Strona 3 z 5

: środa 21 lis 2007, 23:16
autor: Katiusha
mac,

Nie wiem czy wiesz, że masz na forum kolege po 'fachu'?

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=29043#29043

Może to samo robicie, tylko że oddzielnie i warto by było abyście połączyli wasze siły? :-k

Pozdrawiam i życze jak zwykle zapału do pracy. :biggrin:

Kati

: środa 21 lis 2007, 23:27
autor: mac
Katiusha pisze:mac,

Nie wiem czy wiesz, że masz na forum kolege po 'fachu'?

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=29043#29043

Może to samo robicie, tylko że oddzielnie i warto by było abyście połączyli wasze siły? :-k

Pozdrawiam i życze jak zwykle zapału do pracy. :biggrin:

Kati
Oczywiscie, ze wiem ale pracujemy w bardzo roznych technologiach.

EDIT 1:
Mam pare pytan odnosnie zasad gry.

Karta Nieznajomyy kuglarz pozwala zamienic punkty magii na punkty miecza lub odwrotnie, ale jest to niezgodne z przepisami gry bo wartosc puntkow nie moze spasc ponizej wartosci startowych, jak zawsze gracie?

Po zamianie w kamien postac upuszcza wszelkie przedmioty i zloto na obszar na ktorym sie znajduje. Czy po odmianie moze je pozbierac czy musi rzucic kostka i isc dalej?

Czasem zdarza sie ze mozna sie przeniesc do dowolneogo obszaru(np karczma, lub nieznajomi). Czy po przeniesieniu mozna badac taki obszar i traktowac to jak dodatkowy ruch? czy tylko przeniesc tam pionek i nic wiecej?

EDIT 2:
nie wiem po co sklejac dwa posty o zupelnie roznych tematach i datach tylko dlatego ze sa pod soba ale wahtever.

EDIT 3: mhmm, chcialem go edytowac ale cos nie wyszlo

: poniedziałek 03 gru 2007, 15:57
autor: Valdi
mac pisze:Karta Nieznajomyy kuglarz pozwala zamienic punkty magii na punkty miecza lub odwrotnie, ale jest to niezgodne z przepisami gry bo wartosc puntkow nie moze spasc ponizej wartosci startowych, jak zawsze gracie?
Ja bym grał wbrew przepisom Karta ma pierwszeństwo później zasady ogólne. Inaczej karta nie miała by sensy bytu w 80% przypadków na początku gry.
mac pisze:Po zamianie w kamien postac upuszcza wszelkie przedmioty i zloto na obszar na ktorym sie znajduje. Czy po odmianie moze je pozbierac czy musi rzucic kostka i isc dalej?
Hmm Kamień to odpowiednik ropuchy także niemożna by było wziąć tych przedmiotów, dopiero po ponownym zawitaniu na ten obszar.
mac pisze:Czasem zdarza sie ze mozna sie przeniesc do dowolneogo obszaru(np karczma, lub nieznajomi). Czy po przeniesieniu mozna badac taki obszar i traktowac to jak dodatkowy ruch? czy tylko przeniesc tam pionek i nic wiecej?
I tu jest problem bo gdy to nie jest określone na karcie to w sumie nie wiadomo, zawsze grałem ze TRZEBA badać nowy obszar inaczej przeniesienie niemało by dużego wpływu.
mac pisze:EDIT 2:
nie wiem po co sklejac dwa posty o zupelnie roznych tematach i datach tylko dlatego ze sa pod soba ale wahtever.

EDIT 3: mhmm, chcialem go edytowac ale cos nie wyszlo
No i znów posprzątałem... a Posty sie scala aby nie powstawały tasiemce w stylu post pod postem tak cztery naraz bo nikt nie raczył odpisać. Ale spoko użytkownicy nie muszą tego robić jeżeli chcą aby był widoczny post jako nowy (zablokowałem opcje usuwania postów także administracja będzie scalać posty po odpowiedzi na nie. Nie bedzie to piętnowane żadnymi ostrzeżeniami)

: poniedziałek 03 gru 2007, 16:43
autor: mac
Dzieki. Zrobie to tak jak sugerujesz - wydaje sie najsensowniej.

