Strona 4 z 13

: niedziela 21 lut 2010, 20:11
autor: Kufir
8janek8 pisze:Dodam tylko, że analogicznie to samo dotyczy zaklęcia Ognista Kula ze Żniwiarza.

Ale przy Ognistej Kuli jest wszystko ładnie opisane a przy Dotyku Śmierci nie, zresztą nie zgadzam sie z tym iż :
A: Zaklęcia Dotyku Śmieci używasz po deklaracji ataku innego Poszukiwacza. Więcej, deklaracji, że będziesz z nim walczył na Siłę (nie można użyć tego Zaklęcia deklarując walkę psychiczną). Po użyciu Zaklęcia, walka przebiega normalnie, o ile Twój przeciwnik wciąż żyje. Możesz użyć tylko tych specjalnych zdolności specjalnych, które pozwalają Ci zainicjować walkę (zwykłą).

: niedziela 21 lut 2010, 20:15
autor: Mały Nemo
Cast on any character or
creature who you are about
to engage in battle.

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 8:16 pm ]
Zaprawdę Kufirze, my nie oszukujemy ;)

: poniedziałek 22 lut 2010, 00:02
autor: 8janek8
Kufir, przyjrzyj się obu Zaklęciom: w kwestii w której masz wątpliwości obie karty tłumaczą sprawę w takim samym stopniu.

: sobota 27 lut 2010, 12:49
autor: Kufir
Dwa pytania dotyczące planszy Podziemi.

Q: Co z sytuacją gdy stajemy na obszarze Celi i znajduję się tam już jakiś przyjaciel? Muszę umieścić tam jednego ze swoich przyjaciół (jeśli posiadam) i dopiero wtedy wziąć odkrytą na tym obszarze kartę Przyjaciela?
Q: Co w sytuacji gdy stajemy na obszarze Kręgu Przywołań a znajduję się tam już jakaś odkryta karta Wroga lub innego typu. Musimy przywoływać kolejnego wroga lub ciągnąć nową kartę ?

Oraz:
Q: Czy pancerze chronią nas przed utratą punktu życia w wyniki działania Karty Skarbu "Różdźka Smoczego Ognia" bądź Zaklęcia "Kula Ognia" ?

: sobota 27 lut 2010, 13:18
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Q: Co z sytuacją gdy stajemy na obszarze Celi i znajduję się tam już jakiś przyjaciel? Muszę umieścić tam jednego ze swoich przyjaciół (jeśli posiadam) i dopiero wtedy wziąć odkrytą na tym obszarze kartę Przyjaciela?
A: Dokladnie tak. Nie możesz wziąć tego Przyjaciela, którego właśnie położyłeś.
Kufir pisze:Q: Co w sytuacji gdy stajemy na obszarze Kręgu Przywołań a znajduję się tam już jakaś odkryta karta Wroga lub innego typu. Musimy przywoływać kolejnego wroga lub ciągnąć nową kartę ?
A: Wróg będący na obszarze Kręgu jst uznawanym za najbliższego Wroga w okolicy, więc musisz walczyć z nim. Jeżeli na obszarze znajdują się jakieś inne karty, to skłaniałbym się do opcji, że należy je rozpatrzyć w normalnej kolejności badania większej ilości kart.

: sobota 27 lut 2010, 17:03
autor: 8janek8
Q: Czy pancerze chronią nas przed utratą punktu życia w wyniki działania Karty Skarbu "Różdźka Smoczego Ognia" bądź Zaklęcia "Kula Ognia" ?
Nie, dopóki pancerze chronią przed utratą punktu Życia po przegranej walce. Użycie Kuli Ognia czy Różdżki Smoczego Ognia nie jest walką.

: niedziela 28 lut 2010, 22:02
autor: glooth
Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy

Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć zamiast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)

: niedziela 28 lut 2010, 22:30
autor: Mały Nemo
grajek pisze:Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy
A: Odrzucasz ich na stos kart odrzuconych.
grajek pisze:Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć za miast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)
A: Nie możesz używać wyżej wymienionych kart, które zmieniałyby stronę walki z Poszukiwacza na kogoś innego, np. Zaklęcia z serii Przyzwania albo Wierny Ogar. Możesz używać za to wszelkie inne karty Przyjaciół, Przedmiotów oraz Zaklęć.

: poniedziałek 01 mar 2010, 16:44
autor: glooth
Nemomon pisze:grajek napisał/a:
Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy


A: Odrzucasz ich na stos kart odrzuconych.
OK a czy przyjaciół których napotkam później(już wraz z wiedźmą) mam położyć na polu czy również odrzucać na stos kart odrzuconych? A tak na marginesie gdzie znalazłeś tę informację?

