Strona 3 z 12
: piątek 21 sie 2009, 17:10
autor: Artownik
Czy ja wiem, mi klimat KO nigdy nie przeszkadzał. Zresztą ogólnie uważam, że jest to kwestia bardzo względna.
Jednych zrażą cyborgi, innych Zulus, a jeszcze innych Kapłan. Kiedyś i mnie razili, teraz uważam, że czyni to grę bardziej realną. Zamiast osadzać to w jakimś bajkowym świecie te wszystkie elementy czynią wszystko bardziej rzeczywistym i bliższym nas samych.
Bo jest kapłan wiadomej religii, bo jest zaawansowana cywilizacja z kosmosu, wkraczająca w prymitywny wciąż świat. Jest też i Zulus, przybył skadś i jest, dlaczego Zulusi mięliby nie żyć w Krainie Magii i Miecza? Bo są z naszego świata?
Elfy są ze Śródziemia i nikt problemu nie robi.
Chociaż..
Kufir pisze:Po czym będzie się okazywało że na pustyni będzie leżała jakaś karta z lodowym potworem itp. a tuż obok w oazie już normalna karta.
Mieszanina pogody, klimatu, skrajnych temperatur itp.
Nie podoba mi się takie coś, dlatego chciałbym poznać założenia tego dodatku.
to uważam za uzasadnione obawy, które pewnie się sprawdzą.
: piątek 21 sie 2009, 17:12
autor: Mały Nemo
: piątek 21 sie 2009, 18:14
autor: Kufir
Wiadomo że na pustyni w dzień jest upał w nocy zimno, ale na pustyni lodu nie znajdziesz, zresztą pustynia i lodowy gigant to tylko przykład.
: czwartek 03 wrz 2009, 22:20
autor: Mały Nemo
oraz
czyli Chillbane dostępne są wreszcie na stronie FFG:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=774
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 12:10 am ]
Okazyjnie Jon również zrobił newsa na temat newsa, dając nam grafiki znanych już nam kart, oraz wyjawiając całkowity efekt jednej karty Alternatywnych Zakończeń.
http://www.talismanisland.com
: piątek 04 wrz 2009, 16:17
autor: Kufir
Jaki to ten efekt?
: piątek 04 wrz 2009, 17:57
autor: Rogo
No Warlock Quest - każdy gracz na starcie losuje po 4 zadania czarownika, za wykonanie ich nie dostaje nagród i zachowuje je po wykonaniu zakryte. Nagrody są dopiero za kolejne wykonane zadania (ponad te 4). Kto pierwszy dotrze do Korony Władzy z 4 wykonanymi zadaniami ten wygrywa

: piątek 04 wrz 2009, 18:52
autor: Kufir
Oczywiście musi też posiadać Talisman, tak ?
Niby fajne, ale łatwe strasznie te zadania.
: piątek 04 wrz 2009, 19:12
autor: Rogo
No Talisman możesz zdobyć gdzie indziej, lub dopiero gdy po wykonaniu tych 4 zadań weźmiesz piąte - mi też się to rozwiązanie za bardzo nie podoba

: sobota 05 wrz 2009, 01:38
autor: Draugnimir
To niezupełnie tak. Nagrodę otrzymuje się już za wykonanie ostatniego (czyli czwartego) spośród wylosowanych na początku zadań, a nie za piąte czy dalsze. Nagroda jest wówczas standardowa, czyli teleportacja na obszar Jaskini Czarownika i otrzymanie Talizmanu. Mimo wszystko jest to jednak nieznaczna różnica.
: sobota 05 wrz 2009, 07:48
autor: Rogo
Cóż, przeczytałem to wcześniej i Kufirowi z pamięci to tłumaczyłem

Mogłem przeinaczyć drobny szczegół

: sobota 05 wrz 2009, 11:10
autor: Kufir
Spoko dojdzie 24 nowych zadań czarnoksiężnika, może będą jakieś trudne. Więc teoretycznie trafiać powinny się wtedy zadania łatwe i trudne.
: sobota 05 wrz 2009, 19:59
autor: Artownik
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,ale czy te alternatywne zakończenia będzie się ciągnąć na początku gry?
: sobota 05 wrz 2009, 20:01
autor: 7Tristan
Dokładnie tak - od początku gry będzie wiadomo jakie jest alternatywne zakończenie.
Z jednej strony logicznie, zwłaszcza jeżeli będą to reguły typu 4 zadania z jaskini czarownika , z drugiej trochę mi żal, bo znikną takie chwile jak wyraz twarzy gracza, który ścigany wlazł w końcu na koronę i wylądował z kosmicznej otchłani