: poniedziałek 03 gru 2007, 16:44
autor: Katiusha
Valdi pisze:Ale spoko użytkownicy nie muszą tego robić jeżeli chcą aby był widoczny post jako nowy (zablokowałem opcje usuwania postów także administracja będzie scalać posty po odpowiedzi na nie. Nie bedzie to piętnowane żadnymi ostrzeżeniami)
Znaczy się tak, jeżeli ktoś nie odpisuje na posta długo np tydzień, to można napisać drugi post pod swoim aby był widoczny, że jest nowy?
A np Ty Valdi scalisz je później aby nie było bałaganu?
Pytam, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam Twoją wypowiedz. 8-[

: poniedziałek 03 gru 2007, 17:07
autor: SeSim
Tak, właśnie tak należy czynić :)

EDIT:
Tzn prawie :P Mimo wszystko nie należy nagminnie pisać co tydzień "czy ktoś mi odpowie?" ;)

: piątek 04 sty 2008, 12:09
autor: Smok
bardzo fajnie zapowiada się ten projekt... trzymam kciuki, by autorowi udało się ukończyć dzieło...

: środa 23 sty 2008, 23:53
autor: paawelbula1
ładnie to wygląda :) życzę powodzenia i z niecierpliwością czekam na dalsze informacje o projekcie :)

PS.
Wczoraj udało mi się kupić komplet MM :) więc wracam do gry pa 12 latach :)
Tylko ta POCZTA u nas jakaś taka powolna ;/

: czwartek 24 sty 2008, 18:19
autor: Katiusha
Hmmm, Mac żyjesz? Jak tam MM na kompa? Dawno nie chwaliłeś się czy cos nowego zmajstrowałeś.... Czyżby tylko słomiany zapał?...

: czwartek 24 sty 2008, 21:17
autor: mac
Żyje i nadalm mam zamiar skonczyc gre, ale ostatnio mam wazniejsze sprawy na glowie wiec niewiele robilem.

: niedziela 24 lut 2008, 20:28
autor: mac
Zebyscie nie mysleli ze juz Was opuscilem a projekt umarl: otoz nie umarl, nie umrze a ja co jakis czas siedze przy grze :).
Ogolnie gra przechodzi z debug state do czegos co mozna by wypuscic (ma juz nawet main menu :P).
Zmienilem jedna wazna koncepcje, pomimo, ze wiekszosc mechaniki mam juz zaprogramowana stwierdzilem, ze nie chce mi sie jej konczyc ;) i postanowilem ze to gracze beda decydowac o przebiegu rozgrywki interpretowac karty itp. Ma to swoje zalety, gralem w jakas wersje magii i miecza dostepna do pobrania gdzies na forum, i rozgrywka polegala glownie na klikaniu ->kostka->ok->wez karte->ok. Klimat gry gdzies znika :).

Wrzucam screena nowego interfejsu(Okienko chata to na razie koncept):

screen

PS. Moze jest ktos bawiacy sie grafika, kto chcialby zrobic obrazek pod main menu(1024x768). Ja sie niestety grafika nie zajmuje.

: niedziela 24 lut 2008, 22:35
autor: pretorianstalker
Zmienilem jedna wazna koncepcje, pomimo, ze wiekszosc mechaniki mam juz zaprogramowana postanowilem to nie chce mi sie jej konczyc i postanowilem ze to gracze beda decydowac o przebiegu rozgrywki interpretowac karty itp. Ma to swoje zalety
Co Ty nie powiesz???? :D:D:D
Jestem w stanie się założyć, że każdy projekt, który będzie w swych założeniach miał obejmować mechanikę całej gry, zamiast działać na zasadzie gdzieś już przeze mnie opisywanej, prędzej czy później upadnie... Ewentulnie będzie powstawał tak długo, że już nikt nie będzie nim zainteresowany. Mam wrażenie, że prędzej GW się porwie na taki projekt i go skończy.
To mój post sprzed paru miesięcy ;)
Ja generalnie jestem przeciwnikiem automatyzacji tego typu projektów - im mniej funkcji jest zautomatyzowanych tym lepiej się gra i pojawia się mniej błędów. Np jakby dodac opcję o dodwaniu pkt WT/S/M/MZ we włąsnym zakresie, dodać możliwość wykonywania rzutów kostką bez wyraźnego powodu w dowolnym momencie to można spokojnie ręcznie grę prowadzić Nie potrzeba setek funkcji automatycznych, gdzie co chwila będą kwestie sporne co do tego jak co powinno działać - będzie działało zawsze tak jak wybierze grający
A to wyjaśnienie do poprzedniego cytatu (na temat zasady działania gry opisywanej przeze mnie wcześniej ;) ).

