrążca, czy też inny "jeb**y akwizytor" bardziej by się w tym zadaniu sprawdził, niźli zwykły, niemagiczny, mogący się złamać kilof.
Przyjaciel
Powinien mieć numer spotkania 1. Karta wymagałby nowego wordingu, ale jest ciekawą kartą. I grafika, mimo, że wściekła, jest również dobra.
Miejsce
Bardzo ładna i klimatyczna grafika.
Relikt
Grafika ładna, mimo, że tak średnio wcale kojarzy mi się on z dominacją. Rozumiem, że ta druga zdolność, to taki gratis, bo było jeszcze miejsce, to szkoda byłoby go nie użyć, tak? No i nie bardzo wiem, kontynuując pierwszy wątek, co ma dominacja do tego, że Wrogowie nas nie atakują. W sumie, to nie wiem, czy ta pierwsza zdolność jest wystarczająca (druga jest dla picu, mam nadzieję...) jest wystarczająca jak na Relikt. Przyjmując, że zdobywamy go normalną drogą, przez pokonanie Orlego Króla, to i tak jesteśmy wystarczająco silni, iż zasada, iż Wrogowie nas nie atakują jest dla nas przekleństwem, nie zbawieniem. Całe szczęście, że jest to opcjonalne. Dlatego też, mógłbym się popłakać, gdybym otrzymał ten Relikt po pokonaniu Króla.
Zaklęcie
Grafika odstrasza, musiałbym się na pamięć tej karty nauczyć, abym nie musiał na jej grafikę spoglądać. Całe szczęście, że zakryta zawsze jest. No i jest to tak specyficzne Zaklęcie, że można z nim skisnąć, a nigdy nie rzucić. Jak ta grafika szkieleta czekającego na zamknięcie się systemu Windows 95.
zadanie Czarownika
Proste jak cep, ale dobre. Ma u mnie plusik.
Poszukiwacz
Grafika bardzo dobra. W drugiej zdolności jest taki moment, że można by go przecinkami, jako wtrącenie, potraktować, trochę się on rzuca w oczy, ale nie jest tragicznie. Z drugiej zdolności nie będzie Ork zbyt często korzystał, jedynie wtedy, gdy będzie miał taką samą siłę jak przeciwnik i będzie chciał mu ukraść Przedmiot. Opcjonalnie, gdy będzie chciał się szybko teleportować między Krainami. Może dałbym mu jakąś zdolność, że jak atakuje w ten sposób, to przeciwny Poszukiwacz musi odebrać mu 1 punkt Życia. Nie naużywa się z tej zdolności za często, bo i nie co ruch rzuca się 6 (chociaż ja parę dni temu przeszedłem od Miasta do Gospody po 1 polu na turę i nie miałem Poltergeista...), ale jak już zdecyduje się, to przynajmniej nie będzie na tym stratny. Usunął bym również ten wątek fabularny. W trzeciej zdolności nie robiłbym limitów do 3. W całych Podziemiach jest około 7 Goblinów, w Przygodach zdaje się 4, a w Górach 1 lub 2. Na 500 kart. Dałbym również jakiegoś special skilla za Króla Goblinów, w końcu nie byle jaki pachołek, oraz premię rasową za Śnieżnego Goblina
===
Ravandil otrzymuje
6 punktów.
Zdarzenie
W TMiM nie ma punktów Wytrzymałości. Zresztą krzyk, to w jakiś dziwny sposób zabiera to Życie, lawinę powoduje, czy co?
Wróg - Potwór
Niepotrzebny placeholder na wymagane rozszerzenie (pająk bez zdolności nie wymaga koniecznie Gór), oraz nieodpowiedni numer spotkania. No i ten brak jakiejkolwiek zdolności, nawet generic zdolność jest lepsza od braku zdolności.
Wróg - Zwierz
Placeholder na wymagane rozszerzenie znów niepotrzebny. Brakuje liczby, iloma kośćmi rzucamy, aby określić wielkość stada. No i zły numer spotkania... Aczkolwiek + za tę kartę mogę dać.
Nieznajomy
Trochę dziwny ten Nieznajomy, aczkolwiek pomysł nawet ciekawy. No i dobra grafika, znów co prawda nie podchodzi mi pod mój gust, ale na pewno jest bardzo dobra. Tylko mój gust graficzny jest dziki.
