Projekt tomaszk'a (Magia i Miecz)
: piątek 06 lip 2007, 08:00
Witam
Mialem sie nie ujawiac az do skonczenia, ale potrzebuje testow. Rozroslo sie to troche i obawiam sie, ze sam nie wylapie wszystkich bledow. Zaczynalem to pisac juz dwa razy jakies 2 i 4 lata temu i przestawalem, mialem problemy z konczeniem projektow;) Byly ciekawe do momentu, gdy nie potrafilem czegos zrobic. Od jakiegos czasu koncze pisac to, co zaczalem, wiec przyszedl czas na napisanie MiM.
Serdeczne podziekowania dla Valdiego, ktory udostepnil mi retusze zrobione przez WindyIndy, jak rowniez i dla niego za jego niesamowita prace.
Na dzis dzien (06.07.2007) projekt ma 9 dni. Pisze w pracy, jakies 7-8h dziennie. Prosze przeczytac ponizej, co jest zrobione i oszczedzic mi pytan dlaczego cos, co nie jest jeszcze zrobione, nie dziala.
Co planuje? Ukonczyc wersje dla jednego gracza. Najpierw podstawowke, potem dodac podziemia, otchlan i miasto. Potem gra z komputerem. Nastepnie multi po tcp/ip.
Kilka screenow (kliknij na obrazek, zeby zobaczyc w pelnym rozmiarze):
menu
wybor poszukiwacza
ekran gry
podglad terenu przy wyborze kierunku ruchu
podglad kart na obszarze
ekwipunek
Historia zmian:
17.07.2007
Mialem sie nie ujawiac az do skonczenia, ale potrzebuje testow. Rozroslo sie to troche i obawiam sie, ze sam nie wylapie wszystkich bledow. Zaczynalem to pisac juz dwa razy jakies 2 i 4 lata temu i przestawalem, mialem problemy z konczeniem projektow;) Byly ciekawe do momentu, gdy nie potrafilem czegos zrobic. Od jakiegos czasu koncze pisac to, co zaczalem, wiec przyszedl czas na napisanie MiM.
Serdeczne podziekowania dla Valdiego, ktory udostepnil mi retusze zrobione przez WindyIndy, jak rowniez i dla niego za jego niesamowita prace.
Na dzis dzien (06.07.2007) projekt ma 9 dni. Pisze w pracy, jakies 7-8h dziennie. Prosze przeczytac ponizej, co jest zrobione i oszczedzic mi pytan dlaczego cos, co nie jest jeszcze zrobione, nie dziala.
Co planuje? Ukonczyc wersje dla jednego gracza. Najpierw podstawowke, potem dodac podziemia, otchlan i miasto. Potem gra z komputerem. Nastepnie multi po tcp/ip.
Kilka screenow (kliknij na obrazek, zeby zobaczyc w pelnym rozmiarze):
Historia zmian:
17.07.2007
- poprawiona literowka w karcie lwa
poprawiony problem z ruchem przy doswiadczeniu > 6
poprawiony blad przy przemianie w ropuche i ciagnieciu kart przygod (przedmiotow)
- upior - wytrzymalosc 1, po przegranej walce poszukiwacza wzrasta mu wytrzymalosc, ginie po utracie wszystkich punktow wytrzymalosci
dodane karty przedmiotow i magicznych przedmiotow
talia kart sklada sie teraz z kart zdarzen, wrogow, duchow, przedmiotow i magicznych przedmiotow
zmiana zasad - limit przedmiotow: limit odnosi sie tylko do ilosci przedmiotow niesionych w "plecaku". przyklad: poszukiwacz ma tarcze, topor, magiczny pas, zbroje, helm i butelke wody. ilosc przedmiotow wynosi 6, ale skoro nosi 5 przedmiotow na sobie, a w plecaku tylko butelke wody, to nie potrzebuje do tego tragarza, mula, itd. - ustawiane w opcjach
odwiedzanie tylko jednej osoby w miescie/wiosce - ustawiane w opcjach
w wiosce podczas jednej tury mozna odwiedzic: medrca - raz, kowala i medyka - dowolna ilosc razy
w miescie podczas jednej tury mozna odwiedzic: czarodziejke - raz, medyka i alchemika - dowolna ilosc razy
zloto ustawione na 1 na starcie gry
dzialaja i pojawiaja sie w grze przedmioty: magiczny miecz, eliksir sily, mieszek zlota, 2 mieszki zlota
gracz decyduje, kiedy wymienic karty pokonanych wrogow na sile
klawisz escape - powrot do menu, badz nacisniecie przycisku "nie" lub "dalej"
zmiana charakteru powoduje wyrzucenie przedmiotow, ktorych nie mozna uzywac
poprawiony jeden strzygon (ten, co sie rzuca kostka, zeby zobaczyc gdzie sie pojawia)
zmienione komunikaty o wyniku walki z duchami (brak informacji, ze nie dostaje sie doswiadczenia)
poprawieni zbojcy: pojawia sie zloto w oazie
ropucha zostawia zloto na obszarze przemiany
- dodane karty zdarzen
talia kart sklada sie teraz z kart zdarzen, wrogow i duchow
czyszczenie kodu i zmiana obslugi komunikatow - gra zajmuje mniej i szybciej sie laduje
blad podczas przemiany w ropuche - gdy poszukiwacz nie mial przedmiotow to i tak byla tworzona kropka symbolizujaca karty na obszarze - poprawione
poprawione tworzenie talii kart - utworzony stos kart uzytych, po wyczerpaniu stosu kart przygod, stos uzupelniany jest losowo z uzytego
po zamianie w ropuche nie zmienialy sie statystyki poszukiwacza (np. zostawal plus do sily z miecza , ktory nosil) - poprawione
dzialaja wszystkie karty zdarzen procz: przeklenstwo i poltergeist(brak przyjaciol), ksiega czarow i magiczny cyklon (brak czarow), wulkan (brak nieznajomych)
zloto tymczasowo ustawione na 5
- komunikat o smierci nie chowal przycisku ruchu - poprawione
poprawiona pozycja atrybutow w oknie glownym gry
instrukcje obszaru: gospoda - dzialaja wszystkie obszary w zewnetrznej krainie
instrukcje obszaru: czarny rycerz
instrukcje obszaru: przepasc
instrukcje obszaru: zamek
instrukcje obszaru: swiatynia
regulacja glosnosci muzyki i dzwiekow
- po przeganej w lesie ekwipunek nie ratowal przed strata punktu wytrzymalosci - poprawione
pokonane duchy nie znikaly z mapy po ich pokonaniu - poprawione
instrukcje obszaru: miasto - alchemik
instrukcje obszaru: miasto - czarodziejka
zamiana w ropuche
bedac ropucha nie dzialaja specjalne zdolnosci
bedac ropucha rozwoj sily i mocy tyczy sie cech ropuchy
bedac ropucha walczy sie za pomoca jej statystyk
bedac ropucha traci sie przedmioty
bedac ropucha traci sie zloto
bedac ropucha nie zyskuje sie zlota ani przedmiotow
pokazywanie mozliwosci przejscia do srodkowej krainy
przechodzenie z krainy zewnetrznej do srodkowej
walka ze straznikiem
chodzenie po krainie srodkowej
przechodzenie z kraina srodkowej do zewnetrznej
dzialaja wszystkie obszary w srodkowej krainie, gdzie trzeba ciagnac karty
na przekletej polanie nie mozna rzucac czarow - zablokowana mozliwosc otwarcia okna z czarami, ktorego jeszcze nie ma
na przekletej polanie w walce nie mozna liczyc na przedmioty dajace moc i sile
zwiekszona sila i moc wrogow na runach (2 runy o 2 oczka i jedne o 3 oczka)
szalony wojownik poprawnie przesuwa sie w srodkowej krainie
instrukcje obszaru: pustynia
poprawione okna utraty wytrzymalosci na cmentarzu i w kapliczce
przegranie badz remis z wrogiem lub duchem nie pozwala na dalsze badanie kart na obszarze (nieznajomych, przyjaciol, przedmiotow i miejsc)
- dodana instrukcja
klawisze strzalek przewijaja strony instrukcji
po dodaniu instrukcji dluzsze ladowanie gry (14 duzych tekstur do zaladowania) - dodany pasek postepu ladowania
zakladanie przedmiotow
podwojne klikniecie na przedmiocie zaklada go
podwojne klikniecie na zalozonym przedmiocie zdejmuje go
na ekranie glownym pokazuje bonus do sily z miecza i topora, jesli ma sie ktorys z nich zalozony
exp na sile - do tej pory bylo exp > 6 = 1 punkt sily, powinno byc exp div 7 = x punktow sily - poprawione
punkty sily za ekwipunek licza sie w walce
walczac z golemem do rzutow kostka nie dodaje sie sily z przedmiotow i broni
sobowtor posiada sile poszukiwacza - bez zadnych plusow za przedmioty
0 punktow doswiadczenia za pokonanie sobowtora
dziala tarcza, zbroja i helm
dodane karty duchow (wrog 3) do danych gry
