Strona 1 z 1

Ilośc znanych czarów

: poniedziałek 28 gru 2009, 14:53
autor: kymil
Mam pytanie. Czy wprowadziliście jakieś autorskie modyfikacje ilości maksymalnej znanych czarów? Jakie? Czy trzymacie się tych oryginalnych?
Jeden z Poszukiwaczy doszedł do Mocy 15 i mógł miec max. 3 czary... Trochę to za mało...

: poniedziałek 28 gru 2009, 15:04
autor: Mały Nemo
Ja osobiście w starym MiMie nie wprowadzałem zmian pod tym względem. Ba, kiedyś, jak byłem młody i głupi, i czytać ze zrozumieniem jeszcze nie potrafiłem, to grałem, że aby rzucić jakiś Czar, musieliśmy stracić 2 punkty Mocy. A doczytałem się tego właśnie z tej tabelki w instrukcji. Wciąż jeszcze mam w archiwach jakieś Zaklęcia, których pierwszym zdaniem jest "Możesz go rzucić nie tracąc Mocy" ;).

Niemniej, odszedłem lekko od tematu, pomijając pewnie tony fan zasad, które to modyfikują, ja jedynie wspomnę o oryginalnym TMIMie i pewnym Magicznym Przedmiocie:

Totemiczna Laska:

Możesz posiadać o 1 Zaklęcie więcej,
niż pozwala ci na to twoja Moc.
Podczas swojej tury możesz
odrzucić 1 trofeum, aby odzyskać
do 2 punktów Życia. Możesz tego
dokonać tylko raz na turę.

Re: Ilośc znanych czarów

: poniedziałek 28 gru 2009, 19:36
autor: Kaktus+
kymil pisze:Mam pytanie. Czy wprowadziliście jakieś autorskie modyfikacje ilości maksymalnej znanych czarów? Jakie? Czy trzymacie się tych oryginalnych?
Jeden z Poszukiwaczy doszedł do Mocy 15 i mógł miec max. 3 czary... Trochę to za mało...
Trochę nie bardzo rozumiem o co kaman... :-k Generalna zasada dotycząca posiadania Czarów jest taka, że całkowitą Moc dzielimy na pół i zaokrąglamy w dół. Taki rezultat jest ilością Czarów jakie Poszukiwacz może posiadać...

Przy Mocy 15, daje to wynik 7 a nie 3...
:???:

: poniedziałek 28 gru 2009, 19:40
autor: Artownik
Heh, to akurat Kaktus nie tak, zasady mówią co innego, choć łatwo o pomyłkę - na samym początku interpretowałem to dokładnie jak Ty.

Instrukcja mówi, że jeśli masz 6 i więcej Mocy to możesz posiadać 3 Czary... i na tym koniec.

Osobiście nigdy nie grałem i raczej nie chciałbym grać, żeby Poszukiwacz mógł posiadać sam z siebie więcej. Ale faktycznie dziwnie to wygląda przy dużych wartościach Mocy.

: poniedziałek 28 gru 2009, 19:41
autor: kymil
A ja rozumiem jak Artownik instrukcje do MIM, że wraz ze wzrostem Mocy nie można mieć więcej czarów niż 3.

: poniedziałek 28 gru 2009, 19:45
autor: Kaktus+
Artownik pisze:Instrukcja mówi, że jeśli masz 6 i więcej Mocy to możesz posiadać 3 Czary... i na tym koniec.
Ja zdecydowanie inaczej to rozpatrywałem...
Na samym początku grałem tak jak napisałeś, jednak po dłuższej analizie doszedłem do wniosku, że "6 i więcej..." potraktowane jest jako skrót. Po prostu wyszczególnienie 0,1,2,3,4,5,6 i więcej i odpowiadająca im liczba Czarów jest przedstawiona jako wzór, który dalej należy powielać.
To, że akurat na dole nie ma 3 kropek, może być przypadkiem, niedopatrzeniem jakich wiele się znalazło.
Po prostu 6 i więcej, traktuję jako powielenie przedstawionego schematu, gdyż zarówno logika tak nakazuje oraz, słuszna moim zdaniem, interpretacja tego przepisu.

: poniedziałek 28 gru 2009, 20:14
autor: SPIDIvonMARDER
Zawsze gramy, że można mieć max. 3 czary, chyba że z jakiegoś przedmiotu czy Przyjaciela wynika inaczej.

: poniedziałek 28 gru 2009, 23:56
autor: Rogo
Kaktus+, ciekawa interpretacja :P
Ale zwróć uwagę, że jest ewidentnie napisane: ' 6 i więcej - 3'. Jednoznacznie określa to, że 6 i więcej (czyli też 15) - zawsze pozwala na 3 Zaklęcia.
Gdyby ktoś chciał powielenia schematu, na pewno napisałby coś w stylu: '6-7 - 3 itd." (podkreśliłby, że na 7 ten przedział się kończy, a pisząc 'i tak dalej' napisał, że schemat należy analogicznie kontynuować).
Piszesz, że mógłby być to błąd? Nie. Po pierwsze w takim razie błąd jest w każdym wydaniu w każdym języku, po drugie to co napisałem wyżej - aż tak beznadziejnie by tej zasady nie opisali.

