Strona 26 z 87
: piątek 28 gru 2012, 15:07
autor: Mały Nemo
Innymi słowy popełniłeś błąd, a teraz nie chcesz się do tego przyznać

. Ale Ci wybaczamy

.
Acz niech Ci będzie - przyznam, iż wyraz "którejkolwiek" lepiej by pasowało do kontekstu

.
: piątek 28 gru 2012, 15:09
autor: Rogo
Nemomon, Ty również popełniłeś błąd, a Twój błąd mógł być bardziej mylący

Ale ja również Ci wybaczam, gdyż wszystko już się wyjaśniło

: piątek 28 gru 2012, 15:12
autor: Mały Nemo
Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień

.
: piątek 28 gru 2012, 15:17
autor: abubu
Nemo, pogrążasz się

: piątek 28 gru 2012, 18:34
autor: Bludgeon
Nemomon pisze:A jednak są Pancerze, np. w Królowej Lodu Mirror Shield z The Legend of Zelda, które zapobiegają utracie puntu Życia w walce psychicznej.

Raczej z mitologii greckiej. Nie jestem pewien ale mitologia powstała trochę wcześniej niż zelda.
: niedziela 30 gru 2012, 10:24
autor: Rebelix
Poniższa sytuacja sprawiła u mnie ostatnio lekką dyskusję. Całkiem możliwe, że podobne pytanie i do niego odpowiedź gdzieś już tutaj na forum są aczkolwiek moje lenistwo podpowiada mi żebym tego nie szukał.
Troll posiada konia z którego korzysta - rzuca dwiema kośćmi za ruch. Na jednej wypada "2" a na drugiej "4". Czy w tej sytuacji troll może się zregenerować czy nie?
Nie podam swojej interpretacji bo chcę poznać wasze.
: niedziela 30 gru 2012, 11:05
autor: abubu
Według mojej interpretacji ,
rzut za ruch wynosi 6 (nie ważne iloma kośćmi), więc tak, może się zregenerować. Jednak, jeżeli się mylę, to za chwilę całe tabuny forumowiczów z Rogo na czele, mnie poprawią

: niedziela 30 gru 2012, 11:14
autor: Rogo
abubu pisze:Jednak, jeżeli się mylę, to za chwilę całe tabuny forumowiczów z Rogo na czele, mnie poprawią
Tadadadammmm!
Oto jestem!

Nie wiem jak to jest, więc jestem skłonny przyznać Ci rację

No chyba, że ktoś będzie miał jakiś kontrargument, który mnie bardziej przekona

: niedziela 30 gru 2012, 13:27
autor: Mały Nemo
A to nie było w instrukcji (albo FAQ), że chodzi o naturalny rzut, a nie modyfikowany? Pamiętam, że chyba nawet właśnie Trolla regeneracja podana była jako przykład.
: niedziela 30 gru 2012, 13:37
autor: Rogo
Jeśli efekt lub specjalna zdolność odnosi się do wyniku rzutu kością,
chodzi wyłącznie o niezmodyfikowaną różnego rodzaju premiami i
karami liczbę oczek, która pojawiła się na kości.
Na przykład, specjalna zdolność Trolla pozwala mu regenerować się,
kiedy w rzucie za ruch wypadnie „6”. Podczas swojej tury Troll rzuca
za ruch. Wypada „4”. Troll korzysta z Przedmiotu, który dodaje 2
punkty do rzutu za ruch, czyli razem poruszy się o 6 obszarów. Troll
nie będzie mógł się jednak zregenerować, bowiem tak naprawdę
wyrzucił „4”, nie „6”.
Niby jest taki zapisek, ale rzut dwoma kostkami to nadal rzut niezmodyfikowany (nic się do niego nie dodaje ani nie odejmuje, jest po prostu wykonany większą ilością kostek). Takie jest moje stanowisko w tej sprawie. Można się upierać, że druga kostka jest modyfikatorem i pewnie bym się zgodził, gdyby na karcie Konia istniał zapisek, że do rzutu za ruch dodaje wynik dodatkowego rzutu (dodaje, a więc jest to premia), a obecnie jest to napisane, że rzuca dwoma kostkami zamiast jednej (zmienia się zasada ruchu, ale premii tutaj nie ma).
: niedziela 30 gru 2012, 13:58
autor: Bludgeon
Jest jeszcze jedna możliwość. Na oryginalnej karcie jest wyraźnie napisane że kiedy na kostce, nie kostkach wypadnie 6 to się regeneruje. Mogłoby to oznaczać że w przypadku rzutu większą ilością kostek gracz musi wybrać która jest jego "oryginalną" i od wyniku na tej właśnie kostce zależy czy będzie mógł się regenerować.
: niedziela 30 gru 2012, 13:58
autor: Mały Nemo
Z kolei FAQ przynosi nam coś takiego:
P1: Gdy Poszukiwacz używa konia w celu określenia liczby
obszarów, o które może się poruszyć, to czy wynik „1” na
którejkolwiek z kości upoważnia do poruszenia Ponurego
Żniwiarza?
O: Nie, używając konia Poszukiwacz sumuje wyniki obu
kości, podczas gdy Ponury Żniwiarz porusza się jedynie
wtedy, gdy gracz wyrzuci naturalną „1” na pojedynczej kości.
P2: Jeżeli Amazonka używa swej specjalnej zdolności i rzuca
dwoma kośćmi za ruch, to czy może poruszyć Ponurego Żniwiarza,
jeżeli na którejkolwiek z kości wypadnie „1”?
O: Jedynie wtedy, gdy jako wartość ruchu wybierze tę kość,
na której uzyskała „1”.
Niby tu mowa o Reaperze, ale zasada wciąż jest taka sama, a różni się jedynie cyfrą, którą należy wyrzucić.
: niedziela 30 gru 2012, 14:01
autor: Bludgeon
Jeśli tak jest, minotaur jest dość przegięty.
: niedziela 30 gru 2012, 14:09
autor: Rogo
I znowu wracamy do liczby pojedynczej i mnogiej, który to argument mnie w żaden sposób nie przekonuje.
Nemomon, to co napisałeś dotyczy tego, że nie może sobie wybrać, o którą kostkę chodzi. I w ten sposób gdyby Troll miał na którejś z kości 6, to druga kostka psuje mu wynik.
Ale zdolność Trolla mówi o rzucie za ruch, nie rzucie jedną kostką. A, że z koniem rzut jest wykonywany dwoma kostkami to nie zmienia faktu, że nadal może wypaść wynik 6

