Strona 1 z 1

Przejście pomiędzy Jaskinią i Podziemiami

: sobota 02 maja 2009, 08:53
autor: kymil
Ostatnio grałem w MiM i naszła mnie taka myśl czy można by połączyć jaskinię z podziemiami w taki sposób, aby gracz, który znajdzie się na jednej z plansz, mógł z mniejszą bądź większą trudnością przenieść się na drugą planszę. Takie rozwiązanie zwiększyłoby grywalność obydwu dodatków, bo Podziemia są za krótkie i chodzi się po ślimaku, a jaskinia ma większą śmiertelność.
Czy grał ktoś w ten sposób czy takie rozwiązanie nie ma sensu?

: sobota 02 maja 2009, 09:28
autor: Kaktus+
z tego co pamiętam, to jest chyba karta w Jaskini umożliwiająca przejście do obszaru Jaskinia w Podziemiach, więc skromna łączność jest. Niestety nie działa to w drugą stronę, jest szansa, że zostanie to naprawione w Projekcie Stava, ale to już wszystko zależy od niego.

: sobota 02 maja 2009, 13:49
autor: Valdi
kymil pisze:czy można by połączyć jaskinię z podziemiami
Wszystko można zrób 5 kart do dodatku jaskinia i kolejne 5 do dodatku podziemia, skoro masz pomysł to czemu go nie wcielisz w życie?? poco pisać "czy można" skoro można wszystko?? Jak będzie miało sens to ludzie będą korzystać z tych kart jak nie to też nic sie niestanie.

: sobota 02 maja 2009, 14:58
autor: Leviathan
Pomysł połączenia Podziemi z Jaskinią znalazł najpełniejsze odzwierciedlenie w mojej Pieczarze Kanibali. Nie raz pisałem o tym, że podstawową zaletą tego dodatku jest zwiększenie możliwości "tranzytowych" w grze. Niestety, w czasie gdy dodatek był dostępny na forum, ten argument nie spotkał się z szerszą akceptacją.

: niedziela 16 sty 2011, 14:38
autor: kymil
W innym wątku Magicznego Miecza:
Wiktor pisze:pomysł Jaskini jako "tunelu" pomiędzy kręgami/krainami. Możesz spróbować to przetransponować do MiMa.
Rzeczywiście Jaskinia traktowana jako mroczny tunel (Podmrok) łączący różne Krainy pomoże uatrakcyjnić ten omijany dodatek. Często w moich rozgrywkach w MiMa przedostanie się z jednej planszy trwało niemiłosiernie długo (co niektórzy mogą traktować jak atut), a w ten sposób dostajemy ograniczoną możliwość ściślejszego powiązania dodatków - bez kolejnego dodatku i potrzeby wprowadzania nowych kart.

Co sądzicie, aby w MiMie zrobić następujące trasy.
1. Jaskinia: Jaskinia Nietoperzy - Kraina Środkowa: Przeklęta Polana
2. Jaskinia: Zwężenie Korytarza - Kanały: Kloaka.

Przed udaniem się w podróż musimy wykonać instrukcję obszaru, z którego się przenosimy. Podróż zajmuje 1 turę. Można przemieszczać się w jedną i drugą stronę.

Pierwsza trasa - omijamy Strażnika w Zewnętrznej Krainie, to duże ułatwienie, ale karty z Jaskini są zabójcze, więc zawsze jest jakieś ryzyko straty punktu Wytrzymałości przez Poszukiwacza, który takową wyciągnie.

Druga trasa - połączenie Kanałów z Jaskinią, ale również z Miastem. Alternatywna droga ucieczki dla poszukiwanych listem gończym Poszukiwaczy.

Można wprowadzić więcej tras, można się ograniczyć do jednej. Mi osobiście podoba się pomysł łączenia Kanałów z Jaskinią. Mi i pewnie Morlokowi :mrgreen: .
Może macie inne pomysły i trasy tranzytowe: LK, Wyspa?

: poniedziałek 17 sty 2011, 01:01
autor: Kaktus+
Moim celem jest uatrakcyjnienie Jaskini i za jakiś czas to nastąpi. Również uważam, że Jaskinia mogłaby być skrótem do kilku lokacji i tak też w moim usprawnieniu będzie.

: poniedziałek 28 mar 2011, 10:56
autor: kayoy
Jest kilka kart autorskich, które w jakiś tam sposób umożliwiają przechodzenie pomiędzy tymi planszami.. Nie wiem czyje to karty ale w każdej grze ktoś "korzysta" z tego i leci z Jaskini do Podziemi lub odwrotnie..

: poniedziałek 28 mar 2011, 17:08
autor: Wiktor
Z tego co pamiętam, w moim pomyśle, aby skorzystać z Jaskini jako "tunelu" należało mieć Kij i Sznur. Nie wiem jaki łatwo dostępny przedmiot w MiM mógłby podobnie działać.

Jednak o ile w MM Jaskinia jako przejście między krainami mogłaby się sprawdzić, to już w MiMie niekoniecznie. W MiMie łatwiej jest przedostać się z jednej krainy do drugiej, zaś w MM jest to trudniejsze i są 3 kręgi.

: poniedziałek 28 mar 2011, 19:45
autor: Artownik
Parę kart umożliwiających przenoszenie na pewno zawsze pomoże.

Tyle że Jaskinia jest nieco mało grywalna w obecnej wersji. Przydałaby się wpierw nowa Jaskinia.

Zobaczymy zresztą co stave wymyśli z Katakumbami, ponoć mają stanowić dobry łącznik różnych plansz.

: poniedziałek 28 mar 2011, 23:13
autor: stave
Wiesz Art Podziemia skończone (przesyłanko do Valdiego trwa z przerwami) - tam już widać zalążek dużych zmian - nowe przejścia i to także na planszy....później to co w Mieście zostało wykryte do zmian (może drobne poprawki do Kanałów bo tam tez jakieś chochliki były) i Katakumby, które dzięki Szopowi zmieniły całkowicie swoje główne przeznaczenie.
Na dzień dzisiejszy głównym celem dodatku, będzie połączenie innych Krain, tak aby każdy miał szanse i co najważniejsze aby pod koniec gry akcja z deczka przyspieszyła. Z tego względu także sami Wrogowie zostaną utemperowani....itd