Strona 1 z 1
Treasure Cards Rules Variant
: środa 13 maja 2009, 16:04
autor: Mały Nemo
John Goodenough, czyli projektant nowego Talismana na
BoardGameGeek zapodał nową półoficjalną zasadę. Nie jest ona jeszcze zatwierdzona przez FFG, nie wiadomo czy będzie, niemniej podkreśla ona klimat Reapera oraz Dungeona:
John Goodenough pisze:Whenever players complete a Warlock Quest, they may receive one card randomly drawn from the Treasure deck instead of receiving a Talisman for their reward.
Czyli:
Kod: Zaznacz cały
Za każdym razem, jak gracz wykona któreś zadanie z Jaskini Czarownika, może otrzymać losową kartę Skarbu zamiast normalnej nagrody - Talizmanu.
: środa 13 maja 2009, 16:29
autor: Hellhound
Nie no, to przesada. Przecież te zadania są zbyt łatwe. Nieporównywalnie trudniej jest zdobyć skarb w konwencjonalny sposób, przez Podziemia.
: środa 13 maja 2009, 16:56
autor: Mały Nemo
Yep, podpisuję się pod Twoim zdaniem obiema rękoma.
: środa 13 maja 2009, 17:18
autor: Kufir
Kretyni, tak jak mówiłem. Nic dodać nic ująć.
: środa 13 maja 2009, 17:35
autor: stave
No cóż jak czytam posty dotyczące najnowszego wydania Talisamna to wiem jedno: ci Panowie nie znają się na Magii i coraz to większe bzdety wymyślają, czyli nadal Talizman pozostaje zwykłym Jabłkiem tak jak to kiedyś pisałem - wiem, że parę osób się ze mną nie zgodzi no ale sorki chłopaki to co oni wyprawiają naprawdę idzie w złym kierunku...... ciekawe kiedy się zorientują że takie wyskoki schrzanią tę edycję i padnie tak jak dawna 3 edycja....
: środa 13 maja 2009, 17:39
autor: Mały Nemo
Przyjaciele, powiem to, co już jednej osobie, ta informacja pojawiła się na BGG, nie FFG, więc należy ją traktować jako house-rule. Póki co..
: środa 13 maja 2009, 17:43
autor: Kufir
Nemomon pisze:Przyjaciele, powiem to, co już jednej osobie, ta informacja pojawiła się na BGG, nie FFG, więc należy ją traktować jako house-rule. Póki co..
No ale jeśli takie wielki autorytet (dla niektórych) wymyśla takie bzdety, to ręce odpadają.
Z takimi zasadami pytanie jest jedno. Po co wchodzić do Podziemi?
Jeśli tacy ludzie tworzą grę to tak jak Steve napisał, jest to porażka.
Będziemy kupować dodatki a sami zmieniać zasady gry aby było wszystko OK.
Ale chyba nie o to w tym chodzi...
: środa 13 maja 2009, 17:59
autor: Mały Nemo
John, podobnie jak i ja, Ty, Stave, Jon, czy Elliott możemy sobie mówić co chcą jako gracze, bez względu, czy ma to sens, czy nie ma. Celem tej wypowiedzi, którą zacytowałem było połączenie Reapera oraz Dungeona i lepsze wykorzystanie kart, które się w nim pojawiają - kart Zadań Czarownika oraz kart Skarbów. O ile w tym pierwszym przypadku chodziło o zwiększenie potencjału kart Zadań oraz "zmuszenie" graczy do częstszego ich używania (bowiem teraz byśmy byli nawet zainteresowani odrzucić trofeum, by otrzymać kartę Skarbu), o tyle w tym drugim o to, by także i inne karty Skarbów, prócz Wand of Dragonfire oraz Cloak of Feathers (ewentualnie Clockwork Owl) zobaczyły grę.
A wchodzić do Podziemi i tak się opłaca, choćby by wyexpić się w kosmos, czy też wziąć takie karty jak Gauntlet of Might, Book of Diablerie, Anointed Robe, Blood Stone czy Weighted Dice.
: środa 13 maja 2009, 20:42
autor: Kufir
Jeśli twórców gry stać tylko na tak niedorzeczne "połączenie kart Reapera oraz Dungeona i lepsze ich wykorzystanie" to nie ma o czym mówić.
Zresztą ta sytuacja to nie jedyna wtopa na całej Lini twórców, można by wymieniać dość długo.
ZERO pomysłu, zaangażowania i wyobraźni. DNO DNO i jeszcze raz DNO.
: środa 13 maja 2009, 20:59
autor: Astropata
Reakcja moja jest taka jak wszystkich, bo inna być nie może. Ta zasada bardzo mi się nie podoba i nigdy bym nie zasiadł do rozgrywki gdyby podczas niej miała ona obowiązywać.
Łatwiej sobie wykonać prostego questa u Czarownika niż przechodzić całe podziemia i jeszcze walczyć z LoD, a efekt prawie ten sam (prawie, bo w Dungeon zdaje się można sobie wybrać)
Cóż, pozostaje mi się cieszyć, że nikt mnie nie zmusi bym na tą zasadę grał
: środa 13 maja 2009, 21:52
autor: Draugnimir
A gdyby dodać do tej opcjonalnej zasady zapis:
"Jeżeli po wykonaniu Zadania Czarownika wyrzucisz kostką 4, 5 lub 6 oczek, poza zwykłą nagrodą otrzymujesz także losową kartę Skarbu"
albo
"Jeżeli po wykonaniu (...) oczek, zamiast zwykłej nagrody otrzymujesz losową kartę Skarbu"
Co Wy na to?
: środa 13 maja 2009, 21:59
autor: stave
No własnie Draugnimir już zacząłeś to robić o czym pisał Kufir - wpływasz na zasadę, a przecież nie po to tworzy się coś aby później to coś milion razy poprawiać. Lepiej zrobić coś raz a dobrze i w sumie o tym tu sobie gawędzimy.....
: środa 13 maja 2009, 22:06
autor: Draugnimir
Temat dotyczy jednak ogólnie tej aktualizacji zasad, więc jednym z aspektów dyskusji nad nią, poza samym ocenieniem, co jest w niej fajne, a co nie, może być również próba wyeliminowania wad i przystosowania reszty, by była grywalna.

: środa 23 gru 2009, 21:23
autor: budzo
My z kumplami gramy tak, że po 4 wykonany questach jesteś teleportowany do Jaskini i losujesz skarb. Questy można dostac w Jaskini raz na turę albo w tych smisznych Lake of Visions. Sprawdza się świetnie.
: niedziela 27 gru 2009, 14:27
autor: 8janek8
W każdym razie dla niewtajemniczonych, wariant losowania skarbów po wykonaniu zadania został ujęty w instrukcji Frostmarch.