Strona 1 z 1

Materiały dodatkowe, Alternatywne Zakończenia do ściągnięcia

: piątek 14 maja 2010, 21:49
autor: Mały Nemo
No, tak jak obiecałem wczoraj w temacie z Instrukcją do KL, dzisiaj ze stroniy Galakty można już ściągnąć oficjalne polskie tłumaczenie dwóch kart Alternatywnych Zakończeń - Korona Władzy oraz Taniec Śmierci. Znajdują się one tutaj.

: piątek 14 maja 2010, 22:18
autor: Kufir
To te zakończenia nie pojawią się w grze , tylko trzeba je sobie dodrukować ? :-s

: piątek 14 maja 2010, 23:01
autor: Valdi
Kufir pisze:To te zakończenia nie pojawią się w grze , tylko trzeba je sobie dodrukować ?
Jezu... Kufir czasem mnie załamujesz pytaniami...
Tak Taka jest idea materiałów promo online, czy to będzie Talisman, Arkham Horror, czy Runeboud czy Dungeoneer

: piątek 14 maja 2010, 23:33
autor: Draugnimir
Więc skoro są to materiały udostępniane drogą internetową (niemal jak dodatki autorskie), to czy w grę wchodzą sugestie poprawek? Bo ja tam jeden zbędny przecinek widzę... :-P

Poza tym, tłumaczenie jest nieścisłe. W wersji anglojęzycznej jak byk stoi "he must cast one Command Spell at the start of each of his turns", natomiast polskiej zapis ten, być może kluczowy dla zrozumienia mechaniki przez nowicjusza, gdzieś wcięło. Zresztą, podobną rzecz zaobserwowałem w instrukcji (tu nie mogę się podeprzeć oryginałem, bo takowego na oczy nie widziałem, lecz nie wątpię, że owa wzmianka o turach również w nim się pojawiła - tekst polskiej karty wygląda bowiem jak żywcem z instrukcji właśnie wyrwany)... Nie dziwota potem, że się na forum w "Kwestii zasad" pytania o wyjaśnienie zasady rzucania Rozkazu pojawiają... :-P
Drobne zastrzeżenia również do "Tańca Śmierci" bym miał. Choć tu już braku zapisu o timingu się nie przyczepię, bo takowego i na karcie oryginalnej nie było, to jednak pojawia się inna bolączka. Otóż, w lokalizacji użyto sformułowania "musi wysyłać Ponurego Żniwiarza na innych Poszukiwaczy", podczas gdy w oryginale jest "he must send the Grim Reaper to visit any character in any Region". Z wersji angielskiej wyraźnie wynika że Żniwiarza trzeba wysłać raz (aspekt dokonany), a do tego jeszcze na dowolnego jednego Poszukiwacza. Tymczasem tłumaczenie można by rozumieć tak, że Poszukiwacz na obszarze Korony Władzy może sobie tego Żniwiarza posyłać tyle razy, ile mu się tylko podoba, nawet jeśli bezsensownie by to brzmiało. Brak zapisu, że raz w ciągu tury taką akcję wykonać można, jakoś można przeboleć i wywnioskować, choć też powinien się w miarę możliwości pojawić... Mam nadzieję, że nie ma nic zdrożnego w delikatnym uzupełnaniu od siebie oryginalnego tłumaczonego tekstu...? ;)

Więc co Panowie by powiedzieli na takie sugestie poprawek? :-P

: piątek 14 maja 2010, 23:56
autor: Valdi
Więc co Panowie by powiedzieli na takie sugestie poprawek?
Hmm najprostszym rozwiązaniem by było, wprowadzenie poprawek we własnym autorskim zakresie i zamieszczenie ich na stronie, np MagiaiMiecz.eu

Czemu?
Ponieważ oficjalna wersja już sie pojawiła i raczej chyba poprawki nie wchodzą w gre skoro już inni też ją zassali.

