Strona 1 z 1

Zmiany w TMiM - Dodruk

: środa 21 paź 2009, 10:06
autor: Valdi
Witam poniżej zamieszczam listę Zmian jakie zaszły w Dodruku Talismanu.

KARTY:

NAJEMNIK
-dodano „podczas walki”
[Przyjaciel]
Najemnik zostanie twoim Przyjacielem, jeśli zapłacisz mu 1 sztukę złota. Jeśli nie, poczeka na tym obszarze na kogoś bardziej hojnego. Jako przyjaciel, najemnik dodaje 3 punkty do twojej Siły podczas walki (na czas 1 tury) za każdym razem kiedy zapłacisz mu 1 sztukę złota. W danej turze możesz mu zapłacić tylko raz


DEMON
-Usunięto linię oddzielającą
-zmieniono układ tekstu.

GNOM
-Poprawiono literówkę z Kopani na Kopalni (trzecia linijka)

KRZYŻ
-Dostawiono linię oddzielającą.

POTĘPIENIEC
-dostawiono przecinek pomiędzy Życia, 1 Zaklęcie
-Poprawiono literówkę z te na tej (ósma linijka)

TOPÓR
-zmieniono wielkość litery w słowie topora (było wielką literą jest małą)

MIECZ
-zmieniono wielkość litery w słowie miecza (było wielką literą jest małą)

RUNICZNY MIECZ
-zmieniono wielkość litery w słowie miecz (było wielką literą jest małą)
-zmieniono tekst w nawiasie na „(i sprawisz, że straci punkt Życia)”

MUŁ
-zmieniono wielkość litery w słowie muła (było wielką literą jest małą)

PUSTELNIK
-zmieniono wielkość litery w słowie pustelnik (było wielką literą jest małą)

Zaklęcia:

UROK
- Zmieniono zapis na karcie: „…Urok pozostanie tam przez 3 twoje kolejne tury, po czym musi…”
[Zaklęcie]
Możesz rzucić to Zaklęcie na początku swojej tury, przed wykonaniem ruchu. Umieść tę kartę na dowolnym, niezajętym już przez innego Poszukiwacza obszarze Krainy Zewnętrznej lub Środkowej. Urok pozostanie tam przez najbliższe 3 tury każdego z graczy, po czym musi zostać odłożony na stos kart odrzuconych. Każdy Poszukiwacz, który zakończy ruch na obszarze zawierającym Urok, straci 1 punkt Życia


CIOS PSIONICZNY
- Zmieniono zapis na karcie: „… Do końca tej walki dodaj początkową wartość …”



PRZYPADEK
- Zmieniono zapis na karcie: „…
2. Traci Siłę*
3. Traci Moc*
…”
Przypadek
[Zaklęcie]
Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy. Musi on rzucić 1 kością:
1)Na 3 tury zostaje zamieniony w ropuchę
2)Traci wszystkie żetony siły
3)Traci wszystkie żetony mocy
4)Traci całe złoto
5)Otrzymuje 1 punkt siły
6)Otrzymuje 1 punkt życia


PLANSZA:

- Poprawiono numeracje na polu Jaskinia Czarownika
- Dopisano opcję „0) Pozostajesz w Kopalni” – niestety poprzestawiano nielogicznie układ numeracji.

POSZUKIWACZE:

MNICH
- Zmieniono zapis pierwszej um. „…dodawać do Siły początkową wartość twojej Mocy.”

GHOUL
- Zmieniono zapis drugiej um. „Jeśli pokonasz innego Poszukiwacza w walce psychicznej…”

Jeśli pokonasz innego Poszukiwacza w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia.

Możesz wskrzeszać pokonanych w walce Wrogów i zatrzymywać ich karty jako Przyjaciół, a nie trofea. W każdej walce jeden z twoich wskrzeszonych Przyjaciół może dodać swoją Siłę do twojej. Po walce jego ciało rozpada się - odłóż jego kartę na stos kart odrzuconych. W każdej walce możesz wykorzystać tylko jednego wskrzeszonego Przyjaciela.



Te wyboldowane to te które już potwierdziłem (jako że nie mam jeszcze dodruku to trudniej mi to ustalić) Jeżeli ktoś ma Dodruk i może przejrzeć te zmiany proszę o potwierdzenie.

: środa 21 paź 2009, 10:24
autor: Mały Nemo
Nie mam teraz pod ręką starej edycji i niekoniecznie chce mi się teraz sortować karty ze starej oraz nowej, ale:

Potępieniec zyskał opcję zyskiwania Losu
2 Zaklęcia Unieruchomienia mają minimalnie inną przedostatnią linijkę
Zaklinacz ma opcję z Losem

Ropucha ma pisane "złoto" z małej litery oraz zamiast ładnej kropki na obszarze startowym oraz charakterze ma dwukropek.

To wsio, o czym Valdi nie wspomniał, a mi się przypomina.

: środa 21 paź 2009, 10:32
autor: Kufir
Valdi =D> =D>

/respekt

Dziękuje

Re: Zmiany w TMiM - Dodruk

: środa 21 paź 2009, 11:24
autor: 8janek8
Valdi pisze: - Dopisano opcję „0) Pozostajesz w Kopalni” – niestety poprzestawiano nielogicznie układ numeracji.
Valdi, nie widzę tam nic nielogicznego.