: niedziela 24 lut 2008, 22:37
autor: Katiusha
mac pisze:gralem w jakas wersje magii i miecza dostepna do pobrania gdzies na forum, i rozgrywka polegala glownie na klikaniu ->kostka->ok->wez karte->ok. Klimat gry gdzies znika
I tu przyznam Ci 100% racji. Właśnie dlatego MiM on line Mistrza Dzwonów szybko się nudzi, bo nie ma zbytniej mozliwości jakichkolwiek manewrów w tym zakresie.

A kiedy ją wypuścisz do testów?

: niedziela 24 lut 2008, 23:06
autor: mac
Katiusha pisze: A kiedy ją wypuścisz do testów?
Jak skoncze pare rzeczy ;). Odpowiedz malo konkretna, ale nie wiem kiedy.

: niedziela 09 mar 2008, 16:31
autor: mac
Dzisiaj bedzie demo! Jeszcze tylko skoncze pare rzeczy :).

: niedziela 09 mar 2008, 17:29
autor: ernin
Super już się nie mogę doczekać.

: niedziela 09 mar 2008, 22:22
autor: mriswith
Super. Ja też czekam :)

: niedziela 09 mar 2008, 22:26
autor: mac
Ok wiec demo mozna sciagnac stad(ok 40MB)
Po sciagnieciu nalezy rozpakowac, i przeczytac README.txt(jest tam kilka waznych informacji).
Czekam na komentarze :P.

: niedziela 09 mar 2008, 22:48
autor: mriswith
Podoba mi sie pomysl, by to gracze pilnowali zasad, a nie gra wszystko robila za nich. Przybliza to troche gre do planszowki na dywanie, takie jest moje odczucie :) no i ulatwi dodanie dodatkow ktore mam nadzieje sie pojawia :) mam troche problemy z poruszaniem kamera, lubie patrzec pod katem i jak pod tym katem che przesuwac kamere do przodu czy do tylu to nie jest to mozliwe bez uzywania dwoch klawiszy na raz (bo w i s przybliza/oddala).

Walka nie zostala jeszcze zaimplementowana?

: niedziela 09 mar 2008, 22:58
autor: mac
Zgodnie z koncepcja braku mechaniki(zobaczymy po opiniach, moze jeszcze sie to zmieni) walka ma polegac na rzutach kostka i usuwaniu zetownow lub kart - czyli nic dodatkowo nie bedzie implementowane .
Jestem otwarty na sugestie.
Intersuje mnie tez szybkosc dzialania gry i sprzet na ktorym byla testowana.

: niedziela 09 mar 2008, 23:05
autor: mriswith
Tak, dopiero teraz na to wpadlem, tylko jeszcze nie wiem jak usuwac karty :p proponuje tez, by karty potworow pokonanych mozna bylo na dodatkowy stosik obok gracza, albo po prostu gdzies zapisywac ile punktow miecza mialy pokonane potwory (by pozniej po uzbieraniu 7 moc je wymienic na punkt Miecza). Przy zarządzaniu kartami na stole - powinienes dodac mozliwosc dodania im punktow zycia. Ponadto pomyliłeś nazwy górny z Dolnym Kregiem. Plansza jest jakby górą, idziemy do góry do góry, dochodzimy do kamiennego mostu i nim wchodzimy na sam szczyt do zamku bestii.

EDIT:
Sprzęt: AMD Sempron 2200+, 1.50Ghz, 768 RAM. Chodzi bez zarzutu, tylko z tym ładowaniem są problemy.

: niedziela 09 mar 2008, 23:12
autor: mac
Zapomnialem napisac: po przytrzymaniu myszki chwile na przycisku pojawia sie tooltip z opisem jego funkcji. Do usuwania kart z planszy sluzy drugi od gory pionowo :P.
Co do pozostalych rzeczy to sie pojwia w nastepnej wersji.
Chodzi bez zarzutu, tylko z tym ładowaniem są problemy.
Intersowalaby mnie jeszcze karta graficzna. Chodzi o czas ladowania?

: niedziela 09 mar 2008, 23:17
autor: mriswith
Radeon 9250. Nie, z tym co napisales w readme.

: niedziela 09 mar 2008, 23:24
autor: mac
Radeon 9250. Nie, z tym co napisales w readme.
Nie wglebiajac sie w szcegoly jest to latwe do poprawienia ale dzis mi sie juz nie chcialo :).

: niedziela 09 mar 2008, 23:31
autor: mriswith
To jeszcze cos takiego mi sie zdarzylo, ze kostka nie jest rzucana na stol tylko poza nim, wlasciwie pod nim i spada w otchlan. Jest tak niekiedy po zmianie tury gracza.