: sobota 15 maja 2010, 00:23
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:Poza tym, tłumaczenie jest nieścisłe. W wersji anglojęzycznej jak byk stoi "he must cast one Command Spell at the start of each of his turns", natomiast polskiej zapis ten, być może kluczowy dla zrozumienia mechaniki przez nowicjusza, gdzieś wcięło. Zresztą, podobną rzecz zaobserwowałem w instrukcji (tu nie mogę się podeprzeć oryginałem, bo takowego na oczy nie widziałem, lecz nie wątpię, że owa wzmianka o turach również w nim się pojawiła - tekst polskiej karty wygląda bowiem jak żywcem z instrukcji właśnie wyrwany)... Nie dziwota potem, że się na forum w "Kwestii zasad" pytania o wyjaśnienie zasady rzucania Rozkazu pojawiają... :-P
Nie widzę takiej potrzeby. Będąc samotnie na Koronie Władzy Poszukiwacz i tak nie może zrobić nic innego, czy więc rzuca Zaklęcie Rozkazu na początku swej tury, czy na jej końcu, to to nie ma znaczenia.
Draugnimir pisze:Drobne zastrzeżenia również do "Tańca Śmierci" bym miał. Choć tu już braku zapisu o timingu się nie przyczepię, bo takowego i na karcie oryginalnej nie było, to jednak pojawia się inna bolączka. Otóż, w lokalizacji użyto sformułowania "musi wysyłać Ponurego Żniwiarza na innych Poszukiwaczy", podczas gdy w oryginale jest "he must send the Grim Reaper to visit any character in any Region". Z wersji angielskiej wyraźnie wynika że Żniwiarza trzeba wysłać raz (aspekt dokonany), a do tego jeszcze na dowolnego jednego Poszukiwacza. Tymczasem tłumaczenie można by rozumieć tak, że Poszukiwacz na obszarze Korony Władzy może sobie tego Żniwiarza posyłać tyle razy, ile mu się tylko podoba, nawet jeśli bezsensownie by to brzmiało. Brak zapisu, że raz w ciągu tury taką akcję wykonać można, jakoś można przeboleć i wywnioskować, choć też powinien się w miarę możliwości pojawić... Mam nadzieję, że nie ma nic zdrożnego w delikatnym uzupełnaniu od siebie oryginalnego tłumaczonego tekstu...? ;)
Tutaj na siłę także nie potrzeba żadnych regulacji, jako, że z instrukcji do Żniwiarza możemy się dowiedzieć, że Żniwiarz może odwiedzić tylko jednego Poszukiwacza naraz w jednej turze. Skoro na karcie Alternatywnego Zakończenia nie jest napisane inaczej, że trzeba z nim postępować, to oznacza, że trzeba z nim postępować wedle normalnych zasad.

: sobota 15 maja 2010, 01:58
autor: Draugnimir
No niby wszystko racja... a jednak jakoś bardziej elegancko by było. ;)
No nic, zastanowię się zatem może nad stworzeniem autorskich wersji poprawionych... :)

A to, że wszyscy zassali, nie znaczy, że zdążyli już wydrukować. :-P

: sobota 15 maja 2010, 12:41
autor: Kufir
Valdi pisze:
Kufir pisze:To te zakończenia nie pojawią się w grze , tylko trzeba je sobie dodrukować ?
Jezu... Kufir czasem mnie załamujesz pytaniami...
Tak Taka jest idea materiałów promo online, czy to będzie Talisman, Arkham Horror, czy Runeboud czy Dungeoneer

Pytam bo nie wiem czy śledzisz ten temat, kiedyś była mowa o tym iż te zakończenia będą dorzucane już wydrukowane do gry gratis. Taki ukłon od Galakty.

: sobota 15 maja 2010, 13:28
autor: Mały Nemo
A możesz podać mi źródło tych informacji?

Karty Alternatywnego Zakończenia

: sobota 15 maja 2010, 13:30
autor: maxus32
I tu Kufir zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości !. Jestem za tym by taki dodruk tych kart miał miejsce !. Może nie teraz bo to za późno, ale choc w momencie wydania dużego dodatku jakim jest The Highland !. To jest dobry pomysł dla Galakty na dodatkową promocję serii MiM Talisman w naszym kraju.

Dodruk kart ! . Ja jestem ZA !