: poniedziałek 07 wrz 2009, 11:41
autor: Mały Nemo
Artownik pisze:Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,ale czy te alternatywne zakończenia będzie się ciągnąć na początku gry?
I tak i nie. Póki co nie znamy instrukcji, jednakże jak gdzieś kiedyś wspominałem, narożnik karty sugeruje nam z jakim typem karty mamy do czynienia, znaczy, czy wybieramy ją na początku gry, czy też losujemy będąc na Koronie Władzy. Narożnik Ice Queen jak i narożnik Crown and Sceptre, to narożnik, iż losujemy tę kartę na KW; narożnik Warlock Queests - iż na początku gry.
: poniedziałek 07 wrz 2009, 14:04
autor: HunteR
No ładnie, u nas jeszcze Reaper nie wyszedł a tu już kolejny po Podziemiach dodatek :-k I sprawdzają się moje przypuszczenia że raz wydadzą dodatek duży planszowy bazujący na którymś z poprzednich a raz zupełnie nowy ale mniejszy bez planszy. Po podstawce wyszedł Reaper, potem Podziemia a teraz to. Sądzę że następne w kolejności będzie Miasto, potem coś nowego i na końcu Kosmiczna Otchłań
Co do alternatywnych zakończeń, trochę lipa z tymi odkrytymi kartami bo jak już pisał 7Tristan zabija to element zaskoczenia, niepewność. Ale myślę że jakoś to sensownie umotywują a jak nie to przecież nikt nie zabroni grać zawsze z zakrytymi kartami 8)
: poniedziałek 07 wrz 2009, 14:19
autor: Mały Nemo
Jak już wyżej wspomniałem, dwa z nich odkrywać się najprawdopodobniej na KW. Późniejsze dodatki na pewno przyniosą więcej kart, pierwotnie miało być cztery karty alternatywnych zakończeń, teraz są trzy. Możliwe, iż się doczekamy dodatku, któy przyniesie ich zatrzęsienie, jak Frostmarch przynosi nam Zadania Czarownika.
: poniedziałek 07 wrz 2009, 15:50
autor: Rogo
Nemomon pisze:Póki co nie znamy instrukcji, jednakże jak gdzieś kiedyś wspominałem, narożnik karty sugeruje nam z jakim typem karty mamy do czynienia, znaczy, czy wybieramy ją na początku gry, czy też losujemy będąc na Koronie Władzy.
No to pewnie w następnych dodatkach będą dorzucać po kilka alternatywnych zakończeń, tak jak teraz dorzucają zadania czarownika
HunteR pisze:No ładnie, u nas jeszcze Reaper nie wyszedł a tu już kolejny po Podziemiach dodatek
Bla bla bla, skończcie już z tym narzekaniem

To i tak niczego nie przyspieszy

Im dłużej się czeka, tym większa później radość, że spełniają się marzenia

: poniedziałek 07 wrz 2009, 16:24
autor: Sh' eGzor
Rogo pisze:Im dłużej się czeka
tym większy wnerw z tym czekaniem

Takie pytanie: po jakim czasie wypuścili po podstawce Żniwarza i ile czasu mineło od wydania Żniwiarza do Podziemi? Bo wypuszczają też pewnie cyklicznie ,a nie spontanicznie. Nawet mi się zrymowało ;p
: poniedziałek 07 wrz 2009, 21:04
autor: Artownik
Przyznam, że polityka FFG jest rozczarowująca.
Nie podoba mi się ich podejście do tej gry. Czterej Poszukiwacze na dodatek to po prostu skandal. I żeby chociaż to byli jakoś odpowiednio powiązani klimatycznie lub specjalnie opracowani Poszukiwacze, a gdzie tam.. tu zwykłe klony starych postaci z nowymi grafikami.
Pomysł dania trzech alternatywnych zakończeń, z czego z tego co mówi Nemo, tylko jedno obiera się na początku rozgrywki, jest po prostu żenujący.
I do tego kolejny zestaw kart Przygód i pewnie równie losowych jak poprzedni zestaw.
Stanowczo mi się to wszystko nie podoba.
: wtorek 08 wrz 2009, 15:10
autor: Mały Nemo
Artownik pisze:Nie podoba mi się ich podejście do tej gry. Czterej Poszukiwacze na dodatek to po prostu skandal.
Cóż, skończyły się czasy, gdy dawali po 20 postaci w jednym dodatku. Fakt, że mogliby dać ich więcej, powiedzmy 8 postaci per dodatek, ale z drugiej strony mógłbyś mieć problemy z ich przetasowaniem

