Strona 25 z 87

: poniedziałek 17 gru 2012, 22:21
autor: Rebelix
Jeśli przyjmiemy takie podział o jakim wspomniał Nemomon czy ja to w podanej przez ciebie sytuacji unikanie będzie miało taki sam efekt jak wymykanie się.

To unikanie w zaproponowanym tutaj podziale działa tak jak wymykanie się z tym tylko, że jeśli unikniesz kogoś lub czegoś to Twoja tura się kończy gdy w przypadku wymknięcia się trwa nadal.

: poniedziałek 17 gru 2012, 22:49
autor: Revix
Już tak powoli kończąc ten temat, czy Twoim zdaniem wrogowi, którego nie można unikać można się wymykać?

: poniedziałek 17 gru 2012, 22:49
autor: Rebelix
Tak przyszło mi jeszcze do głowy... Nemomon napisał, że gracz nie mógłby uniknąć Strażnika bo oznaczałoby to po prostu tyle, że jego tura skończyłaby się na obszarze strażnika. Z tym się nie zgodzę bo takie akurat zagranie może mieć znaczenie strategiczne. Przykład:

Stoję na obszarze kapliczki. Na polach (między kapliczką a skałami) leży odkryta karta fontanna mądrości. Na wzgórzach (między kapliczką a strażnikiem) leży odkryta karta magiczny strumień. Oczywiście opłaca mi się trafić na którykolwiek z tych obszarów. W rzucie za ruch wypada 6 (dajmy na to nie mam żetonów losu) co oznacza, że w następnej turze, nie ważne w które miejsc pójdę będę miał tylko 1/6 szansy, że trafię na którąś z tych kart (rzucając 5 za ruch). Tutaj strategicznym rozwiązaniem może być np. próba przejścia przez most i uniknięcia strażnika. Wtedy zatrzymałbym się na obszarze strażnika co jednocześnie zwiększyłoby moją szansę na trafienie na jedną z wyżej wymienionych kart do 1/3 (rzucając 1 lub 3 za ruch).

To tak mi wpadł do głowy przykład jakby się ktoś zastanawiał nad wprowadzeniem rozróżnienia możliwości unikania i wymykania się.

: poniedziałek 17 gru 2012, 22:56
autor: Rebelix
Revix myślę, że można przyjąć zasadę, że wymykanie się jest "ważniejsze" od unikania. Miałoby to taki wpływ, że jeśli jest wróg którego nie możesz uniknąć to możesz się mu wymknąć ale jeśli jest wróg któremu nie możesz się wymknąć to nie możesz go również uniknąć.

Oczywiście jest to wszystko kwestia umowna, jak samo to czy chcemy w ogóle podział pomiędzy unikaniem a wymykaniem się.

: poniedziałek 17 gru 2012, 23:02
autor: Revix
Wydaje mi się, że takie urozmaicenie wprowadzi ciekawy i nowy element do gry ;) tylko trzeba to dobrze przemyśleć przed przedstawieniem założeń innym graczom.

: wtorek 18 gru 2012, 17:14
autor: keeper
Nie posiadam jeszcze dwóch ostatnich dodatków, ale ta niespójność tłumaczenia mi się nie podoba. Czemu nasza wersja ma różnić się od oryginału, jeśli jest jego polską edycją? Pytanie czy tylko wymienione powyżej przykłady się różnią i mogą wpłynąć na interpretację zasad czy są jeszcze inne znaczące zmiany. :roll:

: wtorek 18 gru 2012, 22:07
autor: Rebelix
Jedyne co ja osobiście takiego zauważyłem to zmiana tłumaczenia z angielskiego evade na polskie unikanie zamiast wymykanie się jak to miało miejsce wcześniej. Ale jak poczytasz tutaj jeszcze raz to wyczytasz, że ja jestem chyba jedyną osobą która o tym wspomniała więc może nie jest to aż tak duży problem.

: wtorek 25 gru 2012, 11:33
autor: Xan
Witam.

Pojawiło nam się kilka pytań podczas świątecznych potyczek w magie:

1) Czy kupiec przebywający w Koronie Władzy po odkryciu alternatywnego zakończenia "Wszyscy przeciw wszystkim" może handlować z innym Poszukiwaczem, który znalazł się na Koronie Władzy przyciągnięty na ten obszar przez alternatywne zakończenie - zamienić mu swój przedmiot na jeden z innych przed rozpoczęciem walki korzystając ze wspomnianej wcześniej specjalnej zdolności.

2) Czy kupiec może sprzedawać przedmioty w Wiosce?

