Strona 27 z 87

: piątek 04 sty 2013, 21:53
autor: Bludgeon
Też bym się nie zgadzał z FAQ. Dla mnie FAQ jest do wyjaśniania niejasnych informacji o grze. W tym przypadku nie ma niczego nie jasnego. Zapis że konia nie można użyć z sową mógłby być co najwyżej erratą.

: sobota 05 sty 2013, 00:08
autor: Rebelix
A jak gracie Gladiatorem to trenujecie tych przymusowych przyjaciół takich jak np. Poltergeist? Bo FAQ w sumie mówi, że takich przyjaciół traktuje się jak zwykłych przyjaciół z tym tylko, że nie można ich porzucić. Na bank to pytanie już było ale nie chce mi się szukać odpowiedzi.

: sobota 05 sty 2013, 00:16
autor: Mały Nemo
Tak, przyjaciel to przyjaciel. Trenujemy także tych, którzy się dołączają jako przyjaciele (np. z Podziemi ten, co nas zmusza do atakowania innych Poszukiwaczy).

: sobota 05 sty 2013, 00:37
autor: Bludgeon
Jasne, przyjaciel to przyjaciel. Przyjaciele z przedmiotów też się liczą.

: sobota 05 sty 2013, 10:28
autor: sardo
Czy wrogowie których zniewolimy i użyjemy potem w jakiejś walce dodają bonus z Pory Dnia?

: sobota 05 sty 2013, 11:59
autor: Rebelix
Myślę, że tak. Można się tutaj odnieść do FAQ i podanej tam sytuacji Króla Goblinów którego wartość siły jaką nam dodaje zależy od tego czy akurat w danym momencie są na planszy jakieś gobliny czy nie.

: sobota 05 sty 2013, 12:20
autor: Xan
sardo pisze:Czy wrogowie których zniewolimy i użyjemy potem w jakiejś walce dodają bonus z Pory Dnia?
Poszedłbym w kierunku tym, że każdy zniewolony Wróg staje się Twoim Przyjacielem, więc przy wykorzystaniu takiej zniewolonej kreatury dodałbym jedynie jej bazową wartość do swojej siły czy też mocy.

Przykładowo jeżeli pokonasz Wroga podczas nocy o sile 6 (+1), to nie wymieniasz go przecież na punkt siły, racja? ;)

Takie mam tylko zdanie i niewykluczone, że to kolega @Rebelix może mieć rację.

Pozdrawiam,
Xan

: sobota 05 sty 2013, 12:54
autor: Rebelix
Tak jeżeli jest jakiś wróg którego siła bazowa wynosi 6 ale w nocy dostaje on bonus do siły +1 to zgodnie z instrukcją kiedy wymieniamy kartę trofeum to liczy się tylko ilość punktów zapisana na karcie (dlatego u wrogów u których zamiast konkretnej wartości jest znak zapytania jest w opisie zaznaczone żeby wymienić ich od raz na 1 punkt siły/mocy).

Ale kiedy z Twojej specjalnej zdolności wynika, że np. wskrzeszony wróg dodaje swoją siłę do Twojej to myślę, że zgodnie z FAQ i przykładem Króla Goblinów chodzi tutaj o jego całkowitą siłę. A zatem taki wróg za dnia dodawałoby +6 ale w nocy +7 bo w nocy taką ma właśnie całkowitą siłę.

Taka jest moja interpretacja.

: sobota 05 sty 2013, 13:02
autor: Rebelix
Aha jeszcze jedno nie chodzi mi o +1 wynikające z karty czasu bo to +1 jest do skuteczności a nie do siły. Chodzi mi o wrogów u których z opisu wynika, że w trakcie jakiejś pory dnia ich siła jest modyfikowana. Toteż jeśli taki wróg-przyjaciel dodaje nam swoją siłę to taką modyfikację należy wziąć pod uwagę.

: sobota 05 sty 2013, 13:17
autor: sardo
Rebelix pisze:Myślę, że tak. Można się tutaj odnieść do FAQ i podanej tam sytuacji Króla Goblinów którego wartość siły jaką nam dodaje zależy od tego czy akurat w danym momencie są na planszy jakieś gobliny czy nie.
Ok, właśnie zobaczyłem ten zapis w FAQ i już nie mam wątpliwości. W sumie nie przyszło mi do głowy, że coś w tym stylu już mogło się pojawić i nie spojrzałem tam nawet.
Dzięki ;)

: sobota 05 sty 2013, 14:08
autor: Bludgeon
sardo pisze:Czy wrogowie których zniewolimy i użyjemy potem w jakiejś walce dodają bonus z Pory Dnia?
wg mnie nie bo są przyjaciółmi a nie wrogami

: sobota 05 sty 2013, 14:21
autor: Rebelix
Nie chce mi się szukać jakiegoś takiego potwora (nawet nie wiem czy są takie ale skoro sardo o to spytał to przypuszczam, że się znajdzie) więc w celu przykładu wymyślę sobie coś tutaj żeby zilustrować jak ja widzę całą sytuacje.

