Strona 1 z 1
Unieruchomienie i Niewidzialność
: poniedziałek 04 maja 2009, 22:00
autor: Polakowski
Czy mogę wymykać się Nieznajomym za pomocą Unieruchomienia lub Niewidzialności? Jakoś nie mam ochoty rzucać kostką u czarownicy lub grając dobrym poszukiwaczem wylosować diabła.
: poniedziałek 04 maja 2009, 22:54
autor: Lens
To pytanie na upartego mogłoby trafić do działu MiM 1,5, bo z opisu na kartach wynika, że tylko Poszukiwaczom, albo Wrogom (Wróg czyli: Zwierzę, Potwór, Smok, lub Duch) co w sumie można nawet uznac za dyskusyjne.
Ja w odniesieniu do nieznajomych tych czarów nie stosuję.
: poniedziałek 04 maja 2009, 23:04
autor: SeSim
Polakowski, wg instrukcji nie możesz, ale jak sobie zagrasz na logikę... No cóż, każdy gra tak naprawdę na swoich zasadach

: poniedziałek 04 maja 2009, 23:23
autor: Polakowski
Doszło dziś do takiej sytuacji jak grałem z bratem i z kumplem. Była Czarownica i kumpel u niej wyrzucił 1. Więc wywalił itemy na obszar z czarownicą zamienił się w żabę. Ja miałem 2 czary - Unieruchomienie i Teleportacja. Przeteleportowałem się na obszar z itemami (Korona Salomona, Zbroja, Topór, Muł, Magiczny Miecz i coś jeszcze

) ale najpierw musiałem rzucać u czarownicy, więc rzuciłem na nią unieruchomienie. Bracik i kumpel zdziwko bo w instrukcji nic nie ma o wymykaniu się nieznajomym. Ostatecznie wyrzuciłem 1 i też zamieniłem się w żabe

Nie wiem co zrobić z tą sytuacją.
: poniedziałek 04 maja 2009, 23:39
autor: Hellhound
Według mnie nie można. W instrukcji nic nie jest napisane o nieznajomych więc uważam że tylko w walce można stosować ten czar.
: wtorek 05 maja 2009, 00:03
autor: Isztwan
Lens pisze:(...)bo z opisu na kartach wynika, że tylko Poszukiwaczom, albo Wrogom
I ten opis w zupełności wystarczy. Skoro wymykać się poszukiwaczom i wrogom to w żadnym wypadku nie nieznajomym. Nie wiem nad czym tu w ogóle dyskutować. Jak ktos chce to może zrobić sobie czar, który uchroni nas przed nieznajomymi, wrogami, poszukiwaczami i czymkolwiek zechce ale wykorzystywać tak Unieruchomienie i Niewidzialność to już łamanie zasad.
: środa 19 sie 2009, 17:24
autor: yabollo
SeSim pisze:Polakowski, wg instrukcji nie możesz, ale jak sobie zagrasz na logikę... No cóż, każdy gra tak naprawdę na swoich zasadach

Z tego co pamiętam w instrukcji Podstawki jest cały punkt poświęcony "Wymykaniu się" w którym jest mowa o każdej istocie której chcemy się wymknąć...
Sięgnąłem do instrukcji i:
18. WYMYKANIE SIĘ
18:1 Poszukiwacz może, używając Specjalnej Zdolności lub Czarów "Unieruchomienie" i "Niewidzialność" wymknąć się nieprzyjaznej istocie lub Poszukiwaczowi. "Wymykający się" Poszukiwacz nie może potem w żaden sposób oddziaływać na tych, którym się wymknął i odwrotnie. Czar "Unieruchomienie" umożliwia wymknięcie się jednej (unieruchomionej) istocie, pozostałe sposoby - wszystkim istotom, znajdującym się na tym Obszarze na raz.
18:2 Istoty, którym można się wymknąć to:
a. Każdy, kto zaatakuje Poszukiwacza na Obszarach Zewnętrznej lub Środkowej Krainy.
c. (chyba powinno być b.

)
Każda istota, opisana na Kartach Przygód, z którą Poszukiwacz nie chce się spotkać, np. Diablik, Wiedźma czy Czarownica.
18:3 W Wewnętrznej Krainie można się wymykać tylko innym Poszukiwaczom.
Myślę, że na podstawie punktu 18:2 c. można się wymknąć Nieznajomemu za pomocą Czaru "Unieruchomienie". Co o tym sądzicie?
: czwartek 20 sie 2009, 10:14
autor: killy9999
Sądzę, że instrukcja jest jasna w tej kwestii - można wymykać się Nieznajomym.
[ Dodano: Nie Sie 23, 2009 4:14 pm ]
Pozwolę sobie na pewien offtop, ale zastanawiam się jak sytuacja wygląda w TMiM. Instrukcja na stronie 15 mówi:
Poszukiwacz może się wymykać:
1. Wszystkiemu, co go zaatakuje.
2. Poszukiwaczom, którzy będą próbować go zaatakować lub użyć
na nim swych specjalnych zdolności.
3. Istotom, które pojawiają się w wyniku kart Zdarzeń, Miejsc lub
Nieznajomych (np. Smok pojawiający się w wyniku działania
karty Jaskinia).
A potem na stronie 21 jako jedną z zasad
alternatywnych podaje "Unikanie nieżyczliwych postaci":
Poszukiwacz może wymykać się wszystkim nieżyczliwym postaciom (a nie tylko innym Poszukiwaczom i istotom) przedstawionym na kartach lub obszarach, których nie chcą spotkać (z wyjątkiem postaci znajdujących się na obszarach Krainy Wewnętrznej). Na przykład, Poszukiwacz mógłby uniknąć Czarnego Rycerza, Czarownicy lub wiedźmy z karty Przekleństwo, natomiast nie mógłby uniknąć spotkań na obszarach Wieży Wampirów, Jamy Wilkołaka, Śmierci i Otchłani. To od decyzji graczy zależy, które ze spotkań można uznać za nieżyczliwe postacie (i którym można się w konsekwencji wymknąć).
Pierwszy cytat jest dla mnie jasny, ale drugi zaciemnia sprawę.