.
Artownik pisze:I żeby chociaż to byli jakoś odpowiednio powiązani klimatycznie lub specjalnie opracowani Poszukiwacze, a gdzie tam.. tu zwykłe klony starych postaci z nowymi grafikami.
Tylko Leprechaun jest ze starej edycji, a i on został minimalnie zmieniony. Reszta Poszukiwaczy jest całkiem nowa, oraz, jak już wcześniej wspominałem - rewolucyjna. Warlock jest rewolucyjny, gdyż
jest postacią z planszy (złośliwi twierdzą, iż Czarownikiem nie jest, tylko uczniem Czarownika, a sam Czarownik pojawia się na karcie Warlock Quests, a ten jest reprodukcją Czarownika ze Trzeciej Edycji), a poza tem rozpoczyna grę w Środkowej Krainie. Necromancer oraz Ogre Chieftain także mają jedną umiejętność, która jest pod pewnymi względami nowa, a na pewno pokazuje, iż FFG zmienia swój kierunek tworzenia nowych Poszukiwaczy. Nie jest więc to recycling o jakim powiadasz.
Artownik pisze:Pomysł dania trzech alternatywnych zakończeń, z czego z tego co mówi Nemo, tylko jedno obiera się na początku rozgrywki, jest po prostu żenujący.
Poczekaj na następny nowy "mały dodatek", jestem pewien, że zobaczymy parę nowych Alt. Zak. gry. Dla mnie z kolei to ciekawe urozmaicenie - albo gramy z niespodzianką (2 (póki co) zakończenia gry są randomowe na KW, 1 (póki co) gra się wraz z rozpoczęciem gry). Przyszłość może nas zaskoczyć. Podobnie jak z Zadaniami Czarownika - raz dostaliśmy namiastkę marnych zadań, teraz otrzymujemy full nowych trudniejszych. Podobnie może zdarzyć się z Alt. Zak. Gry
I do tego kolejny zestaw kart Przygód i pewnie równie losowych jak poprzedni zestaw.
Ja tam nie widzę problemu, by koniecznie musiały być w jakimś schemacie. Mogą być randomowe, aby tylko było ich sporo.
[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 3:11 pm ]
Przy okazji uploadowałem Czarownika ze Trzeciej Edycji:

: wtorek 08 wrz 2009, 15:18
autor: Misiek
Wypuszczanie skąpej ilości Poszukiwaczy zapewne wiąże się z kosztem figurek. Nie wiem jaki jest ogólny nakład Talismana, ale wydaje mi się mniejszy niż ilość danej figurki wypuszczanej na potrzeby gier bitewnych.
: wtorek 08 wrz 2009, 16:43
autor: stave
Wiesz Misiek na pewno koszt tych figurek jest zdecydowanie tańszy niż Gw bo sorki ale te figurki jak dla mnie odbiegają poziomem zdecydowanie od produkcji GW a o FW nawet nie wspomnę.
Prędzej bym ich posądził o skok na kase, bądź zwiększanie napięcia na nieodkryte Karty...... na których zapisane są nowe dodatki i tak dalej.
Osobiście uważam że jeśli mam dać tyle za grę to wolę jakby te figurki fajnie wyglądały.
Zresztą Descent posiada mase figurek i w miare fajnie to zrobili szczególnie Smok wydaje się całkiem całkiem.
: wtorek 08 wrz 2009, 19:15
autor: Artownik
Poczytałem co tu napisałeś Nemo i masz oczywiście rację.
O figurkach faktycznie nawet nie pomyślałem. Poszukiwacze jak widać też nie są odgrzewani.
To że wprowadzą kolejne alternatywne zakończenia w kolejnych dodatkach, to ja wiem. Martwi mnie właśnie to po części, że dają taką jakby minimalną namiastkę. Przyznasz przecież, że 3 karty to bardzo mało.
Jeśli chodzi o losowość kart, to jestem innego zdania. No ale to jeszcze zobaczymy jak będą karty.
: wtorek 08 wrz 2009, 19:27
autor: Mały Nemo
Artownik pisze:Przyznasz przecież, że 3 karty to bardzo mało.
Oczywiście, 3 kart, to bardzo mało. Gdybyśmy przynajmniej otrzymali 2x2, to by było coś konkretnego, a tak, to tylko jakiś smaczek robią i nic ponad, na zasadzie, że tych Alt.Zak.Gry mogłoby wcale nie być. Aczkolwiek again, przynajmniej wiemy, w którą stronę TMiM zmierza.
Artownik pisze:Jeśli chodzi o losowość kart, to jestem innego zdania. No ale to jeszcze zobaczymy jak będą karty.
Myślę, iż część kart będzie miała motyw albo wodny (Hydra Spell), albo zimny (Frost Giant).
[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 7:55 pm ]
Kolega zwrócił mi uwagę, iż Necromancer oraz Ogre pojawiają się z okazji kart promo.
Necromancer pojawił się w White Dwarf 177:
z kolei Ogre w White Dwarf 179:

: wtorek 15 wrz 2009, 23:14
autor: Kufir
Fajnie by było zobaczyć wreszcie jakiegoś poszukiwacza Barbarzyńce \:D/
Ogr też fajny, pojawia się dużo innych ras to plus nowej edycji.