Wartość talii
: wtorek 15 cze 2010, 14:02
Kiedy pada pytanie "która talia jest najlepsza" (z podstawowoych) to nie umiem odpowiedzieć, bo każdy i tak zawsze wskazuje swoją ulubioną. Wpadłem zatem na pomysł pewnej klasyfikacji armii poprzez określenie ich jej wartości. Czyli każdy żeton ma pewną wartość określoną za pomocą poniższych wytycznych. Ponieważ talie są równe (tj. mają po 35 żetonów) wydaje się to w miarę sprawiedlwie. W miarę, ponieważ moja skala nie liczy poziomu przydatności jednostki, jej właściwości taktycznych (czyli możliwych taktyk z wykorzystaniem jej i innych).
Oto zasady:
Każdy żeton bazowo ma 0 pkt. Do tego dodajemy różne jego własciwości:
Uderzenie - 1 pkt
Strzał - 2 pkt
Inicjatywa 0 - 0 pkt
Inicjatywa 1 - 1 pkt
Inicjatywa 2 - 2 pkt
Inicjatywa 3 - 3 pkt
Tarcza - 1 pkt
Sieć - 3 pkt
Życie - 1 pkt
Ruch - 3 pkt
Bomba - 2 pkt
Strzał Guassa - 3 pkt
Łącznik między modułem a jednostką - 0,5 pkt
Dodanie czegoś sąsiedniej jednostce (np. atak lub strzał) - 1 pkt
wyjątki: podwojenie ruchu - 2 pkt
zamiana strzału na atak - 2 pkt
przejmowanie modułów - 2pkt
Podwojenie ruchów - 3 pkt
Żeton ruchu - 1 pkt
Żeton bitwy - 2 pkt
Snajper - 1 pkt
Bomba - 1 pkt
Granat - 1 pkt
Jeśli jakaś jednostka posiada więcej niż jedną z powyższych cech (np. ma dwa życia albo walczy w dwóch segmentach inicjatywy), to każdą ceche liczymy osobno.
Przykłady:
Sztab Posterunku: 11 pkt
6x Atak = 6 pkt
6x Łącznik = 3 pkt
1x specjalna właściwość = 2 pkt
Sztab Hegemonii: 10 pkt
6x Atak = 6 pkt
6x Łącznik = 3 pkt
1x specjalna właściwość = 1 pkt
Sieciarz Borgo: 7 pkt
3x Atak = 3 pkt
1 inicjatywa = 1 pkt
1x Sieć = 3 pkt
Szturmowiec Molocha: 6 pkt
1 i 2 inicjatywa = 3 pkt
1x Strzał = 2 pkt
1x Życie = 1 pkt
Juggernaut Molocha = 9 pkt
2x Atak = 2 pkt
1x Strzał = 2 pkt
1 inicjatywa = 1 pkt
3x Pancerz = 3 pkt
1x Życie = 1 pkt
Tutaj widać ów brak wpływu przydatności. Sieciarz Borgo jest jednostką strasznie niebezpieczną, ale jest mniej warty od raczej słabego czołgu Molocha. Jednak "wyproduowanie" Juggernauta byłoby droższe, bo ma więcej bajerów.
Oficer Hegemonii: 2 pkt
2x łącznik = 1 pkt
1x dodanie cechy = 1 pkt
Moja skala jest przydatna przy tworzeniu nowej talii, by nie zrobić jakiejś nad wyraz wypasionej lub słabej. Jeśli mają one mniej więcej tyle samo punktów, to jest to dobry moment do rozpoczęcia testów, czy w praktyka pokrywa się z teorią.
Moloch: 147 pkt
Hegemonia: 136,5 pkt
Borgo: 141 pkt
Posterunek: 137 pkt
Oto zasady:
Każdy żeton bazowo ma 0 pkt. Do tego dodajemy różne jego własciwości:
Uderzenie - 1 pkt
Strzał - 2 pkt
Inicjatywa 0 - 0 pkt
Inicjatywa 1 - 1 pkt
Inicjatywa 2 - 2 pkt
Inicjatywa 3 - 3 pkt
Tarcza - 1 pkt
Sieć - 3 pkt
Życie - 1 pkt
Ruch - 3 pkt
Bomba - 2 pkt
Strzał Guassa - 3 pkt
Łącznik między modułem a jednostką - 0,5 pkt
Dodanie czegoś sąsiedniej jednostce (np. atak lub strzał) - 1 pkt
wyjątki: podwojenie ruchu - 2 pkt
zamiana strzału na atak - 2 pkt
przejmowanie modułów - 2pkt
Podwojenie ruchów - 3 pkt
Żeton ruchu - 1 pkt
Żeton bitwy - 2 pkt
Snajper - 1 pkt
Bomba - 1 pkt
Granat - 1 pkt
Jeśli jakaś jednostka posiada więcej niż jedną z powyższych cech (np. ma dwa życia albo walczy w dwóch segmentach inicjatywy), to każdą ceche liczymy osobno.
Przykłady:
Sztab Posterunku: 11 pkt
6x Atak = 6 pkt
6x Łącznik = 3 pkt
1x specjalna właściwość = 2 pkt
Sztab Hegemonii: 10 pkt
6x Atak = 6 pkt
6x Łącznik = 3 pkt
1x specjalna właściwość = 1 pkt
Sieciarz Borgo: 7 pkt
3x Atak = 3 pkt
1 inicjatywa = 1 pkt
1x Sieć = 3 pkt
Szturmowiec Molocha: 6 pkt
1 i 2 inicjatywa = 3 pkt
1x Strzał = 2 pkt
1x Życie = 1 pkt
Juggernaut Molocha = 9 pkt
2x Atak = 2 pkt
1x Strzał = 2 pkt
1 inicjatywa = 1 pkt
3x Pancerz = 3 pkt
1x Życie = 1 pkt
Tutaj widać ów brak wpływu przydatności. Sieciarz Borgo jest jednostką strasznie niebezpieczną, ale jest mniej warty od raczej słabego czołgu Molocha. Jednak "wyproduowanie" Juggernauta byłoby droższe, bo ma więcej bajerów.
Oficer Hegemonii: 2 pkt
2x łącznik = 1 pkt
1x dodanie cechy = 1 pkt
Moja skala jest przydatna przy tworzeniu nowej talii, by nie zrobić jakiejś nad wyraz wypasionej lub słabej. Jeśli mają one mniej więcej tyle samo punktów, to jest to dobry moment do rozpoczęcia testów, czy w praktyka pokrywa się z teorią.
Moloch: 147 pkt
Hegemonia: 136,5 pkt
Borgo: 141 pkt
Posterunek: 137 pkt