Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: HunteR »

Zastanawia mnie ostatnia zdolność Majsterkowicza z dodatku Miasto. Opis mówi, że jeśli spotkam Konstrukta, mogę z nim nie walczyć tylko zabrać jako przyjaciela, ale nie mogę korzystać z jego zdolności. To oznacza, że taki przyjaciel nie daje mi absolutnie nic (nie może za mnie walczyć, nie dodaje swojej Siły/Mocy podczas walki itd.) tylko po prostu za mną łazi i ew. jeśli muszę się pozbyć jakiegoś przyjaciela to mogę wyrzucić takiego właśnie pasożyta? :P


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

No cóż nie mam jeszcze tego dodatku więc mogę walnąć plamę ale z tego co widziałem wcześniej to można to powiązać z jego inną zdolnością która pozwalała mu zdaje się odrzucić tych właśnie specyficznych przyjaciół w zamian za odrzucanie i ponowne losowanie kart na obszarach.

PS
Znalazłem ten fragment:
"After you encounter a space and have drawn the required number of cards, you may discard an automated Follower to discard any number of cards on the space and draw new cards to replace them, which you must encounter."


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Rebelix dobrze prawi.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Odnośnie tego Eliksiru Życia, to argumentacja Nemomona mnie nie przekonuje.
Nemomon pisze:Eliksiru możesz użyć, bowiem tracisz punkty Życia. Aczkolwiek nawet gdybyś coś zyskał, to i tak efekt Żniwiarza (tracisz wsio) zabierze.
Żniwiarz zabiera te punkty Życia RAZ, a więc jak już zabierze, a Ty jakieś odzyskasz, to Żniwiarz nie może zabrać kolejnych. Zabiera wszystkie, ale tylko te, które akurat masz. Odzyskanie następuje po tym zdarzeniu, a więc drugi raz wszystkich punktów nie odbierze.

Niemniej ja i tak nie pozwoliłbym trupowi na wypicie eliksiru, a instrukcja pozwalająca na picie jej każdorazowo, gdy traci się punkt Życia (nawet ostatni) jest moim zdaniem bez sensu.

W imię zasad jednak można się tym Przedmiotem uratować przed śmiercią, mimo że to bez sensu.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze:Żniwiarz zabiera te punkty Życia RAZ, a więc jak już zabierze,
...to nie żyjesz.


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Bludgeon pisze:
Rogo pisze:Żniwiarz zabiera te punkty Życia RAZ, a więc jak już zabierze,
...to nie żyjesz.
Logika nie do złamania. Niestety zasady mówią, że w momencie tracenia tych punktów możesz użyć tego przedmiotu. I mimo że popieram Twój tok myślenia, zasady są przeciwko nam.


Ja nawet nie mam Talismana.
Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Bobołak »

Hej,

Wiem, że pytając o kartę bez wklejenia jej treści omijam ważną zasadę forum ale akurat jestem w pracy i nie mam dostępu. Najwyżej później edytuję posta. A mianowicie chodzi o pytanie:

W innym wątku przeczytałem, o 'przesunięciu karty Tłum Wieśniaków' z dodatku Wilkołak. Dotąd uznawałem Tłum Wieśniaków za zdarzenie które należy po wyciągnięciu odłożyć... Jak działa zatem ta karta? Pytam bo mam iskierkę nadziei że nieco osłabi to likantropów którzy ewidentnie mają zbyt ułatwione życie...

Dzięki.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Według FAQa wszelkie karty Zdarzeń pozostają na obszarze, dopóki nie spadną w jakikolwiek sposób. Więc może ono leżeć i być przesunięte.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

2 kwestie:

Po pierwsze Tłum Wieśniaków to nie jest zdarzenie tylko nieznajomy. Pozostaje w grze dopóki w jakiejś konkretnej sytuacji nie zostanie powiedziane, że ta karta zostaje odrzucona.

Po drugie ja nie znam zasady żeby zdarzenia zostawały na planszy dopóki "nie spadną". Wręcz przeciwnie trafiają na stos kart odrzuconych po wprowadzeniu ich efektów do gry (przy czym jeśli efekt trwa kilka tur to zostają na planszy przez okres trwania danego efektu).


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Bobołak »

Aa, skoro nieznajomy to rzeczywiście wiele zmienia, nie dostrzegłem. Dzięki.

Kwestia kart zdarzeń - ciekawa bo wiem, że w którymś innym wątku toczyła się dyskusja (na podstawie karty Spadający Głaz z Gór ale nie zakończyła się chyba ostateczną zgodą).


Barthez0045
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 10 sie 2013, 17:40
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Barthez0045 »

Witam, niedawno zaopatrzyłem się w podstawę Talisman Magia i Miecz. Jestem po pierwszej grze i mam kilka pytań.

