Regulamin wstępny Turnieju
"Magia i Miecz"
------------------------
Ogólne:
------------------------
1) Gramy w grę "Magia i Miecz" (No shit, Jason !!

)
a) jak wygramy to dostaniemy nagrody (Borga się pytać jakie:D)
Np: Uścisk dłoni Prezesa i jego Załogi G
2) Na 30 minut przed początkiem Turnieju nie można już się do niego zgłosić.
+ Turniej odbywa się w 2-3 fazach zależnie od ilości chętnych do wzięcia udziału w ;P
+ Gra odbywa się w grupach 4-5-cio osobowych przy każdym stoliku (raczej 4-o osobowych). Do dalszego etapu przechodzi pierwsze X osób (ale, co najwyżej połowa !! ) zależnie od ilości uczestników.
Po rozpoczęciu Turnieju, gdy dokładna ilość graczy będzie znana, określona zostanie ilość graczy awansujących do kolejnych rund.
+ Gra odbywa się na planszy podstawowej, a także na plaszy "Podziemia", "Miasto" oraz "Jaskinia". Stosujemy także karty z dodatku "Smoki".
W I i II rundzie gramy na planszy podstawowej.
W Finale gramy ze wszystkimi dodatkami wymienionymi wcześniej.
I runda rozgrywana jest 2 godziny i po tym czasie określa się zwycięzców. (Warunki zwycięstwa wkrótce). Podobnie w (ewentualnej) II rundzie.
+ Na początku Gracze rzucają K12, by określić kolejność losowania Poszukiwaczy. Losuje się jedną kartę i
trzeba zaakceptować wynik losowania z jednym wyjątkiem: można poprosić o powtórne wylosowanie Poszukiwacza (zwracając niechcianą kartę do puli przed losowaniem) jednocześnie rezygnując z możliwości powtórnego startu w przypadku przedwczesnej eliminacji
+ Gracz ma prawo wykorzystać w trakcie jednej gry 2 Poszukiwaczy, przy czym drugi jest oczywiście uruchamiany po utracie pierwszego.
+ W przypadku rezygnacji jednego z graczy z dalszej gry wszystkie przedmioty i dobra jakie on posiadał PRZESTAJĄ ISTNIEĆ i są usuwane z planszy, a nie pozostawiane tam jak w przypadku śmierci gracza
+ Na sali jest sędzia, z egzemplarzem zasad ustalonych na ten Turniej i Oficjalnymi Zasadami Gry
--------------------
Gra:
--------------------
3) Zasady:
+ Obowiązują zasady z Instrukcji MiM, z następującymi wyjątkami:
+ kolejka biegnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara
+ przy ciągnięciu kart Przygód liczy się kolejność wyciągnięcia , a nie liczba porządkująca zapisana na górze karty tzn najpierw można znaleźć miecz w Ruinach, a później może nas napaść Goblin
--------------
+ następuje rozdzielenie profesji graczy (równouprawnienie):
magowie łatwiej mogą zbierać moc a wojownicy siłę. Kryterium rozdziąłu jednych od drugich są ich startowe statystyki.
a) koszt podniesienia siły wynosi 8 a nie 7 jak w instrukcji - dla wojowników, a 12 dla magów
b) można podnosić sobie w analogiczny sposób moc 8 dla magów a 12 dla wojowników
UWAGA: Wyjątek: Szaman (szczegóły wkrótce - musimy rozwiązać pewnien problem jeszcze

)
c) postaci zaczynające grę ze statystykami równymi musza wydać po 10 pkt Wrogów by podnieść którąś ze statystyk
+ Czary:
Można mieć do 3 Czarów jeśli pozwala Ci na to Moc (liczona z przedmiotami dodającymi Moc)
3 ptk mocy - 1 czar
5 pkt mocy - 2 czary
7 pkt mocy - 3 czary
Dodatkowo jest opcja 4 czaru (magiczna różdżka, Dżin itd)
+ Jeżeli w Sp. Zd. jest napisane, że zawsze musi posiadać co najmniej 1 Czar to posiada nawet wtedy gdy moc mu już na to nie pozwala.
+ Siła i Moc mogą spaść poniżej poziomu startowego, a spadek do zera
którejkolwiek z nich powoduje śmierć Poszukiwacza
+ W sytuacji gdy Ninja lub Poszukiwacz z przekleństwem itd spotkają przyjaciela, który ze zrozumiałych względów się do nich nie przyłączy, karta Przyjaciela idzie na stos kart zużytych, a nie pozostaje na obszarze, na którym została wyciągnięta, bo trudno sobie wybrazić księżniczkę czy cos innego co by warowało w jednym miejscu na świecie, by się z kimś zaprzyjaźnić.
-------------------
Finał:
--------------------
+ W Finale gramy aż do oficjalnego przewidzianego zasadami końca, czyli wyeliminowania wszystkich graczy przez zdobywcę Korony Władzy, Czarem Rozkaz
Do czasu wejścia na KW każdy uczestnik Finału może dolosowywać sobie postaci. Nie moze on jednak Zmienić wylosowanej postaci - musi nią zginąć.
+ Kwestie włączenia/wyłączenia niektórych Poszukiwaczy i Przedmiotów oraz Przyjaciół z Turnieju rozwiążemy później (czekam na sugestie Wędrujący Pustelnik, Jaznowidz, Legionista, Rumak, Magiczna Kusza)
Wszelkie uwagi i propozycje mile widziane
Ostateczne Zasady wywiesimy w pierwszy dzień Konwentu
pozdrawiam
Oley