Strona 1 z 1

MAGICZNY MIECZ: WALKA O WŁADZĘ

: wtorek 25 lis 2008, 22:12
autor: Krnąbrny karzeł
EDIT 22.06.2010

Koncepcja i wykonanie gry drastycznie się zmieniła. Nie wszystkie elementy są już gotowe dlatego kilka informacji:

- Plansza podzielona jest na heksy + obszary o różnej wielkości i kształcie jako obszary morskie.
- Na planszy znajduje się kilka obszarów wiążących pola w tak zwane krainy.
- Pionki być może zostaną zastąpione żetonami.
- Wszystkie grafiki są kradzione na potrzeby stworzenia wersji do testów.

Przedstawiam wersję beta instrukcji (bez dodatków). Proszę zainteresowanych o wspólne stworzenie instrukcji, która pozbawiona była by błędów zarówno logicznych, mechanicznych jak i stylistycznych. Chciałbym, żeby przed drukiem wersji beta gry do testów przynajmniej instrukcja była porządna.

Instrukcję umieszczam w formie pliku pod tym adresem lub tym (wersja lite do druku).

Dla zaciekawienia wrzucę kilka elementów z gry:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: czwartek 27 lis 2008, 10:46
autor: Valdi
Długi post, trudno się czyta więc niema za wiele odpowiedzi.
Krnąbrny karzeł pisze:1) Potrzebuje pomysłów postaci, w które wciela się gracze. Aktualnie w grze występują (w nawiasie charakter):
- Czarownica Morgana (zły)
- Książe Valoru (dobry)
- Książę Valar – Książe regent, opętany przez bestię rządzący domena królewską [władca grodu] (zły)
Ja bym zrezygnował z tych nazw. Przedewszystkim z Morgany... przecież to nie Król Artur... Co do Valoru i Valar to nie wiem czy oni są w MM (niemam go w pracy a nie znam go na pamięć) jeżeli są to ok, jeżeli nie to można zastąpić to poszukiwaczami jakoś bardziej związanymi z grą.

Co do propozycji myślę że inni użytkownicy coś wymyślą jak nie to postaram sie jeszcze coś dopisać.
Krnąbrny karzeł pisze:Czy wprowadzić zasadę, że każda domena ma swój rodzaj wojsk ?
Myśle że to dobry pomysł, Czy ta strategia bedzię posiadała żetony wojsk?? czy tylko jakoś to zapisywane??

: czwartek 27 lis 2008, 12:17
autor: Krnąbrny karzeł
Świetnie. Dzięki za odpowiedź.

Morgane i Valor umieściłem ze względu na to, że w MM często są odwołania do arturiańskich legend a wszystkie gry Sfery pachniały celtycką mitologią i opowieściami. Ale ok, jeżeli ktoś da dobre propozycje to zamienię, chodziło mi głównie o to, żeby nazwą przedstawić jako taki klimat i charakter postaci (zła czarownica Morgana, szlachetny książe Valoru itp.)

Przejrzałem wszystkie gierki Sfery jakie mam i nic więcej dobrego z nazewnictwa nie znalazłem, reszta to nazwy robocze.

Armie będą reprezentowane przez pionki umiejscawiane na podstawkach (np. tych z MM).
Przykład:

Obrazek

Chce utrzymać ten "czarno biały" klimat przedstawiany na kartach, który zwiększał smak tego świata.

: czwartek 27 lis 2008, 19:53
autor: Misiek
Z tym długim postem, to Valdi strzelił w 10. Czytając go w połowie zadałem sobie pytanie czy wiem co było na początku :/ Na moje oko zrób jakąś małą grywalną wersję tak aby to łatwo druknąć i przetestować w rzeczywistości (bez obrazków itp). Nazwa Czarny Legion jest dobra, może też Legion Bestii, zamiast postaci zbiorowej kręgu magów daj arcymistrza magii z Grodu...... i jak trza to pomogę czy w testowaniu, czy grafie.

: czwartek 27 lis 2008, 21:25
autor: Krnąbrny karzeł
Nie mogę zrobić z tego małej wersji bo jeżeli coś wytnę to sensu nie będzie utrzymywać kolejnej rzeczy itd. Poza tym jeżeli komuś nie chce się czytać całego postu to proszę przeczytać moje prośby. Problemy tam zawarte nie dotyczą mechaniki, zasad tylko świata i klimatu. Chcę, żeby nazewnictwo, postacie itp. odpowiadało potencjalnym graczom. Z częścią wizualną i zasadami sobie poradzę, najwyżej jak wszystko będzie gotowe wrzucę do oceny fragmenty.