Przedmiot
Raz piszesz Amuletu z dużej litery, zaraz potem z małej... Myślę, że zapis, iż Orli Król nie rzuca kością za atak jest zrozumialszy. Albo, że skuteczność w jakiejkolwiek walce Orlego Króla zawsze jest równa 8.
Przyjaciel
Przyjaciel... w sumie, to nie wiem. W ostatniej zdolności mogłeś dać 1 spację więcej, coby ta kropka tak blisko ramki nie była. No i ta druga zdolność jest niezrozumiała, lepiej jest zapisać, iż "Zawsze wiesz jaka karta znajduje się na wierzchu talii Gór. Tę kartę możesz podglądać w dowolnym momencie.". Dam mu pół plusa, bowiem jednak zbyt potężna to jest karta jak na standardy Gór, gdyby nie miała zapisu, że daje +2 do skuteczności, to byłaby bardzo dobrą kartą. Ale grafikę ma ciekawą.
Miejsce
Jest to idealny przykład na kartę, która nic nie robi, a zawala cenne miejsce na planszy. Nie podoba mi się ona oraz jej grafika.
Relikt
Bardzo ładna grafika. Chyba najlepsza z całego Twojego setu. I tylko dlatego dostanie ode mnie pełnego +. Bo nie dlatego, iż jest to mocniejsza wersja karty Skarbu, tak jest: mocniejsza wersja karty Skarbu, mocniejsza... od Skarbu..., której na imię Kula Proroctw.
Zaklęcie
Dziwne. Zbyt duże wymagania, zbyt marny efekt. Dostać się do Orlego Gniazda "manualnie" to nie problem.
zadanie Czarownika
W zasadzie nie jest ono sprecyzowane, co my tak naprawdę mamy zrobić. Rozumiem, iż chodzi, iż zaraz po zakończeniu ruchu na dowolnym obszarze Gór wykonujemy je. Zbyt proste się wydaje.
Poszukiwacz
Bardzo dobra grafika, chociaż nie tak dobra jak pewna kobieta z Reliktu. No i nazwa, bardzo lubię pewny "Składnik Pazuzu" z KULT. I tyle dobrego z tego Poszukiwacza. Zdolności albo są niedopracowane (pierwsza), albo zbyt potężne (trzecia, czy czwarta). Pół + otrzyma za grafikę.
===
HavocM otrzymuje
4 punkty.
Zdarzenie
Brak spacji. I efekt dosyć dziwny. nic porywającego.
Wróg - Siła
Nic nie powiem o tej karcie, może poza tem, że ma znośną grafikę.
Wróg - Moc
Poza wysoką Mocą, to ta karta niczego ciekawego nie oferuje.
Nieznajomy
Karta, którą tylko Astropata mógłby chcieć wyciągnąć - on lubi tracić 5 tur pod rząd. Seriously.
Przedmiot
Grafika straszna. Gwiezdny Miecz w takim przypadku powinien być kartą Ekwipunku, nie Skarbu.
Przyjaciel
Mimo, że cenię sobie Lamberta, to jednak nie jest on moim wymarzonym człowiekiem, którego kartę chciałbym mieć w TMiMie. O wiele bardziej wolę mojego Aniołka w 4 różnych sztukach, każdy z innym efektem i grafiką. Za zdanie "Nieśmiertelny jednak zginął" powinienem Ciebie nominować do jakiejś nagrody roku~
Miejsce
Twoja Shangri-La nie jest synonimem utopii. W sumie karta mogłaby być znośna, gdyby była Zdarzeniem. Wtedy czuło by się, iż jest to ta mityczna dolina. I wtedy również jej finalny efekt nie byłby tak destrukcyjny dla rozgrywki. Swoją drogą powiedz mi jak można trafić
na mityczną dolinę? Przypomina mi się pewna sytuacja z autobusu, kasjer pyta się dokąd bilet, pasażer odpowiada "na Warszawę". Kasjer się dopytuje, czy z gazrurką, czy bejsbolem. Mam nadzieję, że mnie rozumiesz
Relikt
Brak. Złamanie 3 punktu Regulaminu konkursu.