Czarownica. Jej ostatnia umiejętność mówi że "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz próbował go omamić) jednego przyjaciela (z wyjątkiem dziewicy, jednorożca i księżniczki).

Proszę o sprawdzenie mojego toku myślenia. Gram czarownicą, wyrzuciłem ileś tam oczek i na danym obszarze stoi inny Poszukiwacz. Mam teraz do wyboru albo zbadać teren (czyli nie spotykam drugiego poszukiwacza i w związku z tym nie korzystam z umiejętności i nie zabieram mu przyjaciela), lub mogę zdecydować się na spotkanie. Załóżmy, że wybrałem spotkanie. Teraz mogę użyć swoich umiejętności w związku z tym używam ostatniej umiejętności i zabieram mu wybranego przyjaciela. Wybieram najemnika. Muszę mu zapłacić sztukę złota za samo przyłączenie się do mnie? Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji? Wydaje się trochę przegięte O:) . Zakładam że nie mogę zabrać mu żadnego przyjaciela jest to przeciwnik mnie spotka - wynika to z tego, że specjalnych zdolności można używać tylko przy ataku (chyba że karta mówi inaczej), mam rację?

Moje drugie pytanie dotyczy złodzieja i jest bardzo podobne do pierwszego. Jego pierwsza specjalna zdolność mówi "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jeden przedmiot lub 1 sztukę złota". Zakładamy, że spotkałem drugiego poszukiwacza, używam umiejętności, zabieram mu wybrany przedmiot lub złoto i rozpoczyna się walka. Czyli nie mogę po prostu zabrać mu przedmiotu bez walki, bo zabranie przedmiotu wymaga spotkania, a spotkanie to automatycznie walka? Mam nadzieje, że zbytnio nie zamieszałem 8-[. I tak samo jak w przypadku czarownicy, jeśli to ktoś mnie spotka, to nie mogę użyć umiejętności żeby zabrać mu cokolwiek?

Z góry dzięki za pomoc!


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Cześć,

Powoli się szykuję na nocną zmianę. Jak nie odpowiem Ci na pytanie dzisiaj później lub te z nie zrobi tego nikt inny, to odpiszę na nie jutro.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Barthez0045 pisze:Wybieram najemnika. Muszę mu zapłacić sztukę złota za samo przyłączenie się do mnie?
Tak
Barthez0045 pisze:Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji?
Myślę że tak, chociaż przypuszczam że gracz któremu zabierasz najemnika również może go użyć w tej samej turze zanim go zabierzesz :)
Barthez0045 pisze:Wydaje się trochę przegięte
Wg. mnie nie.
Barthez0045 pisze:Zakładam że nie mogę zabrać mu żadnego przyjaciela jest to przeciwnik mnie spotka - wynika to z tego, że specjalnych zdolności można używać tylko przy ataku (chyba że karta mówi inaczej), mam rację?
Jeśli na zdolności jest napisane że musisz kogoś spotkać to nie działa to wtedy kiedy ktoś inny inicjuje spotkanie z Tobą.
Barthez0045 pisze:Moje drugie pytanie dotyczy złodzieja i jest bardzo podobne do pierwszego. Jego pierwsza specjalna zdolność mówi "Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jeden przedmiot lub 1 sztukę złota". Zakładamy, że spotkałem drugiego poszukiwacza, używam umiejętności, zabieram mu wybrany przedmiot lub złoto i rozpoczyna się walka.
Jeśli dobrze pamiętam to nie. Chyba w instrukcji jest zapis że spotykając innego poszukiwacza decydujesz czy atakujesz czy używasz specjalnej zdolności. Wyjątkami są zdolności które wyraźnie mówią że są dodatkiem do ataku (a jest ich dużo). Innymi słowy złodziej musi wybrać czy kradnie czy atakuje. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Barthez0045 pisze:a spotkanie to automatycznie walka?
Spotkanie to walka albo użycie zdolności wymagającej spotkania.
Barthez0045 pisze:jeśli to ktoś mnie spotka, to nie mogę użyć umiejętności żeby zabrać mu cokolwiek?
Nie możesz.


What a view.
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: arai »

Tak jak napisał Bludgeon, z tym że mam wątpliwości co do tego czy musisz zapłacić 1 sztukę złota.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

arai pisze:Tak jak napisał Bludgeon, z tym że mam wątpliwości co do tego czy musisz zapłacić 1 sztukę złota.
Żeby przejąć najemnika? Gdzieś kiedyś o tym było i zapamiętałem. Przykład był że gracz rzucający mesmeryzm nie może zabrać najemnika jeśli nie zapłaci mu 1 złota.


