Strona 1 z 1

Ghoul i jego "przyjaciele"

: niedziela 11 kwie 2010, 18:11
autor: Wojtix
Witam!

Podczas naszej dzisiejszej rozgrywki rozgorzała dyskusja na temat traktowania trofeów przez Ghoula jako przyjaciół. I mam takie pytanie: czy na obszarze Wieży Wampira może odrzucać ich zamiast tracić pkt. życia?

: niedziela 11 kwie 2010, 21:34
autor: 8janek8
Dla ujednolicenia zasad, powiedziałbym, że zawsze w sytuacji kiedy instrukcja odnosi się do Przyjaciół, dotyczy to kart które w swoim rodzaju mają opis "Przyjaciel".

: niedziela 11 kwie 2010, 21:38
autor: Mały Nemo
Moje stanowisko jest odwrotne. Mianowicie za takich Przyjaciół musimy rzucać na przykład w Przepaści, więc analogicznie można ich stracić na przykład na Wieży Wampira.

Chciałbym również nadmienić, że ani moja, ani Janka odpowiedź nie jest oficjalną, jako, że ani oficjalne zasady gry, ani FAQ, ani nawet John Goodenough - twórca najnowszej wersji Talisman: Magii i Miecza - nie precyzują, ani nawet nie przybliżają nam możliwej oficjalnej odpowiedzi.

: niedziela 11 kwie 2010, 21:44
autor: 8janek8
Można i w drugą stronę, tak jak pisze Nemomon.
Kiedyś była dyskusja na temat użycia Zaklęcia Mesmeryzmu na Przyjaciół-Zwierzętach Minstrela. Bodajże wyszło na to, że można użyć Zaklęcia, ale takiego przyjaciela należy odrzucić (ewentualnie porzucić).

: niedziela 11 kwie 2010, 21:45
autor: Mały Nemo
Z tego, co ja pamiętam z kolei, to z tej dyskusji wynikło to, że nie można Mesmeryzmu ani innego Zaklęcia targetującego w Przyjaciół, rzucić na Przyjaciela, który nie ma wydrukowanego napisu na karcie, że jest Przyjacielem.

: niedziela 11 kwie 2010, 21:46
autor: 8janek8
Mam nadzieję, że nasza pomoc okazała się nieoceniona w tym temacie :D

[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Nie Kwi 11, 2010 9:49 pm ]
Nemo: Amen.

: poniedziałek 12 kwie 2010, 17:39
autor: Wojtix
Chyba pozostanę przy stanowisku 8janek8, tzn że jednak nie można ich traktować jako "pożywki" dla Wampira. Wielkie dzięki za odpowiedzi ;-)

: wtorek 25 maja 2010, 12:05
autor: Kufir
Mnie w Ghulu ostatnio zaczęła zastanawiać inna sprawa.
Mianowice, rozmyślam czy wykorzystując w walce z np. Smokiem wskrzeszonego Goblina możemy po pokonaniu smoka, wskrzesić Smoka i dodać go do swoich Przyjaciól a kartę Goblina odrzucić na stos kart odrzuconych...

: wtorek 25 maja 2010, 12:21
autor: Mały Nemo
Oczywiście, że możesz. Nie ma limitu wskrzeszonych Przyjaciół, których Ghoul może posiadać. Jedyne ograniczenie ma takie, że tylko z 1 na walkę korzysta.

: wtorek 25 maja 2010, 13:46
autor: Kaktus+
Poza tym, trzymanie takiej armii też nie jest wskazane, bo przestajemy pakować tylko po to by zebrać coraz to silniejszych padawanów. Ostatnio w taki róg zaprowadził się znajomy, zbierał, zbierał i tyle nazbierał, że grę przegrał.
Najkorzystniej jest mieć 2 w miarę silnych padawanów, a resztę od razu wymieniać na punkciki.

: wtorek 25 maja 2010, 17:24
autor: 8janek8
a resztę od razu wymieniać na punkciki.
Bo później się już nie da;)

: wtorek 25 maja 2010, 18:09
autor: Kaktus+
otóż to. Dlatego łatwo się zapędzić w kozi róg i można znacznie spowolnić rozwój własnego Bohatera.

: wtorek 25 maja 2010, 21:19
autor: Kufir
Dokladnie tak. Warto pochodzić po Podziemiach z jakimś silnym wskrzeszonym Wrogiem w poszukiwaniu, mocnego kolejnego sojusznika (Konstrukt Siła 10) aby iść na Pana Ciemności :)