Strona 1 z 1

Żniwiarz

: czwartek 24 wrz 2009, 22:34
autor: szutek
Nie znalazłem odpowiedniego tematu do tego pytania. Czy w sytuacji gdy spotykając Żniwiarza wyrzucimy 5, czy możemy go "nasłać" na gracza znajdującego się w Krainie Wewnętrznej ? W instrukcji napisane jest tylko, że nie przekroczy on Tajemnych Wrót, lecz czy może się teleportować do tej krainy ?

: czwartek 24 wrz 2009, 22:34
autor: Kufir
Nie, wtedy nic sie nie dzieje.

: czwartek 24 wrz 2009, 22:55
autor: Draugnimir
W trakcie ostatniej gry miałem taką sytuację i zadecydowałem wspólnie z graczami, że Żniwiarz może teleportować się do Krainy Wewnętrznej, ale po zakończeniu spotkania z wyznaczonym Poszukiwaczem wraca na obszar, z którego został wysłany. Kierowałem się wówczas dwoma czynnikami:
1) W instrukcji napisane jest jedynie, co już tutaj przytoczono, że Żniwiarz nie może przekroczyć Tajemnych Wrót, a nie, że nie może się znaleźć w Krainie Wewnętrznej.
2) Na karcie Żniwiarza, przy opisie efektu dla wyniku 5), napisane jest, że Żniwiarz udaje się do wybranego Poszukiwacza. Nie ma tam, co prawda, słowa "dowolnego", ale nie ma też wzmianki o tym, że gdzieś tenże Żniwiarz udać by się nie mógł (i nie wierzę, że słów takich nie zamieszczono wyłącznie dlatego, że na karcie jest zbyt mało miejsca na tekst).

Ale to już jest kwestia wolności w interpretowaniu zasad. I za to właśnie (między innymi) lubię Talismana. :D

: piątek 25 wrz 2009, 08:46
autor: Kufir
W instrukcji napisane jest jedynie, co już tutaj przytoczono, że Żniwiarz nie może przekroczyć Tajemnych Wrót, a nie, że nie może się znaleźć w Krainie Wewnętrznej
W instrukcji napisane jest iż nie może on przekroczyć Tajemnych Wrót gdyż znajduje się już w Wewnętrznej Krainie. (Czy coś podobnego)

: piątek 25 wrz 2009, 19:46
autor: Draugnimir
To prawda, ale nadal uważam, że stosowane przeze mnie rozwiązanie nie jest sprzeczne z zasadami. Jak już mówiłem, jest to kwestia wolności w ich interpretowaniu. :)

: sobota 30 sty 2010, 13:11
autor: Anonim
Dawno na tym forum nie byłem.
Mam takie pytanie: Skąd zaczyna grę Żniwiarz? Albo ja jestem ślepy albo nie ma tego w instrukcji, bo nie widzę z kąd zaczyna lub kiedy i gdzie się pojawia.

: sobota 30 sty 2010, 13:12
autor: Kufir
Tajemna Wrota, pisze to wyraźnie w instrukcji.

: sobota 30 sty 2010, 13:23
autor: Anonim
No to jestem ślepy, dopiero jak to napisałeś znalazłem w instrukcji lokalizację.

: niedziela 31 sty 2010, 19:54
autor: Kaktus+
Kufir pisze:Tajemna Wrota, pisze to wyraźnie w instrukcji.
W moich grach rozpoczyna rozgrywkę na KW. Chodzi o to, by było trochę więcej czasu, by Żniwiarza od razu nie dopadł graczy.
Podyktowane to jest tym, że z jego powodu nie mogliśmy zakończyć 2 rozgrywek. Po prostu ciągle ginęliśmy i ginęliśmy i zaczęły się nam nudzić te casualty... Pech, zginąć 4 razy podczas jednej gry i 3 razy w następnej...

: niedziela 28 lut 2010, 01:39
autor: lammas
Skoro w instrukcji jest tłumaczenie, że Żniwiarz już jest w Krainie Wewnętrznej, to chyba jakakolwiek jego obecność jako figurki nie jest tam możliwa.

2 kolejne pytania odnośnie Żniwiarza:

1 - Jeżeli rzucam za ruch 2 kośćmi (np. mam konia), to czy jeżeli jedną z nich wyrzucę 1, przesuwam Żniwiarza?

2 - Czy można używać punktów losu w spotkaniu ze Żniwiarzem (moim zdaniem nie, instrukcja mówi o możliwościach wykorzystywania punktów losu i nic mi do Żniwiarza nie pasuje).

: niedziela 28 lut 2010, 01:44
autor: Hellhound
Według mnie 1-tak i 2-tak.

: niedziela 28 lut 2010, 10:17
autor: Kufir
1. NIE!!! Żniawiarz porusza się gdy wyrzucimy 1 na kostce ale ruch z wykorzystaniem konia, jest ruchem zmodyfikowanym i w takim wypadku żniwiarz się nie porusza. BYła o tym mowa na forum już wiele razy.