: poniedziałek 01 mar 2010, 17:03
autor: Mały Nemo
OK a czy przyjaciół których napotkam później(już wraz z wiedźmą) mam położyć na polu czy również odrzucać na stos kart odrzuconych?
Skłaniałbym się ku opcji, że pozostają na planszy.
grajek pisze:A tak na marginesie gdzie znalazłeś tę informację?
Ja opieram swoje odpowiedzi na wordingach angielskich kart (tych o których mowa oraz tych, które mają podobny wording), angielskiej instrukcji oraz FAQu.

: poniedziałek 01 mar 2010, 17:08
autor: glooth
Nemomon pisze:Ja opieram swoje odpowiedzi na wordingach angielskich kart (tych o których mowa oraz tych, które mają podobny wording), angielskiej instrukcji oraz FAQu.
Mogę prosić o treść angielskiej wersji tej karty? Nie to że nie wierzę ale chciałbym sam się przekonać. :)

: poniedziałek 01 mar 2010, 17:18
autor: Mały Nemo
Cu®sed by a Hag pisze:You must take her as a
Follower. All other Followers
immediately leave you –
discard them. You may have
no other Followers until you
rid yourself of the Hag by
visiting the Village Mystic
(even if he ignores you).
You may then discard her.
Pogrubiona część mówi, że karty wędrują poza grę. Gdyby było ditch them, oznaczało by to, że odkładamy ich na obszar.

: poniedziałek 01 mar 2010, 17:29
autor: szutek
Czy Amazonka może korzystać ze swojej zdolności gdy przegra walkę psychiczną ?

: poniedziałek 01 mar 2010, 17:37
autor: Mały Nemo
szutek pisze:Czy Amazonka może korzystać ze swojej zdolności gdy przegra walkę psychiczną ?
A: Nie, tylko w walce toczonej na punkty Siły.

: wtorek 02 mar 2010, 22:50
autor: glooth
Q: Czy diabły(demony) z wew. krainy sumują swoją siłę? Bo jest napisane walczy po kolej czyli jeden z siła 4 i walka i potem następny?

: wtorek 02 mar 2010, 22:54
autor: Kufir
Wg. Oryginalnej instrukcji tego pola, tak właśnie jest. Walczy się ... po kolei ;)

: środa 03 mar 2010, 18:27
autor: glooth
właśnie tak grałem ale ostatni0 zauważyłem że to jakies takie dziwnie słabe no bo jak ktoś jest w wew. krainie to ma min 6-8 siły wiec co za problem pokonac diabelki 4siły

: środa 03 mar 2010, 19:45
autor: Kufir
grajek pisze:właśnie tak grałem ale ostatni0 zauważyłem że to jakies takie dziwnie słabe no bo jak ktoś jest w wew. krainie to ma min 6-8 siły wiec co za problem pokonac diabelki 4siły

Owszem są rozpaczliwie słabe te Diabły, dlatego myślę iż powinieneś zapoznać się z tym tematem:


http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2604
(Jest tam m.in zmieniony obszar Otchłani i Jamy Wilkołaka z Wewnętrznej Krainy)

Koniec Off Topu.
EOT

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 12:49 pm ]
Myślę że takie pytanie powinno znaleźć się w FAQ:

Q: Czy niechcianych przyjaciół, takich jak Wiedźma, Duch Zemsty itp. Możemy stracić w Przepaści, Celi i innych okolicznościach ?
Q: Rozpoczynam grę Złym Poszukiwaczem, w czasie gry zdobywam Kostur Driuda. Czy mogę zmienić charakter na Neutralny ?

: środa 10 mar 2010, 13:59
autor: ArmBartek
Czy po wylosowaniu karty 'Arena' można przywołać do walki Poszukiwacza, który znajduje się na obszarze Korony Władzy ?

: środa 10 mar 2010, 17:02
autor: Kufir
Czy po wylosowaniu karty 'Arena' można przywołać do walki Poszukiwacza, który znajduje się na obszarze Korony Władzy ?

Na karcie wyraźnie jest napisane iż możesz przywołać jedynie Poszukiwacza znajdującego się w tej samej krainie.



Czekam na odpowiedzi na moje pytania.

: piątek 12 mar 2010, 23:20
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Q: Czy niechcianych przyjaciół, takich jak Wiedźma, Duch Zemsty itp. Możemy stracić w Przepaści, Celi i innych okolicznościach ?
A: Nie możesz ich stracić z własnej woli. Czyli nie możesz się zdecydować, że stracisz ich w Wieży Wampira, czy też w Celi. Ale w Przepaści mają oni szansę spaść, podobnie jak mogą się oni zamienić w wilkołaka.
Kufir pisze:Q: Rozpoczynam grę Złym Poszukiwaczem, w czasie gry zdobywam Kostur Driuda. Czy mogę zmienić charakter na Neutralny ?
Oczywiście.

: niedziela 14 mar 2010, 08:41
autor: Kufir
Kufir napisał/a:
Q: Czy niechcianych przyjaciół, takich jak Wiedźma, Duch Zemsty itp. Możemy stracić w Przepaści, Celi i innych okolicznościach ?


A: Nie możesz ich stracić z własnej woli. Czyli nie możesz się zdecydować, że stracisz ich w Wieży Wampira, czy też w Celi. Ale w Przepaści mają oni szansę spaść, podobnie jak mogą się oni zamienić w wilkołaka.

A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?

: wtorek 16 mar 2010, 12:11
autor: lammas
Nemomon pisze:A: Nie możesz ich stracić z własnej woli. Czyli nie możesz się zdecydować, że stracisz ich w Wieży Wampira, czy też w Celi.
Można liczyć na szersze uzasadnienie? Nie można ich z własnej woli porzucić, ale też nie z własnej woli tracimy przyjaciół w Wieży czy Celi. Co najwyżej wybieramy których tracimy.

A skoro już tu jestem - co z Kultystką, która wygrywa walkę jednocześnie z kilkoma wrogami? Za każdego rzuca kostką?

I czy w Wewn. Krainie można rzucić Przemieszczenie na poszukiwacza, który jest na Koronie Władzy (ten czar, który zamienia miejscami poszukiwacza z innym, jeśli źle zapamiętałem nazwę).

: wtorek 16 mar 2010, 12:29
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
lammas pisze:Można liczyć na szersze uzasadnienie? Nie można ich z własnej woli porzucić, ale też nie z własnej woli tracimy przyjaciół w Wieży czy Celi. Co najwyżej wybieramy których tracimy.
Jeżeli masz dwu Przyjaciół, jednego normalnego, drugiego przymusowego, to zawsze musisz się zdecydować stracić normalnego Przyjaciela. W Wieży tak, czy inaczej, nie możesz zdecydować się oddać Przyjaciela, ponieważ, tam nie zmuszają Poszukiwacza do straty Przyjaciela, a jedynie oferują wymianę 1 punkt Życia za 1 Przyjaciela.
lammas pisze:A skoro już tu jestem - co z Kultystką, która wygrywa walkę jednocześnie z kilkoma wrogami? Za każdego rzuca kostką?
Nie, zgodnie z FAQiem, to za multi-walkę otrzymuje tylko 1 Dar. Jeżeli przegrywa multi-walkę, to także traci tylko 1 punkt Życia, więc nie ma powodu, aby otrzymywała Darów więcej.
lammas pisze:I czy w Wewn. Krainie można rzucić Przemieszczenie na poszukiwacza, który jest na Koronie Władzy (ten czar, który zamienia miejscami poszukiwacza z innym, jeśli źle zapamiętałem nazwę).
Przyjmując, że poruszanie się o 1 pole jest normalnym ruchem oraz to, że Korona Władzy przynależy do Wewnętrznej Krainy, to oczywiście. Zasady nie grzeszą szczegółowością w tych przypadkach (podobnie z tymi niechcianymi Przyjaciółmi), ale interpretując zasady zgodnie z ich duchem, to uważam, że można rzucić. W drugą stronę jednakże tego nie można zrobić, znaczy, Poszukiwacz znajdujący się na Koronie Władzy pomija swój krok poruszania się, a więc nie może rzucić tego Zaklęcia.

: wtorek 16 mar 2010, 16:38
autor: Kufir
Kufir napisał/a:
A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?


lammas napisał/a:
Można liczyć na szersze uzasadnienie? Nie można ich z własnej woli porzucić, ale też nie z własnej woli tracimy przyjaciół w Wieży czy Celi. Co najwyżej wybieramy których tracimy.


Jeżeli masz dwu Przyjaciół, jednego normalnego, drugiego przymusowego, to zawsze musisz się zdecydować stracić przymusowego Przyjaciela. W Wieży tak, czy inaczej, nie możesz zdecydować się oddać Przyjaciela, ponieważ, tam nie zmuszają Poszukiwacza do straty Przyjaciela, a jedynie oferują wymianę 1 punkt Życia za 1 Przyjaciela.

Chyba normalnego ;)
Ale ciągle nikt nie napisał co w sytuacji gdy mamy jedynie przymusowego Przyjaciela! :)