Strona 1 z 1

Zasady

: piątek 15 lut 2008, 15:45
autor: Smok
Mam pytanie co do zasad... w instrukcji wyczytałem, że:
"Odnawianie znaczników Przygód: W lewym, dolnym rogu każdej karty Wydarzenia znajduje się ikona w kształcie słońca. Przypomina ona o konieczności ponownego rozłożenia znaczników Przygód"

nie za bardzo rozumiem, czy odnawiają się wszystkie kolory przygód oznaczone słońcem, czy tylko te kolory przygód, z których została wyciągnięta przygoda - Wydarzenie...

: sobota 16 lut 2008, 18:28
autor: Anonim
Odnawia się wszystkie kolory przygód oznaczone słońcem.

: poniedziałek 18 lut 2008, 09:56
autor: Smok
aha... dzięki!
no to mam jeszcze jedną (moim zdaniem) nieścisłość:

chodzi o sprzymierzeńca "Poszukiwacz Runów":
"Kosztem 1 zmęczenia Poszukiwacz Runów może anulować 1 ranę zadaną twojemu bohaterowi lub sprzymierzeńcowi"

gram na tę chwilę tak, że odrzucam 1 ranę z Bohatera lub innego Sprzymierzeńca, ale czy Poszukiwacz(ka) Runów może anulować ranę samej sobie (w końcu też jest sprzymierzeńcem)...

: środa 28 maja 2008, 08:33
autor: Duszodręczyciel
Jeżeli zacytowałeś dokładny tekst karty (czego nie jestem w stanie w tej chwili sprawdzić), to wynika z tego, że tak. Przynajmniej ja tak bym zagrał (albo zagrałem tylko nie pamiętam).

: poniedziałek 16 cze 2008, 19:23
autor: Smok
czy Runy traktuje się jako broń?
i ile można posiadać przedmiotów?

bo ja grałem, że można mieć:
2 towarzyszy
1 chowańca
2 bronie
1 pancerz/tarcza

ale jak traktować artefakty? i runy? jakoś nie znalazłem w instrukcji,,,

: wtorek 17 cze 2008, 08:16
autor: Duszodręczyciel
Runy i artefakty są bez limitu. W sumie to nie wiem dlaczego ale tak jest. Można wprowadzić jakieś ograniczenie ale po co?

: czwartek 19 cze 2008, 20:41
autor: Smok
pytanie dotyczące kart przygód zawartych w dodatku "W Czeluściach Grobowca":

"SZKIELET MARGATHA" (czerwona przygoda - wyzwanie) - tekst karty: "Nagroda: przeszukaj czerwoną talię przygód i wyciągnij Wielkiego Władcę Margatha. Musisz natychmiast zmierzyć się z tym wyzwaniem i nie możesz uciec. Otrzymujesz premię +4 do swojego pierwszego rzutu w walce"
pytanie: czy po pokonaniu wyzwania "SZKIELET MARGATHA":
- bierze się znacznik przygody czerwonego koloru - czy pokonanie Margatha jest częścią walki z jego szkieletem??
- czy po walce ze szkieletem następuje faza regeneracji??

"DŁUGI Łuk TAMALIR" (karta handlu) - tekst: "Walka dystansowa: Gdy atak Twojego bohatera sie powiedzie, aktywuj, aby zadać +3 rany za każdą poprzednią rundę walki, podczas której twój Bohater nie atakował."
pytanie:
-to można nie atakować? czy chodzi o to, że we wcześniejszej rundzie atak się nie powiódł czy o to, że nie atakowało się na dystans? czy po dwóch nieudanych atakach jak się używa tego łuku to można zadać 6 ran??

"RUNICZNY SZTORM" (niebieska przygoda - wyzwanie) - tekst karty: "To wyzwanie ignoruje wszystkie rany prócz tych zadanych Runami lub kartami Smoczych Runów lub atakami zmodyfikowanymi przez Runy lub karty Smoczych Runów"
pytanie:
-czy jeżeli nie posiada sie żadnych Runów to przegrywa się automatycznie walkę lub trzeba uciec??

: piątek 20 cze 2008, 11:35
autor: Duszodręczyciel
- bierze się znacznik przygody czerwonego koloru
Tak.
Smok pisze:- czy pokonanie Margatha jest częścią walki z jego szkieletem??
I tak i nie, to jest nowa walka ale nadal ta sama tura. Znaczy to tylko tyle, że zaczynasz walkę od początku i możesz np. uciec.
Smok pisze:- czy po walce ze szkieletem następuje faza regeneracji??
Nie.
Smok pisze:-to można nie atakować?
Chodzi o bohatera wiec jeżeli atakowałeś sprzymierzeńcami to się oni nie liczą. Można nie atakować tylko cały czas się bronić ale nie ma to sensu, chyba że posiada się właśnie tą kartę.
Smok pisze:czy chodzi o to, że we wcześniejszej rundzie atak się nie powiódł czy o to, że nie atakowało się na dystans?
Dość wyraźnie pisze, że chodzi o atak. Nieudany to też atak. Nie pisze, że chodzi tylko o atak dystansowy więc chodzi o jakikolwiek atak (przypominam, że generalnie bohater może zaatakować tylko jeden raz na rundę walki). W tej karcie chodzi o to, że możesz dostatecznie długo poczekać i lepiej wycelować by zwiększyć swe szanse.
Smok pisze:czy po dwóch nieudanych atakach jak się używa tego łuku to można zadać 6 ran??
Patrz wyżej.
-czy jeżeli nie posiada się żadnych Runów to przegrywa się automatycznie walkę lub trzeba uciec??
Decyzja należy do ciebie ale generalnie walka z kimś odpornym na zwykłe ataki nie ma sensu. No możesz użyć jakiejś specjalnej zdolności, która nie powoduje ran ale eliminuje przeciwnika. Poza tym granie w Runebound bez runów??? :D

Jak ja uwielbiam zasady. :)