Jest wg tego wzoru:
0) 2-3) 6+)
1) 4-5)

: niedziela 13 gru 2009, 10:59
autor: Kufir
Przypadek
[Zaklęcie]
Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy. Musi on rzucić 1 kością:
1)Na 3 tury zostaje zamieniony w ropuchę
2)Traci wszystkie żetony siły
3)Traci wszystkie żetony mocy
4)Traci całe złoto
5)Otrzymuje 1 punkt siły
6)Otrzymuje 1 punkt życia

Ostatnio zastanawiałem się nad tą kwestią, ponieważ.

Po pierwsze:

Na karce z przed dodruku przy Traci Punkt Siły i Traci Punkt Mocy jest *


Czyli karta wygląda tak:
Przypadek
[Zaklęcie]
Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy. Musi on rzucić 1 kością:
1)Na 3 tury zostaje zamieniony w ropuchę
2)Traci Punkt Siły *
3)Traci Punkt Mocy *
4)Traci całe złoto
5)Otrzymuje 1 punkt siły
6)Otrzymuje 1 punkt życia


*Nie dotyczy to punktów, z którymi rozpoczął grę, ani tych, które zapewniają Przedmioty i Przyjaciele.

Skąd zatem takie wielkie różnice w tłumaczeniu ??


Po Drugie:

W poprawionej karcie, opcje: Traci wszystkie żetony siły, Traci wszystkie żetony mocy sprawiają że jest to MEGA POTĘŻNE zaklęcie i moim zdaniem psuje równowagę zaklęć w grze.

: niedziela 13 gru 2009, 13:41
autor: Mały Nemo
Wersja Zaklęcia Przypadku, w której traci się wszystkie punkty jest oryginalną wersją Zaklęcia. Od Pierwszej Edycji Talizmanu. Zmieniło się to tylko raz, przy okazji Trzeciej Edycji, w której traciło się tylko po 1 punkcie, ale potem w Czwartej Edycji oraz Czwartej Poprawionej Edycji jest tak, jak pisałeś Ty oraz ja - wsio punkty.

: poniedziałek 14 gru 2009, 19:45
autor: Kufir
Przyznam iż strata WSZYSTKICH żetonów Mocy bądź Siły w późniejszej fazie gry, w większości przypadków jest równoznaczna z porażką nieszczęśnika na którego zostało rzucone to Zaklęcie. Dla mnie to zaklęcie w "nowej" odsłonie jest przegięte.

: poniedziałek 14 gru 2009, 20:38
autor: 8janek8
I oby więcej takich kart. Póki co gra rozwija się w niebezpiecznym kierunku ułatwiania graczowi wszystkiego.

: poniedziałek 28 gru 2009, 18:40
autor: Kufir
Skoro mamy tak olbrzymie zmiany w Zaklęciu Przypadek, czy ktoś mógłby wykreować to zaklęcie w takiej formie:

Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy. Musi on rzucić 1 kością:
1)Na 3 tury zostaje zamieniony w ropuchę
2)Traci wszystkie żetony siły*
3)Traci wszystkie żetony mocy*
4)Traci całe złoto
5)Otrzymuje 1 punkt siły
6)Otrzymuje 1 punkt życia


*Nie dotyczy to punktów, z którymi rozpoczął grę, ani tych, które zapewniają Przedmioty i Przyjaciele.

I udostępnić do druku, wszystkim tym co mają starszą wersję TMIM?
Byłbym bardzo wdzięczny.

: poniedziałek 28 gru 2009, 18:51
autor: Mały Nemo
Heh... zainstaluję dzisiaj może PDF Editora, wyjmę zdjęcia Zaklęć i wstawię kopie ich tutaj.

: poniedziałek 28 gru 2009, 18:54
autor: Kufir
Byłbym wdzięczny, akurat jutro mam dostęp do dobrej drukarki, a i inni użytkownicy na pewno skorzystają. :mrgreen:

Z chęcią przetestuję nową wersję Przypadku z moimi graczami, zwłaszcza iż nachodzące dodatki zapewnią nam inne równie potężne zaklęcia jak i inne karty ...



Edit: Karta Zaklęcia Unieruchomienie też posiada nową istotną zmianę ;-)

: poniedziałek 28 gru 2009, 19:33
autor: Mały Nemo
*edit*

: poniedziałek 28 gru 2009, 19:39
autor: Kufir
Mógłbyś jeszcze dopisać taką adnotację:
*Nie dotyczy to punktów, z którymi rozpoczął grę, ani tych, które zapewniają Przedmioty i Przyjaciele.
Oraz stawić * w odpowiednie miejsca ? :)


Dałbyś rade zająć się też unieruchomieniem?

: wtorek 29 gru 2009, 00:58
autor: Valdi
No to przypadek podmieniłem:

Przypadek

A to unieruchomienie to skąd miało być?

: wtorek 29 gru 2009, 19:12
autor: Kufir
Dzięki!