3) Czy po wyciągnięciu karty Przygody będąc w krainie zewnętrznej , która nakazuje podejrzeć kartę i położyć ją przed innym poszukiwaczem, którą ten musi na początku swojej następnej tury umieścić na górze kart przygody można taką kartę położyć poszukiwaczowi na stosie kart podziemi jeżeli ten poszukiwacz akurat przebywa w podziemiach pomimo to że karta pochodzi z podstawy gry.

: wtorek 25 gru 2012, 11:48
autor: sardo
Xan pisze:Witam.

Pojawiło nam się kilka pytań podczas świątecznych potyczek w magie:

1) Czy kupiec przebywający w Koronie Władzy po odkryciu alternatywnego zakończenia "Wszyscy przeciw wszystkim" może handlować z innym Poszukiwaczem, który znalazł się na Koronie Władzy przyciągnięty na ten obszar przez alternatywne zakończenie - zamienić mu swój przedmiot na jeden z innych przed rozpoczęciem walki korzystając ze wspomnianej wcześniej specjalnej zdolności.
Z tego co pamiętam to Kupiec może Handlować jako spotkanie, więc zamiast ataku, czyli nie może przed walką tego zrobić.
Xan pisze:2) Czy kupiec może sprzedawać przedmioty w Wiosce?
A jaki jest zapis na karcie? Nie pamiętam dokładnie co tam jest napisane, ale bardzo możliwe że tak.
Xan pisze:3) Czy po wyciągnięciu karty Przygody będąc w krainie zewnętrznej , która nakazuje podejrzeć kartę i położyć ją przed innym poszukiwaczem, którą ten musi na początku swojej następnej tury umieścić na górze kart przygody można taką kartę położyć poszukiwaczowi na stosie kart podziemi jeżeli ten poszukiwacz akurat przebywa w podziemiach pomimo to że karta pochodzi z podstawy gry.
Podczas gdy jesteś w Podziemiach, Przygody to dla Ciebie karty Podziemi, więc kładziesz na wierzchu talii Podziemi.

: piątek 28 gru 2012, 13:01
autor: Modesty
Witam Wszystkich Pasjonatów,
dopiero zaczynam swoją przygodę z MiM, dlatego z góry proszę o wyrozumiałość (w dodatku jestem kobietą, więc prośba liczy się podwójnie) :)
Ostatniej nocy przeczytałam wszystkie posty w tym temacie, jak również FAQ.
Zebrane informacje pozwoliły mi rozwiać większość wątpliwości, jakkolwiek pozostało kilka pytań, na które odpowiedzi nie udało mi się znaleźć, niektóre mogą wydać się banalne i uzyskanie odpowiedzi na nie ma na celu upewnienie się co do słuszności swojego postępowania, inne są nieco bardziej skomplikowane (dla mnie):

P1. W jakim momencie mogę użyć Eliksiru Siły? Czy muszę to zrobić na początku swojej tury, przed walką, po zaatakowaniu mnie przez innego poszukiwacza?

Eliksir siły:
jeśli wypijesz eliksir, na czas tej tury twoja Siła rośnie o 2 (…)

P2. Podczas walki można używać dowolną ilość magicznych przedmiotów, o ile nie jest na nich napisane „broń”?

P3. Czy ma znaczenie, w którym kierunku ruszę w Krainie Środkowej z Równin Grozy? Czy obowiązkowe jest „zaliczenie” wszystkich pól w tej krainie przed dotarciem do Korony Władzy w momencie, kiedy mam już talizman?

P4. Czy jeżeli rzucam kością za pancerz i nie uda mi się wyrzucić odpowiedniej liczby oczek to mogę wówczas użyć zaklęcia Ocalenie? Czy w momencie podjęcia decyzji, czy używam pancerza, zaklęcia czy specjalnej zdolności aby uchronić się przed utratą życia pozostałe możliwości przepadają?

Ocalenie:
Możesz rzucić to z w dowolnym momencie na któregokolwiek z poszukiwaczy, przyjaciół lub wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów życia przez poszukiwacza (…)

P5. Czy zaklęcie likwidacja rzucone na przewodnika po rzuceniu przez niego innego zaklęcia unieważnia rzucony czar, czy odnosi się jedynie do pozostałych Poszukiwaczowi zaklęć?

Likwidacja:
Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z poszukiwaczy. Poszukiwacz, na którego zostało rzucone te zaklęcie musi odrzucić wszystkie posiadane Zaklęcia.

