Strona 3 z 3

Re: Zasady domowe

: niedziela 09 cze 2019, 20:38
autor: Budowniczy Mostów
madbl pisze: piątek 24 maja 2019, 12:18 Witam.
Mi się podoba wybuch kości z Relica. Cytat:
"Gdy gracz lub wróg rzuca kością podczas walki lub testu umiejętności, nawet gdy rzuca większą liczbą kości, każda kość na której wypadnie 6,wybucha i gracz natychmiast rzuca dodatkową kością za każdy taki wynik. Wyniki dodatkowych rzutów dodaje się do poprzednich. Wybuchy się kumulują i nie ma ograniczenia w liczbie wybuchów, które gracz lub wróg może uzyskać.Przykład: Aktywny gracz wykonuje rzut walki i uzyskuje wynik 6. Natychmiast rzuca dodatkową kością, na której również uzyskuje wynik 6. Rzuca więc kolejną kością, na której uzyskuje wynik 2. Gracz dodaje wyniki ze wszystkich trzech kości. Suma wynosi 14 i jest to jego wartość walki."
Często się zdarzało tak że w późniejszym etapie graczom nie chciało się rzucać kością w walce ze słabymi przeciwnikami bo przeciwnicy nie mieli żadnych szans lub też zaczynały się pościgi za słabymi graczami. To daje większe ryzyko walki i możliwość obronienia się przed znacznie silniejszym wrogiem (no ale zwiększa się losowość).
Może „wybuchy” to nie jest najfortunniejsze określenie ;) Prędzej coś w stylu „koncentracja Siły”, „koncentracja Mocy”.
Generalnie pomysł ciekawy, choć osobiście jestem za tym, żeby kończyć grę, gdy czas po temu. Za tym, by mieć możliwość szybkiego wzrostu statystyk kosztem słabych Wrogów.