Mam w końcu chwilę czasu, więc mogę się odnieść.
the MackaN pisze: ↑piątek 29 lis 2024, 16:16
Przede wszystkim AI nie musi wyczekiwać tych sekund na rzucanie zaklęć... Przecież mogła by to robić natychmiast. Podobnie odpalanie przedmiotów i zdolności...
To jest czas dla Ciebie. Jak AI rzuca Zaklęcie, to musisz mieć czas, żeby zareagować i np. rzucić Rozproszenie Magii. Gdyby nie było tych sekund, to nie miałbyś możliwości zareagować.
the MackaN pisze: ↑piątek 29 lis 2024, 16:16
o drugie, zamiast systemu "O masz teraz 3 sekundy na zrobienie czegoś" albo "Przy pierwszej okazji możliwej użyj tego", gdzie często pierwsza możliwa okazja nie jest najlepsza, powinien być przycisk STOP REAGUJĘ! Wtedy gra się pauzuje i możesz wybrać zdolności których chcesz użyć na spokojnie lub czarów. Aktywacja tego STOP REGAUJĘ było by tylko możliwe jeśli w danym momencie mógłbyś zareagować.
Być może to mogłoby być lepiej rozwiązane, ale zauważ też, że np. w gracz sieciowych mogłoby być to nadużywane. Nie wiem, czy grasz w gry karciane w sieci; ja gram i wiem, że są gracze (dosyć sporo ich), którzy zanim w ogóle cokolwiek zrobią, to czekają ze 20 sekund, aż sam nie poddasz gry. Gdy zauważą, że nie masz zamiaru poddawać gry, to zaczynają normalnie grać i w zależności od gracza albo wtedy już normalnie grają, albo też grają tak wolno, jak tylko się da. Możesz co prawda ich zgłosić za long play, ale czy ktoś w ogóle sprawdza też zgłoszenia i na nie reaguje... I teraz pomyśl sobie w Talismanie (w którym gracze w połowie gry opuszczają grę, bo wyrzucili dwa razy 1 pod rząd) system, który pozwala każdemu z osobna zatrzymać grę na X sekund, to by to całkowicie rozwaliło multiplayer.
the MackaN pisze: ↑piątek 29 lis 2024, 16:16
Zanim się w ogóle przeklinasz do menu zaklęć i zdecydujesz które chcesz użyć to 3 sekundy to za mało, natomiast ustawianie czasu dłuższego jest bez sensu.
W 4. Edycji było ustawienie pozwalające trzymać daną zakładkę zawsze aktywną. W T5 zdaje się zostało to usunięte, ale wspomnę Nomadom, aby to przywrócili, bo sam z tego korzystałem.
the MackaN pisze: ↑piątek 29 lis 2024, 16:16
Zrobił bym też taki system, że jak najedziesz na kartę to na ekranie widzisz dokładnie kartę, jak w życiu. W sensie coś podobnego co zastosowali w Unmatched cyfrowym. Masz rękę kart, jak najedziesz na kartę którą masz to jakby ci się przybliża. Widzisz kartę dokładnie ale jednocześnie nie wstrzymujesz gry i widzisz co się dzieje. Możesz wtedy chwycić daną kartę (LPM) i rzucić (Ruchem myszy) przed siebie i puścić, w celu rzucenia jej, aktywowania. Takie coś powinno być w Talismanie. Bardziej dynamiczny interface, nieprzerwywajćy flow rozgrywki.
Czemu mam klikać na karty? Chce najechać i ją widzieć, potem odsunąć kursor i jej nie widzieć.
Raczej wątpię, aby to dodali, ale zasugeruję Nomadom. Jednakże widzę tu pewien problem i jedynym rozwiązaniem byłoby to, że możesz kliknąć (PPM, a nie LPM, bo ten do zbyt dużej liczby rzeczy jest używany) jedynie karty, które migną Ci w zakładce kart do użycia.
the MackaN pisze: ↑piątek 29 lis 2024, 16:16
System automatycznej reakcji powinien być rozbudowany, chciałbym móc ustawić warunki co ma się wydarzyć żeby czar był auto rzucony. Mogę polować na jakiś przedmiot zawładnięciem. Mogę chcieć rzucić zmylenie kierunku tylko jak ktoś będzie siedział w Oazie przy okazji modyfikując jego rzut do 1... itp...
Tylko pytanie, jak myślisz, ilu graczy (prócz Ciebie) by z tego skorzystało? Ze trzech? Nikt nie lubi zbyt wielkiego komplikowania prostych rzeczy. Już pomijam fakt, ile czasu podczas gry by się traciło, aby gracz mógł sobie ustawić swoje własne parametry używania kart. A teraz pytanie, ile czasu by Nomadom zajęło stworzenie takiego systemu? Osobiście więc akurat na coś takiego bym się nie nastawiał

.