Strona 1 z 1

TMiM Spell List

: wtorek 22 wrz 2009, 00:21
autor: Mały Nemo
Podczas pracy nad Reaperem PL zrobiłem mały Spell FAQ. Wsio rzeczy są wedle mej własnej interpretacji, nie są one oficjalne ani uznane przez Galaktę. Jeżeli chcecie coś przedyskutować, spytać się lub też macie jakieś wątpliwości - go ahead. Część z nich może być nieaktualna w tej chwili (w co wątpię, ale niektóre rzeczy szybciej się updatują niźli powinny).

http://209.85.62.24/304/82/0/p149915/spell.html

: środa 23 wrz 2009, 21:57
autor: Kufir
Przeczytałem "po łebkach" i generalnie wszystko OK.

Za wyjątkiem :
Przeniesienie

Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie zamiast wykonywać normalny ruch. Wybierz dowolnego Poszukiwacza przebywającego w tej samej Krainie co ty, a następnie zamień się z nim miejscami (obszarami).
Warto dodać adnotację iż można w ten sposób "usunąć" Poszukiwacza z Korony Władzy ;)

: środa 23 wrz 2009, 23:24
autor: Draugnimir
Obawiam się, że nie, gdyż, jak ktoś kiedyś twierdził, obszar Korony Władzy nie jest częścią Krainy Wewnętrznej...

: środa 23 wrz 2009, 23:31
autor: Kufir
A gdzie pisze iż Korona Władzy to osobny Kraina?

: środa 23 wrz 2009, 23:33
autor: Draugnimir
Cóż, tak po prawdzie, to sam tego nie wiem, ale jestem niemal całkowicie pewny, że Nemomon pisał gdzieś o tym kiedyś.

: środa 23 wrz 2009, 23:43
autor: Mały Nemo
Pisałem tutaj:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=46214#46214

Zresztą nie ma potrzeby tego pisać na Zaklęciu, gdyż KW jest obszarem jak każdy inny, nie ma specjalnych właściwości.

: środa 23 wrz 2009, 23:45
autor: Kufir
Czyli można się zamienić miejscami z Poszukiwaczem będącym już na Koronie Władzy nawet jeśli nie mamy Talismanu ?

: środa 23 wrz 2009, 23:49
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Czyli można się zamienić miejscami z Poszukiwaczem będącym już na Koronie Władzy nawet jeśli nie mamy Talismanu ?
Jak dla mnie, to nie możesz zamienić się miejscem z Poszukiwaczem będącym na KW. Ostatnie miejsce, na które możesz się przenieść, to Płomienna Dolina, aczkolwiek musisz posiadać Talizman, by móc rzucić te Zaklęcie na Poszukiwacza, który stoi na Dolinie - jeżeli nie posiadasz Talizmanu, to nie możesz rzucić na niego tego Zaklęcia.

: czwartek 24 wrz 2009, 08:47
autor: 8janek8
Weźcie pod uwagę, że w Podziemiach oficjalnie wygrywając z Lord of Darkness jest szansa na wejście na KW bez Talizmanu.
Osobiście nie widzę przeciwwskazań, żeby Przeniesienie pozwalało na zamianę z Poszukiwaczem na KW.

: czwartek 24 wrz 2009, 10:43
autor: Kufir
Dokładnie. Identyczna sytuacja co z Zaklęciem Przeniesienie.
Dlatego aby uatrakcyjnić zabawę i nie wprowadzać niepotrzebnych errat wg. mnie można zamienić się miejscem z Poszukiwaczem stojącym na KW. W końcu karta tego niezabrania, a dodatkowo podobną sytuację mamy w przypadku pokonania Władcy Ciemności (różnicą 8 lub więcej punktów).

: czwartek 24 wrz 2009, 10:54
autor: Mały Nemo
Pomijając fakt, iż na LoDzie jest dokładnie napisane, iż przenosi na KW, a w instrukcji zdaje się ejst wspomniane, iż nie potrza do tego Talizmanu ;).

Generalnie, jak wcześniej i ja i Draugnimir wspomniał, cała impreza rozchodzi się o to, czy uznajemy KW za część Wewnętrznej Krainy, czy nie. Generalnie KW jest centralnym obszarem, a wszystkie Krainy są kręgami, więc przynajmniej teoretycznie, to nie powinna ona należeć do, ekhm.., Wewnętrznego Kręgu. Ja bym powiedział, iż KW bardziej jest Krainą samą w sobie, gdyż także jest kręgiem jednoobszarowym.

