Strona 21 z 87

: niedziela 04 mar 2012, 07:43
autor: Rogo
Niedźwiedź pisze:Rogo czyżbyś prowadził wewnętrzny dialog na forum ^^ ?
Nie zrozumiałem żartu :P
Niedźwiedź pisze:Na karcie stanowi jasno, że Poszukiwacz nie możę z nich korzystać, a nie jest zobligowany do ich odrzucenia.
Owszem, na karcie żabki jest napisane, że nie możesz korzystać ze zdobytych wcześniej żetonów. Ale to nijak ma się do faktu, że w instrukcji jest bardzo wyraźnie napisane, że punkty zdobyte jako żabka przepadają po odmianie i zostają tylko te zdobyte wcześniej, przed zamianą.

: niedziela 04 mar 2012, 13:11
autor: Niedźwiedź
Rogo nastąpił "myzanderstendyng", mea culpa, było już późno a musiałem jeszcze rzucać okiem na żurek weselny. :)

Tak, żaba nie traci punktów zdobytych przed zropuchowaceniem, ale te podczas bycia nią już tak.

: wtorek 06 mar 2012, 11:43
autor: Kufir
NIe wiem czy były ale zaryzykuje.

Gdy "zdobędziemy" Fałszywego Grala, możemy się go pozbyć odwiedzając Zamek. Nie możemy go odrzucić z własnej woli. Ale czy możemy go zniszczyć zaklęciem STRZASKANIE lub po prostu zamienić u Alchemika na sztukę złota ?

: wtorek 06 mar 2012, 11:47
autor: Mały Nemo
Możemy. Fałszywego Graala nie można jedynie odrzucić na obszar z własnej woli.

: środa 07 mar 2012, 01:13
autor: nakago
Czy kiedy stoję na obszarze Równin Grozy i chcę wyjść z Krainy wewnętrznej do środkowej, czy muszę rzucić kością za ruch, czy poruszam się o 1 obszar na Tajemne Wrota ?

: środa 07 mar 2012, 01:20
autor: Mały Nemo
Ja bym się poruszył o 1 pole na Tajemne Wrota, bowiem wciąż jestem w Wewnętrznej, a tam Poszukiwacze poruszają się o 1 pole. Niemniej, looknij do instrukcji, do paragrafu uciekania z Wewnętrznej Krainy - może coś tam piszą na ten temat.

: środa 07 mar 2012, 12:49
autor: hebi
Przenosisz się na Tajemne Wrota rozpatrujesz kartę i dopiero w następnej turze wykonujesz normalny ruch.

: środa 07 mar 2012, 19:50
autor: Bludgeon
Czy można wziąć zadanie od czarownika jeśli się już ma talizman?

: środa 07 mar 2012, 20:01
autor: Mały Nemo
Tak. Można dowolną ilość Talizmanów posiadać, a poza tem zamiast Talizmanu możesz chcieć otrzymać Nagrodę za zadanie ;).

: środa 07 mar 2012, 20:03
autor: Bludgeon
Nemomon pisze:Tak. Można dowolną ilość Talizmanów posiadać, a poza tem zamiast Talizmanu możesz chcieć otrzymać Nagrodę za zadanie ;).
My gramy że jednocześnie jest talizman i nagroda więc ta opcja mnie nie satysfakcjonuje ;)

: czwartek 08 mar 2012, 16:38
autor: hebi
Co do sytuacji z zropuchowaceniem koniczynka i pechem kilka postów wyżej:
Jęśli C rzuca na A zaklęcie Zropuchowacenia to przecież C rzuca kostką ą więc koniczyna nie działa (bo działaby jakby to A musiał rzucać). Więc gdy B rzuca na C Pech (przy założeniu że nie rzucił wcześniej żadnego zaklęcia po skończeniu swojej tury aż do teraz ) to C staję sie ropuchą bez rzucania kostką (ratować go teraz może jeno kilka rzeczy)
Lecz wracając do początku koniczyna nie działa przy zropuchowaceniu .

: czwartek 08 mar 2012, 17:42
autor: Baltar
hebi pisze:Co do sytuacji z zropuchowaceniem koniczynka i pechem kilka postów wyżej:
Jęśli C rzuca na A zaklęcie Zropuchowacenia to przecież C rzuca kostką ą więc koniczyna nie działa (bo działaby jakby to A musiał rzucać). Więc gdy B rzuca na C Pech (przy założeniu że nie rzucił wcześniej żadnego zaklęcia po skończeniu swojej tury aż do teraz ) to C staję sie ropuchą bez rzucania kostką (ratować go teraz może jeno kilka rzeczy)
Lecz wracając do początku koniczyna nie działa przy zropuchowaceniu .
To prawda co piszesz. Tyle, że w tej rozmowie chodziło o "Jednocześnie odpalane efekty" i ich pierwszeństwo. A zropuchacenie zostało przywołane jako przykładowe zdarzenie nakazujące rzut.

: sobota 10 mar 2012, 22:40
autor: Bludgeon
Czy mogę użyć magicznej broni która daje + tylko do mocy w walce na siłę?
Chodzi o to żeby zabić żywą statuę. Statua ma siłę 5 i ma zdolność że walka kończy się remisem jesli nie użyjemy magicznej broni.

: sobota 10 mar 2012, 23:08
autor: Mały Nemo
Ja bym nie pozwolił na to. FAQ dotyczący dwu kart Reliktów sugeruje jasno, że z Przedmiotów na Siłę nie można korzystać podczas walk na Moc.