Wydaje mi się, że skoro Zaklęcie zostało rzucone to już go nie posiadam. Dobrze rozumuję? :)


Z góry dziękuję za wszelką pomoc, na pewno będę tu zaglądać często, nie tylko w celu rozwiania wątpliwości :)

: piątek 28 gru 2012, 13:37
autor: Revix
Moim zdaniem :)
P1. W jakim momencie mogę użyć Eliksiru Siły? Czy muszę to zrobić na początku swojej tury, przed walką, po zaatakowaniu mnie przez innego poszukiwacza?
Eliksir możesz wypić w dowolnym momencie (jednakże przed rzutem kostką w walce);
P2. Podczas walki można używać dowolną ilość magicznych przedmiotów, o ile nie jest na nich napisane „broń”?
W czasie walki możesz korzystać z dowolnej ilości przedmiotów, przyjaciół itd i tylko z jednej broni, chyba że specjalna umiejętność Twojego poszukiwacza na to pozwala;
P3. Czy ma znaczenie, w którym kierunku ruszę w Krainie Środkowej z Równin Grozy? Czy obowiązkowe jest „zaliczenie” wszystkich pól w tej krainie przed dotarciem do Korony Władzy w momencie, kiedy mam już talizman?
Ty decydujesz w którą stronę się poruszasz w krainie wewnętrznej, talizman jest potrzebny jedynie do wejścia do doliny ognia;
P4. Czy jeżeli rzucam kością za pancerz i nie uda mi się wyrzucić odpowiedniej liczby oczek to mogę wówczas użyć zaklęcia Ocalenie? Czy w momencie podjęcia decyzji, czy używam pancerza, zaklęcia czy specjalnej zdolności aby uchronić się przed utratą życia pozostałe możliwości przepadają?
Tak możesz;
P5. Czy zaklęcie likwidacja rzucone na przewodnika po rzuceniu przez niego innego zaklęcia unieważnia rzucony czar, czy odnosi się jedynie do pozostałych Poszukiwaczowi zaklęć?
Nie zaklęcie likwidacja nie może być użyte w ten sposób

: piątek 28 gru 2012, 13:50
autor: Mały Nemo
Ja się zgadzam ze wszystkim, co Revix napisał. Dodam jeszcze jedynie, iż w Wewnętrznej Krainie są 2 drogi do Doliny Ognia i każdy może sobie wybrać, którą drogą podąży. Ponadto Likwidacja działa jedynie na pozostałe Zaklęcia - Zaklęcie raz rzucone nie może w żaden sposób być przerwane, chyba że instrukcja dokładnie mówi, iż może być ono użyte w stosunku do właśnie rzuconego Zaklęcia (np. Rozproszenie magii).

: piątek 28 gru 2012, 13:57
autor: Modesty
dzięki za szybką odpowiedź :)
Większość z tego, co napisałeś pokrywa się z moimi poglądami, ale wciąż nie mam pewności co do P4... W instrukcji ta kwestia nie jest jednoznacznie wyjaśniona :(

[/code][/quote]

: piątek 28 gru 2012, 14:00
autor: Rebelix
Pozwolę sobie jeszcze tylko wtrącić się w kwestię eliksiru gdyby naszło Panią pytanie dlaczego nie można wypić go po rzucie kostką...

Zgodnie z instrukcją, w dziale walka jest napisane:

"Zanim gracz wykona rzut ataku, powinien podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które wpływają na siłę lub moc."

Aczkolwiek eliksir daje możliwość wybory czy użyć go na początku tury, przed ruchem czy np. dopiero po wykonaniu ruchu a przed walką.

: piątek 28 gru 2012, 14:02
autor: Mały Nemo
Modesty pisze:wciąż nie mam pewności co do P4... W instrukcji ta kwestia nie jest jednoznacznie wyjaśniona :(
A co dokładnie?

: piątek 28 gru 2012, 14:11
autor: Modesty
P4. Czy jeżeli rzucam kością za pancerz i nie uda mi się wyrzucić odpowiedniej liczby oczek to mogę wówczas użyć zaklęcia Ocalenie? Czy w momencie podjęcia decyzji, czy używam pancerza, zaklęcia czy specjalnej zdolności aby uchronić się przed utratą życia pozostałe możliwości przepadają?

: piątek 28 gru 2012, 14:15
autor: Mały Nemo
Z Ocalenia możesz skorzystać wtedy, kiedy masz stracić punkt Życia w dowolnej sytuacji. Z kolei z Pancerza jedynie, gdy masz stracić punkt Życia w wyniku właśnie przegranej jakiejkolwiek walki. Więc jeżeli nie uda Ci się ochronić Pancerzem, to wciąż znajdujesz się w sytuacji straty punktu Życia, a więc wciąż masz prawo rzucić Ocalenie.