Głównie chodzi o to, że dalej ruszyć nie mogę dopóki te trzy problemy nie zostaną rozwiązane.

Nie mam dostępu ani do drukarki ani do taniego druku więc chce przygotować wersję, która z założeń będzie dobra i wtedy wydać trochę kasy na wydanie (np. w kuźni gier) jednej wersji do testów.

Edytowałem pierwszy post, może komuś to ułatwi czytanie.

---------------------------------------EDIT---------------------------------------

Czy ktokolwiek jest zainteresowany taką grą? Bo nie wiem czy jest sens czekać na jakąkolwiek wypowiedź.

: poniedziałek 08 gru 2008, 20:46
autor: HunteR
Również uważam że nie ma sensu wypuszczać jakiś wersji demo. Już nie raz i nie dwa pojawiali się userzy z super pomysłami które z czasem kończyły w śmietniku co najwyżej z paroma przykładowymi kartami czy planszami. Pomysł jest interesujący więc uważam że lepiej zrobić grę do końca i dopiero zaprezentować niż wypuszczać po kawałku. A jeśli ktoś po zobaczeniu finalnej wersji będzie miał jakieś dobre sugestie to najwyżej zrobisz parę przeróbek :)

: poniedziałek 08 gru 2008, 21:34
autor: Misiek
To jak mógłbym przetestować na żywo grę zanim wyjdzie kompletna? Jest ktoś co tworzy w klimacie MM i chciałem pomóc. Podejrzewam, że gra bez ilustracji, z trzema a nie 15 wyborami postaci, kompletem schematycznych żetonów wystarczy.

Co do pomysłów:

- najczęściej spotykamy w MM ilustracje o tle czarnym i na nim rysunek wykonany białym kolorem, często z imitacją błysku w tle.

- Toliman, Nemed, Shaula ich użyj jako postaci, Ród Altair, Bestia i Purpurowy Legion, De Belial i Czarni Rycerze, Zaurak, Yelm, Biesy z Czarciego Młynu, Barbarzyńcy ze Stepów.... spróbuję domyślić coś jeszcze

- Użyj więcej terminologi z MM względem celtycko-arturiańskiej, gra bardziej kojarzy się z Celtyckimi Mieczami lub Robin Hoodem.

: wtorek 09 gru 2008, 23:19
autor: Krnąbrny karzeł
Nie lubię zaśmiecać wątków zbędnymi postami więc krótko:

Dostosuje się do waszych wskazówek. Spróbuje wypuścić demo tak aby ktoś mógł druknać i zagrać po minimalnych kosztach. Jakiekolwiek rewolucyjne zmiany będę proponował w pierwszym poście.

Na razie znikam złożyć to wszystko do kupy.

[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 8:07 am ]
Zapraszam do pierwszego postu.

: wtorek 22 cze 2010, 08:08
autor: Karzeł
Zapraszam do pierwszego postu

: wtorek 22 cze 2010, 10:23
autor: Erestor
Witam,
No więc projekt zapowiada się imponująco =D> Obyś tylko dotarł z nim do końca ;)
Przeczytałem tylko pierwszą stronę instrukcji bez opisu faz i myślę, że wygląda to całkiem dobrze. Czyta się szybko i nie miałem problemów ze zrozumieniem. Grafiki kart bardzo ładne, mają mroczny klimat, to na plus (a tak przy okazji to z ciekawości się chciałem dowiedzieć czy sam robiłeś szablony czy bazowałeś na czymś?)

Z niecierpliwością czekam na planszę ;) Jak będę miał więcej czasu to może przeczytam instrukcję i coś jeszcze dopiszę.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu.

P.S. Coś z tym linkiem jest nie tak bo odwołuje do jakiegoś obrazka zamiast do instrukcji. Musiałem ręcznie wpisać adres i dopiero zadziałało.

: wtorek 22 cze 2010, 15:32
autor: Krnąbrny karzeł
Link poprawiony. Mapa jest gotowa w jakiś 75%. Żmudne jednak przede mną: muszę wymyślić jeszcze dziesiątki zdarzeń losowych, kart i wykonać sporo pionków. Ale najważniejsze, że są zasady, które teraz wymagać będą jedynie kosmetycznych zmian (mam taką nadzieję).