Strona 3 z 3
: środa 24 gru 2008, 09:00
autor: Bludgeon
Szanse są spore bo FFG zdaje sobie sprawę że talizman ma dużą bazę fanów którzy się ślinią w oczekiwaniu na te dodatki.
Miasto było w 2 i 3 edycji. Podziemia były w 2 (a czy w 3 to nie wiem).
Do 4.0 edycji (black industries edition) nie wyszły żadne dodatki.
: środa 24 gru 2008, 12:30
autor: 8janek8
Przypuszczam, że jeżeli wydadzą dodatki z poprzednich wersji, to będą one dosyć mocno zmienione w porównaniu do pierwowzorów. Oby przyczyniały się do dalszej poprawy balansu i atrakcyjności rozgrywki. Taka strategia byłoby dla wydawcy i dla graczy złotym środkiem (moim zdaniem oczywiści

).
: środa 24 gru 2008, 14:05
autor: Bludgeon
8janek8 pisze:Przypuszczam, że jeżeli wydadzą dodatki z poprzednich wersji, to będą one dosyć mocno zmienione w porównaniu do pierwowzorów. Oby przyczyniały się do dalszej poprawy balansu i atrakcyjności rozgrywki. Taka strategia byłoby dla wydawcy i dla graczy złotym środkiem (moim zdaniem oczywiści

).
Chyba każdy tak uważa nie licząc ludzi którzy nie wychodzili ze swojego pokoju przez 15 ostatnich lat

Ja jestem spokojny że pojawi się np. Miasto ale będzie miało szereg ciekawych i fajnych modyfikacji.
FFG wprowadzając Los udowodnili że zależy im na tym żeby MIM był podrasowaną wersją gry a nie zaledwie kalką z nową szatą graficzną.
: środa 24 gru 2008, 15:25
autor: Mały Nemo
Moje zdanie jest podobne, ale minimalnie inne. Wprowadzili Los tylko po to, by zmniejszyć śmiertelność i by partie kończyły się szybciej. Mniejsza Śmiertelność, "Źli" Poszukiwacze mają większe fory czy to w kartach czy obszarach, wiec raz tylko pójść do Mędrca, by zrobił, co swoje i można szybko iść na Koronę, powodują, że MiM będzie w tą stronę się rozwijał. City było wydane w 3rd Ed, a Karty Mistrzów były śmieszne. Pewnie także zostanie wydany 4.5 . Aczkolwiek, póki co widać tylko małe różnice względem well known 2nd Ed. Nawet Reaper w zasadzie daje nam dobrze znane karty (czyli flashback z Talisman Expansion Set), wzbogacony o Śmierć, który cały czas według mnie będzie odgrywał minimalną rolę (jak się poruszy raz na 3 tury, to będzie dobrze, a niech jeszcze uda mu się stanąć na jakimś obszarze - raz na 6 może więcej tur IMO).
Cóż, dożyjemy - zobaczymy...
: czwartek 25 gru 2008, 15:35
autor: Torrent
Punkty losu tak naprawdę zmniejszają element losowości w talizmanie. Wynalazek fajny ale i tak nie zmieniający faktu, że gra jest potwornie losowa. Żniwiarz imho jeszcze bardziej tą losowość zwiększa i jednocześnie wydłuża grę. Rusza się nim gracz który wyrzucił jedynkę, a porusza się nim jak normalną postacią. Czyli tak naprawdę nikt nie ma nad niczym kontroli. Sam pomysł bardzo mi się podoba(świetny klimat) ale liczyłem na to, że wraz z dodatkami zacznę myśleć i planować przy tej grze a nie tylko rzucać kostkami.
: niedziela 28 gru 2008, 02:13
autor: Nobius
Torrent pisze:ale liczyłem na to, że wraz z dodatkami zacznę myśleć i planować przy tej grze a nie tylko rzucać kostkami.
Hmm, dziwne, ja jednak muszę trochę pomyśleć, może mam po prostu ostrzejszych przeciwników ?
Talisman nie jest grą strategiczną i żaden dodatek tego nie zmieni. Nie jest też grą pozbawioną elementów strategicznego kombinowania które bez myślenia się nie powiedzie.
Tylko rzucanie kostkami ? Eeeee, przesadzasz, albo po prostu nie czujesz klimatu tej gry.
Wracając do dodatków - chciałbym jak najwięcej patentów które będą rozwijały, zmieniały albo wzbogacały rozgrywkę na głównej planszy. Na kolejne hektary

nowych krain patrzę mniej przychylnym okiem ;P
: niedziela 28 gru 2008, 03:00
autor: Mały Nemo
Well, co do nowości..
In the first draft of the card, the Lord of the Pit was placed on the Pit Fiends space, increasing the Strength of the minions players had to fight there. This proved to slow the game down considerably so his ability was changed. I still like the idea of cards appearing in the Inner Region to add an additional challenge, so they may show up in a future expansion.
Jest więc szansa, że plansza główna, a w szczególności Wewnętrzna Kraina będą jakoś bardziej grywalne.
: poniedziałek 29 gru 2008, 20:57
autor: uther
Nemomon pisze:Jest więc szansa, że plansza główna, a w szczególności Wewnętrzna Kraina będą jakoś bardziej grywalne.
Na to bardzo liczę, bo imho jest to najgorsza część planszy. O ile droga "siły" z gra w kości i wilkołakiem jest w miare ok, to droga "mocy" jest fatalna. Oby dodatki to poprawiły.
: środa 31 gru 2008, 18:20
autor: Kufir
: wtorek 06 sty 2009, 01:00
autor: 8janek8
Ktoś mnie wyręczył i pojawiła się propozycja do "20 pytań do autora", związana z opóźnieniem międzynarodowego wydania dodatków.
"20 Questions" article
Pytanie:
"Hi. I would like to know, why international Talisman expansions must be released half year later than in Great Britain? Would be possible to make one release date for all of countries, so if Reaper was released before Christmas, even Pole or Russian will be able to play it in Christmas as well?[...]"
Zachęcam do cytowania i oddawania jak najwiekszej liczby głosów w tej kwestii.
ps. Jest dużo pytań związanych z polskim starym MiM'em.

: wtorek 06 sty 2009, 08:58
autor: Katiusha
Jak wstawiacie coś po English tłumaczcie odrazu na Polish, prośba.
Translatory czasami bardzo dziwną gramatyke stosują...

: wtorek 06 sty 2009, 10:47
autor: 8janek8
Tłumaczenie:
"Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego międzynarodowe dodatki do Talismana wydawane są pół roku później niż w Wielkiej Brytanii? Czy jest możliwość ich wydania w tym samym czasie dla wszystkich krajów? Skoro Żniwiarz został wydany przed świętami, dlaczego także Polacy albo Ruscy nie mieli możliwości zagrać w ten dodatek na święta?"
: wtorek 06 sty 2009, 12:56
autor: Mały Nemo
Jako że te pytania piszę ja (zamieściłem je
tutaj), to za chwilkę każde przetłumaczę (i przy okazji parę literówek poprawię.... ).