Mamy dajmy na to Rebelixowe Dziwadło, Wróg - Duch, Moc: 4 i opis mniej więcej w stylu:
Rebelixowe Dziwadło pozostanie na tym forum dopóki niezostanie usunięte. Jeżeli jest noc dodaj 1 do mocy dziwadła.

A zatem kiedy wdajemy się w walkę psychiczną:

- za dnia to moc dziwadła wynosi 4 + ma -1 do skuteczności (ze względu na dzień)
- w nocy to moc dziwadła wynosi 5 + ma +1 do skuteczności (ze względu na noc)

Jeśli pokonamy dziwadło to trofeum jest warte 4 punkty niezależnie od pory dnia.

Jeśli Nekromanta chce spętać dziwadło w dzień to musi mieć moc większą od 4.
Jeśli Nekromanta chce spętać dziwadło w nocy to musi mieć moc większą od 5.

Spętane dziwadło dodaje 4 do mocy Nekromanty podczas walki psychicznej za dnia.
Spętanie dziwadło dodaje 5 do mocy Nekromanty podczas walki psychicznej w nocy.

: sobota 05 sty 2013, 14:45
autor: Mały Nemo
^ Zgadzam się z tym.

: niedziela 06 sty 2013, 12:57
autor: nakago
1) 2 nowe karty z Wilkołaka - Święty dzień (księzycowe zdarzenie) i modlitewnik (przedmiot) - oba dodają 1 -3 do wyniku rzutu kością za modlitwę - czy ich efekty się sumują czy nie
2) czy jeśli gram z kartami zadań czarownika i wejdę na obszar jaskini czarownika (bez zadania) na pewno muszę ciągnąć jego kartę?

: niedziela 06 sty 2013, 13:03
autor: Rebelix
No i widzisz i gdybyś sam przeczytał tą instrukcję (podpowiem str 17, akapit "Jaskinia Czarownika") to byś wiedział, że podejmowanie zadań się na tym obszarze jest jedynie opcją. Czyli kiedy tam staniesz bez zadania to możesz się jednego podjąć ale nie musisz.

: wtorek 08 sty 2013, 17:03
autor: Xan
Minotaur korzysta z przyjaciela jakim jest STRZASZLIWOSKRZYDŁY, który pozwala rzucać 2 kostkami za ruch i sumować wynik o jaki może przesunąć się Poszukiwacz. Przy dublecie daje teleportacje na dowolny obszar w tej samej krainie.

Można dodawać taki dublet do nacierania jeśli korzystam z takiej formy teleportacji?

: wtorek 08 sty 2013, 17:17
autor: Rebelix
A jak wolisz? ;)

Zdolność mówi, że możesz dodać wynik rzutu za ruch. Jeśli jakaś karta działa tak, że suma z dwóch kostek liczy się za wynik rzutu to możesz dodać właśnie tą sumę. Teraz w przypadku takiej teleportacji to już wedle uznania czy korzystać można tylko kiedy przesuniemy się o tyle obszarów o ile wskazuje wynik rzutu czy w przypadku teleportacji o dowolną liczbę obszarów wciąż możemy dodać wynik rzutu. Nie na każde pytanie znajdzie się odpowiedź w instrukcji, FAQ czy tutaj na forum.

Ja osobiście grałbym tak, że możesz dodać wynik rzutu kością niezależnie od tego o ile obszarów się poruszysz. A zatem nawet po teleportowaniu się możesz dodać wyrzucony dublet.

: wtorek 08 sty 2013, 22:13
autor: Mały Nemo
No ja też byłbym grał, iż dodajesz.

: środa 09 sty 2013, 17:26
autor: Dalapon
Witam!

Ja mam także kilka pytań.

