Strona 1 z 1
Talisman jest zbyt łatwy - pomysł aby go utrudnić
: czwartek 29 sty 2009, 13:27
autor: Nemezis85
Hejka,
Grając w TMiMa jak i w podstawkę MiMa dało się zauważyć że nie jest to gra trudna a jest wręcz łatwa. Bardzo rzadko się zdarzało aby ktoś zmarł i musiał losować nową postać. Dodatkowo po pewnym czasie poszukiwacze są tak przypakowani że wręcz zdarzają się sytuację że ktoś wyciągnie np rozbójnika z siłą 4 i zabija go odrazu bo ten nie ma żadnych szans aby pokonać poszukiwacza.
W krainie wewnętrznej pole Wilkołak i Otchłań to żart - są za proste i nie stanowią wyzwania.
Osobiście wolę aby gra stanowiła wyzwanie, byłoby ciekawiej jakby więcej osób ginęło. Tak aby wytrzymałość stanowiła bardzo ważny aspekt gry.
My wprowadziliśmy następujące zasady tak aby podnieść poziom trudności:
- przed walką z wrogiem rzucamy kostką. Przy wyniku 1,2,3 ma on podwojoną siłę/moc (dotyczy to wszystkich wrogów, można przy rzucie kostką użyć punktu losu i rzucić raz jeszcze - przy kolejnym kontakcie z tym wrogiem rzucamy raz jeszcze[czyli jak raz ma podwojoną moc/siłę to nie na zawsze])
- można mieć maksymalnie tyle wytrzymałości ile ma się na początku, nie można zyskiwać wytrzymałości poza ten poziom.
- w Kaplicy dobry poszukiwacz może odzyskać 1 życie a w Cmentarzu zły poszukiwacz może odzyskać 1 punkt losu.
- jak postać zginie i ma zbroje to najpierw rzuca gdzie został trafiony. 1-2 hełm, 3-4 tarcza, 5-6 zbroja.
Z tymi zasadami gra się trudniej, postaciom bardziej zależy aby wyleczyć sobie życie. Gra się też ostrożniej, gracze boją się odkrywać karty przygód (a nawet odwiedzać np Ukrytą Dolinę). Moim zdaniem gra jest o wiele ciekawsza.
Odrazu zaznaczę że nie spowodowały one zwiększonej śmiertelności. Jeszcze nie zdarzyło się aby ktoś musiał raz jeszcze losować postać. Naprawdę polecam grać z tymi zasadami.
: czwartek 29 sty 2009, 13:37
autor: Kufir
W krainie wewnętrznej pole Wilkołak i Otchłań to żart - są za proste i nie stanowią wyzwania.
Osobiście wolę aby gra stanowiła wyzwanie, byłoby ciekawiej jakby więcej osób ginęło. Tak aby wytrzymałość stanowiła bardzo ważny aspekt gry.
Zgadza sie, dlatego ja wprowadziłem swoje poprawki do wewnętrznej krainy, możesz o nich przeczytać na forum (Dział Talisman - Twórczość graczy). Reszta nie wymaga zmian i gra sie rewelacyjnie!!!
: czwartek 29 sty 2009, 15:04
autor: Astropata
Też sądzę, że Talisman jest łatwy. Co do sytuacji z Rozbójnikiem- u nas zawsze jest tak że po pewnym czasie ŻADEN przeciwnik poza innym poszukiwaczem nie może nic nam zrobić.
Dlatego pracuję z kolegą (obecnym i aktywnym na forum- jak będzie chciał to się przyzna;p) nad zestawem kart który roboczo nazywamy Talisman Epic Expansion Set. Chodzi o to by gra na każdym etapie niosła jakieś trudności
: czwartek 29 sty 2009, 15:11
autor: Mały Nemo
Ten obecny kolega, to ja. Planuję powrócić do mego pomysłu sprzed lat
link - Kampania Kluczy.
: czwartek 29 sty 2009, 15:27
autor: Machete
Zamiast babrac sie ze zmianami zasad poszczególnych obszarów wystarczy zrobić talizmanową wersję dodatku "Przedpola Piekieł" - zestaw 40-60 kart zawierających same nieszczęscia jakie mogą spaśc na głowy poszukiwaczy, które to karty wyciąga się po jednej na każdym z obszarów krainy wewn. oprócz KW zamiast wykonywania instrukcji tych obszarów. Polecam grającym w nowego Talizmana zapoznanie się z tym klasycznym już \:D/ dodatkiem autorskim do MiMa a potem do roboty - tworzyć karty