: piątek 28 gru 2012, 14:16
autor: Modesty
ok, dzięki za pomoc :)

: piątek 28 gru 2012, 14:23
autor: Mały Nemo
:)

Instrukcja jest w taki sposób napisana, iż bardzo wiele w niej brakuje. Z drugiej strony TMiM to gra oparta na astronomicznej ilości kart, które ze sobą w różny sposób współgrają i zależą od siebie, więc żadna instrukcja nie byłaby w stanie opisać wszystkich możliwych sytuacji w grze.

Tym niemniej polecam albo grać twardo z zaleceniami instrukcji (nawet, jeżeli stoją one w sprzeczności z logiką) albo z logiką (ale wtedy czasami karty będą stać w sprzeczności z instrukcją i będziesz tworzyć swoje własne domowe zasady, z którymi Ty i Twoi gracze będziecie grać). Najlepszą zasadą jest przy spornej sytuacji wyjaśnić graczom swój punkt widzenia i podać jakiś argument "dlaczego tak". W większości przypadków przechodzi. A domowe zasady pojawiają się także przy graniu zgodnym z literą instrukcji (aczkolwiek mniej).

: piątek 28 gru 2012, 14:43
autor: Rogo
Nemomon pisze:w wyniku właśnie przegranej jakiejkolwiek walki
Pozwolę sobie na małą poprawkę: słowo "jakiejkolwiek" może być mylące - chodzi oczywiście o jakąkolwiek walkę wręcz (na Siłę), gdyż w myśl instrukcji w walce psychicznej (na Moc) żaden przedmiot nie może uchronić w takiej walce przed stratą punktu wytrzymałości ;)

: piątek 28 gru 2012, 14:48
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:
Nemomon pisze:w wyniku właśnie przegranej jakiejkolwiek walki
Pozwolę sobie na małą poprawkę: słowo "jakiejkolwiek" może być mylące - chodzi oczywiście o jakąkolwiek walkę wręcz (na Siłę), gdyż w myśl instrukcji w walce psychicznej (na Moc) żaden przedmiot nie może uchronić w takiej walce przed stratą punktu wytrzymałości ;)
A jednak są Pancerze, np. w Królowej Lodu Mirror Shield z The Legend of Zelda, które zapobiegają utracie puntu Życia w walce psychicznej. ;)

: piątek 28 gru 2012, 14:48
autor: abubu
Rogo pisze:
Nemomon pisze:w wyniku właśnie przegranej jakiejkolwiek walki
Pozwolę sobie na małą poprawkę: słowo "jakiejkolwiek" może być mylące - chodzi oczywiście o jakąkolwiek walkę wręcz (na Siłę), gdyż w myśl instrukcji w walce psychicznej (na Moc) żaden przedmiot nie może uchronić w takiej walce przed stratą punktu wytrzymałości ;)
w dodatkach są odpowiedniki tarcz/hełmów/zbroi chroniące po przegranej walce psychicznej (nazw nie przytoczę bo nie pamiętam)


edit: no i mnie menda uprzedziła :P

: piątek 28 gru 2012, 14:50
autor: Mały Nemo
abubu pisze:edit: no i mnie menda uprzedziła :P
Raz na wozie, raz pod wozem ;).

: piątek 28 gru 2012, 14:52
autor: Rebelix
Na odpowiednich kartach pancerzy jest dokładnie opisane czy można go użyć w walce czy też walce psychicznej także nie powinno być problemu z ustaleniem czy danego pancerza można użyć teraz czy nie.

: piątek 28 gru 2012, 15:05
autor: Rogo
Dobrze, panowie, to zacznijmy od tego, że:
- walka, to ta na siłę, a walka psychiczna to ta na moc. Jakakolwiek walka, to walka lub walka psychiczna.
- Nemomon napisał "jakakolwiek walka", co sugerowałoby walkę niezależnie czy na siłę czy na moc, a nie każdy Pancerz broni w obu rodzajach walki (czyli w jakiejkolwiek walce).
- napisałem to w celu uniknięcia nieporozumienia i błędnej inerpretacji przez użytkowniczkę Modesty
- jak wyżej wspomniana użytkowniczka znajdzie kartę, mówiącą o obronie w walce psychicznej, to się domyśli, że jednak można w takiej walce się obronić Przedmiotem, więcej wiary w ludzi ;)
- koleżanka ta na początku omyłkowo wspomniała o przygodzie z MiM, co osłabiło moją czujność i pozwoliło nie zauważyć, iż jesteśmy jednak w dziale TMiM, a co za tym idzie, kierowałem się zasadami z MiM, gdzie takich przedmiotów nie ma

Dziękuję za uwagę :D