Strona 22 z 87
: piątek 31 sie 2012, 11:23
autor: Xan
Wracając do pytania 3.
Cytat z karty ILUZJONISTKA ==> "Za każdym razem, kiedy odbywasz spotkanie wynikające z obszaru, który nakazuje wylosować jedną lub więcej kart Przygód, możesz czarować. Jeżeli nie ma na nim żadnej karty Przygody, możesz przesunąć na ten obszar odkrytą kartę Przygody, która znajduje się w tej samej Krainie. Możesz tego dokonać tylko raz na rundę."
Z kolei w instrukcji do Smoków możemy znaleźć:
"Specjalne zdolności wpływające na karty Smoków
Specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty
Przygód, wpływają również na karty Smoków, jednak tylko
po tym, jak zostaną wylosowane i umieszczone na planszy.
Przykład: Specjalna zdolność Wróżki pozwala jej podczas
losowania kart Przygód odrzucić jedną, wybraną kartę,
a potem wylosować w jej miejsce nową. Wróżka nie może
wykorzystać tej zdolności kiedy losuje karty Smoków.
Przykład: Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje
się karta Smoka i rzuca Zaklęcie Zniszczenia. Efekt Zaklęcia
pozwala mu usunąć z planszy dowolną odkrytą kartę Przygody
i umieścić ją na stosie kart odrzuconych. Poszukiwacz może
rzucić Zaklęcie Zniszczenia na kartę Smoka, ponieważ ta
została wcześniej wylosowana i umieszczona na planszy."
: piątek 31 sie 2012, 13:32
autor: nakago
1. Moim zdaniem też się nie wlicza kart Zaklęć do limitu losowanych kart Przygód na obszarze.
2. W instrukcji czego pisze, że można używać 1 Pancerza na_raz tylko?
3. Dokładnie jak pisze Xan mi wychodzi - z instrukcji Smoków wynika jasno, że każdą odkrytą kartę Smoka leżącą na obszarze traktuje się tak jak kartę Przygody.
To pytanie zadałem, bo grałem parę dni temu z kolegą w Smoki, on był Iluzjonistką i tak graliśmy właśnie, że mógł przywoływać karty smoków. Dodam tylko, że pozamiatał mną w tej rozgrywce (ja grałem Minotaurem).
: piątek 31 sie 2012, 13:50
autor: Mały Nemo
1. Moim zdaniem też się nie wlicza kart Zaklęć do limitu losowanych kart Przygód na obszarze.
Każda karta się wlicza, nie ma znaczenia czy to Przygoda, Zaklęcie, czy Ekwipunek. Karta Zaklęcia jest kartą. Obszar nakazuje wylosować kartę, chyba że jakieś się już znajdują. Poza tem gdzieś w instrukcji mi świta, iż był przykład tejże sytuacji z wykorzystaniem Zaklęcia Uroku.
2. W instrukcji czego pisze, że można używać 1 Pancerza na_raz tylko?
Nie za bardzo rozumiem pytania, ale tak. Zresztą podobnie jest ze słowem kluczowym: "Broń". Można używać tylko 1 sztuki broni naraz.
: piątek 31 sie 2012, 15:02
autor: Draugnimir
A więc karty Smoków jednak są traktowane jak Przygody - mój błąd, kajam się i dopraszam wybaczenia
A o tym, że można używać tylko jednego Pancerza naraz, jest napisane w instrukcji podstawowej - znaczy, tej, która jest dołączona do podstawki.
: niedziela 02 wrz 2012, 23:28
autor: wowarz
Podczas dzisiejszej, niezwykle interesującej, rozgrywki nasunęło się kilka pytań, których nie mogliśmy jednoznacznie rozstrzygnąć. Być może po dokładniejszej analizie udałoby się dojść do konstruktywnych wniosków, ale jako że były to chwile dość istotne dla wyniku całej gry, daliśmy ponieść się emocjom.
1. Dochodzi do spotkania dwójki Poszukiwaczy na Koronie Władzy. Walczą między sobą. Wygrany chce zmusić przeciwnika do oddania mu przedmiotu, lecz wyczerpał przysługujący mu limit przedmiotów. Czy może porzucić swój przedmiot na Koronie Władzy i w to miejsce wziąć przedmiot pokonanego przeciwnika?
2. Poszukiwacz trafia na pole, na którym znajduje się już inny Poszukiwacz. Decyduje się wdać się z nim w walkę, a więc nie eksploruje obszaru. Czy w takim razie może porzucić na tym obszare przedmiot?
3. Czy Ghoul może wskrzesić pokonanego Wroga bezpośrednio po wygranej Walce, czy może zabrać go jako trofeum, a następnie wskrzesić w dowolnej chwili?
4. Czy jeśli po nieudanej próbie w Krypcie Poszukiwacz trafia do Miasta, to wykonuje jeszcze polecenie obszaru, czy jego tura kończy się?
: niedziela 02 wrz 2012, 23:48
autor: Mały Nemo
wowarz pisze:1. Dochodzi do spotkania dwójki Poszukiwaczy na Koronie Władzy. Walczą między sobą. Wygrany chce zmusić przeciwnika do oddania mu przedmiotu, lecz wyczerpał przysługujący mu limit przedmiotów. Czy może porzucić swój przedmiot na Koronie Władzy i w to miejsce wziąć przedmiot pokonanego przeciwnika?
Tak. Może wziąć Przedmiot, a następnie nadmiarowy odrzucić.
wowarz pisze:2. Poszukiwacz trafia na pole, na którym znajduje się już inny Poszukiwacz. Decyduje się wdać się z nim w walkę, a więc nie eksploruje obszaru. Czy w takim razie może porzucić na tym obszare przedmiot?
Może.
wowarz pisze:3. Czy Ghoul może wskrzesić pokonanego Wroga bezpośrednio po wygranej Walce, czy może zabrać go jako trofeum, a następnie wskrzesić w dowolnej chwili?
Bezpośrednio.
wowarz pisze:4. Czy jeśli po nieudanej próbie w Krypcie Poszukiwacz trafia do Miasta, to wykonuje jeszcze polecenie obszaru, czy jego tura kończy się?
Wykonuje. Zawsze jak Poszukiwacz trafia na nowy obszar (z dowolnych powodów), musi go zbadać.
: niedziela 02 wrz 2012, 23:57
autor: wowarz
A zatem na Koronie Władzy mogą leżeć przedmioty? Jeśli w wyniku walki pomiędzy dwoma poszukiwaczami na KW jeden z nich umiera, to przedmioty, złoto i przyjaciół pozostawiamy na KW? Zwycięzca może zabrać je po wygranej walce, czy dopiero w następnej turze? Co w sytuacji, gdy zwycięzca nie podnosi wszystkich przedmiotów i na KW dociera kolejny Poszukiwacz - czy może je podnieść od razu, czy też dopiero po ew. wyelimiowaniu znajdującego się już na KW przeciwnika?
Czy po wyrzuceniu 4 / 5 / 6 i oswobodzeniu się z uwięzienia w Świątyni, Poszukiwacz dokonuje ruchu jeszcze w tej samej turze, czy sam fakt uwolnienia się kończy turę i dopiero w następnej będzie mógł iść dalej?
Czy stojąc na Tajemnych Wrotach Poszukiwacz może próbować je sforsować, czy możliwe jest to tylko w sytuacji, gdy Poszukiwacz stoi na innym obszarze, a rzut za ruch umożliwa mu przejście?
Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje efekt rzuconego zaklęcia wyłącznie wobec Poszukiwacza rzucającego Rozproszenie, czy wobec wszystkich Poszukiwaczy?
: poniedziałek 03 wrz 2012, 02:14
autor: arai
Co do pierwszego pytania-nie wiem.
Moim zdaniem uwolniony poszukiwacz jeszcze w tej samej turze porusza się (rzuca kostką jeszcze raz aby określić ile pól może się poruszyć).
Gracz może próbować sforsować tajemne wrota, jeśli zaczyna z nich ruch. Nie może tego uczynić kiedy kończy na nich swój ruch. Może również je sforsować zaczynając ruch z innego obszaru, kiedy wynik rzutu kostką za ruch umożliwia mu przejście. Jest nawet przykład chyba ilustrowany w instrukcji

Zaklęcie rozproszenia magii rozprasza czar całkowicie. Czyli jest tak, jakby czar nie został w ogóle rzucony, a więc nie działa na nikogo.
: poniedziałek 03 wrz 2012, 09:00
autor: Rogo
Nemomon pisze:Zawsze jak Poszukiwacz trafia na nowy obszar (z dowolnych powodów), musi go zbadać.
Nie do Końca, Nemo. Jeśli trafia tam w wyniku przegranej walki, to jego tura kończy się, a więc nie bada już obszaru. Jest to chyba nawet napisane w instrukcji, ale tym razem nie chce mi się szukać
wowarz pisze:Zwycięzca może zabrać je po wygranej walce, czy dopiero w następnej turze? Co w sytuacji, gdy zwycięzca nie podnosi wszystkich przedmiotów i na KW dociera kolejny Poszukiwacz - czy może je podnieść od razu, czy też dopiero po ew. wyelimiowaniu znajdującego się już na KW przeciwnika?
Zwycięzca może je zabrać dopiero gdy będzie sam na KW, ponieważ dopiero wtedy może badać obszar (a więc i znajdujące się na nim karty), a wcześniej musi dochodzić do spotkania między graczami na KW (walka lub użycie odpowiednich specjalnych zdolności).
Na resztę Ci już odpowiedzieli

: poniedziałek 03 wrz 2012, 09:17
autor: wowarz
Dziękuję Wam bardzo, wątpliwości związane z wczorajszą rozgrywką rozwiane

: poniedziałek 03 wrz 2012, 13:15
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Nie do Końca, Nemo. Jeśli trafia tam w wyniku przegranej walki, to jego tura kończy się, a więc nie bada już obszaru. Jest to chyba nawet napisane w instrukcji, ale tym razem nie chce mi się szukać

Być może Rogo, aczkolwiek w samej grze ani w dodatkach nie występuje sytuacja, w której Poszukiwacz po przegranej walce musiałby się poruszyć

. A przynajmniej ja sobie nie przypominam.
: poniedziałek 03 wrz 2012, 13:58
autor: Rogo
Przegrana walka z Panem Ciemności bodajże wyrzuca Ciebie na Skały (nie posiadam, nie pamiętam, mogę się mylić). A nuż znajdzie się coś jeszcze

: poniedziałek 03 wrz 2012, 14:04
autor: Rogo
Aczkolwiek zaczynam mieć wątpliwości czy nie doczytałem tego w instrukcji do starego poczciwego MiMa, więc głowy nie dam

: poniedziałek 03 wrz 2012, 16:05
autor: Bludgeon
Nemomon pisze:Rogo pisze:Nie do Końca, Nemo. Jeśli trafia tam w wyniku przegranej walki, to jego tura kończy się, a więc nie bada już obszaru. Jest to chyba nawet napisane w instrukcji, ale tym razem nie chce mi się szukać

Być może Rogo, aczkolwiek w samej grze ani w dodatkach nie występuje sytuacja, w której Poszukiwacz po przegranej walce musiałby się poruszyć

. A przynajmniej ja sobie nie przypominam.
Polecam lekturę karty Harpia

: wtorek 04 wrz 2012, 12:28
autor: nakago
1. Jeśli posiadam trofeum Wroga, który ma zawiera nominał Siły i Mocy jednocześnie, ale walczyłem z nim na Moc, czy mogę wykorzystać jego trofeum do wymiany na punkt Siły?
2.Czy jeśli 2 Poszukiwaczy znajdzie się na Koronie Władzy i z alternatywnym Zakończeniem nakazującym im w każdej turze atakować się nawzajem dopóki 2 śmiałków jest na KW, czy mogę uciec (z powrotem na Ognistą Dolinę) ?
: wtorek 04 wrz 2012, 13:44
autor: Rogo
1. tu niestety nie mam pewności, ale w swoich rozgrywkach bym się temu sprzeciwiał
2. W instrukcji na stronie 20 jest napisane, że nie można opuścić obszaru Korony Władzy.
: wtorek 04 wrz 2012, 13:46
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:1. tu niestety nie mam pewności, ale w swoich rozgrywkach bym się temu sprzeciwiał
Tutaj popieram Rogo. Jak się pokonało wroga w walce psychicznej, to raczej można go wymienić jedynie na punkty Mocy. Karty punkty Siły się ignoruje. Acz żaden FAQ tego nie precyzuje.
: wtorek 04 wrz 2012, 16:54
autor: Draugnimir
Ja bym z kolei dał graczowi dowolność w wymienianiu takiego trofeum (czyli jak chce, albo na Siłę, albo na Moc), coby nie robić sobie problemów z zapamiętywaniem, w jaki sposób się pokonało danego Wroga
A z tą sytuacją z Alternatywnym Zakończeniem jest tak, jak pisze Rogo: jak już się wejdzie na Koronę Władzy, nie można stamtąd o własnych siłach zejść

: czwartek 06 wrz 2012, 04:05
autor: arai
Ja uważam, że można sobie w takim wypadku wybrać czy się chce wymienić go na punkt siły czy mocy.
: czwartek 06 wrz 2012, 07:57
autor: Rogo
Instrukcja pisze:Kiedy Poszukiwacz pokona Wroga, może wziąć jego kartę jako trofeum.
Instrukcja pisze:Poszukiwacz otrzymuje jeden żeton Siły za każde 7 punktów Siły znajdujące się na kartach trofeów, które wymienia.
Instrukcja pisze:Poszukiwacz otrzymuje jeden żeton Mocy za każde 7 punktów Mocy znajdujące się na kartach trofeów, które wymienia.
Biorąc pod uwagę fakt, iż w Instrukcji nie ma żadnego zapisku jakoby istniał podział Trofeów na "Trofea Siły" i "Trofea Mocy", wszyscy wyznawcy nurtu "walić logikę, tylko zasady!" powinni grać, że takie Trofea można wymieniać na Siłę i Moc równocześnie (czyli przykładowo taki Wróg Siła 7 Moc 7 po pokonaniu daje nam po punkcie i Siły i Mocy, niezależnie na co walczyliśmy), bo "
każde X punktów Siły/Mocy" to (uwaga, tu was zaskoczę)
każde! Czyli to, co po prostu jest na karcie Wroga. Nieważne czy walczyliśmy na jedno czy na drugie.
KAŻDE.
Tyle lat żyliśmy w błędzie, a instrukcja mówi tu bardzo jasno (i to jest moim zdaniem jaśniejsze niż "spotkanie" przez duże i małe "S/s" w instrukcji Miasta do MiM).
: piątek 07 wrz 2012, 01:48
autor: arai
Ja bym jednak grała, że albo rybki albo akwarium

: piątek 07 wrz 2012, 03:00
autor: nakago
no i masz, zaś hałs rul musi zdecydować, ah ten Talisman ...
PS1 generalnie mój hałsrulowy umysł mówi mi, że trofea trzeba wymieniać na takie punkty w jakiej walce się walczyło, choć nie mówie, że rogo nie ma racji
PS2 Nemo, weż zagadaj do Johna G. o to i niech mnie nie wkurza więcej takimi zagmatwanymi instrukcjami :badgrin:
: piątek 07 wrz 2012, 10:13
autor: wowarz
Immanentna cecha TMiM, czyli zasady vs logika. Skoro walczymy na siłę, to logiczne wydaje się, że rozwijamy swoje umiejętności walki na siłę - analogicznie z mocą. Ale tak jak mówi Rogo - instrukcja daje dość jednoznaczne rozwiązanie problemu.
: piątek 07 wrz 2012, 10:54
autor: Rogo
Tu tylko dodam, że ja w grach kieruję się logiką i Wróg pokonany na Siłę może być wymieniony tylko na Siłę i analogicznie z Mocą. Chciałem Wam namieszać w głowach cytatami z instrukcji, które, jak widać, ukazują zupełnie inne podejście do tematu

: piątek 07 wrz 2012, 15:00
autor: wowarz
Cóż, uzupełnienianie zasad logiką w wątpliwych sytuacjach pozwala bardzo często zachować klimat gry. Ślepe stosowanie się do zasad potrafi wielu graczom - którzy najczęściej są miłośnikami fantasy - napsuć krwi.