Dodatkowo warto spowolnić rozwój postaci za punkty z wrogów..
Natomiast tego typu zmiany:
- przed walką z wrogiem rzucamy kostką. Przy wyniku 1,2,3 ma on podwojoną siłę/moc (dotyczy to wszystkich wrogów, można przy rzucie kostką użyć punktu losu i rzucić raz jeszcze - przy kolejnym kontakcie z tym wrogiem rzucamy raz jeszcze[czyli jak raz ma podwojoną moc/siłę to nie na zawsze])
- można mieć maksymalnie tyle wytrzymałości ile ma się na początku, nie można zyskiwać wytrzymałości poza ten poziom.
- w Kaplicy dobry poszukiwacz może odzyskać 1 życie a w Cmentarzu zły poszukiwacz może odzyskać 1 punkt losu.
- jak postać zginie i ma zbroje to najpierw rzuca gdzie został trafiony. 1-2 hełm, 3-4 tarcza, 5-6 zbroja.
Nie podobają mi się. Lepiej zrobić nowe karty, które utrudnią grę niż tak kombinować.
: czwartek 29 sty 2009, 16:08
autor: Rogo
Nemezis85 pisze:- przed walką z wrogiem rzucamy kostką. Przy wyniku 1,2,3 ma on podwojoną siłę/moc (dotyczy to wszystkich wrogów, można przy rzucie kostką użyć punktu losu i rzucić raz jeszcze - przy kolejnym kontakcie z tym wrogiem rzucamy raz jeszcze[czyli jak raz ma podwojoną moc/siłę to nie na zawsze])
Za dużo rzucania kostką

Lepiej np. Jak ilość żetonów siły/mocy zdobytych w grze przekroczy jakąś ilość (np. 6x ilość graczy) to siła/moc wszystkich wrogów jest podniesiona o jakąś wartość
Nemezis85 pisze:- można mieć maksymalnie tyle wytrzymałości ile ma się na początku, nie można zyskiwać wytrzymałości poza ten poziom.
Zbieranie wytrzymałości to jedna z taktyk gry

Ja od zawsze odróżniałem leczenie się (do wartości początkowej) od zdobywania życia (do nieskończoności

)
Nemezis85 pisze:- w Kaplicy dobry poszukiwacz może odzyskać 1 życie a w Cmentarzu zły poszukiwacz może odzyskać 1 punkt losu.
To całkiem dobre
Nemezis85 pisze:- jak postać zginie i ma zbroje to najpierw rzuca gdzie został trafiony. 1-2 hełm, 3-4 tarcza, 5-6 zbroja.
Jak zginie, to dużo już nie zrobi :mrgreen: A jak przegra walkę, to wg Zasad w TMiM możesz używać tylko jednego pancerza

: czwartek 29 sty 2009, 16:19
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Nemezis pisze:- w Kaplicy dobry poszukiwacz może odzyskać 1 życie a w Cmentarzu zły poszukiwacz może odzyskać 1 punkt losu.
To całkiem dobre

WIęc po co się modlić, skoro na wyniku '5' i tak dostajemy ten punkt?

Póki co, to jest kara za modły, "mogłeś odzyskać całość, byłeś zachłanny, to masz tylko 1". Z tą zasadą powyżej, to gra robi się lightowa..
: czwartek 29 sty 2009, 16:34
autor: Dzej
Mi sie taki latwy nie wydaje, podczas moich gier juz kilka razy ktos na nowo losowal postac.
: czwartek 29 sty 2009, 19:49
autor: dragon98
Ja parę razy grałem.Gdy kiedyś graliśmy z moją siostrą i kimśtam jeszcze, to siostra musiała uważać, bo po chwili miała 1 punkt życia:). Żal mi było nie skorzystać i zaatakowałem. Jaki był rezultat, sami się domyślcie. W każdym razie, choć graliśmy po raz -nasty, po raz pierwszy zdarzyło się, że ktoś kogoś zabił.
Jestem za utrudnieniem.
: czwartek 29 sty 2009, 20:55
autor: Kufir
Dzej pisze:Mi sie taki latwy nie wydaje, podczas moich gier juz kilka razy ktos na nowo losowal postac.
Wszystko zależy od tego jak się gra ułoży.
: piątek 30 sty 2009, 08:15
autor: Nemezis85
Rogo pisze:Zbieranie wytrzymałości to jedna z taktyk gry

Ja od zawsze odróżniałem leczenie się (do wartości początkowej) od zdobywania życia (do nieskończoności

)
I później chodzisz z poszukiwaczem który ma 11 punktów życia?

Dla mnie to trochę bezsensu zero wyzwania.
WIęc po co się modlić, skoro na wyniku '5' i tak dostajemy ten punkt?