: sobota 17 mar 2012, 18:31
autor: arai
Gram właśnie z kolegą W Talismana. Wylosował kartę przygody Koło przeznaczenia, która nakazuje rzucić kostką. Wyrzucił 1 ("Tracisz wszystkie punkty Losu") i teraz zrodziło się pytanie: Czy traci też żetony losu leżące na karcie nagrody za zadanie czarownika? Treść karty nagrody brzmi: "Zatrzymaj tę kartę. Połóż na niej 4 żetony Losu. Za każdym razem, kiedy wydajesz punkt Losu, możesz zamiast tego odrzucić 1 żeton z tej karty. Jeśli na tej karcie nie znajduje się już żaden żeton, odrzuć ją". Czy należy w tym wypadku rozumieć, że punkty Losu to jedno i to samo co żetony Losu? :)

: sobota 17 mar 2012, 19:00
autor: Mały Nemo
Nie. Traci się jedynie punkty Losu Poszukiwacza. Los leżący na jakiejś karcie nie jest uznawany jako Los Poszukiwacza.

: sobota 17 mar 2012, 19:24
autor: arai
Oki, dzięki ;)

: piątek 30 mar 2012, 21:01
autor: wook

Kod: Zaznacz cały

Runiczny miecz

"(...)Runiczny miecz dodaje 1 punkt do twojej siły podczas walki.

Za każdym razem kiedy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i sprawisz że straci punkt Życia), otrzymujesz 1 punkt Życia.
:)

no i pytanie brzmi:

czy na karcie jest błąd i powinno być "(...)pokonasz wroga w walce(...)" czy w walce psychicznej mimo iż miecz dodaje punkt do Siły też można otrzymać punkt Życia.

: piątek 30 mar 2012, 21:18
autor: Draugnimir
Z takiej dodatkowej funkcjonalności Miecza - jak i każdej innej Broni - skorzystać da się pod warunkiem, że się go w ogóle użyło podczas starcia, a tego, jako że dodaje on 1 do Siły, dokonać można tylko w walce. Zatem z przeciwnika pokonanego w walce psychicznej bądź w walce, w której nie użyło się Runicznego Miecza, wyssać 1 Życia nie można.
Takie jest przynajmniej moje zdanie ;)

: piątek 30 mar 2012, 22:16
autor: wook
Dzięki :)
Teraz jeszcze jedno

Kod: Zaznacz cały

Sztylet egzorcysty

Podczas walki psychicznej możesz uzywać swojej Siły zamiast Mocy.
Czy w takim razie przedmioty i przyjaciele w opisie których jest napisane iż dodaja Siłe podczas walki np. najemnik
może zostać "wynajety" do walki psychicznej?

: piątek 30 mar 2012, 22:18
autor: Mały Nemo
Ja bym nie pozwolił. Swoja Siła, to nie Najemnika Siła. Poza tem Najemnik dodaje swoją Siłę jedynie podczas walki, a nie walki psychicznej.

: sobota 31 mar 2012, 20:35
autor: Draugnimir
Popieram szanownego przedmówcę :-P
Gdybyśmy pozwolili Najemnikowi, znalazłszy jakąkolwiek argumentację, która by to usprawiedliwiała, musielibyśmy potem szukać takiej samej dla każdego innego Przyjaciela i każdego Przedmiotu, a więc napytalibyśmy sobie niemało biedy. A że w treści opisu Sztyletu faktycznie jest napisane "swojej Siły", to tym bardziej nie ma nad czym deliberować ;)

: piątek 31 sie 2012, 00:52
autor: nakago
1. Czy karta Zaklęcia leżąca na obszarze (rzucona na obszar) wlicza się do limitu ciągniętych kart na jakimś obszarze?
2. a) Czy mając 2 (lub więcej) różnych Pancerzy mogę po walce rzucić kością za każdy z nich?
b) Czy mając 2 identyczne Hełmy mogę rzucić po walce za każdy z nich ?
3. Jak to było z Poszukiwaczką "Iluzjonistka" z dodatku Smoki ? ... Czy może przywołać każdą odkrytą kartę na planszy - również z talii Smoków czy nie ?

w a i t i n g . . . for answer ....

: piątek 31 sie 2012, 01:08
autor: Mały Nemo
nakago pisze:1. Czy karta Zaklęcia leżąca na obszarze (rzucona na obszar) wlicza się do limitu ciągniętych kart na jakimś obszarze?
Tak.
nakago pisze:2. a) Czy mając 2 (lub więcej) różnych Pancerzy mogę po walce rzucić kością za każdy z nich?
Nie. W instrukcji jest napisane, iż można bronić się tylko 1 Pancerzem.
nakago pisze:b) Czy mając 2 identyczne Hełmy mogę rzucić po walce za każdy z nich ?
Nie.
nakago pisze:3. Jak to było z Poszukiwaczką "Iluzjonistka" z dodatku Smoki ? ... Czy może przywołać każdą odkrytą kartę na planszy - również z talii Smoków czy nie ?
A tego nie pamiętam. Aczkolwiek coś mi świta, iż karta ze Smoczej talii jest kartą ze smoczej talii, więc nie może.

: piątek 31 sie 2012, 01:08
autor: Draugnimir
1. Nie wlicza się. Chyba

2. Instrukcja głosi, że można użyć tylko jednej sztuki Pancerza na każdą walkę

3. Nie posiadam Smoków, więc nie wiem. Ale jeśli w opisie zdolności (no właśnie, należałoby go przytoczyć, zgodnie z Regulaminem ;) ) jest napisane, ze dotyczy ona kart Przygód, to karty Smoków się nie liczą, bo za karty Przygód uznaje się póki co tylko Przygody, Podziemia i Góry (czyli karty, które losuje się jako główne na danej planszy).


EDIT: No proszę, jakie zgranie :P Ale sugeruj się, nakago, odpowiedziami Nemomona, nie moimi ;)