Strona 1 z 1
Zdarzenia
: sobota 29 maja 2010, 11:15
autor: Roland
Wczoraj znów spierał sie ze mna jeden z graczy w kwesti kart zdarzen wiec chciałbym sie upewnic. Czy karty zdarzeń wylosowane na planszy podstawowej oddziaływują takze na Poszukiwaczy i karty znajdujące sie w Podziemiach? Konkretnie to chodzi mi o karty, na których jest napisane: "Wszyscy Poszukiwacze, niezaleznie od krainy, w której sie znajdują, muszą..."(Np. Zamieć, Skowyt Wendigo, Nici Przeznaczenia), "Odrzuć wszystkie karty Wrogów, Miejsc i Nieznajomych, znajdujące sie we wszystkich Krainach" (Ragnarok)???
[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 11:20 am ]
Aby doprecyzowac, czy te zapisy: "niezaleznie od Krainy", "we wszystkich Krainach" odnoszą sie jedynie do Krainy Zewnętrznej, Środkowej i Wewnętrznej czy tez do wszystkich przyległych krain takich jak Podziemia i Góry takze?
: sobota 29 maja 2010, 11:50
autor: Draugnimir
Właśnie, dobre pytanie. Bo o ile zapis wskazywałby, że jak "niezależnie od Krainy" czy "we wszystkich Krainach", to wszędzie, ale z drugiej strony... Zamieć w Podziemiach? :-s
Ja bym osobiście poszedł chyba jednak za głosem mechaniki i z bólem, bo z bólem, ale trochę absurdu do rozgrywki jednak wprowadził, coby niepotrzebnej konsternacji i niezgody między graczami przy próbie "logicznego" wybrnięcia z sytuacji nie było... Zresztą, może mogłoby ten śnieg jakimś silnym podmuchem wwiać nawet w najgłębsze czeluści Podziemi...?
A tak swoją drogą, przydałoby się oficjalne mechaniczne określenie na samą planszę główną. Coby móc na przyszłość podobnych problemów uniknąć przy tworzeniu karty (a żeby nie musieć pisać "w Krainach Zewnętrznej, Środkowej i Wewnętrznej")...
: sobota 29 maja 2010, 11:55
autor: Mały Nemo
Owszem, Podziemia czy Góry, to normalna Kraina, taka sama, jak na przykład Środkowa Kraina. Jeżeli pisze, że niezależnie od Krainy, to niezależnie. Wiem, że taka Zamieć w Podziemiach brzmi śmiesznie, można to skorygować własnymi domowymi zasadami, ale z drugiej strony można też tłumaczyć, że i groty zlodowaciały tak ostro, że Poszukiwacze mogą się poruszać o 1 obszar.
: sobota 29 maja 2010, 16:20
autor: Kaktus+
Z tego co pamiętam, była taka dyskusja w dziale MiMa. Najprostszy sposób, to ignorować "Karty Pogodowe" w Podziemiach (w MiMie również w Jaskini i WKO).
Sposób prosty i nie wymagający ingerencji w zasady, a przy tym w miarę logiczny, bo o ile do Podziemi "trochę" nalecieć może, to jeżeli ktoś jest blisko Władcy, to chyba musiałoby go już zasypać tym śniegiem, a to na powierzchni oznaczałby, że mamy epokę lodowcową

To tak logicznie rozumując. :mrgreen: