Strona 1 z 1
Kilka pytań odnośnie zasad
: wtorek 11 sie 2009, 13:01
autor: killy9999
Witam wszystkich na forum. Jest to mój pierwszy post (i mam nadzieję, że nie ostatni). Chciałem prosić o pomoc w rozwianiu kilku wątpliwości, które trapią mnie od jakiegoś czasu. A więc po kolei:
1. Na Przeklętej Polanie znajduje się Pustelnik. Trafiam do Ruin i ciągnę dwie karty. Są to Diablik i Miecz. Rzucam kostką, by ustalić gdzie przenosi mnie Diablik i tak się składa, że wypada 6. Czy w tej sytuacji:
a) przerywam badanie Ruin (nie mogę wziąć miecza), przenoszę się na Przeklętą Polanę i mogę przystąpić do zbadania obszaru (a więc otrzymać Talizman od Pustelnika).
b) przerywam badanie Ruin (nie mogę wziąć miecza), przenoszę się na Przeklętą Polanę i nie mogę przystąpić do zbadania obszaru. Po prostu zaczynam kolejną turę startując z Przeklętej Polany.
2. Sytuacja podobna. Na Ruinach wyciągam Pegaza i Miecz. Postanawiam skorzystać z propozycji Pegaza. Czy w tej sytuacji:
a) Kontynuuję badanie Obszaru (biorę miecz), a Pegaz podwozi mnie w następnej turze zamiast mojego normalnego ruchu (teleportuję się gdzie chcę, zamiast rzucać kostką).
b) Przerywam badanie Obszaru (nie biorę miecza) i natychmiast przenoszę się na wybrany przez siebie Obszar, przy czym mogę go badać.
c) Przerywam badanie Obszaru (nie biorę miecza) i natychmiast przenoszę się na wybrany przez siebie Obszar, przy czym nie mogę go badać.
3. Jestem w mieście. Zostawiam muła z przedmiotami w stajni. Na jednej z ulic trafiam na Żywioł Powietrza. Czy:
a) automatycznie odzyskuję muła i przedmioty ze stajni
b) muł i przedmioty zostają w stajni aż po nie wrócę
c) muł i przedmioty przepadają
4. Mam 4 przedmioty (nie mam muła) i Alchemika jako przyjaciela. Wyciągam przedmiot, który uznaję za bezużyteczny. Czy:
a) mogę wyciągnięty przedmiot po prostu zamienić w złoto
b) muszę najpierw wyrzucić jakiś przedmiot (bo w danym momencie mogę mieć tylko 4), potem mogę zamienić bezużyteczny przedmiot w złoto, ale nie mogę już podnieść wyrzuconego przedmiotu (czyli zostaję z trzema przedmiotami i dodatkowym mieszkiem złota).
: wtorek 11 sie 2009, 13:15
autor: Machete
Pytanie 1 - odpowiedź A
Pytanie 2 - odpowiedź B (na pegazie nie ma nic o tym że przenosi w kolejnej turze)
Pytanie 3 - skłaniałbym się do odp B
Pytanie 4 - w momencie kiedy rozpatrujesz przedmioty czyli karty z nr 5 wg mnie możesz - 1)odłożyć dowolny przedmiot 2)podnieśc ten bezuzyteczny i od razu zmienić go w złoto, po czym 3)podnieśc ten odłożony. Nie widze powodu dla którego nie mógłbyś podnieść ponownie przedmiotu który odłożyłeś, no chyba że instrukcja w którymś miejscu tego zabrania. Natomiast gdyby to miało miejsce w W Kosmicznej Otchłani to wtedy byłoby gorzej bo tam odłozony przedmiot od razu wypada z gry.
: wtorek 11 sie 2009, 13:24
autor: stave
Ja tylko dopowiem, że w/g mojej interpretacji zasad to w 3 będzie odpowiedź B. Muł z Przedmiotami nie może się teleportować do ciebie. Swoją droga rozpatrujemy sytuację w której twój Poszukiwacz jeszcze dycha. Po prostu masz zwyczajnie pecha i musisz po nie wrócić.
Co do całej reszty podpisuję się pod tym co napisał Machete.
: wtorek 11 sie 2009, 14:08
autor: killy9999
Dzięki za rozwianie wątpliwości

: wtorek 11 sie 2009, 15:30
autor: Hellhound
Machete pisze:Pytanie 4 - w momencie kiedy rozpatrujesz przedmioty czyli karty z nr 5 wg mnie możesz - 1)odłożyć dowolny przedmiot 2)podnieśc ten bezuzyteczny i od razu zmienić go w złoto, po czym 3)podnieśc ten odłożony. Nie widze powodu dla którego nie mógłbyś podnieść ponownie przedmiotu który odłożyłeś, no chyba że instrukcja w którymś miejscu tego zabrania.
A czy przypadkiem jak odłożysz przedmiot to żeby go podnieść nie musisz ponownie zbadać obszaru (stanąć na nim ponownie w innej kolejce)? Pytanie teoretyczne bo gram tak jak Ty.
: wtorek 11 sie 2009, 16:06
autor: SeSim
killy9999 pisze:4. Mam 4 przedmioty (nie mam muła) i Alchemika jako przyjaciela. Wyciągam przedmiot, który uznaję za bezużyteczny. Czy:
a) mogę wyciągnięty przedmiot po prostu zamienić w złoto
b) muszę najpierw wyrzucić jakiś przedmiot (bo w danym momencie mogę mieć tylko 4), potem mogę zamienić bezużyteczny przedmiot w złoto, ale nie mogę już podnieść wyrzuconego przedmiotu (czyli zostaję z trzema przedmiotami i dodatkowym mieszkiem złota).
Instrukcja tego nie precyzuje dokładnie aczkolwiek na podstawie:
5:4 Poszukiwacz może w każdej chwili wyrzucić posiada
ny Przedmiot, zostawiając jego odkrytą Kartę na Obsza
rze, na którym właśnie się znajduje.
można wywnioskować, że skoro w dowolnym momencie można wyrzucić przedmiot to teoretycznie to co zaproponował Machete jest prawidłowe.
Moim zdaniem to doskonały temat na MiM 1.5

: wtorek 11 sie 2009, 16:10
autor: Rogo
W takim razie jak wyciągnę Zbójców (Zdarzenie, kradną całą kasę i przedmioty) to mogę wyrzucić przedmioty i złoto, a jak przyjdzie czas na rozpatrywanie art z numerkiem 5 to je podniesc? ;>
Ehh wylapałem kolejny bug xD
: wtorek 11 sie 2009, 16:15
autor: stave
Rogo pisze:W takim razie jak wyciągnę Zbójców (Zdarzenie, kradną całą kasę i przedmioty) to mogę wyrzucić przedmioty i złoto, a jak przyjdzie czas na rozpatrywanie art z numerkiem 5 to je podniesc? ;>
Ehh wylapałem kolejny bug xD
No nie do końca no chyba, że jesteś w Oazie hehe
: wtorek 11 sie 2009, 16:15
autor: Rogo
w każdej chwili mogę wywalić przedmioty, więc robię to przed badaniem karty ;>
: wtorek 11 sie 2009, 16:22
autor: stave
Taaa ale w ten sposób też można się nieźle wkopać, bo już w cale nie jest powiedziane że je później podniesiesz.
A tak na serio to ja sobie nie przypominam aby ktoś tak grał :mrgreen:
: wtorek 11 sie 2009, 16:24
autor: Kaktus+
to akurat jest już trochę naciągane i pachnie omijaniem reguł...
1 to Zdarzenie i moim zdaniem je należy rozpatrywać w pierwszej kolejności. Co wszelkiego pozostawiania przedmiotów itp. to chyba najpierw trzeba wykonać wszystkie instrukcje Kart. Czyli Zbójcy cię rabują bo jest do ZDARZENIE, czyli rozpatrujesz je jako pierwsze, Przedmioty to 5, więc wszelkie instrukcje jak zabranie, pozostawienie i przetapianie rozpatrujesz w piątej kolejności po Zdarzeniach, Wrogach, Wrogach i Nieznajomych. Nie widzę więc żadnego problemu, poza tym, że Rogo, próbujesz w bardzo wyrafinowany sposób "nagiąć" przepisy. To już jest nie interpretacja, a nadinterpretacja.
[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 4:25 pm ]
poza tym, pozostawiając przedmioty musisz się "poruszyć" i ponownie trafić na ten sam Obszar i ponownie go zbadać jeżeli chcesz je odzyskać, o tym już mowa była w innym poście
: wtorek 11 sie 2009, 16:29
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:W takim razie jak wyciągnę Zbójców (Zdarzenie, kradną całą kasę i przedmioty) to mogę wyrzucić przedmioty i złoto, a jak przyjdzie czas na rozpatrywanie art z numerkiem 5 to je podniesc? ;>
Ehh wylapałem kolejny bug xD
W TMiM to jest dozwolone, o ile, jak
Stave powiedział, jesteś na Oazie. Ale również tam w instrukcji jest napisane, iż jak upuścisz kartę (Przedmiot, Przyjaciel), to nie możesz jej podnieść w tej samej turze.
Ja osobiście grałem (czy to w starego, czy nowego) MiMa, iż najpierw porzucasz Przedmiot/zamieniasz w złoto, następnie możesz wziąć ten, który chcesz, który włóaśnie wyciągnąłeś.
: wtorek 11 sie 2009, 21:33
autor: Rogo
Wiesz Kaktus+, ja tylko piszę jak można na siłę interpretować zacytowany przez SeSima fragment instrukcji ;> Oczywiście tak nie gram

U mnie zasady nieraz bywają naciągane, ale to w drobnych kwestiach i tutaj Alchemik mógłby zamienić którekolwiek przedmioty w złoto a później by si,ę 4 przedmioty wzięło do ekwipunku i finito

: środa 12 sie 2009, 15:11
autor: Kaktus+
wiem, że tak się nie gra

jednak interpretując zasady trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, niekiedy nawet logikę można sobie darować, najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Wydaje mi się, że chyba nikt nie stosuje w 100% przepisów zawartych w instrukcji. Ta gra jest tak stara i w toku wielu lat gry, każdy wypracował własne reguły, bardziej bądź mniej zmieniające stare. To już kwestia praktyki i ogrania. Ja zasady dosyć znacznie modyfikuję podczas gry przez co gra wydaje się być ciekawsza. Ale to jak wiadomo jest indywidualną kwestią.