Strona 3 z 3
: piątek 04 wrz 2009, 01:04
autor: Kaktus+
yabollo pisze:wszystkie punkty Siły i Mocy pozostają bez zmian
czyli jako bazową Moc i Siłę powinienem traktować te ze starego poszukiwacza pomimo, że mam kartę nowego? trochę problematyczne to rozwiązanie, niech jeszcze trafi się np. zamiana z Trolla na Wróżkę i co? mam wogóle nie posiadać żadnych czarów? Jeżeli będę miał stracić punkt mocy to moja wyjściowa jest 1? trochę się to kupy nie trzyma i sensowniejsze jest rozwiązanie: nowy poszukiwacz = nowe staty
: piątek 04 wrz 2009, 07:35
autor: Rogo
Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum

: piątek 04 wrz 2009, 12:26
autor: rinaldo
I stanowi chyba najrozsądniejsze połączenie istoty tego czaru z zasadami gry.
Ja bym jeszcze dodał, że moim zdaniem, gdyby twórcy czaru chcieli, aby tak drastycznie ingerował w mechanikę gry (nieobniżanie statystyk poniżej startowych to w końcu jeden z dogmatów w zasadach, nie pamiętam, czy ktokolwiek poza mumią się z tego wyłamuje), wprost by to na karcie opisali.
: piątek 04 wrz 2009, 12:43
autor: Kaktus+
Rogo pisze:Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum

i takie rozwiązanie mi się podoba...zaproponowane wcześniej nie miało, żadnego sensu
: piątek 04 wrz 2009, 12:52
autor: Rogo
Takie rozwiązanie to można nawet na siebie rzucić, jak się jest jakimś Zulusem czy innym niechcianym Poszukiwaczem

Albo na przeciwnika, gdy jest za dobry

: piątek 04 wrz 2009, 13:54
autor: yabollo
Rogo pisze:Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
OK. Rozwiązanie faktycznie rozsądne, ale w przypadku gdy właśnie po wylosowaniu nowego Poszukiwacza mamy konflikt bazowej Siły/Mocy nowej Postaci względem poprzedniej. W momencie gdy Przeistoczenie zostanie użyte w końcowym etapie gry, gdy nasz Poszukiwacz ma np. Siłę 10 i Moc 8 to czy też to rozwiązanie stosujecie?
Wasz przykład z innymi wartościami: Na Trolla o Sile 10 i Mocy 8 rzucono Przeistoczenie i wylosował Wróżkę. Czy wtedy Wróżka powinna mieć Siłę 6 (2 startowe+4 zdobyte przez Trolla) i Moc 11 (4 startowe+7 zdobytych przez Trolla)?
: piątek 04 wrz 2009, 14:06
autor: Rogo
U mnie ten Czar ma bana (bo wcześniej nie myślałem o takim rozwiązaniu xD), ale pewnie bym tak grał. Może przywrócę go do łask i wtasuję do talii

: piątek 04 wrz 2009, 14:08
autor: yabollo
Rogo pisze:U mnie ten Czar ma bana (bo wcześniej nie myślałem o takim rozwiązaniu xD), ale pewnie bym tak grał. Może przywrócę go do łask i wtasuję do talii

Czar jest właśnie dobry. To jedna z kart, dzięki której w świecie Magii i Miecza nigdy nic niewiadomo i największy paker może jeszcze gry nie wygrać

W ostatnich kilku partiach posłużono się tym Czarem przeciwko mnie 4 razy i nie narzekałem choć utrudniło w znacznym stopniu rozgrywkę

: czwartek 03 gru 2009, 15:33
autor: SPIDIvonMARDER
Bana jako takiego brak, gdyż ten Czar jest często ostatnim sposobem, by zagrozić jakiemuś zbyt rozwiniętemu Poszukiwaczowi. Przy jego (Przeistoczenia) obecności w talii nawet koks z 20 siły i mocy musi uważac i nie robić zbytnio na złość innym graczom.
Równocześnie w wypadku rzucenia takiego Czaru dużo wnikliwiej czyta się reguły i wtedy często można wyszukać różne kruczki prawne, czasem balansujące na (granicy sprawiedliwości growej), które umożliwiają obronę.