Zaklęcie
Gorsza wersja Zaklęcia Zniszczenia (to Zaklęcie niszczy dowolną kartę). I zbyt realistyczna grafika.
zadanie Czarownika
Znam co najmniej dwóch Poszukiwaczy, których prędzej śmierć zagryzie niźli wykonają to zadanie. Ci Poszukiwacze to Magus oraz Gladiator. Dobra, przesadzam. Magusa, to śmierć zagryzła zanim się jeszcze w grze pojawił, więc nie może jeszcze bardziej zmarnieć niźli już jest. A tak na serio, to bywały u mnie takie gry, że wszyscy Poszukiwacze nawet w sumie nie mieli 4 Przyjaciół. Ale plusik mogę dać, bo ciekawe podejście (nie odrzucasz, tylko musisz coś zdobyć).
Poszukiwacz
Gdybym kiedyś wylosował tego Poszukiwacza, to od razu bym się poddał. Bym podał rękę wszystkim graczom i powiedział "wygraliście". A potem bym poprosił o możliwość wylosowania nowego Poszukiwacza. A wszystko to z powodu grafiki tegoż Poszukiwacza. Zdolności także jakieś takie niezbyt szczególnie mi się podobają.
===
Astropata otrzymuje
10 punktów.
Zdarzenie
Bardzo ładna grafika. Efekt, po tym, gdy już się przedrzemy przez niego, jest nawet ciekawy. Szczególnie słowo "wszyscy". Da się tę kartę jednak napisać krócej, aby z tej grafiki było widać coś więcej.
Wróg - Siła
Karta ma taką nazwę, że można sobie na niej język połamać. Mimo, iż Polacy są w stanie wypowiedzieć niemalże wszystkie dźwięki prócz tajskich i chińskich. Heros... Nie wygląda mi na Herosa, prędzej na luksusową kurtyzanę. My mitologia słowiańska, nie celtycka. Generalnie karta, po badaniu której możemy popełnić "se puku". Pół plusa za to, że lubię trudne karty.
Wróg - Moc
Grafika straszna, chociaż ma swój urok, jedyni dobrzy wisielcy to ci, z Magicznego Miecza. Efekt oczywiście dedykowałeś sam sobie, bowiem tajemnicą poliszynela jest fakt, że Ty ubóstwiasz tracenie tur. Aczkolwiek przy odrobinie szczęścia może wykończyć niejednego gracza bardziej niźli Demon o Mocy 10.
Nieznajomy
Grafika marna, jakieś kwadratowe są te kobiety. Ostatnim razem jak sprawdzałem, to jednak kobiety bardziej okrągłe są. Ostatnie zdanie to tak bardzo na siłę tam wsadzone jest. Efekt... nie najgorszy, ale najbardziej mnie w nim zastanawia fakt, czego patronką jest trzecia z sióstr.
Przedmiot
Karta nie spełnia 3 punktu Regulaminu konkursu.
Przyjaciel
Znowu mało rodzime imię. Co możemy otrzymać po dodaniu plusa do Siły? Wydawało by się, że tylko liczby można dodawać. Rozumiem, iż Cuchulainn to berserker? Bo nigdzie tego nie wyjaśniłeś. Przyjaciel ten jest niemalże ucieleśnieniem Morning Stara ze starego MiMa, szczęście, że ta karta ma większą szansę na wykończenie nas.
Kurhan
Karta ze starego MiMa, z IDENTYCZNYM efektem, ale inną nazwą. Kiedyś ta karta nazywała się Kamienne Kręgi. I miała lepszą grafikę.
Relikt
Sprytna karta, napisana w taki sposób, że minimalnie dwa razy musisz ją przeczytać, by zrozumieć. Zwiększa to jej żywotność o 1. Efekt jest taki z pogranicza karty Reliktu oraz Skarbu. Chyba jednak na kartę Skarbu pasuje. Możliwość dowolnego odebrania 2 punktów Życia to tylko i wyłącznie Skarb. Resztę zdolności pomijam, bo są nieistotne w tej karcie, a są jedynie po to, by przeczytać ją raz jeszcze. Dostanie plusa za inwencję, mimo, iż na Relikt jest zbyt silna.
Zaklęcie
Grafika taka sobie, ale efekt uber. Można by pomyśleć nad całą mechaniką
Zaklęć, które same z siebie się rzucają, gdy Poszukiwacz ginie. Jak Poszukiwacz jest martwy, to niestety nie może czarować. Dotyczy to nawet nieumarłych - gdy nieumarły zostaje zniszczony, to nie może rzucać Zaklęć. Plusik ode mnie.
zadanie Czarownika
Złośliwe zadanie, ale ciekawe. Zebrać 5 Drobiazgów nie jest problem, ale zawsze to parę tur zajmie.