No, ale ktoś inny może powiedzieć, iż z Płomiennej Doliny przechodzimy od razu na obszar KW, więc on przynależy do Wewnętrznej Krainy.

Decyzja zależy więc od tego czym jest KW :).

: czwartek 24 wrz 2009, 11:01
autor: Kufir
Zgadzam się z Twoim interpretowaniem ale zauważ iż w instrukcji wersji podstawowej są pokazane obszary. I Tam wewnętrzna Kraina pokazuje jasno iż KW zawiera się w niej.

Obrazek

Każdy gracz powinien też przemyśleć czy chce dodatkowy smaczek w postaci takowego manewru zaklęciem podczas gry, czy też nie.
Na pewno uatrakcyjnia to rozgrywkę i wprowadza minimalny (ale jednak) dreszcz adrenaliny dla Poszukiwacza stojącego już na KW. \:D/

: czwartek 24 wrz 2009, 11:06
autor: Mały Nemo
Zgadza się, względem tej grafiki, to masz rację. Nawet w mym temacie o Continuum pisałem, iż:

Korona Władzy jest out, ponieważ ja uznaję, iż ona nie jest częścią Wewnętrznej Krainy (mimo, iż wedle grafiki w instrukcji: ona nią jednak jest).

Ale łatwiej by im było to tak zacieśnić, niźli za każdym razem jeszcze malować czerwony prostokąt na KW.
Kufir pisze:Na pewno uatrakcyjnia to rozgrywkę i wprowadza minimalny (ale jednak) dreszcz adrenaliny dla Poszukiwacza stojącego już na KW. \:D/
Średnio, gdyż szanse na pojawienie się tego Zaklęcia są i tak bardzo małe.

: czwartek 24 wrz 2009, 17:22
autor: Kufir
Unieruchomienie

Możesz rzucić to Zaklęcie na Poszukiwacza lub Istotę. Jeżeli rzucasz je na Poszukiwacza, musisz to zrobić na początku tury tego Poszukiwacza, przed wykonaniem przez niego ruchu. Zostanie on unieruchomiony i nie będzie w stanie nic zrobić prócz użycia Rozproszenia Magii, które zaneguje działanie Unieruchomienia lub Odbicia, które odbije Unieruchomienie ku Poszukiwaczowi, który rzucił to Zaklęcie (nie będzie mógł wykonać żadnej akcji w swojej najbliższej turze). Unieruchomiony Poszukiwacz traci turę. Jeżeli rzucasz na Istotę, to możesz to zrobić w dowolnym momencie. Jeśli to zrobisz, to do końca tej tury nie będzie można jej zaatakować (Poszukiwacz zawsze się wymyka tej Istocie).

A jaka jest treść tej karty w dodruku TMIM ?

: czwartek 24 wrz 2009, 17:26
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:
Unieruchomienie

Możesz rzucić to Zaklęcie na Poszukiwacza lub Istotę. Jeżeli rzucasz je na Poszukiwacza, musisz to zrobić na początku tury tego Poszukiwacza, przed wykonaniem przez niego ruchu. Zostanie on unieruchomiony i nie będzie w stanie nic zrobić prócz użycia Rozproszenia Magii, które zaneguje działanie Unieruchomienia lub Odbicia, które odbije Unieruchomienie ku Poszukiwaczowi, który rzucił to Zaklęcie (nie będzie mógł wykonać żadnej akcji w swojej najbliższej turze). Unieruchomiony Poszukiwacz traci turę. Jeżeli rzucasz na Istotę, to możesz to zrobić w dowolnym momencie. Jeśli to zrobisz, to do końca tej tury nie będzie można jej zaatakować (Poszukiwacz zawsze się wymyka tej Istocie).

A jaka jest treść tej karty w dodruku TMIM ?
Które? (jk xD)

Możesz rzucić to Zaklęcie na początku
tury dowolnego gracza, przed
wykonaniem przez niego ruchu. Jeśli
rzucisz je na innego Poszukiwacza,
zostanie on unieruchomiony (nie
będzie w stanie nic zrobić prócz użycia
Rozproszenia magii, które neguje
działanie Unieruchomienia) do końca tej
tury. Jeśli rzucisz je na istotę, to do końca
tej tury nie będzie można jej zaatakować
(za to będzie można się jej wymykać).