Póki co, to jest kara za modły, "mogłeś odzyskać całość, byłeś zachłanny, to masz tylko 1". Z tą zasadą powyżej, to gra robi się lightowa..
Zły poszukiwacz może na cmentarzu odzyskać cały swój los. Dobry o ile mnie pamięć nie myli całe swoje życie w kaplicy. My zmodyfikowaliśmy to w ten sposób że jak już chce odzyskać to dobry 1 życie w kaplicy a zły 1 los na cmentarzu.
Faktycznie jednak przydałoby się aby stworzyć mocniejsze/trudniejsze karty.
: piątek 30 sty 2009, 12:12
autor: Dzej
Kufir pisze:Dzej pisze:Mi sie taki latwy nie wydaje, podczas moich gier juz kilka razy ktos na nowo losowal postac.
Wszystko zależy od tego jak się gra ułoży.
No wiec nie mozna twierdzic, ze jest latwy

: sobota 06 mar 2010, 21:08
autor: truchel
Sek w tym, ze z czasem przeciwnicy staja sie zbyt latwi do pokonania. Planuje wprowadzenie wlasnych zasad, ktore opieralyby sie na tym, iz w miare rozwoju postaci, losowane beda specjalne karty - takie potezne Eventy - ktore beda wprowadzac nieco chaosu do gry. Jak to ma wygladac? Po zdobyciu przez jedna z postaci 3 punktow (Sily badz Mocy) losowana jest karta zielonego Eventu - karta jest aktywna az do zakonczenia gry; przykladowo Sila wszystkich Potworow rosnie o 2. Karte kladzie sie obok planszy glownej. Kiedy ktoras z postaci zdobedzie dodatkowe 5 punktow S lub M losowana jest jedna z kart zoltych - np. walczac z wrogami uzywajacymi Mocy, rzucamy k6: 1-2 - Moc wroga zostaje potrojona; 3-4 - Moc wroga ulega potrojeniu; 5-6 - Nic sie nie dzieje. Karty czerwone - rzecz jasna - najbardziej utrudnialyby gre, np. Zakaz uzywania magii i magicznych przedmiotow. Oczywiscie element losowy gralby glowna role i niektore postacie bylyby bardziej poszkodowane od innych, ale czy MiM nie jest gra losowa?

: sobota 06 mar 2010, 21:32
autor: Mały Nemo
Zagraj z moimi dodatkami, wtedy będziesz pisał, że Talisman jest zbyt trudny i będziesz szukał opcji, aby go trochę ułatwić

: sobota 06 mar 2010, 22:33
autor: yt1300
a ja wam powiem, że jak kto lubi. ja np spotykam sie z kolegami i lubimy pograć w więcej niż tylko jedną grę. w grze na 4 osoby z reaperem - i zasadą, że nie można używać punktów losu do przerzucania jego wyniku - pojawia się średnio 6-7 postaci podczas jednej partii. no i taka partia i tak trwa kolo 4 godzin. dla mnie wystarczająco. wg mnie pomysł, żeby sztucznie przedłużać czas gry i podnosić jej poziom trudności jest nietrafiony, to już lepiej zamiast tego zagrać sesyjkę rpga.
: sobota 06 mar 2010, 23:42
autor: truchel
Nemomon pisze:Zagraj z moimi dodatkami, wtedy będziesz pisał, że Talisman jest zbyt trudny i będziesz szukał opcji, aby go trochę ułatwić
Spoko

Napisz tylko ktore to Twoje.
: niedziela 07 mar 2010, 13:57
autor: Astropata
To napisał Nemomon, a do jego dodatków na forum jak się chce to się dojdzie bez problemu
Fix'd //Nemo
: niedziela 07 mar 2010, 14:16
autor: Mały Nemo
Zaraz wezmę popaczkuję te karty gdzieś.
: niedziela 07 mar 2010, 14:33
autor: lammas
To czy jest łatwy czy nie zależy jak bardzo gracze grają przeciwko sobie.
: niedziela 07 mar 2010, 15:13
autor: Kufir
lammas pisze:To czy jest łatwy czy nie zależy jak bardzo gracze grają przeciwko sobie.
Bardzo słuszna uwaga, tak faktycznie jest, jeśli są wymagający gracze utrudniający sobie życie na wzajem wystarczą drobne modyfikacje (do pobrania w moim podpisie pod tym postem) aby na prawdę utrudnić grę bez drukowania jakichkolwiek dodatków. :twisted:
: niedziela 07 mar 2010, 16:00
autor: truchel
Wow! Swietna sprawa! Chetnie przetestuje :mrgreen: