Strona 1 z 2

Pytanie o Różdżkę.

: wtorek 03 lip 2007, 21:18
autor: Emil
Moc zawarta w różdżce zapewnia jej właścicielowi posiadanie co najmniej 1 czaru więcej niż ta ilość, z jaka rozpoczynał grę (powinien wziąć nowy czar w momencie, w którym będzie ich miał tyle, ile na początku lub mniej)
Teraz moje pytanie możliwe że oczywiste jednak ostatnio z kumplami zaczęliśmy coś cudować z różdżką.
Czyli jeśli poszukiwacz nie rozpoczynał gry z żadnym czarem to różdżka pozwala mu posiadać cały czas jeden czar? Czy w różdżce chodzi o to że ona powiększa limit czarów na jaki zezwala nam dana moc postaci?

: wtorek 03 lip 2007, 21:38
autor: SeSim
Czyli jeśli poszukiwacz nie rozpoczynał gry z żadnym czarem to różdżka pozwala mu posiadać cały czas jeden czar?
Cóż, rozumiejąc dosłownie tekst karty, to wg mnie tak.
Czy w różdżce chodzi o to że ona powiększa limit czarów na jaki zezwala nam dana moc postaci?
Wg mnie nie zwiększa ona limitu mocy.

: środa 04 lip 2007, 08:01
autor: Leviathan
SeSim pisze:Wg mnie nie zwiększa ona limitu mocy.
Wg mnie też nie. Po prostu pozwala posiadać o jeden czar więcej niż ilość z jaką zaczynaliśmy grę.

: sobota 27 wrz 2008, 11:43
autor: Emil
Ja jeszcze raz odświeżę ten temat bo ciągle mam wątpliwości :/ Jeśli postać ma cały czas 2 czary ma jako zdolność to zapisaną to teraz moje pytanie czy mając różdżkę będzie ona miała cały czas 3 czary? odwrotnie jeśli postać nia ma czarów i znajdzie różdżkę będzie ona cały czas miała 1 czar? i jeszcze chyba z tego wszystkiego najprostsze pytanie: czy kanibal może rzucić czar mając różdżkę czy bez względu na to nie będzie on posiadał nigdy czaru? - też ostatnio ze znajomym się spieraliśmy.
Coś mi ta różdżka ciągle nie daje spać i spieramy się ze znajomymi jak ona naprawdę działa bo tekst w karcie jest dla nas dwuznaczny...

: sobota 27 wrz 2008, 13:50
autor: Gieferg
Majac różdżkę masz cały czas o jeden więcej czar niż miałeś na początku rozgrywki. Co tu jest dwuznaczne?

Wróżka czy Czarownica z różdżką ma cały czas 2, ale np czarnoksięznik czy Kobold - 3. Z kolei Naukowiec to poszukiwacz któremu różdżka w zasadzie nic nie daje, bo na początku nie ma czaru, ale od momentu kiedy jaki znajdzie ma już ciągle 1. Jeden więcej niż na początku to w jego przypadku 1. Co do limitu - różdżka zapewnia ci określoną ilośc czarów i jak dla mnie limit od mocy nie ma wtedy zastosowania. Mając Moc-1 i tak możesz używać czarów jeśli masz różdżkę.

Kanibal nie może rzucać czarów nawet z różdżką.

: sobota 27 wrz 2008, 14:19
autor: Rogo
O LOL nigdy nie zwróciłem uwagi na to "z jaką rozpoczynał grę" i odbierałem to jako powiększenie limitu Czarów, które ma się cały czas o 1 :P W angielskim Talismanie też tak jest? Jakby ktoś był tak miły żeby to sprawdzić... :mrgreen:

: niedziela 28 wrz 2008, 11:00
autor: Emil
Mnie ciągle gryzło to że różdżka po prostu zwiększa limit czarów. Do tego jeszcze moi znajomi z którymi gram też tak stwierdzili dlatego wolałem jeszcze raz się zapytać bo upewnić się do końca jak ona działa. Teraz już żadnych wątpliwości co do działania różdżki nie posiadam.

Re: Pytanie o Różdżkę.

: poniedziałek 29 wrz 2008, 23:59
autor: Kufir
Emil pisze:
Moc zawarta w różdżce zapewnia jej właścicielowi posiadanie co najmniej 1 czaru więcej niż ta ilość, z jaka rozpoczynał grę (powinien wziąć nowy czar w momencie, w którym będzie ich miał tyle, ile na początku lub mniej)
Teraz moje pytanie możliwe że oczywiste jednak ostatnio z kumplami zaczęliśmy coś cudować z różdżką.
Czyli jeśli poszukiwacz nie rozpoczynał gry z żadnym czarem to różdżka pozwala mu posiadać cały czas jeden czar?

Zdecydowanie tak!!! I mowi wam to doswiadczony MiMowiec :)
Czy w różdżce chodzi o to że ona powiększa limit czarów na jaki zezwala nam dana moc postaci?
Patrzac na cytat powyzej owego ---- tak.
Gdyz mozna miec nawet 1 MOCY i dzieki rózdzce posiadasz czar, analogocznie dalej.
Zatem limit czarow sie powiekszyl.
Pozdr.

: wtorek 30 wrz 2008, 12:13
autor: Rogo
Żeby nie bylo nieścisłości dorzucę od siebie, że Ródżka co najwyżej pozwala mieć te Czary powyżej limitu (np. właśnie Troll z Mocą 1 i Ródżką zawsze może mieć 1 Czar) ale nie zwiększa limitu (tzn. np mając 6 Mocy i Różdżkę nie możesz mieć 4 Czarów, chyba, że grasz Poszukiwaczem, który zaczynał grę z 3 Czarami) :P

Niby oczywiste, ale niektórzy mają tendencję do czepiania się niedomówień xD

: sobota 18 paź 2008, 08:56
autor: HunteR
Heh ostatnio miałem taką sytuację. Grałem z całkiem nową ekipą (tj. nikt oprócz mnie nie grał wcześniej w MiMa) i koleżanka zdobyła różdżkę. Nie miała żadnych czarów a na dodatek jedynie 2pkt mocy. Wszyscy od razu zwrócili się do mnie o rozsądzenie sporu no i uznałem że może mieć ten jeden czar :-" Tak więc jeśli wszystko zrozumiałem to postąpiłem dobrze, tak? Różdżka pozwala mieć jeden czar więcej niż posiadasz obecnie (a więc mając zero czarów możesz mieć jeden) nawet jeśli nie pozwala na to moc poszukiwacza?

: sobota 18 paź 2008, 09:42
autor: Rogo
Najprawdopodobniej tak :P Można by to zgłosić do MiM 1.5, żeby było o czym gadać :P

: sobota 18 paź 2008, 12:34
autor: SeSim
Generalnie tak to należałoby zinterpretować, ale fakt w MiM 1.5 można by się tą kartą zająć, żeby ją doprecyzować.

: czwartek 06 lis 2008, 12:59
autor: Kufir
HunteR pisze:Heh ostatnio miałem taką sytuację. Grałem z całkiem nową ekipą (tj. nikt oprócz mnie nie grał wcześniej w MiMa) i koleżanka zdobyła różdżkę. Nie miała żadnych czarów a na dodatek jedynie 2pkt mocy. Wszyscy od razu zwrócili się do mnie o rozsądzenie sporu no i uznałem że może mieć ten jeden czar :-" Tak więc jeśli wszystko zrozumiałem to postąpiłem dobrze, tak? Różdżka pozwala mieć jeden czar więcej niż posiadasz obecnie (a więc mając zero czarów możesz mieć jeden) nawet jeśli nie pozwala na to moc poszukiwacza?

Cała logika ku temu właśnie się skłania. Dobrze postąpiłeś :)

Pytanie huntera

: niedziela 18 sty 2009, 14:53
autor: Horror__
Myślę, że odpowiedź na pytanie twoich przyjaciół w tej sprawie była poprawna (na waszych zasadach) lecz tok rozumowania jest niepoprawny:
"Różdżka pozwala mieć jeden czar więcej niż posiadasz obecnie".
Powinno być nie:"niż posiadasz obecnie"
tylko - niż posiadałeś na początku gry. Jeśli koleżanka miała 2 pkt. mocy więc nie zaczynała posiadając czary i tu odpowiedź trafiła się poprawna. :)

Ja i moja ekipa gramy jednak tak, że jeśli nie ma się odpowiedniej mocy to nie można posiadać czaru nawet znajdując różdżkę. Dlaczego? A dlatego iż: jest taka zasada, że nie można posiadać przedmiotów, których nie możemy używać (ze względu na posiadany charakter, na niedostateczną siłę np. maczuga (siła 5), tak i różdżka (moc 3 aby mieć czar)).
Jeżeli delikwent, który znajdzie różdżkę nie ma odpowiedniej mocy aby mieć czar więc nie może używać tego przedmiotu (jest na to za głupi - po prostu) więc ją zostawia tam gdzie ją znalazł (dla niego to po prostu kawałek bezużytecznego patyka).

Sorki, że tak się rozpisałem. Pozdrawiam all.

: niedziela 18 sty 2009, 15:45
autor: Rogo
No wg instrukcji to postąpiłeś raczej dobrze, ale...
Ja gram tak, że nie możesz podnieść przedmiotów, które wymagają jakiegoś Charakteru, a Ty tego nie spełniasz (np. Dobry poszukiwacz nie weźmie przeklętego Magicznego Miecza, vel Runicznego w TMiM, a Zły brzydzi się świętością Świętej Lancy :P). Co do ograniczeń Siły, Mocy, Specjalnych Zdolności zawsze grałem tak, że można taki przedmiot nosić aż się zdobędzie dane wymagania, albo po prostu żeby go u Alchemika zmienić w złoto :)

: niedziela 18 sty 2009, 19:29
autor: Horror__
Jak to nie spełniam wymagania co do charakteru. Przecież to napisałem jako pierwsze:
"nie można posiadać przedmiotów, których nie możemy używać (ze względu na posiadany charakter, na niedostateczną siłę np. maczuga (siła 5), tak i różdżka (moc 3 aby mieć czar)). "

Proszę czytać uważnie :)

: niedziela 18 sty 2009, 23:13
autor: pretorianstalker
A co ma piernik do wiatraka? Jak masz mniej niż 3pkt mocy to nie możesz mieć czarów - koniec i kropka. Chyba, że coś pozoli ci obejść tą zasadę. Różdżkę możesz natomiast śmiało nośić mimo, że nie możesz mieć czarów - co za problem? Gdzie tu jest jakaś sprzeczność? To tak jakbyś nie mógł podnieść różdżki zniszczenia, bo nikt nie ma pkt siły czy mocy, których możnaby go pozbawić - kompletny absurd.

Różdżkę możesz nosić zawsze i wszędzie - jeśli masz odpowiednią moc to będzie dawać czary, jeśli nie - to nie możesz mieć czarów i tyle. Sama różdżka nie ma zapisów takich jak są na św Lancy czy Maczudze.

: poniedziałek 19 sty 2009, 11:58
autor: Machete
Poszukiwacz nie może posiadać przedmiotów, których nie może używać (nie dlatego że akurat w tym momencie nie ma go na kogo użyc, ale dlatego że ma jakieś ograniczenie które temu poszukiwaczowi w jego obecnym stanie nie pozwala go używać w ogóle). Ale jak dla mnie różdżka powinna raczej pozwalać mieć o 1 czar więcej niezależnie od poziomu mocy (bo zasada z konkretnej karty powinna byc nadrzędna w stosunku do instrukcji - tak sądzę). chyba w instrukcji pisze coś o tym, że limit posiadanych czarow mozna przekroczyć jesli ma się różdżke, ale nie mam teraz pod ręka, żeby sprawdzic. W sumie Kanibal nie powinien móc jej nawet podnieśc jesli trzymac się tych zasad.

: poniedziałek 23 mar 2009, 13:36
autor: Axegrinder
Machete pisze:Poszukiwacz nie może posiadać przedmiotów, których nie może używać (nie dlatego że akurat w tym momencie nie ma go na kogo użyc, ale dlatego że ma jakieś ograniczenie które temu poszukiwaczowi w jego obecnym stanie nie pozwala go używać w ogóle). Ale jak dla mnie różdżka powinna raczej pozwalać mieć o 1 czar więcej niezależnie od poziomu mocy (bo zasada z konkretnej karty powinna byc nadrzędna w stosunku do instrukcji - tak sądzę). chyba w instrukcji pisze coś o tym, że limit posiadanych czarow mozna przekroczyć jesli ma się różdżke, ale nie mam teraz pod ręka, żeby sprawdzic. W sumie Kanibal nie powinien móc jej nawet podnieśc jesli trzymac się tych zasad.
Zgadzam się w 100%. Instrukcja mówi wyraźnie, że jeśli istnieje sprzeczność między jej zapisami a zapisami na karcie, to te ostatnie traktujemy jako nadrzędne. Innymi słowy przy mocy=2 nie mogę posiadać czarów, ale zapis na karcie różdżki mi to umożliwia, więc ignoruję ograniczenia związane z niskim poziomem mocy. Dodam jeszcze, że gdy w jakikolwiek sposób stracę różdżkę, automatycznie pozostawiam sobie tyle czarów na ile pozwala mi w tej chwili moc - resztę ponad limit muszę natychmiast odrzucić.

: wtorek 03 kwie 2012, 00:25
autor: SPIDIvonMARDER
Wypowiedź użytkownika dms~ wycięta z pewnego tematu gdzie pojawiła się kupa spamu...
Mam wrażenie, iż nie rozumiecie zasady działania przedmiotu "Różdżka"
Otóż różdżka ma czar w Sobie i biorąc go z puli, kładziemy go właśnie na tym przedmiocie. Strata tego przedmiotu w jakikolwiek sposób ciągnie za sobą stratę również czaru. Posiadając nawet moc 1, możemy używać różdżki i rzucać czary. Ale podczas walki, gdy nie możemy używać przedmiotów np. magicznych (którym właśnie jest różdżka) nie możemy również rzucić czaru (np. dotyk śmierci). Posiadając moc 6 możemy mieć 3 czary, oraz 1 czar na różdżce.

Ale zerknę do innych tematów jak radzicie :)
I przepraszam jeśli kogoś uraziłem! Ale chciałem pomóc 8-[
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skoro już się wszyscy przepraszają, to ja przepraszam za kontynuowanie motywu różdżki. Jeśli będzie tego dużo i modzi będą musieli zrobić osobny temat.... i beg your Pardon :)
dms~, nie pisz w liczbie mnogiej, bo najwyżej ja tutaj mogę czegoś nie rozumieć :)

"Moc zawarta w Różdżce zapewnia jej właścicielowi posiadanie co najmniej 1 Czaru więcej niż ta ilość, z jaką rozpoczynał grę (powinien wziąć nowy Czar w momencie, w którym będzie miał ich tyle, ile na początku lub mniej). Podkreślone fragmenty moim zdaniem wskazują na to, że ów dodatkowy Czar posiada Poszukiwacz. On osobiście, bo ma artefakt. Nigdzie nie ma wzmianki, że ten Czar jest w przedmiocie. To moc przedmiotu daje Czar Poszukiwaczowi.

I faktycznie, o ile Poszukiwacz o Mocy 1-2 może posiadać ten jeden Czar, o i tyle o Mocy 6 nie może posiadać 4. Czemu? Bo nie ma oryginalnego Poszukiwacza z tyloma Czarami bazowymi :) Ale jakby był, to tak, on może mieć wtedy 4 Czary.
Oczywiście w grę wchodzą jakieś combo typu Dżinn + Różdżka + Wampir + NieWiadomoCo, dzięki czemu tych Czarów można mieć milion. Ale w standardowym wypadku, czyli dowolny Poszukiwacz z MiM i dodatków + Różdżka = maksymalnie 3 Czary.

: wtorek 03 kwie 2012, 02:13
autor: dms~
Nie zgodzę się z Tobą. Poszukiwacz posiadający moc 6 może mieć 3 czary (niekoniecznie do pobrania, może mieć 2 jako arcymag i jeden Sobie kupić) a różdżka trzyma na Sobie oddzielny czar, dlatego nawet z mocą równą jeden możesz go mieć na niej i rzucić, a normalnie przy mocy 1 nie możesz kupić czaru.

Czyli arcymag = 2 czary, + jedne kupiony + 1 na różdżce co daje łącznie 4 czary.
Właśnie ten czwarty czar jest zawarty w mocy różdżki (czyli oddzielny), on nie liczy się za pomocą Twojej mocy tylko ten czar po prostu jest związany z przedmiotem.
Nawet trzymać jego kartę łącznie z kartami pozostałych czarów nie można. On powinien leżeć pod albo nad kartą różdżki żeby było widoczne, że jest do niej przywiązany.
Przy stracie, kradzieży, oddaniu różdżki również czar w niej przechodzi w ręce kolejnego właściciela lub na stos kart zużytych czarów (w przypadku straty różdżki).

: wtorek 03 kwie 2012, 11:45
autor: SPIDIvonMARDER
Twoja interpretacja jest bardzo ciekawa i może nawet jej użyję w jakiejś rozgrywce... ale niestety, na karcie Przedmiotu nie ma ani słowa o tym, że ten Czar jest w środku. Taki Dżinn np. ma uwzględnione, że to on posiada Czar i on go rzuca.

: wtorek 03 kwie 2012, 12:40
autor: Rogo
SPIDIvonMARDER pisze:Taki Dżinn np. ma uwzględnione, że to on posiada Czar i on go rzuca.
Kontrprzykład jest moim zdaniem wystarczającym dowodem.

: wtorek 03 kwie 2012, 14:36
autor: Artownik
Coś mi się zdaje, że wy wszyscy tej Różdżki niedoceniacie i każdy tekst tej karty ignoruje.

Różdżka
"Moc zawarta w Różdżce zapewnia jej właścicielowi posiadanie co najmniej 1 Czaru więcej niż ta ilość, z jaką rozpoczynał grę (powinien wziąć nowy Czar w momencie, w którym będzie miał ich tyle, ile na początku lub mniej).

Tekst karty bezpośrednio przeczy, że Czar "posiada" Różdżka. Mało tego, to wcale nie musi być jeden Czar.

Czarnoksiężnik
Zgodnie ze swymi Zdolnościami rozpoczyna grę posiadając dwa Czary i w każdym momencie gry musi posiadać przynajmniej jeden Czar.
Gdy Czarnoksiężnik zdobędzie Różdżkę, to w każdym momencie gry będzie musiał mieć aż trzy Czary!.

Jest to bardzo wiele, ale zapis Karty jasno o tym mówi - o jeden więcej, niż ta ilość z jaką rozpoczynał grę.


Możliwe, że jest to błąd w tłumaczeniu. Poprosiłem Nemomona żeby w miarę możliwości zaprezentował oryginalny tekst anglojęzycznej karty.

: wtorek 03 kwie 2012, 14:38
autor: Mały Nemo
Po lewej Różdżka z Talisman 1st Edition, a po prawej Różdżka z Talisman 2nd Edition

Obrazek Obrazek