What a view.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Bludgeon pisze:
Barthez0045 pisze:Niezależnie od tego czy muszę zapłacić za samo przyłączenie się, mogę mu zapłacić 1 sztukę złota za +3 do siły tury. Tym sposobem nie dość że ukradłem przeciwnikowi najemnika, dodam sobie +3 do siły to jeszcze spowoduje to że przeciwnik nie będzie miał takiej opcji?
Myślę że tak, chociaż przypuszczam że gracz któremu zabierasz najemnika również może go użyć w tej samej turze zanim go zabierzesz :)
Masz prawo odebrać przyjaciela zanim rozegra się jakakolwiek walka. W takim przypadku oczywiście poszkodowany nie może skorzystać ze zdolności przyjaciela którego stracił.


Jeśli chodzi o płacenie złota dla najemnika, tragarza itp. przy każdej zmianie "właściciela" to ja osobiście nie jestem co do tego przekonany. Nie przypominam sobie nigdzie żadnego oficjalnego zapisu odnośnie tego zagadnienia co pozostawia pole do interpretacji. Moim jednak zdaniem zapis "przyłączy się do ciebie jeśli mu zapłacisz" jest raczej starterem dla danej karty. Jeśli już raz taki przyjaciel dostanie swoje złoto to później robi co ma robić. Podobnie jak dżin gdzie na jego karcie jest napisane "wylosuj 3 zaklęcia". Jeśli ktoś to zrobi, wykorzysta 2 z nich a następnie porzuci to dżin zostaje z tym jednym zaklęciem. Pomimo tego, że może go spotkać inny poszukiwacz i przeczytać z karty "wylosuj 3 zaklęcia" to tego nie robi. Ja bym interpretował najemnika tak, że jak się go wylosuje to ten czeka na kogoś kto mu zapłaci sztukę złota. Kiedy dostanie swoje złoto to idzie za poszukiwaczem, nawet jeśli ten się zmieni w trakcie. Tragarz też niesie przedmioty jak już dostanie swoje złoto, niezależnie dla kogo miałby je nieść.


Barthez0045
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 10 sie 2013, 17:40
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Barthez0045 »

Dziękuję za odpowiedzi, są bardzo pomocne. Widzę, że opinie odnośnie przejmowania najemnika się różnią. Jeśli zasady gry tego nie precyzują, to ustalimy z kumplami jedną wersję i będziemy się tego trzymać.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Bludgeon pisze:
arai pisze:Tak jak napisał Bludgeon, z tym że mam wątpliwości co do tego czy musisz zapłacić 1 sztukę złota.
Żeby przejąć najemnika? Gdzieś kiedyś o tym było i zapamiętałem. Przykład był że gracz rzucający mesmeryzm nie może zabrać najemnika jeśli nie zapłaci mu 1 złota.
Zgadza się. Jest to bodaj opisane w instrukcji.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Ja nie przypominam sobie takiego zapisu ani z instrukcji, ani z FAQ.


Awatar użytkownika
Etamin
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

1) Co się dzieje, gdy otrzymuję zaklęcie, a posiadam ich limit? Nie dostaję go, czy biorę i decyduje które wyrzucam?
2) Czy można użyć losu rozpatrując alternatywne zakończenie "Sąd ostateczny"?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24375
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:1) Co się dzieje, gdy otrzymuję zaklęcie, a posiadam ich limit? Nie dostaję go, czy biorę i decyduje które wyrzucam?
Nie otrzymujesz go.
Etamin pisze:2) Czy można użyć losu rozpatrując alternatywne zakończenie "Sąd ostateczny"?
Nie pamiętam. Ale raczej tak.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Etamin
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

A co w sytuacji, gdy dwaj gracze posiadają czar który można rzucić na początku tury. Następuje tura jednego z nich i obaj krzyczą "rzucam czar". Który jest pierwszy? Ten który pierwszy krzyknął?


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Etamin pisze:A co w sytuacji, gdy dwaj gracze posiadają czar który można rzucić na początku tury. Następuje tura jednego z nich i obaj krzyczą "rzucam czar". Który jest pierwszy? Ten który pierwszy krzyknął?
Według zasad w przypadku efektów równoczesnych:
"Jeśli dwie lub więcej zdolności lub efektów jest aktywowanych w tym samym czasie, gracz którego tura właśnie się odbywa, decyduje o ich kolejności."


rkBrain
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Post autor: rkBrain »

Po ostatnich rozgrywkach zauważyłem, że w Talismana wiele osób gra na tzw. "czuja". Nie czyta zasad ale tworzy własne. Jak byłem dzieciakiem to sam tak grałem w Magiczny Miecz ale w wieku 20+ lat wypadałoby przeczytać te paręnaście stron.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

rkBrain, i tak i nie. Ludzie po prostu czytają instrukcję raz, przed grą i potem zapominają o połowie rzeczy w niej zawartych. Sam jak po jakimś czasie przeczytałem instrukcję jeszcze raz, to byłem zaskoczony niektórymi zasadami, a teraz pewnie znowu by mnie coś zaskoczyło.


Ja nawet nie mam Talismana.
ODPOWIEDZ