: czwartek 24 wrz 2009, 17:29
autor: Kufir
OK, pytałem bo dziwi mnie ta (podkreślona) sprawa:
Unieruchomienie

Możesz rzucić to Zaklęcie na Poszukiwacza lub Istotę. Jeżeli rzucasz je na Poszukiwacza, musisz to zrobić na początku tury tego Poszukiwacza, przed wykonaniem przez niego ruchu. Zostanie on unieruchomiony i nie będzie w stanie nic zrobić prócz użycia Rozproszenia Magii, które zaneguje działanie Unieruchomienia lub Odbicia, które odbije Unieruchomienie ku Poszukiwaczowi, który rzucił to Zaklęcie (nie będzie mógł wykonać żadnej akcji w swojej najbliższej turze). Unieruchomiony Poszukiwacz traci turę. Jeżeli rzucasz na Istotę, to możesz to zrobić w dowolnym momencie. Jeśli to zrobisz, to do końca tej tury nie będzie można jej zaatakować (Poszukiwacz zawsze się wymyka tej Istocie).
U mnie rzuca się to zaklęcie na istotę także przed wykonaniem ruchu (na samym początku tury lub po rzucie na ilość obszarów o jaką ma się poruszyć Poszukiwacz)

: czwartek 24 wrz 2009, 17:34
autor: Mały Nemo
Dlatego możesz rzucić w dowolnym momencie, gdyż Istoty atakują po wykonaniu ruchu. Trudno byś przed wykonaniem ruchu rzucał Unieruchomienie na Strażnika w nadziei, iż wyrzucisz odpowiednią wartość na kości by móc z nim walczyć, a jak się nie uda, wyrzucisz o 1 oczko za mało, to trudno - i tak trza było się jakoś tego Zaklęcia pozbyć ;).

: czwartek 24 wrz 2009, 19:52
autor: Kufir
Ale czemu nie pisze o tym na karcie? Jak dla mnie to ta karta ciągle jest "do poprawy" nawet w wersji podstawowej dodrukowanej.

: czwartek 24 wrz 2009, 19:57
autor: Mały Nemo
Dlatego, iż w dodruku karty nie miały być poprawiane względem Talismana. Jedynie miały zostać poprawione wcześniejsze wpadki.

: niedziela 22 lis 2009, 22:32
autor: bleble630
Witam
Mam pytanie co do czaru:

Przeniesienie

Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie zamiast wykonywać normalny ruch. Wybierz dowolnego Poszukiwacza przebywającego w tej samej Krainie co ty, a następnie zamień się z nim miejscami (obszarami).

Kiedy ktoś stoi na Koronie Władzy i rzuca czar rozkazu, a druga osoba jest na Równinie Grozy i rzuca czar przeniesienie to zamienia się z tamtą postacią miejscami to czy postać, która przeniosła się na Równinę Grozy dalej może rzucać czar rozkaz, czy tylko osoba, która właśnie się tam przeniosła?

: niedziela 22 lis 2009, 22:45
autor: Mały Nemo
bleble630 pisze:Witam
Mam pytanie co do czaru:

Przeniesienie

Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie zamiast wykonywać normalny ruch. Wybierz dowolnego Poszukiwacza przebywającego w tej samej Krainie co ty, a następnie zamień się z nim miejscami (obszarami).

Kiedy ktoś stoi na Koronie Władzy i rzuca czar rozkazu, a druga osoba jest na Równinie Grozy i rzuca czar przeniesienie to zamienia się z tamtą postacią miejscami to czy postać, która przeniosła się na Równinę Grozy dalej może rzucać czar rozkaz, czy tylko osoba, która właśnie się tam przeniosła?
Witamy Ciebie, gdybyś miał jakieś inne pytania, to polecam napisać je w naszym temacie z FAQiem, jako, że tworzymy właśnie dokument z spornymi pytaniami i trudnymi kartami.

Co do Twojego pytania, to możesz rzucić Zaklęcie Przeniesienia będąc w Wewnętrznej Krainie na Poszukiwacza, który znajduje się na Koronie Władzy. Wtedy Poszukiwacze zamieniają się miejscami. Poszukiwacz, który opuścił obszar Korony Władzy nie może rzucać już Zaklęcia Rozkazu, jako, że jedynie obszar Korony Władzy na to pozwala. Zauważ, że o ile Poszukiwacz będący np. na Równinach Grozy nie musi posiadać Talizmanu, aby zamienić się z miejscami z Poszukiwaczem znajdującym się na Koronie Władzy, o tyle potrzebuje go, jeżeli chce się zamienić z Poszukiwaczem będącym na Dolinie Ognia.