: sobota 15 maja 2010, 13:33
autor: Roland
I ja popieram by taki dodruk pojawił sie w przyszłosci jesli to mozliwe. Powtórze to co napisałem w temacie Danse Macabre Ending:

"Mimo wszystko szkoda ze Danse Macabre sie nie pojawi w typowej papierowej wersji, moim zdaniem pomysł z tym zakonczeniem jest bardzo ciekawy i nie rozumiem co stoi na przeszkodzie wydawcy aby zrobic te karte i dorzucic do któregos dodatku? Fakt, ze mozna sobie ja wydrukowac, jednak profesjonalnie zrobiony oryginał to zawsze oryginał"

[ Dodano: Sob Maj 15, 2010 1:35 pm ]
I juz nawet nie mówie tu o Galakcie ale dziwie sie, ze FFG tego nie zrobiło w dodatku Highlands.

: sobota 15 maja 2010, 13:38
autor: Misiek
To jest reklama serwisu. Jak wydadzą w papierze, to nikt nie będzie zaglądał na stronkę w poszukiwaniu nowości.

: sobota 15 maja 2010, 13:46
autor: Roland
No dobra, ale nie zmienia to faktu, ze w któryms tam z kolei dodatku mogliby dołaczyc te karty i mam nadzieje, ze tak bedzie. Sporo czasu juz mineło od kiedy pojawiły sie w serwisie wiec reklame z ich tytułu juz mieli, kto chciał to sciagnał. Ani w drukarni ani w domowych warunkach nie uda sie wydrukowac tego tak aby wygladało jak oryginał.

: sobota 15 maja 2010, 13:47
autor: Mały Nemo
Po wtóre, jeżeli będzie dodawane do jakiejś gry, to wtedy to nie będą materiały dodatkowe, bowiem za nie płacisz. Jeżeli jednak masz wybór, czy chcesz ściągnąć i wydrukować, czy nie, to wtedy masz do czynienia z materiałami dodatkowymi.

"Papier, faktura itp"

: sobota 15 maja 2010, 13:56
autor: maxus32
Zwał to jak zwał. Chodzi o fakt druku tych kart na oryginalnym papierze o takiej a nie innej fakturze. Myślę, że to ma znaczenie nie tylko dla mnie. Jestem nawet w stanie zapłacic by te karty były wydrukowane przez drukarnie w której drukowana jest gra. To naprawdę dla mnie istotne. Taki ze mnie "pedancik" ;-)

: sobota 15 maja 2010, 14:11
autor: Roland
Rozumiem, ze to materiały dodatkowe, jednak uwazam (i jak widze nie tylko ja), ze Taniec Śmierci jest naprawde dobrym pomysłem i na tyle ciekawym, ze powinien znalezc sie w grze oficjalnie obok innych kart. O ile zakonczenie Korona Władzy nie jest zadnym nowum, bo nic nie wnosi do gry, to Taniec Smierci zasługuje na to zeby go w grze oryginalnie zamiescic.

Oryginalny dodruk.....jakże oryginalnych kart ;-)

: sobota 15 maja 2010, 14:27
autor: maxus32
TANIEC ŚMIERCI i KORONA WŁADZY w oryginalnym dodruku !!!!!!!
...i już !

: niedziela 16 maja 2010, 20:12
autor: Valdi
maxus32 pisze:TANIEC ŚMIERCI i KORONA WŁADZY w oryginalnym dodruku !!!!!!!
...i już !
Piszcie to do FFG.

: niedziela 16 maja 2010, 21:31
autor: Roland
Pewnie, ze nie mozna tu miec pretensji do Galakty, wrecz przeciwnie, nalezy sie cieszyc, ze na swej stronie Galakta zamiesciła przetłumaczone karty do wydrukowania. To FFG opublikowało je w takiej a nie innej formie. Mam tylko nadzieje, ze FFG te materiały dodatkowe w najblizszej przyszłosci wypusci w któryms z dodatków jako normalne karty Alternatywnych zakonczeń i bedziemy sie wszyscy mogli cieszyc z posiadania ich w oryginalnej wersji, której to własnoreczny druk nigdy nie dorówna. Narazie pozostaje sie cieszyc tym co jest, lepsze to niz nic