: niedziela 30 gru 2012, 14:22
autor: Mały Nemo
No tak, ale Reaper czy Wilkokłak także poruszają się jedynie przy wyrzuceniu "1" za ruch, więc sytuacja identyczna.
: niedziela 30 gru 2012, 14:43
autor: Rogo
Bo na dwóch kostkach minimalny wynik to 2.
: niedziela 30 gru 2012, 15:16
autor: Bludgeon
Rogo pisze:Bo na dwóch kostkach minimalny wynik to 2.
szkoda że twórcy gry nie przewidzieli tak oczywistej sytuacji. Mogli przecież w instrukcji zapisać "reaper rusza gdy rzucisz 1 za ruch. Jeśli rzucasz 2 kostkami, rusza się gdy wyrzucisz 2." . Coś w tym stylu.
: niedziela 30 gru 2012, 16:37
autor: Rebelix
No cóż sytuacja była taka, że to ja grałem Trollem który posiada konia, to ja wyrzuciłem "2" i "4" i postanowiłem się zregenerować po czym znajomy powiedział, że "chyba jednak nie mogę".
Moja interpretacja jest taka, że Troll może się zregenerować jeśli wynik rzutu za ruch wynosi "6". Koń działa w taki sposób, że to suma oczek z dwóch kości liczy się za wynik rzutu za ruch a zatem kiedy suma oczek wynosi "6" troll może się zregenerować (analogicznie Skrzat teleportować). W momencie kiedy Troll korzysta z konia i na jednej kostce wypadnie "6" a na drugiej cokolwiek innego to regenerować się nie może bo suma oczek nie jest równa "6" (jest większa) a zatem wynik rzutu za ruch nie jest równy "6".
Jeśli chodzi o poruszanie Żniwiarza/Wilkołaka no to jest tak, że wynik rzutu za ruch musi wynosić "1" żeby ich poruszyć a ponieważ suma oczek z dwóch kostek nie może być równa "1" dlatego kiedy korzystamy z konia nie ma szans na to żeby którymś z NPC poruszyć (być może dlatego wymogiem poruszenia Wilkołakiem jest właśnie "1" a nie "6" jak niektóre osoby na tym forum wspomniały).
Jeśli chodzi o Minotaura to również uważam, że suma oczek z dwóch kostek przy używaniu konia daje wynik który Minotaur może dodać do swojej siły w trakcie nacierania. A zatem jeśli Minotaur skorzysta z konia i wyrzuci dwie "6" to porusza się o 12 obszarów i może sobie dodać aż 12 punktów do swojej siły. Mimo iż na karcie Minotaura pojawia się słowo 'kość' w liczbie pojedynczej. Nie zmienia to faktu, że i tak nie chcę nim grać ze względu na brak separatora. :-k
Edit:
Aha dodam jeszcze, jeśli się ktoś zastanawia, czy w takim razie korzystanie z konia zwiększa szansę na "6" a co za tym idzie możliwość regeneracji Trolla... nie, prawdopodobieństwo jest wtedy mniejsze.
: niedziela 30 gru 2012, 20:29
autor: Modesty
Nemomon pisze:Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień

.
oczywiście, Nemomon, miałeś słuszne prawo i bardzo dziękuję za wsparcie

Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień. Świat fantasy bywa szowinistyczny