P1. Pierwsze z nich to takie na które odpowiedział mi Nemomon, ale nie jestem do końca przekonany. Chodzi mianowicie o to, że Poszukiwacz zamieniony w Ropuchę zmienia swój charakter, a po powrocie do swojej pierwotnej postaci... no właśnie co? Charakter pozostaje zmieniony, czy wraca do pierwotnego - Poszukiwacza? Nemomon napisał, że jeżeli Ropucha posiada taki sam charakter, jak Poszukiwacz to i vice versa. Jak Wy gracie (jeżeli mieliście taką sytuację) i co sądzicie o tym? Jak to jest rozwiązane w TALISMAN PROLOGUE?

Przypomnę, że na karcie Ropuchy jest napisane:
"Gdy wrócisz do normalnej postaci, twoje cechy zostaną przywrócone, z wyłączeniem Przyjaciół, Przedmiotów, złota, a także Losu i Życia, które straciłeś będąc Ropuchą"

P2. Drugie pytanie dotyczy Zadań Czarownika.
Czy w tej samej turze można takie zadanie wypełnić? Np. Zadanie z 2 SZ, które trzeba przynieść do Jaskini. Losujesz i dajesz w tej samej turze? Może głupie pytanie, ale...

P3. Trzecia zagwozdka to otrzymywanie zaklęć poza posiadaną moc, mianowicie. Na niektórych kartach jest napisane po prostu OTRZYMUJESZ ZAKLĘCIE, a innych OTRZYMUJESZ ZAKLĘCIE JEŻELI POZWALA CI NA TO MOC. Jak to rozpatrujecie? Jeżeli chodzi o to pierwsze (OZ) to wydaje mi się, że można wziąć zaklęcie i wybrać sobie ten czar, który nam najmniej pasuje i go odłożyć. Druga (OZJPCNTM) sytuacja nie podlega wyjaśnieniom:)

Pozdrawiam całą ekipę tego forum i wszystkiego najlepszego w 2013 roku.

PS. Pozdro NEMO. Być może za dwa tygodnie jakieś spotkanie:)

: środa 09 sty 2013, 17:42
autor: Mały Nemo
Dalapon pisze:P1. Pierwsze z nich to takie na które odpowiedział mi Nemomon, ale nie jestem do końca przekonany. Chodzi mianowicie o to, że Poszukiwacz zamieniony w Ropuchę zmienia swój charakter, a po powrocie do swojej pierwotnej postaci... no właśnie co? Charakter pozostaje zmieniony, czy wraca do pierwotnego - Poszukiwacza? Nemomon napisał, że jeżeli Ropucha posiada taki sam charakter, jak Poszukiwacz to i vice versa. Jak Wy gracie (jeżeli mieliście taką sytuację) i co sądzicie o tym? Jak to jest rozwiązane w TALISMAN PROLOGUE?
Jak masz powiedzmy Charakter Zły i zamieniasz się Ropuchę, to teraz jesteś złą Ropuchą. Jeżeli w ciągu tych 3 tur nagle światopogląd Ci się zmieni i staniesz się Dobry, to po otrzymaniu z powrotem swojej dawnej postaci dalej jesteś Dobry ;).

Trudno jest powiedzieć jak to wygląda w Prologue jako że szansa zaistnienia takiej sytuacji jest extremalnie mała. Charakter zmienić tam można jedynie u Mistyka w Wiosce (przy rzucie odpowiednio kością) lub dzięki Mefistofelesowi, a w Ropuchę zamienia jedynie Czarownica lub Czarodziejka w Mieście (obie także jak odpowiednio rzucisz kością). Musisz więc wylosować odpowiednią kartę w odpowiednim miejscu i dodatkowo odpowiednio rzucić kością.
Dalapon pisze:cechy zostaną przywrócone
Charakter to nie cecha. Cechy, to Siła i Moc.
Dalapon pisze:P2. Drugie pytanie dotyczy Zadań Czarownika.
Czy w tej samej turze można takie zadanie wypełnić? Np. Zadanie z 2 SZ, które trzeba przynieść do Jaskini. Losujesz i dajesz w tej samej turze? Może głupie pytanie, ale...
Tak, jak masz możliwość wykonania zadania tuż po jego wylosowaniu, to je wypełniasz. Czarownik co więcej jest w stanie przerwać w połowie Twoje rozpatrywanie kart Przygód, jeżeli w którymś momencie gry spełnisz jego zadanie - przykładowo jeżeli masz zadanie "Zabij 1 Wroga", a na Ruinach wylosowałeś Dzika i Różdżkę, to po pokonaniu Dzika, ale przed badaniem Różdżki, jesteś teleportowany do Jaskini Czarownika. Różdżka pozostaje na obszarze, na którym wylosowana została.
Dalapon pisze:P3. Trzecia zagwozdka to otrzymywanie zaklęć poza posiadaną moc, mianowicie. Na niektórych kartach jest napisane po prostu OTRZYMUJESZ ZAKLĘCIE, a innych OTRZYMUJESZ ZAKLĘCIE JEŻELI POZWALA CI NA TO MOC. Jak to rozpatrujecie? Jeżeli chodzi o to pierwsze (OZ) to wydaje mi się, że można wziąć zaklęcie i wybrać sobie ten czar, który nam najmniej pasuje i go odłożyć. Druga (OZJPCNTM) sytuacja nie podlega wyjaśnieniom:)
Oba są o tym samym, tylko czasem autor karty był leniwy i zapomniał dopisać o tym poziomie Mocy, a czasem nie i dopisał ;).

Tym niemniej ja zawsze grałem i dalej gram, mimo że to jest house rule, iż bez względu na okoliczności jeżeli Poszukiwacz otrzymuje Zaklęcie, to je otrzymuje, a następnie odrzuca nadplanowe. Oczywiście według oryginalnych zasad nie otrzymuje takiego Zaklęcia jak ma już ich max. Dodatkowo, u mnie jedyną sytuacją, w której nie otrzymuje się Zaklęć jak ma się ich max, jest sytuacja, w której otrzymujesz "swój komplet Zaklęć na ile pozwala ci twoja Moc".
Dalapon pisze:PS. Pozdro NEMO. Być może za dwa tygodnie jakieś spotkanie:)
Cześć! :). Oki, jakby co, to jestem zainteresowany, aczkolwiek w okolicach 19-23 stycznia mnie w W-wie nie będzie albo trochę będę i trochę mnie nie będzie. Mam sprawę w Łomży i tak będę w te dni tam krążył i z powrotem do W-wy.

: środa 09 sty 2013, 17:50
autor: Rebelix
Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to ja gram tak, że charakter powraca do tego sprzed zamiany w ropuchę. Karta ropuchy zawiera spis co wywiera trwały skutek na Poszukiwacza - reszta wraca do stanu sprzed przemiany.

Jeśli chodzi o drugie pytanie to ja gram tak, że jeśli jesteś w stanie wypełnić zadanie czarownika w tej samej turze w której się go podjąłeś to nie tylko możesz ale i musisz je wypełnić w myśl zapisu, że musisz je wypełnić natychmiast kiedy jesteś w stanie.

Jeśli chodzi o trzecie pytanie to w instrukcji, w dziale Otrzymywanie Zaklęć, widnieje zapis
Każdy Poszukiwacz może otrzymywać i rzucać Zaklęcia, o ile pozwala mu na to jego Moc.
Dlatego gram tak, że nawet kiedy zapis brzmi, że "otrzymujesz zaklęcie" to aby je rzeczywiście otrzymać musi Ci na to pozwalać Moc. Nie dopuszczam do sytuacji, że ktoś o mocy 6 kto posiada 3 zaklęcia i w wyniku spotkania "otrzymuje zaklęcie" bierze jedno i sobie wybiera które z 4 zaklęć sobie odrzuci.

: środa 09 sty 2013, 18:16
autor: Dalapon
Dzięki za odpowiedzi, jeżeli ktoś ma jeszcze coś do dodania to z chęcią sobie poczytam.

Co do Ropuchy to miałem taką sytuację, że zostałem zamieniony w tą poczwarę w wyniku Zaklęcia i wpadłem właśnie na Mistyka:)

@NEMO wydaje mi się, że cecha jako parametr wyróżniający Poszukiwacza to też Charakter.

: środa 09 sty 2013, 18:51
autor: Mały Nemo
Niestety, cechy to są atrybuty. Tylko i wyłącznie ;).

: środa 09 sty 2013, 19:15
autor: Rebelix
Nemomon pisze:Niestety, cechy to są atrybuty. Tylko i wyłącznie ;).
Ja się z tym nie zgadzam. Słownik języka polskiego PWN jako definicję "cechy" podaje:
element odróżniający lub charakteryzujący istoty żywe lub przedmioty, ich czynności i stany oraz zjawiska
Jeśli zabójca jest zły a kapłan dobry to właśnie ich charakter, czyli usposobienie, jest parametrem ich odróżniającym. Charakter sam w sobie może mieć swoje własne cechy ale nie zmienia to ogólnego faktu, że sam jest cechą ludzką.

: środa 09 sty 2013, 19:23
autor: Dalapon
Czyli zagadka rozwiązana:)

Cechy to atrybuty, czyli i Charakter:)