talia sklada sie teraz z kart duchow i kart wrogow
dziala walka z duchami
instrukcje obszaru: miasto - medyk
- po smierci poszukiwacza w menu wyswietlany byl jego portret - poprawione
edytor kart - dla mnie, dla latwiejszego dodawania kolejnych kart
okno walki - przesuwamy mysz na portert wroga, pojawia sie okno podgladu, naciskamy enter nie ruszajac myszka = pojawia sie okno z wynikiem walki, a poglad wroga zostaje do momentu ruszenia myszka - poprawione
kupione przedmioty widac w oknie ekwipunku
obsluga dowolnej ilosci niesionych przedmiotow - przewijanie ekwipunku
przewijanie ekwipunku za pomoca strzalek gora/dol
wybor przedmiotu w ekwipunku (zaznaczanie)
wskazanie przedmiotu w ekwipunku wyswietla jego podglad
wyrzucanie przedmiotu
okno kart przedmiotow - pokazuje dowolna ilosc przedmiotow na obszarze, do tej pory pokazywalo tylko 12 pierwszych (dodane przewijanie)
jesli na obszarze jest wiecej, niz 12 kart, wyswietla o tym info
okno kart wrogow - pokazuje dowolna ilosc wrogow na obszarze, do tej pory pokazywalo tylko 12 pierwszych (dodane przewijanie)
podnoszenie przedmiotow z obszaru
klawisz del wyrzuca przedmiot z ekwipunku po zaznaczeniu go (dziala jak przycisk wyrzuc)
podwojne klikniecie na przedmiot w oknie przedmiotow na obszarze bierze go do ekwipunku (dziala jak przycisk wez)
limit 4 przedmiotow bez mula, tragarza, konia i wozu, itp
- poprawiona karta specjalnych zdolnosci czarownicy
wybor ruchu - nie bylo dzwieku - poprawione
edytor poszukiwaczy - dla mnie, dla latwiejszego dodawania kolejnych poszukiwaczy
po wskazaniu portretu poszukiwacza pojawia sie podglad jego zdolnosci
dziala specjalna zdolnosc poszukiwacza - mozna nie rzucac kostka na skalach, jest pytanie, czy sie chce rzucac
dziala specjalna zdolnosc poszukiwacza - mozna nie rzucac kostka w lesie, jest pytanie, czy sie chce rzucac
okno ekwipunku
przy oknie pytan: enter = tak, escape = nie
wszystkie pozostale glowne przyciski = enter
ponowne sciszenie dzwiekow
- sciszone dzwieki
dodana muzyka, 7 utworow, leca po kolei od losowo wybranego przy starcie
+ i - na klawiaturze alfanumerycznej zmieniaja muzyke
dodane karty ekwipunku
poprawiony podglad wioski
instrukcje obszaru: wioska - medyk
instrukcje obszaru: wioska - medrzec
szalony wojownik przesuwa sie po planszy po pokonaniu go
0 punktow doswiadczenia za pokonanie szalonego wojownika - skoro nie mozna wziac jego karty, tylko sie ja przesuwa
jesli na obszarach, gdzie nie ciagnie sie kart, leza jakies karty, to najpierw "zabawa z kartami", a potem badanie obszaru
instrukcje obszaru: wioska - kowal
mozna kupowac przedmioty, nie widac ich (nie zrobione okno ekwipunku) i nie dzialaja, tyle, ze sie je kupilo i sie nosi
brak ograniczenia ilosci noszonych przedmiotow
zloto ustawione tymczasowo na 999
- pokazywanie symbolu lezacych kart na mapie
wskazanie symbolu kart lezacych na mapie pokazuje podglad kart lezacych na tym obszarze
dzwieki - najechanie na przycisk, nacisniecie przycisku
instrukcje obszaru: cmentarz
instrukcje obszaru: kapliczka
instrukcje obszaru: las
instrukcje obszaru: skaly
- podglad karty wroga po najechaniu na jego miniature w oknie walki
dzialaja wszystkie obszary w zewn krainie, gdzie trzeba ciagnac karty
pokonani wrogowie znikaja z mapy
niepokonani wrogowie zostaja na mapie, jeszcze ich nie widac
przegrana walka
remis
zamiana punktow sily wrogow na sile
smierc
walka
talia kart - pomieszane wszystkie dostepne karty
dodane wszystkie karty wrogow walczacych sila
- + jeden poszukiwacz
chodzenie po krainie zewnetrznej
opisy obszarow krainy zewnetrznej
staty poszukiwacza
- plansza
wybor bohatera
menu