Jakkolwiek, wierzę, że owe wyjaśnienia przydadzą się kiedyś kolejnej samotnej, kobiecej duszyczce, która zabłądzi na to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nieścisłości wywołane lekturą instrukcji w konfrontacji z pierwszą sesją TMiM

Więc nie czuję się urażona podejrzewaniem mnie przez niektórych tutaj zebranych o brak wrodzonej bystrości :>
pozdr
: niedziela 30 gru 2012, 20:48
autor: Mały Nemo
Modesty pisze:Nemomon pisze:Nie popełniłem błędu, Modesty mówiła, iż zapoznała się z lekturą FAQa tutejszego oraz kilku innych tematów o zasadach TMiMa. Miałem więc prawo uważać, iż dla niej pojęcie "jakakolwiek walka" jest jednoznaczne i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień

.
oczywiście, Nemomon, miałeś słuszne prawo i bardzo dziękuję za wsparcie

Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień. Świat fantasy bywa szowinistyczny

Jakkolwiek, wierzę, że owe wyjaśnienia przydadzą się kiedyś kolejnej samotnej, kobiecej duszyczce, która zabłądzi na to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nieścisłości wywołane lekturą instrukcji w konfrontacji z pierwszą sesją TMiM

Więc nie czuję się urażona podejrzewaniem mnie przez niektórych tutaj zebranych o brak wrodzonej bystrości :>
pozdr
Źle mnie zrozumiałaś

. Termin "jakakolwiek walka" jest terminem z TMiMa, który sumuje
walkę oraz walkę psychiczną. Terminem na pojedynek siłowy w TMiMie jest termin "walka", który nad wyraz często jest mylony (nota bene słusznie) z "jakąkolwiek walką".
Było już bardzo wiele osób, które chciały się tarczą bronić przed stratą punktu Życia po przegranym pojedynku z Duchem, twierdząc iż na karcie jest napisane: "jeżeli przegrałeś walkę, możesz rzucić kością, a walka psychiczna to też walka...". Otóż nie.
Innymi słowy, jeżeli karta mówi o "walce", dotyczy to tylko potyczki na Siłę; jeżeli karta mówi o "jakiejkolwiek walce", ma na myśli potyczkę na Siłę i/lub Moc.
===
Za stary jestem, by na moim forum obrażać osoby (bez względu na płeć), których nie znam. Gdybyśmy się kilka lat znali i byli na stopie towarzyskiej, to oczywiście (o ile byś akceptowała takie żarty) mógłbym sobie czasem niewinnie pożartować (i przyjmować identyczne żarty od Ciebie). Jednakże jakbym obrażał każdą nowo napotkaną osobę, to po tygodniu zostałbym sam.

.
: niedziela 30 gru 2012, 23:00
autor: abubu
Modesty pisze:Podejrzewam, że gdybym zalogowała się jako istota płci męskiej, mój post nie wywołałby aż tylu szczegółowych wyjaśnień.
Wierz mi, jak tylko przeglądniesz kilka podobnych wątków na tym forum, to zauważysz, że takie wyjaśnienia/konwersacje/itp nie są rzadkością, a wręcz przeciwnie. Tutaj niektórzy mają za punkt honoru wtrącenie swoich trzech groszy

Tak więc, nie zrażaj się i zaglądaj śmiało. Wiele ciekawego można się dowiedzieć i przy okazji pośmiać (z niektórych konwersacji)

: piątek 04 sty 2013, 17:23
autor: Rebelix
Sprawiłem sobie w końcu rozszerzenie Podziemia (aczkolwiek nadal mam problem żeby to ładnie ustawić z planszą główną) i doczytałem FAQ odnośnie tego rozszerzenia. Jest tam zapis mówiący, że nie można używać jednocześnie Mechanicznej Sowy i Konia. Przyznam się szczerze, że nie rozumiem dlaczego. Rzeczywiście gracie w ten sposób?
: piątek 04 sty 2013, 17:25
autor: Mały Nemo
Ja nie, także nie widzę powodów (poza tym (tak jest Rogo - potrafię pisać per "tym"), iż takie combo jest broken) natury mechaniki gry, które zabraniałoby mi używać obu naraz.
: piątek 04 sty 2013, 17:31
autor: Rebelix
Albo jestem zmęczony po przeczytaniu opisów wszystkich kart i instrukcji albo napisałeś to Nemo jakoś wybitnie nieprzejrzyście.
Rozumiem, że używasz jednocześnie Konia i Mechanicznej Sowy czyli niezgodnie z FAQ ale zgodnie z moim osobistym odczuciem.
: piątek 04 sty 2013, 17:34
autor: Mały Nemo
Tak, ignoruję zapis FAQa w tym aspekcie, uznając iż nie ma żadnych przesłanek zabraniających mi używania obydwu kart naraz, a sam zapis z FAQa jest wyssany z palca

.