Poszukiwacz
Nie przypomina mojego Aniołka

W Poszukiwaczu tym ciekawe są jedynie dwie ostatnie zdolności. Nie wiem, czy mi się ten Poszukiwacz podoba, czy nie. Pół plusika, że grafika pasuje do reszty.
===
Glooth otrzymuje
8 punktów.
Glooth otrzymuje -1 plusik za zmuszanie do ściągania dodatkowych 10 MB tyłów kart, które doskonale znam. Nie zaszkodziłoby również poprawić nazwy plików, coby wyświetlały polskie lub łacińskie znaki zamiast symboli...
Zdarzenie
Swojska grafika, styl graficzny przypomina mi jakąś karciankę. Wyrazy "poszukiwacze, przyjaciela, życie" piszemy z wielkich liter. Nie ma pól, tylko obszary. Zdolność powinna brzmieć: "Wszyscy Poszukiwacze na tym oraz na przyległych do tego obszarach tracą..." Plusik dam.
Wróg - Skalny
Grafika nawet mi się podoba. W TMiMie nie ma kostek, są kości. W sumie smok jak smok. Jest kartą Przygody, więc nigdy nie znajdzie się ona w Górach (i nie pomoże nawet Zaklęcie Przemieszczenia).
Wróg - Toksyczny
W tym smoku podoba mi się jedynie jego grafika.
Nieznajomy
Karta ciekawa, ale wymaga sprecyzowania, że tylko jeden raz możemy automatycznie pokonać Orlego Króla.
Przedmiot
Nie mam pojęcia, w jaki sposób dzięki młotowi mogę otworzyć Tajemne Wrota. Szturmem? Podobnie ze Strażnikiem. Nie podoba mi się karta.
Przyjaciel
Ładna grafika. Wymaga symbolu wymaganego rozszerzenia Gór. A tak naprawdę, to wymaga bycia kartą Gór, a nie Przygody.
Miejsce
Stąd* Zbyt przesadzony efekt, jeżeli jednorazowy, to byłby ciekawy. A tak, to nie jest. Pół plusika otrzyma za ładną grafikę. I ma zły numer spotkania.
Relikt
Ładna grafika. Zastanawiam się, czy warta bycia Reliktem. W sumie, to niekoniecznie. Skoro mogę pokonać Orlego Króla, to również mogę pokonać Strażnika - ma tylko 1 punkt więcej. Chyba, że pokonywaliśmy go na Moc - wtedy ten Relikt ma połowiczny użytek, bowiem Poszukiwaczom z dużą Siłą będzie jedynie zawadzał. Ale w ostateczności może zostać.
Zaklęcie
Najpierw piszesz, że "3 obszary", następnie "w tym miejscu". Rozumiem, iż w nazwie jest "Przywołanie", bowiem "Przyzwanie burzy" (które to zresztą brzmi o wiele lepiej). Nie rozumiem, czemu przywołana burza zakazuje mi używania parasola. Efekt może byłby ciekawy, gdyby nie to, że jest słabo globalny, więc całkowicie bezużyteczny.
zadanie Czarownika
Tali
smanu? Przykro mi to powiedzieć, ale nie podoba mi się Twoje zadanie. Te "(kartę Gór)" powinieneś umieścić w instrukcji wykonania zadania, nie tylko w tytule.
Poszukiwacz
W pierwszej zdolności parę wielkich liter by nie zaszkodziło. Obniżyłbym mu Moc do 2, skoro na starcie ma Siłę 5, a w Górach 6, co w sumie daje odpowiednio 8 oraz 9 punktów startowych. Trzecia zdolność jest zbyt tania, dałbym 1 SZ za Przyjaciela albo powiedzmy 3 SZ za globalny efekt. Zdolność powinna również zasugerować Poszukiwaczowi, iż powinien wziąć jakiś znacznik i na siebie położyć, cobyś pamiętał (i inni gracze), że masz pijanych Przyjaciół. W zasadzie Poszukiwacz prezentuje się na grywalnego, otrzyma ode mnie plusik.