2. Tak, można używać punktu losu podczas spotkania ze żniwiarzem.

: niedziela 28 lut 2010, 12:53
autor: Mały Nemo
Odpowiedzi Kufira są poprawne.

: niedziela 28 lut 2010, 14:46
autor: Hellhound
Na jakiej podstawie tak twierdzicie? Rzut za ruch to rzut za ruch.

: niedziela 28 lut 2010, 15:28
autor: Mały Nemo
Heh...
Talisman FAQ pisze:Q1: If a character uses the Riding Horse to determine his move,
does the Grim Reaper move if a “1” is rolled on either die?

A: No. When a character uses the Riding Horse, his move is
the sum of both dice. The Grim Reaper only moves when a
character rolls a natural “1” on a single die.

: wtorek 30 mar 2010, 03:11
autor: lammas
A co, jeśli wykorzystujemy zdolność Amazonki lub Pochodnię?

: wtorek 30 mar 2010, 22:58
autor: Roland
lammas pisze:A co, jeśli wykorzystujemy zdolność Amazonki lub Pochodnię?
Ja w tym przypadku gram tak, ze jesli na obu kosciach wypadna jedynki to mozna poruszyc Żniwiarzem.

: sobota 04 wrz 2010, 18:33
autor: MasiVeman
Ja gram ze w spotkaniach ze zniwiarzem nie mozna uzywac losu coby nie bylo za latwo :D

: niedziela 15 lip 2012, 17:07
autor: Paolo
Trochę odświeżę wątek ... Jeśli ten problem był już gdzieś opisany to z góry przepraszam jeśli go powtarzam (nie znalazłem go).

Zastanawiam się czy aby na pewno można użuć punktu losu przy rzucie na spotkanie żniwiarza? W instrukcji jest napisane, że użyć punktu losu można w nastepujących przypadkach (cyt.):
1. Podczas rzutu za ruch.
2. Podczas rzutu ataku.
3. Podczas rzutu wykonywanego w wyniku plecenia zawartego na karcie lub obszarze planszy.

I tutaj nasuwa się problem interpretacyjny - co nazywamy "kartą"?! Z lektury instrukcji wydaje mi się, że "karty" to wszelkie przygody, czary, ekwipunki itp. Czy zatem za takową "kartę" można uznać też kartę z opisem żniwiarza? Tym bardziej, że w instrukcji do tego dodatku zaznaczyli, że żniwiarz nie jest poszukiwaczem.

Pójdę nawet dalej, czy za taką "kartę" w tym przepisie dot. żetonów losu, uznaje się np. właśnie kartę poszukiwacza i opis jego zdolności? Czy w tym przypadku nie jest błędem używanie żetonów losu przy rzutach na jakąś daną zdolność poszukiwacza?

Jak sądzicie?

Tak nawiasem mówiąc, co w końcu oznacza kolejny zapis w instrukcji dot. także żetonów losu - "Chociaż każda strona takiego żetonu wygląda inaczej, w podstawowym wariancie gry nie ma to żadnego znaczenia."? Jest gdzieś opisany jakiś inny wariant?Jeśli też na ten temat (poza "dwie strony medalu") ktoś już się wypowiadał to też z góry przepraszam, że zawracam tyłek.

: niedziela 15 lip 2012, 17:19
autor: Draugnimir
1) Wydaje mi się, że szczegółowe rozróżnianie sytuacji, w których można i w których nie można używać Losu, nie ma większego sensu, ale jeśli chcesz tak precyzować - proszę Cię bardzo, wola Twoja ;) Ja w każdym razie nie robię wyjątków i użycia Losu zabraniam tylko tam, gdzie wyraźnie jest napisane, że tak trzeba - a więc u mnie rzut za Żniwiarza można ponowić. Choć są gracze, którzy zabraniają tego, by zwiększyć śmiertelność spotkań z kostuchą (możesz znaleźć takie sugestie w podforum z autorskimi zasadami).

2) Była kiedyś mowa o pomyśle na mechanikę korzystającą z dwóch różnych stron żetonów Losu, ale jak dotąd nie pojawiła się ona w żadnym dodatku. Chyba tylko jedno Alternatywne Zakończenie ma instrukcję, która wyszczególnia kolory poszczególnych stron tych żetonów

A do poprawiania swoich postów służy przycisk "Edytuj", nie "Odpowiedz" :D ;)

: niedziela 15 lip 2012, 17:50
autor: Bludgeon
Paolo pisze: Jest gdzieś opisany jakiś inny wariant?
Póki co, z tego co się orientuję, kolory losu mają znaczenie tylko przy jednej karcie. Jest to alternatywne zakończenie Sąd Ostateczny (chyba z Pani Jeziora).