Strona 1 z 1
zabicie poszukiwacza(jego przedmioty)
: piątek 20 sie 2010, 17:13
autor: mini_paLi
Witam. Moje pytanie moze jest dosc laickie, ale jakos nie dokonca wiem jak rozpatrzyc moj problem na bazie samej instrukcji wiec prosze o pomoc. Mianowicie zabijam poszukiwacza i odrazu moge wziac wszystkie jego przedmioty przyjaciol itd.. Moge ale nie musze i wtedy zostawiam przemdioty ktorych nie moglem uniesc, ale co w wypadku gdy gracz który zginął miał kłątwe wiedźmy, wtedy jestem zmuszony do wzięcia tej karty i miec klatwe czy moge ja pozostawic na polu? Pozostawiona tam raczej nie zostanie przez nikogo wzieta co owocowaloby blokada pola.
: piątek 20 sie 2010, 17:32
autor: Mały Nemo
Osobiście zawsze odrzucam na stos kart odrzuconych wszystkich "złych Przyjaciół", którzy w jakikolwiek sposób muszą zostać położeni na obszar.
: niedziela 22 sie 2010, 12:21
autor: glooth
Ale czy musisz wziąć tę Klątwe Wiedźmy czy nie? Teraz mnie też to zastanawia.
: niedziela 22 sie 2010, 18:49
autor: Roland
U nas jakos nigdy nie zdarzyła sie podobna sytuacja choc gramy dosc czesto. Tez bym sie zastanawiał co w takiej sytuacji nalezy zrobic? Instrukcja mówi, ze jeśli Poszukiwacz ginie to cały jego dobytek i Przyjaciół pozostawia sie na obszarze na którym zginął wiec wychodzi na to, ze tych niechcianych Przyjaciół tez nalezy połozyc na obszar. Wiadomo, ze takiej klątwy Wiedzmy nikt nie bedzie chciał wziąc i kazdy bedzie to pole omijał a co za tym idzie nikt nie zabierze tez stamtad przedmiotów i złota po Poszukiwaczu, który zginął, przynajmniej do czasu dopóki bedzie tam Klątwa Wiedzmy.
Po namysle uwazam, ze takich niechcianych przyjaciół powinno sie pozostawiac na obszarze kiedy Poszukiwacz ginie tak samo jak innych. Pozostali gracze beda miec problem jesli tam zakoncza ruch bo beda musieli wziac ze soba klatwe Wiedzmy czy tego zechca czy nie. Podobnie sprawa ma sie np. z Poltergeistem. Dzieki temu rozgrywka moze nawet stac sie ciekawsza. Zreszta sa przeciez sposoby na usuwanie z gry lezacych na planszy kart przygody, np. karta "Gobliński Saper" albo za pomoca zaklecia i w ten sposób mozna rozwiazac ten problem zgodnie z instrukcją

: poniedziałek 23 sie 2010, 15:17
autor: slowiku
Witam,
zgadzam sie z Rolandem, bo instrukcja mowi wprost:
"Jesli podczas spotkania Poszukiwacz zdola zabic innego Poszukiwacza,
moze zabrac dowolne z jego przedmiotow, Przyjaciol i cale jego zloto. Przedmioty, Przyjaciele i zloto,
ktore nie zostaly zabrane, pozostaja na obszarze, na ktorym jego wlasciciel zostal zabity"
Wiedzma oznaczona jest jako Przyjaciel, wiec zostaje na polu. Jej karta mowi: "Musisz ja zabrac", wiec kolejny poszukiwasz, ktory stanie na to pole doswiadczy tego pecha.
Ewentualnie mozna potraktowac ta karte Zakleciem Zniszczenie.
Pozostawiane karty Przygody nie zawsze sa dobre i nie powinnismy z automatu ulatwiac sobie rozgrywki