Zaiste zadziwiają mnie niektóre interpretacje spotykane na forum, zwłaszcza te w przepisach zdawałoby się oczywistych.

Co do samego tematu: Moim zdaniem co za dużo to niezdrowo.
Zacznijmy od tego, że twórcy gry raczej nastawili się na krótszą rozgrywkę, gdzie nie dochodzi do takich wartości mocy (dowodem na to może być chociażby kraina wewnętrzna i wartości siły i mocy wrogów).
My, sobie grę rozbudowujemy o dodatki, i ten próg siły/mocy zwiększamy.
Czy wart wtedy podnieść maksymalną ilość zaklęć dla wyższych poziomów mocy? Można. Ale czy to nie zniszczy równowagi gry? Czy nie ułatwi to tym, którzy łatwiej zdobywają Zaklęcia? 3 to i tak dużo, Zaklęcia sporo zmieniają w grze i gdyby ktoś nagle rzucił takich 8 z rzędu, to byłby chaos. Mając 8 Zaklęć, łatwiej trafić na zabójcze kombosy, typu Dotyk Śmierci i Przywołanie Czaru. Jestem na nie.

: wtorek 29 gru 2009, 10:43
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
SPIDIvonMARDER pisze:Zawsze gramy, że można mieć max. 3 czary, chyba że z jakiegoś przedmiotu czy Przyjaciela wynika inaczej.
Ja również.
Moim zdaniem 3 to i tak sporo.

: wtorek 29 gru 2009, 10:49
autor: SeSim
Kaktus w moich początkach MiMa również tak interpretowałem tą zasadę, ale wg zapisów w instrukcji jest to błędna droga.
3 i tylko 3 jest tą liczbą :D

: wtorek 29 gru 2009, 14:03
autor: kymil
W sumie może by pójść drogą Kaktusa i rozpisać instrukcję troszkę dalej wg schematu:

Ilość pkt Mocy 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Ilość Czarów 0 0 1 2 2 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 6 6 6 6

Czyli odnośnie liczby czarów: jedna "jedynka", 2 "dwójki", trzy trójki, cztery czwórki itd...

: wtorek 29 gru 2009, 14:13
autor: Artownik
No można i tak kymil.

Jak dla mnie to przesada, wynikająca też z tego, że sporo osób gra, żeby grać i nie idzie po Koronę, choć ma całkiem realną szansę na jej zdobycie.

Naprawdę, trzy Czary na raz (a to jeszcze nie wliczając sprzętu!) to wystarczająco.

: wtorek 29 gru 2009, 14:19
autor: stave
Ja dodam do siebie że w oryginale eng. to tylko max do 4 można było a Polacy zmienili to na 3. Swoją droga u nas nie można było odkładać pokonanych duchów na Moc a u nich tak.
Jeśli chodzi o mnie to ja stosuję angielską interpretacje w Projekcie czy tez w normalnym MiM chyba że gracze chcą grac tak jak w instrukcji jest napisane czyli max 3.
Osobiście bym to zostawił i tyle bo się stworzy Armagedon.

: wtorek 29 gru 2009, 14:22
autor: kymil
stave a jak dokładnie w angielskiej instrukcji jest ta rozpiska na 4 czary, bo my akurat gramy na wymianę Duchów na punkty Mocy:)

: wtorek 29 gru 2009, 14:44
autor: stave
Ja w Projekcie mam taki podział:
Całkowita Moc Poszukiwacza: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 i więcej
Maksymalna liczba Czarów: 0 0 1 2 2 3 3 3 4
U anglików musze sprawdzić ale bodajże przy wartości 6 wzwyż była dozwolona ilośc 4.
Czyli:
Całkowita Moc Poszukiwacza: 1 2 3 4 5 6 i więcej
Maksymalna liczba Czarów: 0 0 1 2 3 4

: wtorek 29 gru 2009, 15:22
autor: kymil
Twoje zasady Stave są spójniejsze. Angole jak zwykle coś skopali. :mrgreen:

: wtorek 29 gru 2009, 16:28
autor: Mały Nemo
Artownik pisze:Jak dla mnie to przesada, wynikająca też z tego, że sporo osób gra, żeby grać i nie idzie po Koronę, choć ma całkiem realną szansę na jej zdobycie.
Amen.

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 4:36 pm ]
stave pisze:Ja dodam do siebie że w oryginale eng. to tylko max do 4 można było a Polacy zmienili to na 3. Swoją droga u nas nie można było odkładać pokonanych duchów na Moc a u nich tak.
Jeśli chodzi o mnie to ja stosuję angielską interpretacje w Projekcie czy tez w normalnym MiM chyba że gracze chcą grac tak jak w instrukcji jest napisane czyli max 3.
Osobiście bym to zostawił i tyle bo się stworzy Armagedon.
Niestety muszę się nie zgodzić z tym:

Druga Edycja:

Obrazek

Trzecia Edycja:

Obrazek

: wtorek 29 gru 2009, 17:15
autor: stave
Nemomon pisze:Niestety muszę się nie zgodzić z tym:
No to muszę przekopać swoje archiwum bo bankowo w 2 edycji mam ilość 4, co do trzeciej to się zgodzę.
Faktem jest, że mam też instrukcje 2 ed Eng. ulepszane przez różnych graczy - więc mogłem faktycznie coś popitolić.